1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben kabeltelevisie bij UPC. Geen idee of daar digitale zenders bij zijn gesloten. We maken hier trouwens al gebruik van een versterker, de kabel is wel 2 keer gesplitst. Misschien is het slim om een een nieuwe kabel te leggen die direct naar zolder gaat. Maargoed, net zoals ik net zei, misschien wil ik het wel mooier hebben dan mogelijk is.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    UPC :mad:
    Het probleem met UPC is dat je per huishouden maar 1 setup-box krijgt.

    Mijn LCD staat ook op zolder , maar het analoge-beeld zit bij gebruik van een antenne-versterker + nieuwe Coax-kabel er redelijk uit.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  4. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dat is bij KPN Digitenne net eender. Beetje duur om nog een extra ontvanger voor €89.95 erbij te kopen. En dat alleen maar om op 2 i.p.v. 1 tv digitaal ontvangst te hebben. :'-(

    @ Melbuuln: Dat vind ik dus altijd lastig; Tsja, wat is redelijk? :+
    Om even een indruk van mijn tv-signaal te geven:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2007
  5. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Over versterkers gesproken waar plaats je hem het best ?

    Voor allerlei splitsing (dus waar het signaal nog het minst vervuild) is of zo kort mogelijk bij mijn tv ?

    Want ik heb hier ook zo'n decoder maar bij sommige zenders geeft die wa hakkelig beeld door een verzwakt signaal.
     
  6. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste kun je hem plaatsen op de plek waar het signaal je huis binnenkomt. Daar is het signaal inderdaad nog het best. Net voor een tv kan je al ruis hebben. Dan zou je dus de ruis alleen maar versterken.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4

    De antenne-versterker sluit je direct aan op het kastje in de muur en vanaf de versterker gaan de kabels naar de decoder.

    Mijn HD-decoder staat op zolder en had altijd een ontvangst van ongeveer 70%.
    Maar met de veranderingen zakte het signaal ineens naar 23% , met gevolg dat ik veel zenders niet meer kon zien.
    Antenne-versterker + nieuwe Coax-kabels aangesloten en het ontvangst is nu meer dan 80%.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Same here, alleen aangesloten bij het 2e contact punt op de 1e verdieping (slaapkamers). Dus niet in de stoppenkast oid. Beneden heeft toch digi tv
     
  9. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Digitenne krijg je die €89.95 gewoon terug gestord als je die geld retour kaart invult dan.

    Ik maak persoonlijk gebruik van een andere oplossing BTW heb ook Digitenne maar ik gebruik de interne DVB-T receiver van mijn TV + een CI CAM Module voor mijn smartcard. Niet de goedkoopste oplossing maar heb wel puur digitaal beeldkwaliteit :D

    Edit Sorry: Eigenlijk is het wel de goedkoopste oplosing voor digitaal beeld dan. (En je moet natuurlijk ook een TV hebben met DVB-T)
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  10. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik had het over een extra ontvanger die je erbij moet kopen wanneer je op 2 tv's digitaal signaal wil ontvangen. De 1e krijg je inderdaad gratis. :)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik het analoge signaal alleen nog voor de PIP functie van Samsung.
    Bij sterke zenders is het het analoge-beeld heel mooi , maar ik heb ook een aantal zenders die gewoon verschrikkelijk zijn.

    Daarom kijk ik alleen nog tv via de Samsung HD-decoder.
    --

    Ik heb mijn LCD 2 dagen van de spanning gehad , moest van mijn werkgever naar België.
    Toen ik Vrijdag de LCD + PS3 aanzette duurde het heel lang voordat de LCD normale kleuren weer gaf.
    Vooral bij PS3 (RGB Full Range HDMI > Volledig) duurde het heel lang voordat de LCD de juste kleuren weer gaf.

    Nu dat de LCD weer 24/7 aan de spanning staat , start de LCD wel normaal op.
     
  12. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow bedoel je dat sorry begreep het niet goed :)

    Maar iegenlijk zijn die dingen gewoon waardeloos wan ze hebben alleen maar scart. Je moet iegenlijk iets hebben met DVI/HDMI. Dus een extra en betere receiver aanschaffen is zo wie zo geen overbodige luxe. :)

    BTW heeft jouw TV DVB-T en Common Interface? Want dan is het wel de goedkoopste oplossing ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDMI-poort betekend niet dat de beeldkwaliteit ook beter is.
    Vraag altijd of het aparaat het beeld ook upscaled naar 720p , 1080i 0f 1080p.

    Er liggen namelijk genoeg aparaten (Dvd-spelers , Decoders) in de winkel waarbij je een normaal 4:3 of 16 : 9 beeldisgnaal hebt.
     
  14. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ook iets om je aandacht aan te besteden :)
     
  15. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel af en toe zie ik een regenboogachtigkleurige gloed om een speler bij PES6. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?
     
  16. Shizzel

    Shizzel Guest

    PES en FIFA hebben volgensmij erg veel last van ghosting, daar kan het door komen. Maar volgensmij komt het regenboogeffect alleen bij bepaalde DLP(?) Beamers voor, dus ik zou het ook niet precies weten.

    Heb mijn Samsung aangesloten op VGA, 1280x720 lukte niet, dus met een andere monitor naar 480p gezet, aangesloten, en toen werkte hij wel. 1360x768 gedaan, en werkte gewoon :D.
    Alleen één erg rot probleem: geen geluid. Heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Rood-wit bij component of course niet, Left Right ook niet, en DVI (HDMI2) ook niet. Dan nog alles een keer geprobeerd met Digital Stereo, maar het mocht ook niet baten.
    Helaas, dan toch maar component.

    Ik weet niet meer precies wie het zei, volgensmij Nerazzurri, maar die Home Center Setting alleen maar op 'on' gezet, en meteen al veel mooier :D. Die hele setting nog een keer opzoeken, hopelijk wordt het dan nog beter :D.

    En Melbuuln: Vette avatar, Mighty Morphing Power Rangers? :9.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die 100hz die op sommige toestellen zit, heb je daar wat aan met xbox360 gaming?
    Ik bedoel, wanneer je n game in de xbox360 doe, dan word deze toch in 50 of 60 hz gespeeld? Dan heb je toch niks aan 100hz?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is Grimlock.

    Met 100hz wordt de beeldverwerking van het panel bedoelt.
    Dit heeft helemaal niets te maken met de freq van de games 50 of 60hz.
    Er zijn zelfs als LCD die werken met 120hz.

    De Samsung is heel kieskeurig wat betreft de Resolutie en aantal hz.
    Gebruik zelf ook de VGA-kabel ( 1360x768 ).
     
  19. Jarno120

    Jarno120 Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik was dus op zoek naar een nieuwe tv, en vond in een Heuts krantje een lcd tv, nu is mijn vraag, of ik hem zou kopen... Hier is een link naar de site: http://www.heuts.nl/b2c/search.php?d=004973210 (sorry als dit niet mag.) Er gaat btw nog ong 70 euro vanaf , wat zijn de voor/nadelen en is het een goede koop?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een link naar een site is altijd handig.

    Persoonlijk vind ik € 349 Excl BTW veelste veel geld voor een onbekende merk LCD.

    Bij de Mediamarkt betaal je namelijk € 299 voor een 48cm LCD + ingebouwde dvd-speler.
    En je krijgt daar ook nog eens 2 weken omruilgarantie.

    Vanavond eventje bij de MM gekeken en deze LCD heeft ook een Component-ingang.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina