1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die heeft misschien wel 1080p, maar is geen Full HD lcd. Hij kan dat ontvangen (maar waarschijnlijk alleen door HDMI), maar zal het downscalen naar zijn native resolutie namelijk 1366x768. Dit is dus gewoon een HD-Ready lcd ;) (mijn 26" kan ook 1080p ontvangen, maar is een gewone HD-Ready lcd).
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  2. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @ melbuuln: Waarom raad je hem eigenlijk een 26" aan? Je zegt zelf zo vaak dat je op 1m afstand zit van jou eigen 32" tv. En mijn mening is toch dat het echt veel plezieriger is om naar een 32" te kijken dan een 26" op 2 meter afstand.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit staat in de post van casper018.

    Snap je nou waarom een 26" en geen 32"
     
  5. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Na meer dan 6 weken wachten op een toshiba hdtv (defect afgeleverd) heb ik nu toch maar een samsung LE32R82 besteld. Ben benieuwd hoe die tv zal zijn. kwa design is die wel mooi in ieder geval. In de winkel zag het analoge signaal er niet uit op deze tv, maar goed dat is op elke lcd wel het geval.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zal waarschijnlijk voor een 42 of 120 cm plasma gaan. Hangt van een paar dingen af. Ik kwam bijvoorbeeld vanmiddag bij de Mediamarkt en zag er
    een plasma van LG, 120 cm (zoiets) 1400 euro, erg mooi groot beeld.

    Helaas hoor ik dan weer slechte dingen over LG van kenissen, zijn ze
    zo slecht dan? (wat precies is er dan zo slecht?) . Ik zag ook meerdere
    van Panasonic staan...sommigen onder de 1000 euro...de keuze gaat
    nog moelijk worden tegen die tijd. Tenzij die LG fantastisch beeld leverd..
    want mooi groot en heerlijk scherp...daar wil ik nog wel 1400 (en misschien tegen die tijd dat ik centen genoeg heb dat die tv veel goedkoper alweer is) voor betalen.
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee eigenlijk niet :confused:
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    analoog oogt steeds slechter hoe groter de tv, hij kijkt analoog :)

    Ben echt verliefd op mijn tv <3
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Analoog is op mijn 32" niet barslecht, maar wanneer ik 'm beneden aansluit op onze Digitale TV decoder..dan is het verschil echt ongelofelijk groot!

    Maarja, om nu 2 abonnementen af te sluiten..
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar ga je de 2e abonnement afsluiten ???
    Chelle levert maar 1 setupbox per huishouden.
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Bij @home kun je er gewoon 1 bijkopen. En dan het kaartje natuurlijk ook. Alleen @home ligt de laatste tijd de hele tijd te kloten aan dat kastje hier in de straat en dan gaat de ontvangst er weer aan.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Digitaal is inderdaad wel een groot verschil, ook bij mij. Maar bij mij is analoog slecht omdat ik op zolder zit, oftewel >5 meter kabel :+ Hier hebben we overigens geen abonnement nodig voor het standaard pakket digitaal, alleen een decoder. Werden een tijd geleden gratis (nouja, voor verzendkosten) aangeboden (1 per huishouden). Ouders hebben er een beneden en ik heb het kastje van mijn opa en oma.
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Aaargh! Ik heb een probleem met m'n Samsung LE32S81B. Het menu slaat de instellingen niet op, of teminste, wel voor even maar na een poosje (30 min max) springt ie weer terug naar fabrieksinstellingen, dus dynamisch contrast enzo. Dit is zeer irritant en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.

    Is dit een fout of ben ik gewoon dom bezig? :)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jouw Samsung staat in de shop-modus.

    Menu knop op LCD ingedrukt houden.
    Hiermee schakel je de Shop-modus aan of uit.
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dankjewel! Pfff het lag zo voor de hand ik had het moeten weten.. *beschaamd :mad:
     
  16. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht een zeer uitgebreid topic over HDTV's op xbw aan te treffen! Afgelopen 90 mins eens de tijd genomen om alles door te nemen. En vervolgens maar lid geworden van xbw!

    Ik sta ook op het punt om voor het eerst een hd tv te gaan kopen. Het zal mijn duurste aankoop tot nu toe gaan worden en daarom me voorgenomen eea. eerst goed door te nemen. Een Sony KDL-40W2000 is denk ik de allerbeste keus, maar deze is erg duur. Ik denk daarom dat het de Samsung LE37M86BD gaat worden (budget ligt rond de 1200 a 1400); zaterdagochtend vroeg ga ik met mijn Xbox 360 naar de winkel om een scherm uit te kiezen op basis van hoe de 360 eruit ziet op de schermen. Ja, ik ben van plan de 'irritante' consument uit te hangen, 1013+ firmware te 'eisen' ivm goede 24 FPS ondersteuning en een Samsung paneel ivm kijkhoek.

    Toch zoveel twijfel, en weinig vertrouwen in het goede, eerlijke advies van de verkoper! O-) Ik ga mijn scherm eigenlijk alleen gebruiken voor mijn 360 en om gemakkelijk zo nu en dan DIVX te bekijken in de huiskamer. Ook ben ik van plan de 360 HD drive erbij te nemen voor (hopelijk) waanzinnig beeld thuis. Wellicht dat iemand wil reageren op basis van goede ervaringen. Een 'full-hd' scherm dat het 1080p signaal niet 1:1 kan mappen wil ik (logischerwijs toch?) sowieso niet. Oh ja, wachten is niet echt een optie want ik moet en zal master chiefs nieuwste avontuur in al zijn glorie kunnen aanschouwen.

    - Zo is er de LE32M86BD - Geen Full HD, wel volledige (toch?) 100 hz ondersteuning. Wel iets kleiner dat wat ik voor ogen heb. Toch minimaal €300 goedkoper dan de 37". Als ik op mijn 360 speel zit ik meestal op een afstand van 1,5-2 mtr op een rechte stoel van de keukentafel. Maar geeft dit scherm mij wel ongeveer een soortgelijke ervaring als de LE37?? En films kijken vanaf 3 meter zal ook geregeld gebeuren.

    - De Sharp 37XD1E - Ik lees op verschillende fora dat Sharp LCD's ontzettend natuurgetrouw beeld geven. Bijvoorbeeld de kleur van de huid van mensen op het scherm in films.

    Toshiba 37X3030D - Geniet ook goede resultaten in reviews. Goede details in schaduwrijke scenes en mooie kleuren lees ik vaak. Ook goede 24 FPS ondersteuning voor HD DVD.

    Of toch een plasma?! Eigenlijk tot nu toe om niet echt een specifieke reden alleen naar LCD schermen gekeken.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ergens een paar pagina's terug staat een artikel dat vooral de consoles vrij slecht omgaan met full hd schermen (1080p) en hd-films ed ipv de hd-readyschermen en hd-films (720p), dus dat is zeker wat om uit te zoeken.

    Ik loop verder om de zoveel topics te blaten dat je toch echt voor een plasma MOET gaan als je de kans/ruimte/geld hebt ;). Geen responstijd (0 ms) en zwart is gewoon zwart. Misschien op papier een lagere resolutie, maar daar zie je dus echt niks van terug.

    Enige probleem voor jou is misschien dat je er wat dichtbij zit en dan de kleinste plasma 37" is. Al schijnen ze er nu kleiner te zijn.

    Verder kan een plama enigzins spiegelen. Er zit nl nog een glasplaat voor. Zit je dus tv te kijken of te gamen in een kamer waar de zon naar binnen schijnt dan krijg je hetzelfde effect als bij je oude crt; je ziet jezelf. Dit heeft een lcd niet.

    Verder niks dan lof over plasma. Zelf uitgebreid vergeleken en mij verbaasd over het verschil met lcd. Plasma geeft je een veel warmer, kleurechter en mooier beeld.

    Laat nog even weten hoe je vergelijkingen aflopen!
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  18. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor je uitleg! Ik ga ook zeker weten goed kijken naar bijv. de panasonic th-37pv70 plasma tv. Deze is ook prima geprijsd!

    Ik laat zeker weten welke tv's ik serieus heb overwogen en waarom. Met een mooie foto als het uiteindelijk allemaal in de kamer staat te pronken.
     
  19. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je de Sony kdl-32d3000 (of 40d3000) niet overwegen? Vind ik persoonlijk echt een mooi schermpje. Met 100hz en 24fps!

    Ik zou overigens niet voor 32" gaan. Als je vanaf 3 meter een film kijkt, ga je het denk ik te klein vinden. Dan is 37" of 40" toch wel een beter maatje.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk heel erg subjectief en daarnaast is het ene LCD scherm het andere niet. Specificaties verschillen namelijk enorm. Een LCD TV als een Sony 40V2500 / 40W2000 doet zeker niet onder voor een Plasma scherm. Zwart is gewoon zwart en de kleuren knallen van het scherm. Het vreemde is, is dat de opvolger (D serie) blijkbaar minder presteert dan de V en de W serie.

    Op 3 meter afstand zou ik zeker gaan voor een 37" inch en indien mogelijk een 40". De grootte went (helaas) enorm snel.

    Of 1080p toegevoegde waarde heeft is iets wat je zelf zal moeten ondervinden. Op 1.5 meter afstand lijkt mij dat wel, maar op 3 meter afstand is dat een twijfelgeval. Een aardig artikel in normale mensen taal wat je zou kunnen helpen bij het maken van je keuze is deze: http://www.hdtvsolutions.com/HDTV_Viewing_Distance.htm

    Uiteindelijk zal je zelf in de winkel de verschillende tv's moeten gaan vergelijken. Daarnaast kan het natuurlijk geen kwaad om verschillende reviews op het Internet te bestuderen. Hier kan je bijvoorbeeld veel reviews vinden van tv's voor de Europese markt: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/reviews_main.aspx?prod=s Hecht echter niet te veel waarde aan besprekingen / reviews voor tv's die niet bedoeld zijn voor de Europese markt, specificaties kunnen enorm verschillen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina