1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ah alleen heb ik het probleem dat 1 van mijn favoriete games (dead rising) koning der tearing schijnt te zijn op de LCDs. Verder kreeg ik al door dat meerdere merken er last van hadden, maar zag het toch opvallend vaak over Samsungs gaan op verschillende fora.

Thx voor de info.

Edit: Schijnt dat DR bijna altijd last van tearing heeft en dus ga ik voor een plasma tv. Alleen geen idee welk merk daar een beetje redelijk is. Zit nu naar wat panasonic modellen te kijken.

Laatst bewerkt: 25 jul 2007
  2. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja we hebben nu ook een Loewe, al redelijk oud maar maar zeer strak beeld nog steeds alleen het is nog een oude breedbeeld, dus groot en lomp!

B&O is idd meer design, is natuurlijk niet verkeerd maar kwaliteit is belangrijker.

Zal zeker naar een zaak gaan waar ze Pioneer hebben en een aantal modellen bekijken bedankt voor 't advies!

Zal ook eens naar deze kijken, maar dan lijkt mij de PDP428 of 508 toch beter!?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Philips ondersteund maar als weinigen PC via de HDMI , helaas is de maximale resolutie maar 1024x768.
    De Samsung heeft een normal VGA aansluiting en de maximale resolutie is hier 1360x768 , perfect voor de Xbox360.

De inkijkhoek van de Philips is niet al te best ( horizontaal 160 , Verticaal 150).
    Bij de Samsung is dit 170/170.
    Je zal bij de Philips behoorlijk gaan ergeren aan de verticale inkijkhoek van 150 graden.

4. Sherman

Sherman Guest

Hmm, jullie raden de R32 serie af. Maar dan heb ik nog een laatste vraag: Ik ben nu gewend om op een 32 cm. gewone beeldbuis te gamen, met mono geluid. Het is weliswaar een goede tv, finlux, en erg scherp voor een gewone televisie. Maar als ik nu de LE23R32 koop, als vervanging, en speel in HD, weliswaar niet het beste dat er te krijgen is, maar ik moet er al hard genoeg voor werken. ( €3/uur) Is het ding dan echt geen aanschaf waard? In het achterhoofd houdende dat ik nog nooit op een Lcd HD scherm heb gegamed?

Bedankt alvast,

Jasper. :D

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik al eerder zei , als 1e LCD voldoet de R32 perfect.
    Maar als vervanger voor een andere LCD moet je deze R32 niet kopen.

6. Sherman

Sherman Guest

Bedankt voor je comment, sorrie, ik had niet gezien dat je dat al eerder had gezegd. Zal er wel over heen gelezen hebben. Dat krijg je als er iedere dag 3 pagina's in een topic worden gepost. ;)

Keuze is gemaakt! Nogmaals bedankt, iedereen die me geholpen heeft. :D

Jasper.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    welke heb je dan gekocht? :p

8. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond allemaal,

Ik heb besloten ook tot de aanschaf van een hd-tv over te gaan.

Mijn keuze hiervoor is gevallen op een samsung scherm aangezien deze betaalbaar zijn en toch redelijk goede beeldkwaliteit leveren.
    Nu heb ik een scherm gezien in de mediamarkt voor 699 euro. Maar ik ben niet meer zeker welk scherm het was. Wel weet ik dat het de budget lijn was, ik neem aan dat het 1 van de volgende schermen is:
    LE32S81B/LE32S71B of de LE32S86B.

Ik ga het scherm vooral gebruiken om dvd's te kijken, ook wil ik er xbox(1) mee gamen en misschien later digitale tv kijken. In de toekomst komt hier ook xbox360 gaming en hd-dvd weergave bij.
    Ik stel geen absurd hoge eisen maar ik wil gewoon redelijke kwaliteit. Ik vind het wel belangrijk op mijn laptop aan te sluiten. Maar mijn budget is beperkt, dus zou 1 van de bovenstaande schermen een goede keuze zijn?

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    --

10. CVDV

CVDV Scandinavian Shit

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik voor de samsung gaan. Heb de LE26R82 ook sinds gister. Ik betaalde er 579 voor! Heerlijke tv kan je ik je vertellen! Echt een aanrader!

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je vader er 5000 euro voor wilt neerleggen. Neem dan maar 50". Veel grotere impact, veel intenser. Als het moet dienen als een home cinema en voor jou gamen is dat interessanter. Gebruik je het enkel voor wat naar het nieuws te kijken en soms eens naar baantjer te kijken ofzo kun je wel eens denken aan een 42".

Pioneer is nu wel geen 1000 keer zo goed dan panasonic. Vergelijk zeker de beide. Kun je zelf beslissen of het wat meer geld waard is.
    Maar die 8ste generatie is wel veelbelovend (zeer hoge contrast waarden en 80% verbeterde zwartweergave)

Praat met wat verkopers zodat je wat mooie boekjes krijgt (kun je dan voorleggen voor je vader), maar blijf wel krittisch want ze kunnen je wat wijs maken.
    Achteraf kun je nog altijd over internet kopen. Of je kunt prijzen vanop het internet gebruiken als argument bij de verkopers om de prijs wat te drukken.
    Veel plezier op je zoektocht. Vond ik toch leuk :)

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik heb de LE32(of 37 dat weet ik niet)R81B vandaag voor het eerst gezien (hij hing in de McDonalds) en ik vind hem echt tyfuslelijk!!! Ik vind de S81 veel mooier. Alleen daarbij is het weer jammer dat die boxen aan de zijkant zitten.

13. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ah super, dan ga ik toch maar weer voor de Samsung :thumbs:

Wow, waar haal je de LE26R82 voor dat mooie prijsje vandaan? :eek:

14. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Verandering in mijn HD situatie:

Deze staat (hangt) nu in de woonkamer.

LE32S81B

Heerlijk, vooral de contrastverhouding is fantastisch!! (7000:1) En 82 cm ipv 66 :p

Deze hing in de woonkamer, nu in de slaapkamer:

LE26M51B

15. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Voor zover ik weet is de R reeks van Samsung niet de beste, danwel de minste kwa gebruikte panelen. De M, N en S reeks daarentegen zijn weer prima.

16. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    Na lang werken :p, kan ik eindelijk mijn 17" in de prullenmand gooien, en een nieuw scherm aanschaffen!

Ik ging na lang zoeken voor de LE32S81B, maar ik ben toch nog wat in twijfel, ik vind een tv zonder grote zijkanten ook mooi. (die boxen dus,)

Anyway wat ik zoek:

-max ~750 Euro (800 kan nog wel)
    -32"
    -Minimaal 720p (1080p mag maar dan kom je bijna altijd over de 750 euro)
    -Een goede reactietijd (8ms, of lager)
    -Geen vage merken
    -Zwart (glans of mat, maakt niet uit)
    -Hdmi, is geen must maar toch leuk
    -De Contrastverhouding moet wel redelijk hoog zijn,

Bij dit alles vind ik samsung toch wel de mooiste tv's hebben, maar dan kan ik nog kiezen uit een heleboel LE32's.

Dus als er iemand is die een mooie weet, zeg het even :)

Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    wat dacht je van de LG 32LB2R? Geen samsung dus. Die heeft 2 tuners (PiP) en 100Hz ondersteuning. 722 euro bij de goedkoopste op kieskeurig, waar er geen verzendkosten lijken te zijn.

18. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga nu kijken :)

Edit: opzich mooie tv, maar de LE32S81B heeft ongeveer net zulke specs, maar de prijs scheelt wel, ik onthoud hem.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Tja maar deze heeft wel 2 tuners (dus opnemen op het ene kanaal en een film kijken op het andere kanaal tegelijk, en PiP) en 100Hz ondersteuning, wat mij achteraf (na het kopen van mijn tv met 60Hz) wel een erg slim idee was geweest. Het enige nadeel is dat er geen koptelefoon aansluiting op zit, maar wel een audio-out dus dat is geen probleem.

20. Unrealer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal hem voornamelijk voor de xbox 360 gebruiken, maar is de 100Hz nog een erg verschil met 60Hz dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina