1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een HDready LCD hebt dan is 720p of 1080i het maximale wat je uit de tv kan halen.
    MAAR het belangrijkste is het instellen van de kleuren en contrast.

    Ben ook een weekje aan het stoeien geweest tot ik deze helemaal optimaal had.
    Helaas heb ik mijn LCD een hard-reset gegeven en ben de instellingen alweer kwijt.
    Heb bij me Samsung LE32R71B inmiddels wel het Dynamische Contrast en Dimming helemaal uitgeschakeld.
    Hierdoor is het beeld veel stabieler geworden.
     
  2. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het tv kijken zelf zie ik nog niet helemaal optimaal lijkt mij. Maar daar was geloof ik een apart topic voor dus ik denk laat ik hier niet offtopic gaan:)

    Ik zie in ieder geval dat jij hier verstand van hebt dus als ik nog een keer ergens niet uitkom stuur ik je wel een PM.

    Bedankt
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Echt ge-wel-dig!\o/
    Zijn voorganger (2000 serie) was wel wat goedkoper, maar deze is beter, en vond hem ook echt mooier. De voorganger had lelijke grijstinten onder en dat was echt niet mooi.
    En mijn god, wat een verschil met gamen zeg! 8)

    Echt, aanrader voor iedereen met een 360 (of PS:cool:!:b:
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat klopt. Bij de Elite zat een speciale audio-dongle, die je in de av-out stopt en aan de andere kant dus een optische uitgang en een gewone rood en witte tulpjes uitgang.

    http://www.llamma.com/xbox360/news/images/xbox-360-elite/360elite 062.jpg

    De gewone xbox360 met hdmi heeft deze dongle niet en kost €50 (heb ik gelezen).
    Ik heb ook gelezen dat t mensen wel was gelukt om n componentenkabel erin te steken, waarvan ze t plastic omhulsel hadden weggesneden. Eronder schijnt een metalen band te zitten en dus zou je niets beschadigen. Daarna zou de hdmi er wel net in passen.

    Let wel: ik heb dit zelf niet gedaan en weet dus niet zeker of dit lukt. Google anders ff.

    edit: gevonden
    http://www.chadledford.com/?p=50
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  5. Kwintenc

    Kwintenc British Armed Forces

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand soms ervaring met de Philips 37PF7320? Een LCD-tv van ongeveer 2 jaar oud.
    Ik heb er al eens problemen mee gehad, er was namelijk een verticale "dode" (eigenlijk alleen blauw) pixelrij.
    Nu, enkele maanden later hebben we weer een probleem, weer een graadje erger deze keer...
    Het beeld is gewoon TOTAAL messed up, ik vermoed dat er iets scheelt met de beeldverwerkingsfirmware van het toestel. Maar ik denk dat er hier wel genoeg mensen zijn die meer van tv's kennen dan ik.

    Ik heb er even een foto bijgevoegd:
    [​IMG]

    Heeft er iemand soms een idee wat er mis kan zijn?
    De tv zal zowiezo binnengaan voor reparatie maar ik zou toch eens willen weten wat er scheelt...
     
  6. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 1080i persoonlijk mooier, maar dat is persoonlijk en hangt misschien ook wel van de tv af. Moet je zelf even testen wat je het mooiste vindt.
    (Ik heb ook nog niet kunnen opmerken dat het 'interlaced' is ipv 'progressive')
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  7. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
  8. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht ergens gelezen te hebben dat interlaced trager is bij snel bewegende objecten en dat je bij gamen dus beter progressive kan gebruiken, maar ik zal morgen ofso eens vergelijken, goeie tip.
     
  9. Ronald_

    Ronald_ Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik ben ook van plan om een lcd tv te halen ik was vooral geintresseerd in de samsung LE26R71 zijn er andere mensen die deze tv hebben?
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Haha chill om te weten :D ik haal pas volgende week die TV wacht tot ik mijn loon binnen heb xD.

    Trouwens hoe heb jij die ps3 dan gekregen direct erbij? (of gewoon via sony en binnen ... hoeveel dage heb je hem dan?)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weer een R71 :'-(

    Heb zelf de 32" uitvoering en ik ben er zeer tevreden over.
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu een aantal weken en hij is echt fantastisch. Zeker als eerste HDTV. Hij ziet er mooi uit en de kleuren zijn geweldig. Voor zijn prijsklasse een van de beste.

    Ik heb nog een vraagje: Als ik de 26R71 wil gebruiken als monitor voor de pc moet ik er een kabeltje bij kopen. Ik weet alleen niet welke.. Heb verschillende gezien op www.sallandautomatisering.nl .
    DVI - I, DVI - D, VGA, en ook nog een kabel met 1 HDMI aansluiting en 1 DVI - D aansluiting. Welke kan ik gebruiken of welke is het beste ?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De R71 heeft een standaard VGA aansluiting (D-sub).
    Je kan de pc ook aansluiten via de HDMI doormiddel van een DVI-I (digitaal)/HDMI adapter.

    De videokaart moet dan natuurlijk wel digitaal via de DVI ondesteunen.
    Uiterraad is HDMI dan de beste keus.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Je moet een kaartje invullen en dan opsturen. Levertijd duurt 4-6 weken.
    Inderdaad vrij lang dus.|:- Verzendkosten moet je wel betalen (20 euro).

    Heb de bon aangetekend laten versturen, zodat ik zeker weet dat het aankomt bij Sony!

    Echt zeer fijn deze actie.:thumbs: Moet ook eerlijk zeggen dat het de keuze voor een TV ook makkelijker heeft gemaakt.;)
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is inderdaad vrij lang nou'ja die 20,- heb ik er dan ook wel voorover. (goeie tip aangeketend je weet het maar nooit)
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje Melbuuln, zou ik dan deze kabel kunnen gebruiken : HMDI kabel
    Deze kabels die ik kan vinden hebben namelijk alleen maar HDMI aansluiting aan de ene kant en aan de andere dan DVI - D of kan dat ook ipv DVI - I?
    Ik ga waarschijnlijk deze video kaart halen : NVIDIA GeForce 8400 GS.
    Ik heb bij de specs gevonden dat hij 3 uitgangen heeft: Tv out, DVI en D-SUb, dus die kaart kan ik wel gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij HDMI heb je 2 mogelijkheden DVI-I (digitaal) en DVI-D.
    DVI-I (Analoog) en DVI-A zullen nooit werken met HDMI.

    Met 1 ding met je wel rekening houden en dat is de resolutie en het aantal hz.
    Kijk hiervoor in de Manual van de Samsung want de Samsung is heel kieskeurig.
     
  18. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou het verschil tussen de th-50py70 en de th-50py700?

    Enige verschil dat ik kon vinden dat de th-50py70 een contrastverhouding heeft van 10.000:1 en de th-50py700 5000:1.
    Terwijl de th-50py70 goedkoper is!
     
  19. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks

    Vreemd dat op de site dan 7 kleuren staan. Lijkt me dat het dezelfde is, staat niks anders op de site, misschien een vernieuwde versie:)

    Weet iemand misschien een soort gelijk iets, maar dan van een ander merk/winkel???

    Heb gegoogled op Led en diodes enz. maar kon niks zinnigs vinden:confused:
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    weet niet echt wat je zoekt maar ikea heeft diodes !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina