De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt het helemaal goed.

    Alleen Plasma's kunnen gevoelij zijn voor inbranden.
    De meeste Plasma's hebben een speciale techniek om inbranden te voorkomen.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nog meer vragen (kan er ook niks aan doen, ben een n00b [​IMG]):

    Hoe haal ik maximaal rendement (qua aansluiting) uit m'n 360? Welke kabel... VGA van MS zelf? Component?? Geen idee wat het verschil is...

    En welke kabel heb ik nodig om op m'n nieuwe TV straks m'n PC beeld te kunnen zien? S-Video of HDMI? En wat is er beter, wat is duurder en hoeveel kost zo'n kabeltje ongeveer? Heb wel 5 meter nodig van PC naar TV denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007
  3. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0

    Hmmm ja maar 2000 euro wordt toch weer iets te veel, dus ook als ik een 100hz heb zal PES nog ghosting hebben?
     
  4. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb mijne met een monster component kabel, ziet er erg goed uit.
     
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Welke kabel je neemt is puur persoonlijk gebonden. Wil je meer scherpte kies je voor VGA, wil je meer kleur in je beeld en minder scherpte kies je voor component. Welke kabel je neemt moet je voor jezelf gaan beslissen.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Je had het ook over ghosting bij GoW: Ik ken iemand en die heeft een tv met een responsetijd van 16 ms en toen ik bij hem was zag ik écht geen ghosting met GoW. Dus maak je niet druk. En koop anders een monitor.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Melbuuln? Een hd plasma vanaf 2000? Of bedoel je dan full-hd? Want de panasonic-schermen zijn er al vanaf 800 ;-)

    Daarnaast vind ik het apart dat iedereen zo naar lcd neigt. Inbranden is allang niet meer zo'n risico en ook verbruikt komt steeds dichterbij. Verder kent plasma erg veel voordelen tov lcd

    http://www.thuisbioscoop.nl/plasma-lcd-uitleg.html
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    LCD is goedkoper? [​IMG]
     
  9. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  10. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ze zijn er wel ontzettend positief over verder:
    The series 2R did not disappoint us. Reactivity, returned colors, posting of films: this television set is, as we hoped for it, a notch with the top of competition. Nevertheless, one hopes to find more entries HDMI on the following, a tuner TNT and backlights wide gamut.

    Maar weer mindere zwartwaarden.....

    Hey weet iemand een site waar hd-tv's worden vergeleken? En dan niet kieskeurig ;)
     
  12. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een plasma met scherm resolutie van 1365*768 ofzoiets, maar de 1024*768 moeten hier zeker niet voor onder doen. Bedoelen jullie dan de panasonic van 37"? Dan er geen verschil qua scherpte te zien zijn!

    Mijn sherm is ook 100 hz en heb nog nooit iets gemerkt van ghosting.
    Bij GOW is het zelfs het mooiste beeld dat je kunt krijgen. Zelfs bij zeer donkere scenes blijft alles heel goed zichtbaar door de diepere zwartwaarde.

    Inbranden is bij de nieuwe generaties (pioneer en panasonic toch) verleden tijd. Ik sluit mijn notebook vaak aan op mijn scherm en heb nog nooit iets opgemerkt.

    Nu de prijs: In het algemeen zijn grotere plasmas voordeliger dan grote LCD schermen (zo vanaf 42"). Maar omgekeerd bij de kleinere schermen.

    Nu het verbruik is naar het schijnt nog wel een minpunt van plasma, maar hier wordt toch vaak een beetje in overdreven(men zegt 4 keer zoveel?).
    Mijn scherm verbruikt 341 watt (wel 50"). De 42" lag zo in de buurt van de 280 watt denk ik.

    Weet iemand hoeveel de lcd schermen verbruiken? De grootte speelt natuurlijk ook wel een rol.
     
  14. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  15. f4TaLNL

    f4TaLNL Marcus

    Berichten:
    1.160
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Cybercon

    Cybercon Guest

    Kan je niet je posts editten Fatal? Begint wat irritant te worden als ik loop te scrollen en veel posts van jou op een rij zie.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Net even bij wat zaken wezen kijken....damn wat viel dat tegen zeg!!

    Zowel plasma als lcd konden een gewoon dvd signaal van dichtbij (waterval) niet erg mooi weergeven. Vooral lcd ongeacht de grootte dan wel kwaliteit van het scherm viel erg tegen

    Op hd-vlak kwam toch echt plasma als grote winnaar uit de bus, de lcd schermen hadden allemaal een veel fletser (washed out oid) beeld.

    Daarom nog even overlegd en aangezien ik de tv toch alleen maar ga gebruiken in de woonkamer (gamen en film kijken op de beamer in een aparte kamer)
    gaan we waarschijnlijk een vrij standaard scherm kopen.

    Aangezien hij in de woonkamer komt te staan vind ik design ook aardig belangrijk.

    De samsung le32re71 (iemand ervaring mee? moet hier haast wel :+) heeft ook een ontzettend mooie witte versie. Weet iemand mij nog meer modellen te noemen die ook in het wit komen? Want die zien er toch zeer stijlvol uit.

    edit: wat is overigens het verschil met de re81w?

    edit: @anton 32 geloof ik iets van een kleine 200w
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  18. Cybercon

    Cybercon Guest

    Klik :)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Das zijn broertje idd de 81 (al zie ik naast de extra hdmi niet veel verschil... bedoel meer andere merken, but tnx anyway ;)
     
  20. Cybercon

    Cybercon Guest

    Neemt u mij niet kwalijk Kevf :) Het enige verschil zit 'm inderdaad in de aantal HDMI-uitgangen en de contrast (8000:1 in plaats van 5000:1).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina