1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gefeliciteerd met je aankoop en wat 1080p betreft, er zijn al behoorlijk wat 360 games die ze ondersteunen.
     
  2. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben je de lul, dat is het grootste nadeel van online aankopen. Ik heb dus ook die Toshiba 32C3000 besteld online. En die kon dus meteen weer terug door een defekt beeld. Het duurde 1 week voor dat ze de tv ophaalde en nu nog waarschijnlijk weken wachten tot ik een nieuwe krijg.

    Dus 1 tip bewaar altijd de doos in originele staat met inhoud, dan weet je zeker dat ie nog terug gestuurd kan.
    en lees de garantie voorwaarde.

    De toshiba 32C3000 bevat een LG philips paneel.
     
  3. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, alleen breed of normaal. Als je er iets op gevonden hebt moet je het maar zeggen, want ik zou het toch wel leuk vinden als ik films van mn laptop fullscreen op mn tv kan krijgen.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet waar.

    Volgens de wet kan de koper zijn akkoord kosteloos (soms kunnen hem terugzendingskosten aangerekend worden) en zonder verantwoording intrekken en beschikt hij over een bedenktijd in volgende gevallen: postorderverkoop , via de televisie , per fax en telefoon , via Internet (elektronische handel).

    De consument kan van zijn aankoop afzien binnen een termijn van 7 werkdagen (dat wil zeggen alle dagen behalve de zondag en de wettelijke feestdagen) te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering voor producten of vanaf de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst voor diensten. Als de termijn uitgedrukt in werkdagen op een zaterdag verstrijkt, wordt hij verlengd tot de volgende werkdag.
    Deze termijn wordt tot 3 maanden verlengd wanneer de consument de contractuele informatie zoals bepaald in de wet niet ontvangen heeft.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Je kan via internet en forums je keuze wel minimalizeren, maar als je er enkele hebt overgehouden dan is er maar 1 manier: je moet ze zelf gaan vergelijken en wel op de manier zoals je m thuis gaat gebruiken.
    Dus als je alleen dvd's gaat kijken, dan hoef je niet te kijken hoe mooi die blu-ray weergeeft. Als je geen digitale tv gaat kijken, laat de verkoper s zien hoe analoog eruit ziet.
    Neem je xbox360 of ps3 lekker mee en ga ff gamen met jouw favoriete games.

    Iedere tv heeft zn plus en minpunten. De 1 heeft mindere scarts, de ander doet t minder goed met pc. Kijk in de winkel :)



    Dat laatste kan alleen als je een full hd tv koop die de resolutie ook nog s ondersteund via VGA. Vaak wordt 1080p alleen via hdmi ondersteund, de samsung doet t wel op andere ingangen.
    Full HD zegt lang niet alles over beeldkwaliteit, vaak is het beeld op een hd-ready mooier!
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat zijn de voor en nadelen van Plasma t.o.v. LCD?
     
  7. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag mijn samsung LE32S62 binnen, zeer mooie tv moet ik zeggen!
    Moet alleen nog even de juiste instellingen vinden voor het beeld.
    Kijk via satteliet.

    Is de game-mode eigenlijk een verbetering als je op de 360 speelt?
    Of is het toch beter om het beeld handmatig in te stellen?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De game-mode werkt alleen optimaal als je gamed via de Scart.

    Nadelen Plasma.
    1. Gewicht.
    2. De FullHD Plasma's kosten nu nog een vermogen.

    Nadelen LCD.
    1. Pixel uitval.
    2. Kleuren en zwartwaardes zijn minder bij een Plasma.
    3. Full LCD kost minder dan € 1500
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  10. Shizzel

    Shizzel Guest

    minder dan bij een Plasma bedoel je ;).
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Panasonic wordt gezien als de beste Plasma's die er zijn.

    De behuizing is het enige onderdeel van LCD/Plasma dat brandgevoelig is.
    Maar het brand alleen bij een directe vlam.

    Inderdaad , wordt een beetje dyslectisch.
    Heb een lange en drukke werkweek achter de rug.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI aansluiting ja (1x).
    Component Video aansluiting Progressive (Y, Pb, Pr/3x cinch).
    AV1: AV in-uit, RGB in, Q-Link.
    AV2: AV in-uit, S-Video in, RGB in, Q-Link.

    Wel Component maar geen PC-aansluiting.
    Het is wel mogelijk om een PC via de HDMI aan te sluiten maar de Videokaart moet DVI-D ondersteunen.

    DVI of DVI-I (Analoog) zal niet werken.
    DVI-I (Digitaal) of DVI-D werken wel.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok thx, maar waar haal je die informatie vandaan want ik kan het nergens zien op die site...

    Edit: klopt het trouwens dat een Plasma veel meer stroom vreet als je LCD?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp.. Als ik een FullHD zou kopen, zou dat alleen nut hebben wanneer ik een X360 Elite/nieuwe-nog-niet-in-de-winkel-liggende met HDMI ?

    En 1080p lijkt me toch ALTIJD mooier dan 720p..? Of ben ik nou gek?
    Iig heb ik wel wat mooie TV's gezien, ik vind vooral die witte uitvoering van Samsung ERRUG stijlvol!

    Dan oa deze:
    Samsung LE32R81W
    Samsung LE40R81W (zelfde maar dan 40")
    Samsung LE32R71W

    Kunnen jullie me aanraden welke ik zou moeten nemen?

    Btw zag dit op tweakers, wel handig:

    Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b wat we kunnen opsplitsen naar:

    * voorvoegsel- = Le-
    * aa = 32 Inch
    * b = M serie
    * c = 51
    * d = Black
    * e = Niet aanwezig

    Kan je aan het type gelijk wat meer info zien. Alleen is die R serie volgens hun de 'gewone', HDready..
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hmm wit past niet echt bij de Elite ;)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De site van Panasonic zelf lijkt me een goede gok :+.

    Plasma verbruikt iets meer dan lcd, maar het verbruik is in tegenstelling tot lcd niet constant. Hoe meer donkere pixels bij plasma, hoe minder dat die verbruikt aangezien dondere pixels bij plasma worden verkregen door er minder stroom door te jagen.

    Voor meer info rond lcd vs plasa moet je deze site eens zien (is eigenlijk wel een pro-plasma site wegens de sponsoring van Hitachi, Pansonic en Pioneer maar het is wel interessant).
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de informatie staat op de site van Panasonic.

    Een 40" LCD verbruikt ongeveer 190 Watt.
    De TH-42PV7 verbruikt 261 Watt

    De sticker van de Samsung laat nog veel belangrijker informatie zien , namelijk de fabrikant van de Panel.
    Achter het serie-nummer staat nog een letter ( A , C , P of S ).
    De laatste letter is de fabrikant van de panel.
    A - AUO.
    C - CMO.
    P - CPT.
    S - Samsung.

    De panels van CMO worden door iedereen gezien als je slechste die er zijn !!

    Meer informatie vindt je hier (Russisch) http://forum.ixbt.com/post.cgi?id=print:62:10800
     
  19. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha true, maar ik ben ook nie van plan zo'n elite te kopen.. Ook om zo'n nieuwe Xbox te kopen> Dan zou ik eerst mijne moeten verkopen, en tegen die tijd is dat nix meer waard.. Aangezien ie geen HDMI heeft.. Lijdt ik dus iets van 150eu daarop nog verlies ook!
    Kvind dat wit wel wat hebben, juist omdat alle normale TV's zwart/grijs zijn..

    Maar zit ik met een HD ready tv wel goed? Ik bedoel, voor de toekomst zegmaar.. Ik zet m dan in mn pa's nieuwe huis, waar ik dan ook digitale TV wil aanschaffen (nouja, één keer een goede reciever en zo'n @home abbootje)..
    Ik ben namelijk niet van plan om over een paar jaar weer een nieuwe te moeten aanschaffen, vind het namelijk nogal veel geld! Daarom wil ik wel even zeker weten dat ik goed zit. Niet dat ik achteraf weer hoor dat ie alweer verouderd was, of dat 100Hz het helemaal gaat worden etc ;)

    Edit: Dit was tegen Gforce :) Kunnen jullie mijn bericht op andere pagina ook ff lezen plz?

    Edit2:
    Enne die site over plasma's.. Daar staat dat die vooral geschikt zijn van 32"-100".. Kerel dat is zo uber.. Dat is een soort festivalscherm ofzo.. Denk dat hij ook max 40" gebruikt ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina