1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt met de plasma een beter beeld... heb me onderhand suf gelezen...

    probleem nu:

    samsung mooi desing, oud model (r71), Panasonic TH-37PV45 erg mooi beeld ubergaar design |:-

    edit: vul aan: ik heb meerdere hdmi poorten nodig omdat........ :+
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  2. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    edit: vul aan: ik heb meerdere hdmi poorten nodig omdat........ :+[/QUOTE]

    Omdat je ook een ps3 wilt aansluiten naast je 360.
    Omdat je ook stand alone blu ray speler wilt aansluiten naast je 360
    Omdat je ook een Hd speler wilt aansluiten naast je 360
    Je pc(met hdmi uitgang)wilt aansluiten naast je 360 (ik zou niet weten waarom want je kunt hem al connecten en hd beelden streamen met vista of mp11)
    enz enz enz

    edit: Dit slaat weer helemaal nergens op want je sluit je 360 aan met de component!
    Was er niet helemaal bij. de 360 heeft niet eens hdmi!
    De moraal van mijn warrige verhaal is iig, als je geen ps3 hebt is dit nog niet nodig.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nu nog kiezen tussen beide schermen...... kom er dus echt niet uit :+
     
  4. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0

    Dit geld niet voor de 26" versie toch? dat de 26R71 evengoed is als de 26R81, daar is de 81 toch gewoon beter?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik meerder HDMI-poorten zou hebben dan koop ik me wel een goede HDMI-splitter.

    Dit is mijn configuratie.

    Xbox360 = VGA , Wii + HD-decoder via versterker = Component , PS3= HDMI.
    Alle andere aparatuur via scart , heb ik op zolder gedumpt.

    Vond de beeldkwaliteit van mijn Samsung niet verbeteren via HDMI dus heb ik hem op de component aangesloten.
    De Wii ondersteund een maximale resolutie van 480p , hiervoor heb ik aan component voldoende.
    De Xbox360 + HD-DVD werken perfect via de VGA , waarom zou ik dan een XBox360 Elite moeten kopen.

    Het beeld van de PS3 is perfect via de HDMI.
    Na de laaste firmware update worden nu ook PS- , PS2 games en DVD's geupscaled naar 720p , 1080i of 1080p.

    De keuze LCD of Plasma is heel persoonlijk.
    Wilde eerst een Plasma kopen , maar mijn huidige kamerindeling is voor daar veelste klein voor.
    Eind van het jaar wil ik overstappen op een 47" FullHD LCD , maar zal dan toch eerst de hele kamer op zijn kop moeten zetten.

    De R81 heeft een hogere dynamische Contrast van de R71.
    Dat wil niet betekenen dat de nieuwe panels ook beter zijn.

    Achterop de Samsungs zit een sticker waarop het modelnummer staat.
    Achter het modelnummer staat een letter A , C , P , S

    De panels met een C (CMO) zijn van een veel mindere kwaliteit dan de andere.
    A- AUO_AMVA
    P - ?
    S- Samsung.

    In mijn R71 zit een panel van AUO_AMVA
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas voor jouw mening maar de R81 heeft geen 2 maar zelfs 3 hdmi poorten (wel pas vanaf 32'', de 3de hdmi poort zit aan de zijkant)

    ---

    En nieuwe modellen zijn nu eenmaal bijna altijd niet veel meer dan verbeteringen op de oude.

    Als je nagaat dat je veel meer instel mogelijkheden hebt en dat je alle beeldverbeteraars uit kan zetten en dat er ondersteunig is voor pc verbinding via een hdmi-dvi kabel op de R81 wat allemaal niet kan op de R71 dan is het nog aan jouw of je het de 100 euro extra waard vind. (naast het iets hogere contrast en de 2 extra hdmi poorten)

    Ik ga in elk geval voor de 32R81b omdat ik het het extra geld waard vind. (en ik binnen nu en 6 maanden alle 3 de hdmi poorten al in gebruik zal hebben)

    Het is alleen verrekte jammer dat de chip in mijn rabobankpas het niet meer doet en ik nu dus moet wachten op een nieuwe pas om ideal te kunnen gebruiken (heb ook een ing rekening maar die ondersteunen ideal niet) want de winkel waar ik ga bestellen heeft geen mogelijkheid om met overschrijving vooraf te betalen.
    Wat kortgezegt inhoud dat ik helaas niet voor de release van forza motorsport 2 mijn hd tv heb staan. (wat ik wel erg jammer vind.)

    ---

    Nog even een andere vraag,

    Voor de digitale tv decoder die ik gelijk met de tv mee bestel heb ik een hdmi kabel nodig. (SAMSUNG DCB H360RA ZWART HDTV DECODER)
    Maar nu heb je kabels van onder de 10 tot over de 100 euro.
    nu weet ik dat het om een digitaal singaal gaat en dat de kabel dan niet zo heel veel uitmaakt maar ik wil wel kwaliteit dus welk merk kan ik dan het beste nemen?
    De zelfde vraag geld ook voor een hdmi-dvi kabel voor de pc.
    En waar zijn deze kabels te bestellen?

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet dat de R81 een 3e HDMI-poort heeft aan de zijkant.
    Alleen begrijp ik daar de bedoeling niet van.

    Heb nu 3 HDMI-kabels in huis.

    Oehlbach 1½m voor € 79,95 destijds gekocht tegelijk met de HD-decoder
    Silvercrest 2m voor €9,95 van de Lidl.
    2½m HDMI-kabel van de plaatselijk onderdelenhuis voor € 12,95

    De kabel van het onderdelenhuis voelt net ze degelijk als de Oehlbach kabel.
    Dikke kabel en goed afgewerkte stekkers.

    www.allekabels.nl
     
  8. White Dragon

    White Dragon Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    @ALojan of een andere LE32R71W eigenaar:

    Zit er ook een audio out aan de achterkant van de LE32R71W (rood/wit aansluitingen)? Op de Samsung site staat die er niet bij, maar de meeste vergelijkbare modellen hebben er wel een. Ik heb hem namelijk wel nodig en heb geen zin om de hoofdtelefoon aansluiting aan de zijkant te gebruiken.

    Dan nog even kijken of mijn niet al te grote slaapkamer groot genoeg is (ca. 2 meter afstand tot de tv).
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan ik al die zogenaamde 'beeldverbeteraars' niet uitzetten bij de r71? Verder maak ik uit jouw verhaal op dat ik qua beeldkwaliteit niks schokkends beter hoef te verwachten van de 81
     
  10. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    op mijn TV staat er LE26R82B (R) A achterop wat dus betekent dat mijn panel van dezelfde fabrikant komt als van jouw LE32R71B.. zou dat betekenen dat ik ook een S-PVA Panel heb? (maar lijkt me sterk op een 26')

    of staan die codes bij de nieuwere Samsungs ergens anders voor?
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De beeldkwaliteit van de R81 zal wel iets beter zijn dan de R71, maar echt schokkend zal het verschil niet zijn.
    Maar wat had je dan verwacht? dat met elke serie LCD TV's het beeld 2 keer beter zou zijn dan bij de serie ervoor?
    zou wel heel mooi zijn maar zo is het helaas niet.;)

    En over de beeldverbeteraars.
    De grootste: DNIe kan op kan de R71 niet uitgezet worden, En op de R81 wel.
    Dat zijn de kleine verbeteringen van de nieuwe serie.

    ---

    Als je echt schokkende verbetering op LCD gebied wilt zien ga dan eens naar de LE40M86b kijken. (of een grotere, 46'' 52'')
    Zal nog zeker 1 tot 1,5 jaar duren voor je zulke kwaliteit op 32'' zult krijgen. (en dan heb ik het over kleur en zwartwaardes)

    ---

    @ Speedy NL

    Het paneel in jouw tv is gelijkwaardig aan samsungs S-PVA's
    (zolang je maar geen CMO hebt zit je goed.)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2007
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lekkere prijzen ook Sander :+

    Ik ga vandaag naar Hi-Fi corner toe en hoop een duidelijk beeld te kunnen krijgen van het verschil tussen de panasonic th-37pv45 en de samsung le32r71w.
    Ik wil best een beetje beeldkwaliteit opofferen voor het design, maar ook weer niet teveel.
     
  13. k0ifim

    k0ifim Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb nog een vraagje. Ik heb een Akai home cinema systeem, ik weet niet precies welk type, daar gaat het ook niet om.

    Ik heb nu definitief de Samsung LE26R71B besteld! Op deze televisie zit een audio uit om hem bv. op het home cinema systeem aan te sluiten.

    Nu gebruik ik de VGA HD kabel voor de xbox 360 om hem aan de tv aan te sluiten. De audio kabels gaan in het home cinema systeem. Er zit maar één Audio In op het systeem.

    Als ik nou mijn tv ook aan het home cinema systeem wil aansluiten kan ik dan de audio kabels van de 360 in de tv doen en dan audio kabels van de tv (Audio Out) naar het home cinema systeem? Of kan ik iets van een splitter kopen om mijn home cinema set aan te sluiten?

    Alvast bedankt,

    Kevin
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou wel moeten werken ja.
     
  15. k0ifim

    k0ifim Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, bedankt voor de snelle reactie!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Net terug van hifi-corner een echte speciaalzaak hier in Groningen en keuze gemaakt!

    Het is de panasonic th-37pv45 geworden.

    Ik heb echt alle mogelijke schermen (vooral veel lcd)naast elkaar gezien op hd signaal inclusief 1080p lcd schermen en plasma kwam echt letterlijk in ALLE gevallen het mooiste uit de bus. Verkoper was zelf ook erg stellig dat plasma gewoon het mooiste beeld geeft. Ook al had hij kunnen proberen mij een duurdere lcd aan te smeren (budget nooit genoemd). Enige lcd die er iets in de buurt kwam was een Loewe van E4.000,-

    Er hing ook een isf gecalibreerd plasma scherm van pioneer (deze van panasonic kan niet gecalibreerd) en die had echt met meest complete beeld. Echter dit beestje ging mijn budget ruim te boven.

    Het design moet ik maar voor lief nemen (gewoon niet de mooiste, hij moet straks ook echt aan de muur), want het zwarte broertje kost ruim 200 euro meer en heeft slechts een iets beter contrast.

    De tv is er waarschijnlijk zaterdag en anders begin volgende week. Pics volgen!
     
  17. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    En heb je hem ook bij die hifi winkel gekocht??

    Want ik zit dan te twijfelen over de TH42PV70. Bij de betere winkel in het dorp bij ons is ie dus 1500 incl. brengen en installeren en bij de goedkopere shop (BCC, MediaMarkt e.d.) zou ik hem voor 1350 kunnen kopen....

    Wat is dan wijsheid......
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nee via kieskeurig bij voordelig ophalen oid zit hier in Groningen. Verkoper begon zelf over dat een internetwinkel geen 2jr garantie geeft en geen pixelgarantie, dat ze dit echt nooit doen.

    Was dus gewoon niet waar, doet deze winkel wel. Had ie niet over moeten liegen, als ie 50,- er vanaf had gehaald dan was het 805 tegenover 850 geweest en had ik die 50 met liefde meer betaald voor de luxe van een 'echte' winkel.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mooie keuze! Weer iemand zonder samsung :+
    Goed dat je niet alleen naar cijfertjes hebt gekeken.:thumbs:

    Alleen de resolutie is jammer.
    En design, ach die afmeting ziet er iig altijd imposant uit.

    Verder kan volgens mij 99% vd tv's gecalibreerd worden:confused:
     
  20. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta ook op het punt deze tv aan te schaffen. Ik koop hem zoiezo online. 1200€ incl bezorging check:

    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B126518/cid/9004/refId/kieskeurig/

    Op internet vond ik ook de TH42x70? is dit een buitenlands model ofzo? Hier nog wat vette foto van de tv bij mensen thuis! check:

    http://images.google.nl/imgres?imgu...-a&channel=s&rls=org.mozilla:nl:official&sa=G
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina