Wel beste,
Als je dat daar heel goed gelezen hebt, zul je mijn review ook zijn tegen gekomen? Zelfde naam...
Zeker bij de nieuwe generaties (dus geen reviews van een paar jaar oud) is er nog NIEMAND dat een ingebrand scherm heeft!!!
Of toon het mij eens aan ... (een uizondering kan altijd bestaan)
Ik was van dit gebeuren al lang op de hoogte en heb mij hier ook grondig voor geïnfomeerd.
Als je bij een officiële pioneer dealer een scherm koopt, krijg je de garantie moest er iets kapot gaan (inbranden dus). Komen ze je een nieuw schermpje brengen. Die garantie heb je voor 2 jaar denk ik. Maar die heb ik zelfs niet meer nodig.
Ik heb mijn laptop nachtenlang op het scherm aangesloten om te ontwerpen.
Waar dus heel lange dezelfde beelden worden weergegeven, menubalkjes met fel witte details en dergelijke... Geen enkel probleem...
(computer aansluiten geeft trouwens een mooi SCHERP beeld
)
Nu heb ik zelfs nooit mijn scherm nachtenlang laten sneeuwen of zelfs het contrast of helderheid aangepast.
Dus voor laatste maal (bij een pioneer toch) ZE BRANDEN NIET MEER IN
Meer LOL voor mij dus: 50" gamen en filmpjes kijken terwijl het kleur en zwartweergave eraf spat, zonder ergens ongerust over te zijn.
Zeker een aanrader, je zult het je niet beklagen
(einde quote)
Nou, dan lees ik het zeker verkeerd...
02-06-2007 Nicotje: Eerst zeer blij met dit scherm maar nu heb ik last van inbranden ,dode pixels en dirty screen, dit scherm nu 1,5 maand oud en nu al problemen .
Ik heb enkele dagen geleden pioneer gecontacteerd nog zonder antwoord. Ik hoop deze misschien te kunnen wisselen voor een pioneer 8ste generatie plasma die 15 juni zou moeten uitkomen met 15000:1 contrastratio met kleine meerprijs natuurlijk.
Zal pioneer dit accepteren deze wissel ?
(misschien n oudje, hmmm 2 juni....)
Ik zal s verder lezen
27-05-2007 benji81: Heb hem nu 3 maanden en het is echt een plaatje om te zien!
Alleen:
Gisteren 1 uur, echt gewoon 1 uur naar een film zitten kijken op SBS en wat denk je: Ingebrand!
Dit terwijl ik mijn instellingen zeer laag heb staan! Je ziet het goed als je een witte achtergrond hebt. Gelijk maar even een dvd op gezet zonder logos en deze een paar keer herhaald. Krijg echter het logo niet helemaal weg na 15 uur.
Ook heb ik last van vlekken in me scherm. Hier hebben al veel mensen last van. Het heet DIRTY SCREEN. Zoek maar eens op het Internet.
Voor mij nooit geen Pioneer meer!
Ze moeten gewoon garantie geven op dat inbranden, of n speciale setting voor de eerste 200 uur zodat t niet kan gebeuren.
Net zoals het niet zou moeten kunnen dat je n dode pixel hebt op n lcd.
Nog eentje doen?
Hendrikus: Heb zelf de Pioneer 506XDE nu 1,5 jaar. Prachtig scherm, zonder meer de mooiste. Inbranden een hopeloos probleem. Zal altijd zo blijven bij dit type scherm, vervangen heeft geen enkele zin. Ben er aan gewend nu, let er ook niet meer op. Elke zender heeft tenslotte die verdomde logo's.
Heb daarnaast een Panasonic 37PV600 plasma op de slaapkamer. Urenlang naar RTL5 kijken levert geen enkele vorm van inbranding op. Op de een of andere manier is de software veel beter. Als men geen inbranding wenst en toch een heel goed beeld dan is Panasonic in mijn optiek zonder twijfel het beste scherm. (04-03-2007)
Ik ben helemaal niet anti plasma ofzo hoor, al denk ik dat ik voor mezelf de samsung m86 full hd lcd ga kopen omdat ik m wil gebruiken voor xbox360 gaming, hd-dvd of blu-ray erop aan wil sluiten en ook mn pc moet erop (dat is bij plasma weer n stuk minder hoor ik, al zeg jij dat je n mooi pc-beeld hebt).
Oh ja, dat ze bij Pioneer met inbranden een nieuw scherm komen inzetten is niet waar hoor, dat doet overigens geen enkele fabrikant. Er is er zowiezo geen 1 die überhaubt garantie geeft op inbranden.
Klik om te vergroten...