1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

1,0%
  2. JVC.

2,9%
  3. LG.

5,7%
  4. Panasonic.

12,4%
  5. Philips.

1,0%
  6. Samsung.

59,0%
  7. Sharp.

3,8%
  8. Sony.

7,6%
  9. Toshiba.

1,9%
  10. Ander merk.

4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die heb je, maar dan zijn het in feite monitoren die doorgaans voor PC's worden gebruikt.

2. Knippa

Knippa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

Ik wil deze week een HD tv'tje kopen, alleen ik heb echt geen idee welke ik moet nemen. Ik heb ongeveer 600 euro te besteden. Hebben jullie misschien een idee? Liefst iets rond de 66cm... of zijn die veel duurder?

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    26" zijn allemaal rond de €600,-.
    Dus voor jouw budget heb je genoeg keus.

4. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een oude philips breedbeeld tv die volgens mij op ontploffen staat. Ik wil een lcd scherm gaan aanschaffen.

Ik zit ongeveer 3.5mtr van de tv af, de tv die ik nu heb is iets van 75cm. Nieuwe tv mag een maatje groter (80 of 90cm) Ik heb een prijs in gedachten van <1000 euro, minder mag altijd natuurlijk.
    Zijn er aanraders die dus echt de moeite waard zijn, of kan ik beter gewoon naar een winkel gaan en me daar door zo'n gladjanus iets aan laten praten?

Nu was ik afgelopen weekend bij mijn oom die een mooie sony bravia heeft (geen idee welk type) En we hebben daar voetballen gekeken via digitenne. het viel me op dat er bij snelle bewegingen de spelers een soort flash gordons werden. Heeft dit puur met de responstijd te maken en zijn er schermen die dit niet hebben? Ook vond ik de kleuren een beetje flets als je het met mijn philips vergelijkt. Maar dat kunnen natuurlijk ook instelling zijn lijkt me.

Lijstje met dingen die ik dus in een nieuwe tv wil;
    -Snelle responstijd
    - <1000,-
    -80 of 90cm
    -"Volle" kleuren
    -HDready uiteraard
    -Liefst (niet glanzende) zwarte behuizing

Ik hoop dat het bericht een beetje duidelijk genoeg is en er mensen zijn die zich de moeite willen nemen voor een reactie.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je gewoon deze thread doorleest, komen er genoeg keuzes voorbij. Dit is namelijk een vraag die al héél veel mensen gesteld hebben.

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Plasma van Panasonic:

- geen responstijd
    - voller worden je kleuren niet (LCD is altijd enigzins flets)
    - <1000,-

:thumbs:

8. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doen! :)

9. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf, dan ga ik me daar eens in verdiepen! Thanks

10. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar een computermonitor kan je toch niet als TV gebruiken?
    Any , ik heb net effe op onze TV beneden gekeken
    en ik zag 5 stekkertjes naast elkaar 2x Rood 1x Wit 1xGroen 1xBlauw
    Is dat component?

11. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze er een tvtuner ingeduwd hebben kun je er tv op kijken. En dat wat je beschrijft klinkt idd als een component aansluiting.

vraagje aan de experts hier; moet ik bij een plasmascherm zorgen maken om inbranden? Lees hier en daar dat een plasmascherm hierdoor minder geschikt zou zijn als "game" scherm dan een lcdscherm.

Verder ben ik bij Panasonic 2 schermen tegengekomen die me wel aanschermen. De TH-37PV7 en de TH-37PV70.
    Het lijkt me dat de 70 een nieuwe uitvoering is van de 7. Met wat extra aansluitingen. Klopt dit? Prijsverschil is ongeveer 200,- Zou dit die meerprijs waard zijn?

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja dat is component.

13. WiseWish NL

WiseWish NL Flawless Victory!

Leuk Bevonden:
    1
    Hi,
    Heb zelf ook een Plasma, en gamen gaat prima erop.
    Alleen de eerste 200 uur kun je het best niet teveel statische beelden weergeven erop.
    Dan moet je denken aan Metertjes en dingen in je HUD, B.v snelheidsmeter die constant op dezelfde plek staat, zwarte balken als je DVD kijkt en dat soort dingen.
    Bij mijn Samsung Ps42C7 zitten er een aantal beveiligingen tegen inbranden op;
    Pixelverschuiving; aantal pixels verspringen om de 4 seconden, onzichtbaar voor het oog.
    Wit beeld; Mocht je dan toch je tv uuuuuuuren op hetzelfde beeld hebben laten staan dan kun je dit witte beeld een uurtje weergeven en het is weg.
    En gekleurde balken, beetje hetzelfde als het witte beeld.

De eerste generaties plasma's waren vrij gevoelig voor inbranden, de nieuwere modellen veel minder.
    Je normale Tv is ongeveer net zo gevoelig voor inbranden.

Ik zou me er niet al te druk om maken in ieder geval, en Plasma geeft mooier beeld dan LCD, en je hebt geen responsetijd, dus ook geen ghosting en al dat soort ongein.

14. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Paps en mams willen nieuwe HD kopen want die we nu hebben bevalt niet echt.. maar even een paar vraagje: Plasma of LCD? Wat zijn jullie ervaringen, wat is mooier voor gewoon in de woonkamer tv op te kijken? Gamen is hij niet echt voor nodig want ik heb mijn eigen HD..(al ga ik mijn 360 er toch wel eens op aansluiten ;)) Ze willen wel graag een Samsung (of iig dat pianolak zwart) en ongeveer maximaal 50 inch. En hij moet wel Full-HD zijn want dan hebben we maar gelijk een goede ;) Er moet ook een HDMI poort op zitten maar dat zit tegenwoordig toch wel op elke, die oude die we hebben heeft dat weer net niet, zijn we lekker mee genaaid dus :mad:

Laatst bewerkt: 24 sep 2007
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vergis je niet in Full HD, je ziet het alleen bij minder dan 1,5 meter kijkafstand en het kost je klauwen met geld, daarnaast is er nauwelijks tot geen 1080p materiaal.

50" is trouwens big ass. Ik ben zelf een enorme plasma fan, maar als je de tijd hebt ga naar een speciaalzaak waar ze alles op goede hd-signalen hebben aangesloten en verdiep je er eens in.

@ Sjtuff: Ik heb van de verkoper meegekregen dat ik gewoon mijn contrast iets naar beneden moet schroeven. Heb er verder nooit rekening mee gehouden. Enige wat ik ooit een zag was een klein beetje waas, wat je ook wel eens ziet bij een crt, was ook zo weer weg. Dingen branden eigenlijk niet meer in.

16. okkie1

okkie1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand ook hoe ik kan zien of waar ik de resolutie van mijn tv scherm kan veranderen niet de xbox resolutie heb een panasonic th37pv70 en moet dit altijd kunnen zie het nergens stan in de handleiding.

17. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind eigenlijk dat er maar weinig LCD's zijn met een goede in kijkhoek, mijn LE32R72B is de kijkhoek ook niet geweldig. Maakt in principe nu ook nog niet uit, zit toch altijd recht voor mij tv.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    maa als je dan byv. iets naar links gaat heb je bij sommige al dat het beeld dan andere kleuren krijgt, of wat zwarter wordt

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan krijg je iets fletser beeld.

20. Knippa

Knippa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom net van de media markt... er is daar een lcdscherm van een onbekend merk, 82cm, hdready, 1366x768 en een contrastratio van 1:1000... Ik weet niet waar contrastratio voor staat, is dit opzich wel een goede tv?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina