1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook bijzonder gecharmeerd van de Samsung LE32M86B!
     
  2. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze middag een Samsung LE23R3 aangeschaft. Hij is tot nu erg mooi, en heb net alles aangesloten en mn xbox360 ook.

    Ik heb pas het xbox 360 premium pack gekocht. Hierbij zat dus een kabel, die in mn xbox zelf moest en aan de andere kant de witte gele en rode kabels moest(of scart), en er bleven er dan 3 over, die heb ik nu dus in mijn nieuwe samsung hd-ready tv ook geplugt,en middenin de kabel dat knopje van TV naar HDTV verschoven.

    Nu begreep ik ergens, dat dit niet de bestebestaande hd-kabel is, ook een hdmi kabel of iets? Scheelt dat nog veel met de kabel die ik nu heb, dat het echt nodig is, en is dat dan ook mogelijk op de hdtv die ik heb?

    Ik ben nogal nieuw in de wereld van tv's en hd en wat er bij komt kijken. Ik weet daarom ook niet of ik mijn tv of xbox zelf nog moet afstellen dus als iemand daar bij kan helpen hoor ik het graag, wil natuurlijk wel het beste uit mn xbox en tv halen :)

    Alvast bedankt allemaal,
    Grtzzz
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
  4. IanDS

    IanDS Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een Samsung LE40M87BD te kopen, heeft iemand weet van enige positieve of negatieve kritieken over deze TV?

    En daarnaast nog enkele algemene vragen:
    1/ Domme vraag, maar ja ik wil gewoon zeker zijn: tegenwoordig vereisen veel games een 60 Hertz TV, maar bij specificaties vind je daar niets over, dus is mijn vraag of een HD-TV 60 Hertz aankan.
    2/ Ik wil mijn PS3 en Xbox 360 aansluiten op de HD-TV: voor de PS3 heb ik daar een HDMI-kabel voor nodig (correct?), maar wat voor de 360, moet daar ook een speciale kabel voor gekocht worden?

    Bedankt voor een eventueel antwoord.
     
  5. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom er ook achter dat ik bij gamen geen geluid heb
    en bij tv wel gewoon.
    hoe kan dit komen?

    grtzzz
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke aansluiting gebruik je ??

    1. Een HDready of HDready 1080p ondersteund altijd 60hz.

    2. Voor de Xbox360 heb je 2 keuzes Component (helderder kleuren) of VGA (scherper beeld).
    Bij de Xbox360 Elite heb je nog de mogelijkheid van HDMI.

    HDMI is voor de PS3 eigenlijk de beste keus.
    De PS3 neemt namelijk met HDMI automatisch de instellingen van de LCD over.

    EICTA introduceert HDready 1080p logo.
    [​IMG]

    Component.
    1280x720 @ 50 and 60Hz progressive ("720p")
    1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced ("1080i")

    HDMI.
    1280x720 @ 50 and 60Hz progressive ("720p")
    1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced ("1080i")
    1920x1080 @ 24 and 50 and 60 Hz progressive ("1080p")
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ziet er nice uit man, hoe bevalt ie?

    @Melbuuln,

    Maakt het veel verschil uit VGA en HDMI op je xbox? (dat je 1080p gaat)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat zou ik niet weten want heb nog niet gegamed via VGA 1080p.
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    mijn broer heeft de halo 3 bundel console gekocht met hdmi interface.

    Nu had hij een big ben HDMI kabel gekocht (ps3 kabel, maar maakt verder natuurlijk nie uit)
    En hij ging het testen op een LE32R81B.
    Zelf heb ik een premium console VGA en de LE32R72B en ik vond mijn eigen beeld stukken en dan ook stukken mooier dan het zijne.

    Hoe zit dit?
    En nog een probleem. Hij dacht dat hij als hij HDMI beeld had, ook gewoon de component kabel kan gebruiken voor optical out. Die component past er dus niet meer naast... lekker...

    Iemand geinteresseert in een HDMI kabel? (z.g.a.n. 2 dagen in gebruik? 8))
     
  10. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Melbuuln, voor je reactie, was nogal bezig vandaar :)

    ik heb die kabel van het premium pack, heb m op hdtv staan op die kabel zelf. En die witte gele en rode, heb ik in de scart vervormer gedaan en die in de(1 van de 2) scartaansluitingen gedaan, beide werkt niet. En de overige 3 pennetjes voor de hd(rode groene en blauwe als ik t goed heb) heb ik ookgewoon in de zelfde kleur gestopt achter op het scherm.

    als ik verkeerde informatie geef, zeg het even dan zoek ik iets anders uit.

    alvast bednakt

    grtzzz
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dus bij jouw was VGA scherper dan HDMI? (misschien ook wle niet goed ingesteld bij je broer :confused:)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die scart moet je niet gebruiker. je stopt de 3 hd componenten tulpjes blauw groen en rood in de tv, dat is je beeld. daarna de overgebleven rode en witte in de geluidsingang van je tv, schuif op HD, xbox360 bij systeem op 720P of 1080i. Ga je hdmi gebruiken, dat is digitaal beeld èn geluid in 1 kabel, nog makkelijker! Laat ff weten als t is gelukt en je weer bent opgestaan nadat je vd bank bent gedonderd vanwege de verpletterende beeldkwaliteit lol!
     
  13. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    juistt
    hd kabel zat dus goed, had 'm ook goed geschoven alleen had rood wit en geel in scart gedaan en dat klopte niet, ik heb ze nu naast de 3hd kleuren zitten dus alle5 naast elkaar, alleen de gele is niet in gebruik. Maar dat komt natuurlijk omdat geel voor video is, en video nu is vervangen door de 3 hd-kabels, toch?

    Is het nu nog een groot verschil van de bijgeleverde hd kabel bij het premium pack, in vergelijking tot een HDMI kabel? en hoe duur is zo'n kabeltje? en waar is die verkrijgbaar?

    en bedankt voor de hulp:D

    grtzzzz
     
  14. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
  15. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    nu ik het toch hierover heb, ik heb ook nog een 2.1 setje boxen met microfoon uitgang, dus die kan ik op mn ipod, en op mn laptop enso aansluiten, maar kan ik die ook aansluiten op die tv? ik zie aan de achterkant wel zo'n klein poortje maar toen ik m daarin deed schakelde het geluid niet over? ik weet niet of ik iets verkeerd deed of dat het niet mogelijk is, misschien weet iemand anders het?

    grtzz

    edit1;
    ik vergat een stukej tekst van je te lezen, ik zie nu dat ik nog mn hdtv settings moet bewerken, die staat nog op 480p en dan moet ik die dus wijzigen, maar wat is beter 720p of 1080i ?

    ik heb voorlopig wel ff 720p widescreen, ik hoor het wel.

    grtzzz
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  16. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er veel verschil in de kwaliteit als je hem gewoon met die 3 HD plugjes in je Hd ready TV stopt of dat je hem via HDMI aansluit? Wat geeft beter beeld? En hoe zit het als je een monitor gebruikt (1680x1050)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kun je alleen gebruiken als je een HDMI uitgang op je xbox360 hebt zitten.

    Dus nee, Op de 'oude' xbox360 kun je die niet gebruiken.

    ---

    @ psp-user,

    720P is de beste keuze voor jouw tv.

    ---

    @ Melbuuln,

    Ik heb een vraag aan je over de Samsung DCB-H360R,
    ik heb namelijk een probleem met het beeld en zou dat graag opgelost hebben voordat ik er een dure hdmi kabel voo koop.

    Is het goed als ik je daar een PB over stuur gezien het offtopic is?
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is helemaal geen probleem !!

    De gele stekker de enige kabel die je niet gebruikt.

    Voor de normale Xbox360 (core of premium) zal er nooit een HDMI-kabel op de markt komen.
    Dit omdat deze Xbox360 geen digitale video-uitgang heeft.
     
  19. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel Sander,
    ja ben nogal nieuw hier in dit wereldje, en kan alle hulp goed gebruiken. Mn xbox360 is nu in ieder geval goed ingesteld._O_
     
  20. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, dus ik heb mn tv goed ingesteld, xbox goed ingesteld, maximale hd-kabel voor mijn xbox, dus ik heb nu het maximale uit mijn tv en xbox gehaald toch? Ik wil hem namelijk zo goed mogelijk optimaliseren:cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina