1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wooldoor

    Wooldoor Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma heeft veel levendigere kleuren, en meer diepte. Ga in een winkel maar eens vergelijken.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hij had een punt als hij had gezegd dat de gemiddelde plasma een natuurlijker en meer kleurecht beeld afgeeft als het gemiddelde LCD scherm. (en natuurlijk dat de gemiddelde plasma ook wel iets duurder is als de gemiddelde LCD).

    Niet 'vele malen beter' en andere overtrokken superlatieven. Er zijn voldoende LCD schermen te vinden die een heel mooi beeld weergeven en er zijn genoeg plasma schermen te vinden die ook niet best zijn. Heb 2 vrienden met een flinke plasma tv van zo'n 1 en 2 jaar oud en dat beeld is echt niet best. Kijkhoek is dramatisch, vreemde bolling / vervorming in het beeld, je ziet de plasma structuur, rare scaling bij Xbox 360 spellen.

    Ik beweer nergens dat plasma niet goed is. Sterker nog, als ik 5.000 a 6.000 kon missen zou ik voor een Pioneer Kuro plasma van 50" gaan, omdat dat op dit moment de absolute top is. Maarja, er moet ook nog ingericht worden in ons huis :)

    Dat bedoel ik :cool: Welke provider zit je bij? Ik wil dit voor Casema ook gaan nemen denkik. Een alphacrypt classic cam en gaan met die banaan. Beeld zou heerlijk strak moeten zijn en inderdaad, maar 1 afstandbediening!

    Kun je me vertellen hoe snel bewegende beelden eruit zien? Voetbal kijken bijvoorbeeld? Dit wil nog wel eens wat blurry worden of onscherp en is wel vrij belangrijk voor me. Andere optie is schotel kijken met een top ontvanger met HD ontvangst (en PVR functie) en HDMI aansluitingen.
     
  4. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook bij Casema en het beeld is echt super strak. Ik moet er wel bij zeggen dat je op moet letten welke versie je koopt. Je moet versie 3.09 hebben, want volgens mij werkt 3.12 niet goed en je kunt niet downgraden! Moet je even op tweakers.net naar het forum kijken, daar staat een heel verhaal erover.

    Bedoel je bij de tv in het algemeen of bij kijken via de tuner?
    Het valt mij niet op dat het onscherp wordt. Nou zal je misschien wel verschil zien als je er een plasma naast zou zetten:confused:, maar ik moet eerlijk zeggen dat het ook bij sport er super goed uit ziet!!!
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb het al gelezen ja. Maar die 3.09 versie is moeilijk te vinden, toch? Ik ga me erin verdiepen in iedergeval, ben echt heel benieuwd. Alleen twijfelen we nog even ivm kosten Casema t.o.v. kosten schotel via Canal Digitaal (we hebben nog voor een half jaar een smartcard, is veel goedkoper). We zitten in een verhuizen / verbouwing en dat is al duur genoeg :)

    Nee ik bedoelde gewoon snel bewegende tv beelden via je ingebouwde tuner. Via externe receivers willen snel bewegende beelden (bij mijn vorige lcd wel) nog wel eens onscherp zijn. Dit ligt meer aan de bitrate / transfer van de provider dan aan het (plasma / lcd) scherm hoor! Maar vandaar mijn vraag :)

    Je ziet vaak bv bij voetbal op tv dat het beeld wat minder scherp is. Maar met de ingebouwde DVB-C tuner schijn je weer beter beeld te hebben. Als het beeld tijdens snelle beelden goed tot heel goed is, is me dat ook wat extra geld waard (en dan maar minder dure vloerbedekking :D).
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wow relaxed man je bijt mijn hoofd er bijna af :):

    Ik heb het trouwens nergens over tv ontvangst gehad. Daarnaast kan je wel met allerlei termen gaan gooien, waar ik overigens weinig verstand van heb, maar gewoon op je ogen afgaan zegt genoeg. HT-Forum wel eens gecheckt wat daar de mening is tov plasma vs lcd? Of bel voor de lol eens met de mensen van hifi-corner een speciaalzaak uit Groningen en vraag hun eens naar hun mening.

    LCD is toen zo keihard doorgebroken omdat die wel een normaal beeldformaat konden leveren, want de meeste gezinnen wilden nou eenmaal niet een tv van 37" of groter. De kwaliteit van de techniek heeft weinig aan deze keuze bijgedragen. Hierdoor gaan veel mensen automatisch voor lcd, gewoon omdat die sterker in de markt staat en omdat er rondom plasma nog steeds veel spookverhalen de ronde doen. Daarom vind ik het 'leuk' om de betreffende mensen te wijzen op het feit dat plasma ook vaak een optie is en je dan erg veel waar krijgt voor je geld.

    Ik vind dat van die kijkhoek trouwens wel een erg vreemd verhaal. Plasma's hebben zo als geen last van een slechte inkijkhoek.

    http://www.kieskeurig.nl/product/1E0D588C862EBC46C1257261005094E3.htm

    En waarom zou ik niet mijn mening mogen blijven verkondigen? Er worden toch hier ook steeds dezelfde vragen gesteld?

    :)
     
  7. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei, ik zie niet dat het echt onscherp wordt, maar misschien ben ik niet kritisch genoeg :9. Ik kan je alleen niet zeggen of het verschil met een tuner (ik had een scart aansluiting daarop) echt aanwezig is, want dat heb ik niet geprobeerd. Maar voor mij is het afstandbedieningen verhaal (en de ruimte die ik bespaar van het kastje) zeker het geld waard geweest.
    En het ligt natuurlijk ook altijd aan de kwaliteit van je ontvangst en de uitzending!

    Ps. ik heb mijn alphacrypt bij Mascom besteld en er bij vermeld dat ik perse 3.09 wilde en anders de order annuleer. Daar ook nog een mail achteraan gestuurd en het was geen probleem en zelfde dag nog antwoord dat 3.09 verstuurd zou worden. 4 dagen later Alphacrypt in huis!!. Ook nog goedkoper dan in Nederland bestellen!
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe ik was in tijger-modus :):

    Je mag gerust plasma boven lcd stellen en dit verkondigen etc. No sweat, no trouble. Maar dan moet je geen feitelijke onjuistheden gaan verkondigen, dat plasma ´vele malen beter is´. Want dat is toch een beetje onzin, niet dan? (hoe meet je sowieso 'vele malen').

    Ik heb mezelf hiervoor al genuanceerd dus ga het niet nog een keer doen, maar uiteindelijk komt het op prijs/kwaliteit verhouding en dan vind ik in beide kampen zowel goede als slechte keuzes genoeg. Gemiddeld levert plasma voor wat meer geld een wat betere beleving. Mee eens. Maar er zijn in beide kampen zeer goede schermen te vinden.

    /rant

    p.s. ik heb nog geen maand geleden een goede vriend zelfs aangeraden een Panasonic 42" Viera plasmascherm te kopen, gekeken naar zijn budget en zijn wensen.

    Voor mij was gezien de eis Full HD, minimaal 40", ingebouwde digitale tuner, mooie kleurweergave, zoveel mogelijk HDMI aansluitingen, 1080p24 weergave en de aanschaf PS3 die toch al in de steigers stond, de Sony Bravia Full HD de beste oplossing in prijs/kwaliteit verhouding. Zo zie je maar, ik kijk naar de wens en mogelijkheden van de eindgebruiker :D
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    'vele malen' was idd meer bedoeld om er wat 'kracht' bij te zetten, is meer mijn manier van schrijven/praten dan dat je het letterlijk moet nemen. Ik lees wat dat betreft net een leuk boek over Socrates, maar dat valt een beetje buiten dit topic ;)
     
  10. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben opzoek naar een HDTV voor mijn xbox maar k ben niet zo heel gigantisch rijk..
    Ik kan deze tv voor 499 euro bij de Block ophalen..
    http://kieskeurig.nl/review/8E711603275B4CCCC12572A4004DA3F9.htm
    Is dit een aanrader? ik vind vooral het contrast een pluspunt..
    Ik hoor graag advies, thanks in advance..

    *edit
    Of is dit misschien een betere keuze? http://www.kieskeurig.nl/product/D0CF89E42A03522CC12572A4004CD8E8.htm
    Ik wil de tv's wel bij een lokale dealer ophalen though.. vind ik wat fijner ivm garantie e.d. en ik weet natuurlijk niet welke winkels deze tvwel en welke niet hebben..
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  11. DuckBite

    DuckBite Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren dus ook de Samsung LE26R32 voor €388 gekocht bij de mediamarkt.
    De tv ziet er prima uit en via de HD kabel die ik bij de XBOX360 heb gekregen moet ik toegeven dat het beeld er super gelikt uitziet!!
    Totdat ik hem aan mijn Samsung decoder hing om eens te kijken hoe het nou televisie kijken is op dit scherm. En helaas dat is echt bagger, het ziet er gewoon niet uit. Allemaal blokjes etc. Dit is dus ook het geval bij het gebruik van mijn dvd speler via scart op dit scherm. Vanavond breng ik het scherm terug als ik het beeld niet beter ga krijgen. Wel jammer want op de 360 is het echt een genot maar daarvoor koop ik hem natuurlijk niet alleen.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  12. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    En in de MM zag het er wel top uit toen je tv had gekeken?
     
  13. DuckBite

    DuckBite Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    ja daar wel, maar naar blijkt gebruiken ze daar de HD poort.
     
  14. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan zal je ook een HD decoder moeten aanschaffen
     
  15. Diamond_X

    Diamond_X diamonds are forever

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook die Samsung LE26R32 gaan halen. Maar begin na de ervaring van DuckBite wel te twijfelen. Op een normale manier (scherp beeld) TV en DVD kunnen kijken is ook belangrijk

    Aangezien ik zelf analoge kabel heb ben ik benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben in combinatie met deze LCD.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Analoge tv is sowieso crap op een HDTV.
     
  17. DaveM

    DaveM Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het op sommige toestelen goed uitzien hoor....... Ik maak daarop m'n keuze voor een toestel.
    Alleen is het heel erg vervelend dat veel winkels geen analoog signaal laten zien maar alleen maar mooie plaatjes.
     
  18. colinxbox

    colinxbox Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga deze tv (le26r32b) morge bij mm hale \o/ lekker goedkoop en behoorlijk grrot lcd tvtje :thumbs:
     
  19. DuckBite

    DuckBite Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem gaat gebruiken om te gamen op je Xbox360 kan ik hem je voor 100% aanraden! Het beeld is echt prachtig en de kleuren erg mooi. Voor mensen die hem ook nog willen gebruiken om tv op te kijken en dvd's op af te spelen ( via scart ) zou ik zeggen denk er nog even over.
     
  20. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus wanneer je die tv koopt is beeld kut als je tv kijkt? Wat heb je ervoor nodig om het beeld dan wel goed te krijgen? En hoeveel kost dat? :emo:
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina