1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

1. Beeldbuis.

18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

1,6%
  3. PC Monitor.

6,0%
  4. LCD HDready.

51,9%
  5. LCD FullHD.

15,8%
  6. Plasma 1024x768

2,6%
  7. Plasma 1366x768

3,1%
  8. Projectie tv.

0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

3,4%
  10. Anders

0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Contrast.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn LE32R71B heb ik helemaal geen last van overscan.
    Als ik mijn Laptop op de HDMI aansluit is het beeld haarscherp , gebruik de Laptop namelijk als DIVX speler.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, ik sluit mijn Laptop ook via HDMI aan op mijn LE32S81B en het is ook háárscherp!

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Op een HDready LCD/Plasma moet de HDMI of DVI zijn voorzien van HDCP.
    HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection.

HDMI is backwards compatible met DVI.
    Moet in de norm niets staat over Single- of Duallink ga ik ervan uit dat beide moeten werken.

5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0

Heb het geprobeert met een HDMI->DVI D Singlelink, maar dat werkte niet. Het gaat trouwens om een ps3. Krijg geen beeld met melding unknown data.

Is het dan nog de moeite waard om een HDMI->DVI D duallink conventor te zoeken, of is dat alleen tijd en geld verspillen?

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Welke versie van de PS3 krijg je eigenlijk bij die actie van Sony?

40 of 60 GB?:confused:

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de actiefolder zou het gaan om de 60GB versie.

8. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
  9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Nee, ik heb de TH50PV70. Geen 24p dus, maar ik heb er geen last van.
    Alleen bij het begin van n film, wanneer die letters van Universal om de aarde draaien, zie ik lichte schokjes.
    Maar tijdens de film zie ik ze niet.

Ik las dat ook dat de PY70 geen echte 24p support heeft, maar blijkbaar een 3:3 pulldown doet. Dan wordt dus niet zoals bij 3:2 pulldown het ene frame langer getoond dan de andere en zou t wel vloeiend moeten gaan. (ik heb t ook maar gelezen, had er nog niet van gehoord)

10. Triplejay

Triplejay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, beste mensen ik zit de twijfelen tussen 2 schermen een LCD-TV, Toshiba, LCD 94cm 37inch en een plasma-TV, LG, 42PC3RA 107cm 42inch zit er tussen beide schermen VEEL KWALITEITS VERSCHIL tussen ofniet? alvast bedankt voor jullie reacties. Triplejay.

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Kan je eens een fototje maken? Ik zit te denken over deze TV, enige wat me tegenhoud is dat ie 50hz is en eigenlijk wil ik toch wel 100hz. Gamed het een beetje met de snelle titels? En hoe is de zwart?

Thanks \o/

Ow, en je krijgt overigens de 60GB

Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben aan het twijfelen of jij wel serieuze reacties gaat krijgen op je vraag want:

We weten nu nog steeds niet welke LCD van Toshiba jij bedoelt.
    We weten niet wat jij op de tv wilt aansluiten/Waar je een hdtv voor wilt kopen. (dat is belangrijk voor de keuze tussen lcd en plasma)
    We weten niet wat je budget is.

Ik heb maar 1 tip voor je:

Ga eens rustig bij een aantal winkels kijken, Dan zul je vanzelf het vershil tussen LCD en Plasma zien.
    Schrijf van de tv's waarvan jij denkt dat ze goed zijn en die je zelf dus wel wilt het volledige type nummer op en zoek ze op op kieskeurig, Je kunt dan namelijk lezen wat andere mensen die die tv hebben er van vinden.

En als je dan nog vragen hebt, Stel ze hier dan gerust.

Maar verwacht niet dat iemand hier zegt: deze tv moet je kopen want er is niks beters.
    Want dat zal niet gebeuren omdat het toch echt een persoonsgebonden keus is tussen LCD en Plasma, Tussen Top of the line en Instapmodel en tussen A merken en B merken.

13. Arrahant

Arrahant Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet er met name goed op letten of je het beeld mooi vind wanneer je in de winkels het scherm gaat bekijken! Let op de kleur rood (zie je goed aan de huid van mensen op het scherm), en of je nog enigszins iets kunt waarnemen tijdens een donkere scene met veel schaduw.

Toen ik een hd scherm ging uitzoeken heb ik eerst de winkel gebeld en gevraagd of ik mn 360 mocht meenemen om enkele schermen te testen, en dit mocht. Vooral het begin van Bioshock is zeer geschikt!

Als ik je een tip mag geven, ook gezien jouw budget: de Samsung LE26R81B! En als je naar de Samsung gaat kijken: sluit ook de 'ouderwetse' scart aan om te checken op banding problemen (rare bewegende golfjes die horizontaal door het scherm heen schieten). Sommige Samsung modellen komen uit de fabriek met een fout aan de scart aansluiting. Dus als je deze poort wilt gaan gebruiken zou ik de scart zeker even testen!

14. Triplejay

Triplejay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie sorry ik was vergeten bij te vermelden. Het gaat om een toshiba lcd 37x300 en een plasma-TV, LG, 42PC3RA en ik ga het gebruiken om dvd's te kijken en vooral ook om xbox 360 te spelen. Triplejay.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hou er rekening mee dat de 40 gig versie wel stukken zuiniger is (135 tov 200)en NOG stiller. :)

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In de nieuwe folder wordt nu alleen gesproken over de adviesprijs van € 599
    Denk zelf hier aan , € 399 voor de PS3 (40GB) en € 200 voor de accessoires.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ze geven je gewoon het 600 euro pakket dat tegenwoordig geleverd wordt met 2 games. 100% :)

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dit is een plasma icm xbox360, dus precies waar je niet om vroeg. Maar misschien vind je het ook mooi!

kijk ff hoe strak dat hekwerk op de achtergrond er uitziet, terwijl ik er met 200+ km voorbij raas :)
    Let op zwartweergave :thumbs:

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heb je geen overscan ;)
    Net zoals ik eerder gezegd heb hebben alle Samsung LCD TV's ouder dan de F71/M8x last van overscan via HDMI (oh en Component trouwens ook).

Jouw LCD TV is van dezelfde generatie als de M86/87 en deze hebben Justscan waardoor er niet gepanned en gescanned wordt.
    Hierdoor krijg je de daadwerkelijke pixel mapping zonder scaling dus geen overscan en 1:1 pixel mapping.

20. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb niet zo'n geweldige camera, maar zal kijken of ik wat mooie pics kan schieten.

Hij gamed echt geweldig, alles ziet er op en top uit, ook zwart! Dat is het eerste wat ik checkte omdat ik al had gelezen dat je daar op moet letten.

Maar waar haal jij die 50hz vandaan? Kan dat nergens lezen......Dacht eigenlijk dat deze 100hz was...:confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina