1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de 360 kan je voor HD uit de VGA en Component kiezen. Zoals al eerder gezegd is deze keuze PERSOONLIJK. Kan niet aan iemand hier vragen welke mooier is. De ene zou zeggen component de ander VGA!

    Component: Helderder Kleuren
    VGA: scherper beeld

    Dan kan jue daarnaast ook nog gewoon van een van beide de standaard kabel kopen voor je 360 of een kwalitatief wat betere kabel, bijv. Monster Component kabel of Monster VGA! The choice is yours!:9
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je bijvoorbeeld oude Xbox games wilt gamen op de Xbox360 dan ik voor de Component-kabel gaan.
    De VGA-kabel ondersteund namelijk geen Xbox 50hz games.

    Zelf gebruik ik liever de VGA-kabel omdat de Xbox360 de normale DVD-films perfect upscaled.
    Kan met de VGA-kabel bijna de volledige resolutie gebruiken van mijn LCD.
    Xbox360 = 1360x768
    HDready LCD = 1366x768

    Maar sinds ik de PS3 thuis heb gebruik ik deze voor het afspelen van DVD's
    Het upscalen van normale dvd's doet de PS3 vele malen beter dan de Xbox360 (VGA).
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe is groot is deze?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Je plasma heeft ws de res van 1024x768. Met een vga kabel kan je precies die res kiezen. Ik heb op mijn panasonic plasma beide kabels geprobeerd en vond vga echt vele malen mooier. Kleuren waren imo veel te verzadigd bij component (panasonic plasma heeft al zeer warme kleuren) en er miste teveel detail.

    Als je voor vga gaat niet vergeten nog wat te stoeien met de drie opties in het dashboard!
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij was dat de Philips 32pf9966 (dus 32").

    MM Arena heeft nu de Philips 32pf9551 voor € 888
    Pixel Plus 2 HD + Ambilight 2
     
  6. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt dan ga ik voor de vga kabel en met welke 3 opties bedoel je in het dashboard te stoeien? 60 htz of hd?
     
  7. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat houdt dat Pixel Plus HD nou eigenlijk in? Dat hij extra pixels er tussen 'plakt', bijvoorbeeld van een DVDtje dat niet HD is?
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sinds de laatste update kan je de referentielevels op 3 standen zetten. Daar verander je de zwartwaardes en nog wat kleine variabelen mee. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

    pixelplus:

    Pixel Plus:

    een nieuwe mijlpaal in de evolutie van beeldkwaliteit van een TV.

    zorgt voor een ongelooflijke scherpte, detailweergave en diepte. Pixel Plus verdubbelt de horizontale resolutie (2048pixels ipv 1024pixels) en verbetert de verticale resolutie met 30% (833 PAL-lijnen ipv 625). Dit alles resulteert in een betere beeldkwaliteit vanaf elk apparaat. Een normaal TV-beeld bestaat uit 576 zichtbare lijnen en 720 pixels per lijn. Pixel plus verhoogt deze waarden en tekent elke pixel scherper af.

    technologie werd bekroond met EISA TV of the Year Award 2002/2003



    zonder pixel plus
    met pixel plus

    Pixel Plus 2:

    verbetering van de pixel plus-technologie; het verbetert de resolutie van stilstaande en bewegende beelden. Het voegt niet alleen pixels toe maar verbetert ook de pixels. Het resultaat is een ultieme scherpte en dieptebeeld. Bovendien zorgt het voor de fijnste kleurschakeringen en een superieure helderheid.



    zonder pixel plus
    met pixel plus2

    Pixel Plus 2 HD:

    De Pixel Plus 2 HD technologie koppelt een ongelooflijke scherpte aan een echt natuurlijk detail, een grotere beelddiepte en meer natuurgetrouwe, levendige kleuren vanaf meerdere bronnen, waaronder HD- (hoge definitie) en dvd-content. Pixel Plus 2 HD verdubbelt vrijwel de verwerkingskracht door de HD-signalen te verbeteren. Met Pixel Plus 2 HD wordt elke pixel van het inkomende beeld aangepast om beter aan te sluiten bij de omgevende pixels. De kleurzuiverheid wordt geanalyseerd en verbeterd. Het eindresultaat is een fors scherper en preciezer beeld dat door zijn betere detailweergave en zijn verbeterde kleur en scherpte aan de consument een aangenamere kijkervaring biedt. Deze pakt eveneens ook direct het digitaal signaal aan. Met de Pixel Plus 2-techniek moesten zelfs signalen die via DVI-i binnenkwamen eerst naar analoge signalen worden geconverteerd.

    Pixel Plus 3 HD:

    combinatie van ulieme scherpte, natuurlijk detail en levendige kleuren vanaf elke bron. Elke pixel van het inkomend signaal wordt aan de omgevende pixels aangepast. Dit resulteert in een natuurlijker beeld. Artifacten en ruis worden gedetecteerd en vermindert waardoor het beeld haarscherp wordt. Dit biedt nog verbeterde verwerkingsmogelijkheden tov pixelplus 2HD



    Link met nog meer verklarende woorden:

    http://fransdesmet.telenet.be/introductie/Verschillen wrdverkl/woordverklaring_tv.htm
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet stoeien met de resolutie.
    Ik moest mijn Xbox360 instellen op 1360x768.

    ***
    We gaan alweer razend snel richting de 1000 posts.
    Zal Deel 14 dit weekend maar online gooien.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bedoelde de ref.levels ;)

     
  11. McDaddy

    McDaddy Team sYg

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    ???
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Prijzen vragen bij de MM heeft geen zin.
    Dit omdat elke MM zijn/haar eigen prijzen mogen bepalen.

    De verschillen tussen de MM's kunnen daarom ook heel groot.

    Heb mijn LE32R71B 1 jaar geleden kocht bij de MM in Hengelo voor € 1189.
    De zelfde LCD koste bij de MM Arena die zelfde dag nog € 1499.

    De It's een paar kilometer verderop maakt nog reclame van € 1899 nu voor € 1499
     
  13. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf dat raar vinden dat er zoveel verschil in prijs bestaat tussen MM filialen. Ik kan me voorstellen dat in een groot land die filialen ver van elkaar zitten en dat je dan lokale prijzen kan hanteren, maar in een klein land als Nederland werkt dat volgens mij toch minder.
    Dat een it's of een BCC duurder is dat is altijd wel zo geweest die mensen hebben geen verstand van elektronica.
     
  14. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Deze tv heeft geen component ingang, ook geen HDMI aansluiting waardoor je hem niet in een keer kan aansluiten. Wel een PC Aansluiting en hij is HD-Ready. Waarschijnlijk zit er een DVI aansluiting achter in, al weet ik dat niet 100% zeker. Als je dan een VGA to DVI verloopje koopt + de VGA Kabel voor de Xbox 360 kan je hem waarschijnlijk wel aansluiten. Maar wel een heel gedoe.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  16. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus niet zo'n verstandige koop. In iedergeval bedankt voor je snelle antwoord :)
     
  17. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  18. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu zelf te kijken voor een lcd in combi met mijn xbox 360 en later maybe de HD-dvd drive erbij, maar wat zou wijsheid zijn :p
    ik heb mijn oog laten vallen op de
    32s62
    32s81
    32r81

    de dingen die mij opvielen was het verschil in dynamisch contras
    s62 = 3000:1 de prijs waar ik hem dan voor kan halen is 569
    s81 = 7000:1 de prijs waar ik hem dan voor kan halen is 671
    r81 = 8000:1 de prijs waar ik hem dan voor kan halen is 751

    ik mensen horen zeggen over verschillende panelen etc, ik vroeg me af of het prijsverschil een daadwerkelijk toegevoegde waarde zal hebben in combi met een xbox360.
    ik ga ervan uit dat de r81 beter zou zijn dan de andere 2 modellen, maar is zoiets dan overkill in combi met een xbox 360?

    het is toch een flink bedrag extra wat erboven op komt en als het niet zoveel verschil heeft dan vraag ik me af of het de moeite waard is.
    Ik heb een keer bij de mediamarkt een keer gekeken en met wat er op het scherm werd gedemonstreerd zag ik in eerste instantie niet echt kwaliteitsverschil (ze hadden dan ook gewoon een zender via analoog opstaan volgens mij)
     
  19. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Ik merkte laatst dat toen ik TV zat te kijken ineens het geluid wegviel en een harde piep klonk. Toen ik het geluid uitzette en weer aan was het weg, dus ik dacht dat het op de zender was. Maar nu zat ik gisteren TV te kijken, en toen begon het op een andere zender ineens hard te ruisen. Zelfde verhaal, geluid uit en aan, en weg was het. En vandaag zat ik Friends te kijken, en het leek wel of het geluid plots zachter werd. Ik wilde het testen, dus zette ik het geluid op 20, luisterde even, zette toen de TV uit en weer aan (en stond dus nog steeds op 20) en het klonk plots veel harder...

    Iemand enig idee wat dat kan zijn, en wat eraan te doen is :)?
     
  20. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je voor een tv? Op mijn samsung kan ik instellen dat het geluid automatisch geregeld wordt aan de hand van een uitzending. Misschien heeft het daar wat mee te maken, tenminste als je deze functie ook hebt. Anders zou ik het ook niet weten;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina