1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    PC heeft toch altijd alleen maar een uitgang?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja behalve die vage medion computers 8) Die hebben nog wel eens scart in/uitgang en coax ingang op de tvkaart
     
  3. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen. Sorry als deze vragen al eerder zijn gesteld maar ik had geen zin om het hele topic door te lezen O-).

    Ik ben op zoek naar een 26'' (66 cm) (Samsung?) HD-Ready tv om mijn xbox op aan te sluiten. Het liefst tussen de €400-€500. Weet iemand welke tv ik dan het beste kan kopen? En als ik dan die tv heb, moet ik dan deze kabel aanschaffen voor beter beeld? http://www.dixons.nl/De_online_wink...Xbox 360 VGA HD AV-kabel.7062844/default.aspx
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    VGA of Component is puur een kwestie van eigen smaak. De één is scherper, de ander is helderder.
     
  5. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan denk ik toch dat ik dan voor een component ga als die helderder is, bedankt voor snelle antwoord :thumbs:
     
  6. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, Een dringende vraag heb ik;)

    Ik heb 360 altijd op een breedbeeld gespeeld, en had vorig jaar ook een HD AV Cable gekocht, voor iets scherper beeld.

    Nu heb ik vanmiddag een HDTV gekocht, heb me 360 aangesloten, met die HD AV Cable, nu speelde ik PES2008, en dat zag er niet uit, allemaal lijnen etc, egt vreselijk. ook andere games in deze kwaliteit, kweet al wat voor antwoorden ik anders krijg;)

    Ben ik naar dashboard - Console settings en display settings gegaan, maar daar kan ik geen HD settings veranderen ( kan het niet selecteren, grijs gekleurd ) hij herkent mijn TV dus als een ''normale '' tv, en geen HD

    Nu heb ik al wat rond gevraagd, en sommige zeiden dat ik dit nodig zou hebben:

    [​IMG]

    Klopt dit? of moet ik iets anders doen? ( wat nu op mijn HD is aangesloten, is kabeltje voor tv, kabeltje voor elektriciteit, en scart, van de HD AV Cable dus )
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je het schuifje op HDTV gezet?
     
  8. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    op de HD AV Cable, zit niet zo'n schuifje, er zit wel een schuifje op, namelijk een keuze tussen Scart, en S-Video

    Volgens mij heb ik niks aan deze kabel, en heb ik een ander nodig,. maarw at precies? heb geen Idee wat ik moet doen
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan de Scart Advanced kabel heb je helemaal niets.
    Je moet de Component- of VGA-kabel kopen , anders kan je niet in HD gamen.

    Component.
    [​IMG]

    VGA.
    [​IMG]
     
  10. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, als ik die Component kies, kan ik bij dashboard HD instellingen veranderen

    En dan loopt het beeld gewoon normaal tijdens het game?
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  12. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, als ik mijn laptop vid HDMI aansluit op me TV, dan gaat het geluid ook via de kabel naar me TV. Maar hoe krijg ik dan Dolby?
     
  13. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Via de SPDIF uitgang van je laptop. Die is waarschijnlijk tegelijkertijd een coaxiale of optical uitgang waardoor jij je geluid ook digitaal naar je versterker toe kan laten gaan.
     
  14. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik erachter of ik die uitgang heb?
     
  15. X-noize

    X-noize Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat mijn huidige tv het gaat begeven en het is nog zo'n ouderwetse. Nu wil ik dus een HDTV kopen. Ik heb helaas niet al teveel geld te besteden. Nu zal het dan wel een LCD worden.
    ik zat zelf te denken aan een 66cm of 81 cm tv, maar mijn budget is maximaal 550 euro. welke lcd is voor dit bedrag het beste?
    de xbox die ik heb is wel een premium maar beschikt over een HDMI uitgang.
     
  16. SjoerddeJ

    SjoerddeJ Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb nog een beetje rondgekeken en ik heb een Xbox 360 VGA AV HD kabel nodig.

    nu heb ik alleen één vraag: mijn monitor heeft geen vga maar d-sub, is dit hetzelfde, kan ik deze gebruiken??

    Bedankt
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Gistermiddag heb ik een aantal tv's bekeken: Samsung LE40M86, Sony KDL40W3000 en de Sharp LC-42XL2E.

    Met Samsung heb ik in het verleden niets anders dan slechte ervaringen gehad, zowel met de tv zelfs als de klantenservice. Na langdurig getouwtrek heb ik uiteindelijk m'n geld teruggekregen. De LE40M86 moet dus wel heel erg veel meer kunnen bieden t.o.v. de Sony en Sharp voordat ik 'm in huis haal. Het prijsverschil vind ik op dat moment niet belangrijk. Misschien niet echt relevant, maar een vriend van me werkt bij een tv boer. De tv's waarvan ze de meeste klachten binnenkrijgen of zelf de tv zelf terugkrijgen is Philips.

    Met mijn huidige Sharp tv heb ik echter wel redelijk goede ervaringen. Helaas heeft ie wat last van horizontale banding, flikkering, HDMI handshake problemen, vervelende zoem en de PC mode zuigt. Banding en flikkering valt eigenlijk alleen op in hele donkere scenes, maar toch is het irritant genoeg aanwezig. Op het internet lees je ontzettend veel klachten over banding dat nog steeds aanwezig schijnt te zijn bij de nieuwe modellen, en zo ook die vervelende zoem. Over de response tijd, het contrast en de kleurweergave heb ik niks te klagen, en dat lijkt bij de nieuwe modellen ook uitstekend te zijn.

    Dan de Sony. Zelf heb ik geen ervaring met hun tv's. Mijn ouders hebben een model van vorig jaar staan en zijn er uitermate tevreden over. Op het internet lees ik eigenlijk ook vrijwel alleen maar positieve ervaringen van mensen die een 40W3000 of 40V3000 hebben gekocht. In diverse reviews wordt ook telkens de natuurlijk kleurweergave aangehaald. En, in de winkel vond ik 'm er inderdaad uitspringen wat de kleurweergave betreft. Ik mocht even met de afstandsbediening spelen, en ik kon geen 'contrast op 100 voor in de winkel' instellingen bespeuren.

    Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de 40W3000. Het diepe zwart komt echt heel erg dicht in de buurt van de 40M86, en de kleurweergave is ontzettend indrukwekkend. Dat ie toch bijna €500 duurder is dan de Samsung neem ik dan op de koop toe. Ik ben niet merktrouw, maar uit principe koop ik niet snel meer iets van Samsung. Geldt ook voor een niet nader te noemen spelcomputer.....
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn Acer Aspire 9300 staat bij de audio-uitgang SPDIF.
    SPDIF = Sony/Philips Digital Interconnect Format
     
  19. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Ja, vga = d-sub, naam is alleen anders :thumbs: Succes verder
     
  20. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus die Component HD gekocht, en aangesloten etc

    Maar als ik op component zit ( 360 dus ) zijn de kleuren heel donker, bij PRo Evolution soccer is het gras groen, er zit een soort donkere waas over :confused:

    Mensen die weten hoe ik dit kan fixe?

    EDIT: ik zie dat de kleuren tíjdens het game veranderen, van kleurrijk, naar ineens heel donker en grijs? hoe kan ik dit uitzetten? wat dit is heel irritant...
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina