1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

1. Beeldbuis.

18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

1,6%
  3. PC Monitor.

6,0%
  4. LCD HDready.

51,9%
  5. LCD FullHD.

15,8%
  6. Plasma 1024x768

2,6%
  7. Plasma 1366x768

3,1%
  8. Projectie tv.

0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

3,4%
  10. Anders

0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ikga het toch via VGA aansluiten en dat vind ik ook niet zo erg eigenlijk.. Misschien nog eens een beter merk VGA kope... (moster cable ofzo)

2. Coolsnarf

Coolsnarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben ze dit ook staan voor de Sony KDL-40W3000???
    en zo ja, wil je dit dan ook posten?

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt zelf toch ook even op AVforums.com kijken. Is gewoon openbaar.

Waar en hoe duur? :)

Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2007
  4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij (A)

5. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Anders ik wel :) Wat heb je nu in gebruik (component ?) ? Ik zit zelf nog te twijfelen wat ik mot doen namelijk :)

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Waarom ga je niet naar en andere winkel?

BCC beweert altijd het goedkoopst te zijn, en Expert bestaat ook zoveel jaar dus ook daar extra korting.....

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Via X-Bazar dus, €35,- inc. Lekkere deal, al zeg ik het zelf.

Inderdaad, mijn 360 is aangesloten via Component. Heb het idee dat het allemaal net iets strakker is als voorheen met de eigen kabel van MS.
    Ook het geluid lijkt iets zuiverder door de Monster optische kabel.

Al met al erg tevreden met deze kabel. :cool:

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

De Samsung M86 doet geen 1080p over componenten? Sinds wanneer is dat dan? (volgens mij doet die dat wel)

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik zit nog ff te zien zit alleen met een bepaald budget en dat is een beetje het probleem... Expert zat ook precies rond dezelfde prijs >_<.

10. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens, even een vraagje.

Op welke resolutie zal ik hem instellen, op 720p of op 1080i? Ik heb hem op beide resolutie's al geprobeerd maar ik zie eigenlijk geen verschil. Ik zie bijv. wel verschil tussen 720p en 720i.

11. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    720P, dat is denk ik vaak beter dan 1080i :).

12. aaron88

aaron88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om een lang verhaal kort the houden: gebruik 720p, dat ververst je beeldlijnen sneller..dus beter met bewegende beelden, wel zo handig als je gamed

13. Arrahant

Arrahant Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ik dat in de handleiding heb gelezen toen ik de tv net had? Mocht ik het me vanavond herinneren zal ik even kijken.

14. Wooldoor

Wooldoor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ziet een menselijk oog die verversing uberhaubt wel?
    Het aantal fps van een oog is 33 naar mijn weten :)

15. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kon dus onverwacht gisteren mijn nieuwe Sony Bravia KDL-40V3000 ophalen. Heb zelf het e.e.a. op gevoel ingesteld, wat ongeveer neerkwam op het volgende;

- bijna alle hulpmiddelen uit (ruisonderdrukkers, blacklevel 'verbeteraars', etc)
    - contrast vrij hoog
    - brightness rond de 40
    - color rond de 57
    - scherpte zo neutraal mogelijk
    - live colour hoog

Ga op avsforums wel de optimale instellingen zoeken voor de HDMI ingangen.

Maar wat een fantastisch plaatje nu al zeg, Children of Men op HD-DVD was echt een flinke stap vooruit t.o.v. mijn hd ready 32" scherm. Veel mooiere, diepere en meer natuurgetrouwe kleuren, contrast en scherpte duidelijk veel hoger. Sommige donkere scenes of vlakken in donkere scenes hebben nog een heel lichte ruis, maar dit lijkt aan het bronmateriaal te liggen omdat ik dit absoluut niet heb op de 360 bijvoorbeeld.

Daarover gesproken; PGR4 met incar-view was ronduit spectaculair! Veel mooier als voorheen.

Grootste minpunt dat ik kon ontdekken (heb er verder eigenlijk heel weinig tot geen) is dat ik nu begrijp wat het begrip clouding inhoud. Ons bankstel is tijdelijk vrij laag ingesteld, zonder pootjes onder de bank, en mijn a/v meubel + tv staan in verhouding vrij hoog. Omdat ik een beetje tegen het scherm 'op kijk' viel in heel donkere scenes goed op dat er wat restlicht ofzo? vanuit de hoeken in wolkvormen op het beeld te zien was.

Toen ik erop ging letten was het irritant, toen ik wat meer rechtop ging zitten en de instellingen verder gefinetuned had viel het eigenlijk veel minder op. Wel een puntje die ik goed in de gaten blijf houden en ga navragen of een ISF calibratie het zo goed als weg kan halen.

Ice Age 2 op 720p via de 360 zag er trouwens ook verbluffend uit, en ook Planet Earth: Pole to Pole op 1080p was vooral qua kleur heel erg mooi (wel veel vrij veel noise in sommige scenes, zal een de opnames liggen die al vrij oud zijn?).

Al met al ben ik voorlopig zeer tevreden. Hopelijk kan de ISF calibratie dat clouding tot bijna nul reduceren, dan ben ik helemaal een blij man! Foto's heb ik wel gemaakt, een paar, maar die zijn zwaar mislukt. Veel scanlines.

16. DaveM

DaveM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het beeld met tv kijken??

17. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar hoor, ga snel terug en vraag een andere! Want het is belachelijk dat clouding ook in dit model voor komt! Nu zeg je zelf dat het er zit, maar dat wordt naar verloop van tijd echt vele malen erger! Maargoed, zelf erger ik me er kapot aan. En als je rond de 1800 hebt uitgegeven mag je een goede tv verwachten dacht ik zo....

18. jeffreybr

jeffreybr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

ik heb al enige tijd een Xbox360, sinds kort heb ik een LCD TV en wil ik uiteraard gebruik gaan maken van HDTV.

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken maar zie door de bomen het bos even niet meer, er zijn meerdere soorten stekkers enzo.

Wat heb ik nodig bij mijn Xbox360 (niet de elite version) om HDTV aan te sluiten? en waar kan ik deze materialen kopen?

19. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Hoi Dave,
    we hebben nog geen tv ontvangst (zijn net verhuisd naar, letterlijk, een bouwput. Slapen op een kale logeerkamer en gebruiken die ook tijdelijk als woonkamer :)) en het zal ook nog even duren voordat we dat krijgen. Er moet gewerkt worden! Deze tv heeft echter een ingebouwde TV ontvanger voor digitale tv, als ik het goed heb een DVT-B ontvanger? Die kan ik als het goed is voor Casema digitale tv gebruiken en dat zou een heel goed tv beeld moeten geven als ik de verhalen mag geloven. Nog even een paar weken wachten daarvoor..

Ik twijfel inderdaad. Maar hoe weet ik dat een volgend scherm niet erger ipv beter is? En hoevaak kan ik ze blijven omwisselen? Is het trouwens ook zo in het algemeen dat het erger ipv minder erg wordt?

In de US of A hebben ze dit opgelost met een auto-dim functie die nog vele malen erger / irritanter schijnt te zijn. De intro scene van Blade Runner bv zou echt een drama zijn met die optie, die overigens niet uit te schakelen is daar..

20. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bekijk even de startpost op de 1e pagina van deze tread. daar vindt je alles over de mogelijke aansluitmanieren... kom je er dan nog niet uit dan help ik je wel

grt Bart

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina