1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

1. Beeldbuis.

18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

1,6%
  3. PC Monitor.

6,0%
  4. LCD HDready.

51,9%
  5. LCD FullHD.

15,8%
  6. Plasma 1024x768

2,6%
  7. Plasma 1366x768

3,1%
  8. Projectie tv.

0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

3,4%
  10. Anders

0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evil Hobbit

Evil Hobbit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik heb een nieuwe premium met hdmi :thumbs:

Maar dan is dat het iig. Vreemd dat de handleiding van de v3000 wel aangeeft het te ondersteunen. Achja, hdmi ftw! Btw, 720p en 1080i werkt ook niet over de component kabel ;)

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik moet zeggen, de beeldkwaliteit met HDMI is zoveel mooier en scherper dan component voor mijn gevoel! Ben echt blij met mijn nieuwe xbox! Nu alleen nog een full hd plasma :)

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Ik kon de handleiding niet vinden van die v3000. Tot nu toe was t idd zo dat de Bravia's geen 1080p konden over component, maar ik zag een handleiding van een andere Bravia waarin t leek dat deze het wel kon.

Eh, als jouw tv 720p en 1080i niet accepteert over component doe je of iets niet goed, of er is iets mis.
    Kijk daar ff naar. Hij moet dat zeker kunnen.

4. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment heb ik mijn Xbox via scart aangesloten en het beeld is al prachtig maarja mijn tv heeft dus de opties om het nog mooier weer te geven \o/

Dus ik heb de keuze uit composite kabel en HDMI alleen moet je voor HDMI wel een apparaat voor 85 euro kopen om het ook echt HDMI te maken.

Is het verschil tussen scart en composite of composite en HDMI nou echt zoveel beter? Heeft iemand hier mischien een screenshot van of iets degelijks?

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Scart en Composite is hetzelfde, aangezien je de Composite aansluitingen in de Scart adapter doet. Je kunt je Xbox360 alleen middels HDMI aansluiten wanneer je de nieuwe Premium of de Elite hebt.

Maar 1 ding snap ik niet, je hebt 'm nu via Scart aangesloten, maar je wilt het via HDMI? Ik begrijp dus hieruit dat je een HDTV hebt? Waarom heb je 'm dan in hemelsnaam via Composite aangesloten en niet via Component? :eek:

6. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup heb een HDTV maar als ik in het menu naar de beeld settings ga en daar dan een HD resolutie wil opgeven dan kan ik niets uit dat menu kiezen. Maar ik dacht dat je via composite ook gewoon HD 720 kon kiezen?

Maar wat is dan eigenlijk component?
    Ik heb hem via scart aangesloten omdat ik die kabel erbij heb gekregen :D

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Composite: Rood/Geel/Wit (maximaal 480p)
    Component: Rood/Groen/Blauw (maximaal 1080i)

Je moet dus de Rood/Groen/Blauw plugjes in de bijbehorende gaatjes prikken op de achterkant van je TV. Niet vergeten om de Rood/Witte ook nog erbij te prikken, anders heb je geen geluid.

Er zitten dus 6 stekkers aan de kabel, waarvan je er 5 gebruikt. De Gele gebruik je niet.

8. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee totaal niet. Het apparaat is ongelofelijk duur en je blijft aan het maximum van 1080i zitten. Je koppelt namelijk je Component kabels aan dat apparaat en via Component kan er nou eenmaal niet meer dan 1080i verzonden worden. Je zult dus geen merkbaar verschil zien.

Ik zou lekker dat geld in je zak houden, en gewoon je Component kabels gebruiken.

10. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah op zich is dat apparaat dan ook een naaistreek :p

Maar is er nog verschil tussen de component kabels want ik zie ze van het merk Logic 3 voor 18 euro, monster cables van 60 euro, microsoft eigen merk van 26 euro.

De afstand van console naar Tv is echt minder dan een meter.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt toch een Component kabel bij de Xbox360 gekregen? Of heb je de Core?

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als je de xbox360 aansluit met componenten die bij de premium zit (rood groen blauw) en je zet de schuif op de kabel op HD, dan kan je wèl de hd resoluties kiezen in t dashbord. Componenten gaan absoluut tot 1080p, maar er zijn maar weinig tv's die hoger kunnen dan 720p/1080i op componenten.
    Dus onmiddellijk die scart eruit, anders geen HD!

13. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet erbij gehad, ik heb mijn xbox 2e hands gekocht maar het is een mengeling tussen core en premium. Namelijk draadloze controller en zilveren dvd lade maar geen harde schijf en component kabel 8)

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan ben je dus genaaid. Je hebt dus gewoon een geripte Premium gekocht.

15. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa genaaid, niet als je ziet voor hoeveel ik hem had gekocht :p
    En hij stond ook aangeschreven als een core versie.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oke, dus je wist dat je een geripte versie had. Dan is het maar snel zoeken naar een Component kabel! Ik denk dat je genoodzaakt bent om er één van Microsoft te kopen, aangezien die de juiste aansluiting heeft voor in de Xbox360.

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Argh moet nog steeds om die full-hd TV, als ik geluk heb ik hem eind deze week. Iemand nog ervaring met sony TV's :).

Btw, je moet dus met die bravia actie 4 tot 6 weken wachte op je ps3 of niet?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zoiets ja.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Lekker lang wachte ja, nou'ja hijs gratis :+.

Trouwens op die bravia's kun je dus alleen 1080p met VGA? (of HDMI maar dat heeft m'n 360 niet)

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jep, alleen via VGA.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina