1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    verkoop praat :+
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Philips vertelt er heel duidelijk bij dat het om een schermresolutie gaat en niet om een videoresolutie.
    Helaas zijn er verkopers die beweren dat de Philips volledig 1080p is.
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De TV kan dan wel een 1080P Paneel/scherm hebben,
    Als de ingangen dat niet ondersteunen (en je dus niet hoger dan 1080I aan je tv kan doorgeven.) dan valt voor een groot deel het voordeel van 1080P weg.
    Want bijvoorbeeld een hd dvd speler gaat het beeld dan omzetten van 1080P naar 1080I en vervolgens gaat de tv dit singaal weer van 1080I naar 1080P omzetten.
    En dat kost tijd en er treed daardoor kwaliteits verlies op.

    De goedkoopste volledig full hd scherm die ik er tussen zie staan en die ook goed zijn die beginnen rond de 1400 euro. (samsung le37M86b bijvoorbeeld.)



    EDIT:
    Wat ik trouwens totaal niet begrijp is waarom de le37m86b bij veel winkels duurder is dan de le40n86b terwijl de specs van de 40n86 beter zijn en ze zijn allebij full hd. (ander punt wat voor onbegrip zorgt bij mij is het feit dat samsung zelf helemaal geen 37 inch schermen maakt en daarom begrijp ik die veel te hoge prijs van de 37m86 dan ook niet.)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt dan wel een FullHD met 3x HDMI 1.3 en 1080p ondersteuning via de Component.
    De LE40M86B staat op nummer 2 van mijn lijstje.

    Iedereen wil natuurlijk ook weten wat op 1 staat.
    1. De PS3 ( die komt volgende week in huis ).
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij snapt het.

    Zeg melbuuln jij hebt nu een 32'' toch?
    hoever zit jij daar vanaf en vind je hem te klein of te groot op die afstand?
    (Ik vraag dit omdat jij graag een le40m86b wilt, en ik dus ook voor die tv gekozen heb maar nog twijfel of die niet te groot is voor mijn kijkafstan van 2 meter)
    (Kan na herinrichten van mijn kamer tot maximaal 3,5 meter)

    ---

    Vandaag ben ik trouwens gaan kijken bij de lokale Scheer & Foppen om te kijken wat ik van de scharm grootes vind.
    Conclusie:
    Het verschil tussen een 37'' en een 40'' vind ik zo klein en verwaarloosbaar dat mijn keuze nu tussen een 32'' hd ready en een 40'' full hd gaat.

    Echter ik vond de 32'' veelste klein (stond er ook een appart op een demopod van JVC)
    En ik heb nog steeds het idee dat 40'' full hd op 2 meter veelste groot is.

    Misschien dat iemand die een 40'' full hd heeft voor mij wil kijken of het fijn gamed als je er maar op 2 meter vanaf zit?
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2007
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleem: een HD-probleem:+ . Ik wil namelijk ontzettend graag alleen nog maar HD kijken, omdat ik heb gemerkt dat mijn projector eigenlijk 100% op HD materiaal gebouwd is (en niet op DVD's). Ik heb de volgende mogelijkheden:

    • Streamen vanaf de 360: Dit vind ik eigenlijk geen mogelijkheid, omdat het niet echt opschiet met alleen maar WMV-bestanden.
    • Afspelen vanaf de pc: Hierbij moet ik ongeveer €100 bij optellen voor een goede geluidskaart (die er dus nog niet in zit). Verder is een nadeel dat de videokaart waarschijnlijk niet alles trekt (GeForce 7300LE).
    • HD-DVD speler kopen: Risico is dat ik daar over 1 jaar niets meer aan heb.

    Wat zal ik doen?
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  8. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om binnenkort ook een hdtv te kopen, weet misschien iemand van jullie waar je goedkope hdtvs kunt kopen?
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon naar www.kieskeurig.nl gaan daar staan links naar alle webshops.

    Deze TV mag dan wel 3x HDMI 1.3 hebben maar het is slechts een 8bit paneel waardoor je letterlijk helemaal niets aan Deep Colors hebt.
    De nieuwe Sony series D3000 en binnenkort de X3000 zullen wel allemaal een 10bit paneel hebben.

    Overigens is het jammer dat de Europese versie van de Sharp D92U nog lang op zich laat wachten.
    Deze TV heeft 100Hz, 4ms, 1080p over alle aansluitingen zonder overscan (DVI-I, HDMI en Component), 3000:1 Contrast en 15000:1 Dynamish Contrast.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2007
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Afstand bank tot LCD was voor kort ongeveer 2m.
    Maar met de aankoop van de Wii moest ik de bank iets verder zetten.
    De controller reageerde soms slecht.

    Een afstand van 2½m is bij HD-gamen en HD-TV de perfecte afstand tot een 32" LCD.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een Volledige FullHD van Philips.
    Pas in Oktober/November wil ik een beslissing nemen.

    Winkel of Online-shop ????

    Bij online-shops altijd vragen wat je moet doen bij een dode pixel.
     
  11. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik heb het al een aantal maal gevraagd maar kan of mijn vraag nooit terugvinden of het verloop van deze thread is zo snel dat er niet op gereageerd wordt. Zou iemand alsjeblieft in een PB de oplossing kunnen sturen.

    Hoe verander je de settings van je samsung tv, mijn scherm verspringt na 10 minuten als ik em op een bepaalde stand heb staan zoals de gamemode. Het scherm wordt zwart en dan staat ie weer op de standaard settings, ik hoor vaakl over de winkelmode maar hoe zet je dat uit.

    Tnx in advance
     
  12. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik weet niet hoor, maar staat dat niet gewoon in je handleiding hoe je de shopmode kunt uitzetten.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Menu knop zijkant LCD ingedrukt houden.
     
  14. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie,
    Het bevestigt namelijk dat de keuze die ik vandaag gemaakt hebt de enigste juiste keuze is.
    (Namelijk een 32'' hd ready omdat een 40'' full hd veelste groot is)

    Het bespaard ook meteen een hoop geld uit wat ik in andere dingen kan steken (digitale HD TV decoder van samsung + hdmi kabel en mischien ook nog een nieuwe PC)
    Zodat de HD ervaring alleen maar groter is.

    Wat dan nog overblijft is het kiezen tussen de samsung le32R81b en de le32M86b.

    De 32R81b kan ik morgen al gaan halen in de winkel en de 32M86b moet nog worden uitgeleverd (tegen eind deze maand)
    De 32M86b wint het zowiezo wat het design betreft maar de grootste vershillen die ik tot nu toe heb achterhaald zijn de 100Htz. modus en de optical out en of dat nu de moeite waard is gezien het prijsverschil van 250 euro is ook nog maar de vraag.
    De 100Htz. modus klinkt heel leuk, Maar de grote vraag is hoe goed werkt die deze keer. (bij de oudere modellen was het niet echt een pluspunt)

    En dus ben ik verplicht te gaan wachten op reviews om er achter te komen of het de moeite waard is om te wachten op de 32M86b.

    Iemand die al iets meer weet over de le32M86b en kan zeggen of het de moeite waard is om op deze LCD-TV te wachten?

    Alvast bedankt.
     
  15. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Tnx, het werkte.

    Heb je gezien hoe dik die handleiding wel niet is?
    En ik heb gekeken maar ndat stond er niet in, of iig niet zo duidelijk als Melbuuln zijn tip.
     
  16. Tinuva

    Tinuva Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er eventueel ook over het nadenken om een full HD 40 inch aan te schaffen maar ik wil dezelfde afstand bewaren tussen de TV en mijn zetel en deze ongeveer een 5 tal meter.
    Vraag mij alleen af of ik echt een merkwaardig verschil ga zien bij het gamen?
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zo'n afstand zal full hd geen toegevoegde waarde hebben.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zal aan 46" FullHD veel meer plezier hebben.

    Bij HD-gamen kan het scherm niet groot genoeg zijn.
     
  19. Tinuva

    Tinuva Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel dezelfde mening als jou maar 46 8)
    Gaat Full HD dan wel een toegevoegde waarde met zich mee brengen? Zou het dom vinden om na minder dan één jaar een nieuwe tv te kopen die geen meerwaarde heeft... .
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg altijd voor HD-gamen en HDTV kan het beeld nooit groot genoeg zijn.

    Heb >½jaar een 32" in huis , vond dit altijd groot genoeg.
    Eigenlijk had hier een 37" of 40" kunnen staan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina