Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht een zeer uitgebreid topic over HDTV's op xbw aan te treffen! Afgelopen 90 mins eens de tijd genomen om alles door te nemen. En vervolgens maar lid geworden van xbw!
Ik sta ook op het punt om voor het eerst een hd tv te gaan kopen. Het zal mijn duurste aankoop tot nu toe gaan worden en daarom me voorgenomen eea. eerst goed door te nemen. Een Sony KDL-40W2000 is denk ik de allerbeste keus, maar deze is erg duur. Ik denk daarom dat het de Samsung LE37M86BD gaat worden (budget ligt rond de 1200 a 1400); zaterdagochtend vroeg ga ik met mijn Xbox 360 naar de winkel om een scherm uit te kiezen op basis van hoe de 360 eruit ziet op de schermen. Ja, ik ben van plan de 'irritante' consument uit te hangen, 1013+ firmware te 'eisen' ivm goede 24 FPS ondersteuning en een Samsung paneel ivm kijkhoek.
Toch zoveel twijfel, en weinig vertrouwen in het goede, eerlijke advies van de verkoper! Ik ga mijn scherm eigenlijk alleen gebruiken voor mijn 360 en om gemakkelijk zo nu en dan DIVX te bekijken in de huiskamer. Ook ben ik van plan de 360 HD drive erbij te nemen voor (hopelijk) waanzinnig beeld thuis. Wellicht dat iemand wil reageren op basis van goede ervaringen. Een 'full-hd' scherm dat het 1080p signaal niet 1:1 kan mappen wil ik (logischerwijs toch?) sowieso niet. Oh ja, wachten is niet echt een optie want ik moet en zal master chiefs nieuwste avontuur in al zijn glorie kunnen aanschouwen.
- Zo is er de LE32M86BD - Geen Full HD, wel volledige (toch?) 100 hz ondersteuning. Wel iets kleiner dat wat ik voor ogen heb. Toch minimaal €300 goedkoper dan de 37". Als ik op mijn 360 speel zit ik meestal op een afstand van 1,5-2 mtr op een rechte stoel van de keukentafel. Maar geeft dit scherm mij wel ongeveer een soortgelijke ervaring als de LE37?? En films kijken vanaf 3 meter zal ook geregeld gebeuren.
- De Sharp 37XD1E - Ik lees op verschillende fora dat Sharp LCD's ontzettend natuurgetrouw beeld geven. Bijvoorbeeld de kleur van de huid van mensen op het scherm in films.
Toshiba 37X3030D - Geniet ook goede resultaten in reviews. Goede details in schaduwrijke scenes en mooie kleuren lees ik vaak. Ook goede 24 FPS ondersteuning voor HD DVD.
Of toch een plasma?! Eigenlijk tot nu toe om niet echt een specifieke reden alleen naar LCD schermen gekeken.
Laatst bewerkt: 10 sep 2007