1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het al wist, er bestaan verschillende plasma van verschillende merken? Zoals er kak slechte LCD zijn, zijn er ook kak slechte plasma. Raar maar waar :)

Laatst bewerkt: 1 aug 2007
  2. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Dusky Demon NL: Je kan LG altijd ff bellen?

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Echt? Dat wist ik nog niet :eek:.

Aan m'n plasma zal het zeker niet liggen, het is de Panasonic 42PV70F. M'n lcd is de Panasonic 26LX70F... moest dit dus een crappy lcd zijn, dan ben ik echt wel benieuwd naar de kleuren en zwartwaarde van een goede lcd :eek:.

4. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zelfs een tamleijke goede plasma. Ik zeg niet dat dat crappy lcd is. Maar sorry, die lcd moet in ieder geval onder doen voor die plasma. Ik heb wel al eens gezegt dat overdag een plasma een vies grijs kan geven, maar omgekeerd in donkere ruimtes. Maar waar kijk jij het liefst een filmpje op? Als je de grootte even ter zijde laat, zeker weten de plasma. Anders heb je slecht ogen.

5. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Vaag dat het geluid niet werkt :confused:
    Maar jij hebt dus precies dezelfde TV als ik, welke instellingen van het beeld gebruik jij om te gamen?

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22

Tuurlijk kijk ik liever films op de plasma maar dit kan ook zijn doordat de resolutie van die plasma lager is en ik er een deftige home cinema heb op aangesloten :+.

Ik zeg niet dat m'n lcd betere kleuren en zwartwaarde heeft, ik zeg dat ik vind dat die niet moet onderdoen. Natuurlijk zijn de kleuren en zwartwaarde van de plasma beter, maar ik was echt onder de indruk toen ik m'n lcd aansloot (ik had het niet zo goed verwacht) ;).

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, we verstaan elkaar :) en ik geloof je zeker dat die lcd goed presteert, ik heb het enkel bij de grotere gevallen zo wat twijfels.

8. Shizzel

Shizzel Guest

De S81B heeft ook PiP als je iets component aangesloten hebt (X360 bv), in een klein schermpje TV kijken.
    Maar dat met 2 tv-zenders tegelijk kijken zou (volgensmij) überhaupt niet kunnen, dan zouden er namelijk 2 tuners in het scherm moeten zitten, en dat is volgensmij nergens zo. Correct me if I'm wrong :thumbs:

Standard mode, dynamisch maakt het gewoon veel donkerder waardoor je allemaal stukken gewoon niet kan zien, snap niet dat ze het dan 'mooier beeld' noemen. Voor de rest heb ik alles standaard, helderheid omhoog omdat ik languit op een bank lig (en nu toevallig een paar dagen op een matras).

Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2007
  9. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat bij mijn schoonfamilie een Loewe staat die dat wel kan. Het scherm heeft een digitale en analoge tuner. Maar bij ons zou dat niet werken aangezien je een losse tuner moet aansluiten voor digitale televisie te krijgen. Of een aantal zender via antenne eventueel. In Duitsland staat de digitale televisie al iets veel verder dan in de benelux.

Maar als je een externe tuner hebt moet dit altijd lukken. Maar dat is toch niet hetzelfde als hier bedoelt wordt.

10. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    En heb je dat ook voor het kijken van TV of heb je die ook standaard gelaten?

11. Shizzel

Shizzel Guest

Ook standaard, probeer het zelf maar eens. Ziet er alleen maar lelijker uit als dynamisch contrast aanstaat. Ik kijk via analoge tv, dus misschien dat digitale TV er wel beter uit zal zien, maar dat betwijfel ik.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Begin ook steeds meer te twijfelen over een HDTV (of dat ik eerst voor mijn rijbewijs ga).
    32" lijkt me een mooi formaat (zit er 2meter vanaf, soms iets minder). Moet dan alleen wat boeken op mijn tv-meubel leggen, waar de tv op komt, zodat ie boven het burueau uitkomt die er naast staat (past net niet tussen bureau en kast, dus moet wel iets over het bureau heen).
    Zijn diverse leuke 32" modellen te verkrijgen voor zo een 500 euro, wat een leuk prijsje is. Vind Full-HD nog iets te veel en voorlopig stap ik ook nog niet over op HD-DVD, Digitale (HD)TV oid. Gaat dan voornamelijk om het gamen in 720p. En daarnaast is het grotere beelddiagonaal wel lekker, aangezien ik nu nog met een 55cm tv-tje zit, die soms toch wel klein oogt bij films (aangezien de helft soms zwart is ivm de fijne breedbeeldbalken).

13. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen, ik heb ook sinds zaterdag de overstap gemaakt maar ik ben er ontzettend blij mee.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Morgen maar eens wat rondkijken voor wat leuke modellen/prijzen.
    Neig naar een een LG of Philips te gaan, omdat ik de meeste Samsung modellen niet mooi vind.
    Moet hem alleen 28CM zien hoger te plaatsen, vanaf de meubel. Voetsteun zal misschien 10cm zijn. Een stapel boeken eronder ziet er ook niet uit. Weet niet hoeveel componenten qua gewicht kunnen hebben, maar 10cm van minidisc component zal ook niet voldoende zijn.
    Of ik zou de boel weer om moeten gooien en hem op mijn bureau moeten plaatsen.

Laatst bewerkt: 1 aug 2007
  15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De meeste Samsungs zijn ook niet mooi , daarom heb ik ook een R71.
    Het gewicht van de verschillende merken LCD kunnen behoorlijk groot zijn.

Mijn LE32R71B weegt maar 15Kilo , maar er zijn ook 32" LCD's van >25Kg.
    Als je de LCD hoger ga zetten , kijk dan wel even naar de verticale inkijkhoek van de LCD.
    Koop geen LCD met een inkijkhoek van 150 of 160 graden.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mijn TV meubel is erg laag, te laag. Moet nu steeds omlaag kijken.
    TV moet omhoog, om deels over mijn bureau te kunnen (tussen bureau en kast, waar meubel staat, past ie net niet). Als ie wat hoger staat, staat ie meteen op een goede, aangename kijkhoogte.

17. Sherman

Sherman Guest

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dan is het geen ook geen probleem.

Een HDready LCD MOET zowel 50hz als 60hz ondersteunen.

Minimale eisen voor het HDready logo.

1. De verticale resolutie bedraagt minstens 720 lijnen.
    2. Het toestel aanvaardt HD-signalen via Analoge YPbPr (Component) ingang , Digitale DVI-I of HDMI ingang.
    3a. HD-signaal - 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
    3b. HD-signaal - 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlace ("1080i").
    4. De DVI of HDMI ingang ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP).

19. Sherman

Sherman Guest

Bedankt voor de opheldering Melbuuln. :D

Jasper. :D

20. wiebe87

wiebe87 Xdicted

Leuk Bevonden:
    0
    bij mijn HDTV,( de Samsung LE27S71B) lijkt het wel alsof tie stof aantrekt, na 1 dag zit het vol met stof etc, maak ik het schoon is het de volgende dag hetzelfde liedje.. op al mijn andere apparaten is dat bij lange na niet zo erg

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina