1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Full-hd wordt voor jouw iets te duur, moet je toch 1000+ gaan denken, en zoals hier boven al staat is dat nu nog niet altijd nodig! Alleen als je er heel dicht op zit of een scherm hebt die echt groot is(42'' +)

    Maar een paar leuke tv's binnen jouw budget:

    Sharp
    LC-32wd1e (731,-)
    http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_521_no_1651
    LC-32RD2E de betere maar €1080,-

    Samsung
    Le32R81B(697,-)
    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r81b.asp
    Le32M86BD is nog beter maar die is bijna €1000,-

    Philips
    32PF9641D/10 (899,-)
    http://www.consumer.philips.com/con...?proxybuster=Y5AVAUR5LFPRZJ0RMRCSHP3HKFSESI5P
    32PFL7602D/10 (920,-)
    http://www.consumer.philips.com/con...?proxybuster=Y5AVAUR5LFPRZJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

    Panasonic
    TX-32LX70 (928,-)
    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3923|607|602|601|4|1

    Van deze tv's zal ik persoonlijk voor de Panasonic gaan! Maar je moet gewoon even op wat forums naar ervaringen van verschillende tv's gaan kijken! op Kieskeurig bijvoorbeeld staan ook altijd veel reacties.
     
  2. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    echt heel erg bedankt voor de reacties:D heel handig!

    toch heb ik nog 1 klein vraagje:p want ik zit te twijfelen tussen aantal tv's en dan heb ik ook nog een paar aanbiedingen van winkels die interesant zijn:p

    de vraag:

    die contrast ratio is die belangrijk of moet ik daar op letten of wat moet die minimaal zijn:p?

    zie bij sommige tv's 7000:1 staan en dan weer een 8000:1

    alvast bedankt . mvg Kjel
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is zeker wel belangrijk. Hoe hoger hoe beter.
    Van belang is dat een hoop TV's een dynamisch contrast hebben en het werkelijke contrast ratio alsnog een stuk lager ligt. Verkooptrucje, net als HDD's waarbij ze door 1000 delen ipv 1024 en het aantal GB een stuk hoger lijkt te liggen dan werkelijk het geval is.
    Denk dat je minimaal op een contrastratio van 3000:1 moet hebben, of een dynamisch contrast van 5000:1.
     
  4. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ok thx great;)

    dan ben ik net weer tegen iets aangelopen:p sorry voor het lastig vallen hier.

    bij de harense smit is de http://www.voordeelhalen.eu/producten/televisie/plasma_tv/panasonic_plasma_tv_th37pv7/

    in de aanbieding voor 888,-. maar het is een plasma heeft dat nog invloed? of is dat juist beter of slechter dan LCD?

    en kwa contrast ratio zit die op 8000:1. en dan is hij ook nog eens 37'' inplaats van 32'' dus hoe is het dan eigenijk mogelijk dat deze maar een beetje duurder is dan zijn 32'' broertjes?

    mvg. Kjel
     
  5. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet mij er heel mooi uit. Is nog een tamelijk nieuw model ook. En dat contrast zijn echte waardes + groter scherm is altijd leuker. Interesseer je je ook veel voor film is deze plasma zeker de betere keuze.

    Nu er zullen je nog wel wat mensen zeggen dat die toch wel lage resolutie heeft: 1024 verticaal ipv 1366 pixels. Daarover zul je misschien zelf moeten oordelen, naar mijn mening doet het er niet toe, maar andere zeggen van wel ...
     
  6. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil niemand ontmoedigen met de aankoop van een lcd, maar er bestaat dus altijd een kans dat ie defect opgestuurd wordt, zoals ik vandaag heb ondervonden.
    geen mooi resultaat:mad:

    [​IMG]
     
  7. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ok. naja ik heb de reacties gelezen op kieskeurig.nl en die zijn allemaal zeer positief, en krijgt zelfs een 9.7 voor beeldkwaliteit.

    alleen staat daar dat het de panasonic pth37pv7F is... ziet er wel precies hetzelfde uit als de pth37pv7. die laatste F erachter:p is dat er gewoon bij verzonnen want ga er wel vannuit dat dat hetzelfde toestel is.

    wat mij betreft is dan mijn keueze gemaakt. hij is in de aanbieding voor 888euro. en nog 12 cm. groter dat is alleen maar beter dan he:p

    als iemand hier denkt dat die 1024 pixels niet genoeg zijn om te gamen of van veel invloed zijn:p zou ik dat graag horen!

    BEDANKT!

    MVG. Kjel
     
  8. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel ja, dat is hier zo een beetje het ene woorde tegen het andere. Er zijn meerdere mensen hier die hetzelfde scherm hebben, maar van de vorige generatie. Die zijn zeer tevreden.
    En anderen spreken van downscalen enzo. dat kwaliteitsverlies zou geven ...

    Heb jij hem al gezien met je eigen ogen? Doe dat in ieder geval maar eens. Kun je ook zelf uitmaken of de behuizing er mooi uitziet, aansluitingen goed zitten voor de bepaalde plaats waar je hem gaat zetten,...
     
  9. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Ikzelf heb ook n plasma van dit merk en de beeldkwaliteit is fantastisch!
    Deze is ook mooi aan de muur te hangen, maar dat is zo'n beetje iedere hd toestel wel hoor.

    Reactiesnelheid is bij plasma niet van belang want die is zo snel, dat er geen ghosting is. Bij een lcd is dit wèl heel belangrijk want bij n te lage verversing, krijg je dus ghosting (van die vegen bij snelle bewegingen). Daarom zijn die demo's vaak van die langzame beelden!

    Contrastratio ligt meestal rond de 1200:1, soms iets hoger. 3000:1 tot wel 15000:1 is dynamisch contrast waarbij de backlight (de lampen) worden gedimd om zo t contrast hoger te krijgen.

    Ikzelf ben fan van plasma vanwege de kleuren en zwartweergave. Tegenwoordig kunnen lcd t zwart net zo zwart weergeven als plasma's, maar t gaat om de gradaties. Bij plasma zie je dan toch veel meer details in donkere beelden, terwijl bij lcd's je dan alleen zwart ziet.

    Lcd's zijn vaak weer wat beter met t aansluiten van n pc, scherpere letters enzo. Ikzelf heb mn pc ook op mn plasma aangesloten en dat gaat prima, maar eerlijk is eerlijk, een lcd doet dat beter. Bij mn plasma werkt dvd-hdmi bijv niet zo goed, last van overscan. Maar met vga is t wel goed.
    Xbox360 is fantastisch op een plasma.

    Die resolutie van 1024 ipv 1366 maakt heel weinig uit, ga zelf maar s kijken in de winkel. Misschien dat de pc iets minder scherp zal zijn, maar ik vind games, films en dvd's zijn door de kleuren en zwartweergave op de plasma weer veel mooier.

    Maar geloof me niet op mn woord, misschien zie je het zelf wel anders! Ga dus in de winkel kijken.

    Lees ook de mooie en goedeopeningspost op bladzijde 1 van dit forum goed door, dan word je veel duidelijk!
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  11. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb de pv45 van deze serie.....echt ontzettend mooi beeld!
    Gewone tv ziet er zonder digitale ontvanger trouwens ook al zeer goed uit!
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ben net even bij de plaatselijke IT's wezen kijken. Heb verschillende tv's bekeken waaronder de Samsung LE32S81B (€799), de LE32R81B (€899) en de Sony 32u2000 (€749).

    Bij de Samsungs zag ik niet veel verschil qua beeld, ze waren allebij aangesloten op analoge tv. Vergeleken met een de prijsklasse >€1000 die ook analoog waren aangesloten was het beeld slecht, maarja, dat ligt aan de prijsklasse. Ik vind de R81B erg mooi, en is zoals ik hoor ook wat beter als de S81B. Ik ga nog eens kijken of ik liever 32" of 26" wil.

    De Sony had schitterend beeld, en was ook aangesloten op een digitaal HD signaal. Super contrast (ratio 1200:1, geen dynamische zooi dus), waar voor zover ik heb kunnen zien de Samsungs niet aan konden tippen. Enige nadeel aan deze tv vond ik de zilveren omlijsting :9

    De prijzen bij deze IT's zijn natuurlijk bagger, daar zou ik wel wat af kunnen krijgen, en ik ga sowieso nog even bij de MM kijken. Maar welke zou ik technisch gezien het best kunnen kiezen? Voor mijzelf is de R81B favoriet, al heeft de Sony weer een streepje voor omdat ik die ook nog ongeopend in dozen zag staan en hij al redelijk goedkoop is, en ik daar ook nog wat af zou kunnen krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2007
  14. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    nu lees ik net in de begin post in de algemene informatie zeg maar, dat de resolutie van de tv minimaal 1280 x 768 moet zijn.
    nu heb ik dus die panasonic op het oog, maar die heeft meer 1024 x 720 is deze dus niet geschikt als ''HD TV''? of zie ik het allemaal verkeerd:p?

    MVG Kjel
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ze zeggen van wel, maar begrijp ook nog niet goed hoe ze dat doen.
    Nieuwere plasma's hebben wel gewoon 1366x768 reso, om 720p goed te kunnen weergeven.

    Vanmiddag ook naar de MediaMarkt geweest. Damn, wat een aanbod. En hoe langer je rondkijkt, hoe groter en duurder je gaat zoeken. 32" lijkt dan zo klein en voor je het weet sta je bij 42" te kijken.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, die is hd-ready (tenminste als de rest voldoet) omdat ie verticaal 720 beeldlijnen heeft. Bij het horizontale wordt het beeld gewoon gedownscaled t.o.v. de upscaling zoals bij 1366 van de LCD's. Ik heb hier zowel een plasma als een lcd en ik zie eigenlijk geen verschil wat door de up- en downscaling zou kunne veroorzaakt zijn ;).
     
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Nee, want die kan die 1280 lijnen dus niet weergeven, en is dus niet HD-Ready.
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    En wat vinden jullie van mijn dilemma?O-)
     
  19. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    fout! Een plasma met deze resolutie is WEL HD-Ready!
     
  20. Shizzel

    Shizzel Guest

    Huh? :confused: Dan snap ik plasma's dus niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina