1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    precies....

    hij brengt het terug naar gewoon 5.1 met welliswaar een hogere bitrate,maar geen true hd of dts hd.
     
  2. besse357

    besse357 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de W2000 echt een geweldige TV dus de W3000 kan allen maar nog beter zijn. Veel plezier ermee:thumbs:
     
  3. treky22

    treky22 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    1080p of niet ?

    Hoi allemaal,
    Kan mijn xbox 360 nu games spelen op 1080p of niet. Ik heb geen Elite.
    En ik ga binnenkort een nieuwe lcd-tv aanschaffen.
    Als het wel kan, ga ik voor een Full-HD scherm, en anders kan ik voldoen met een HD Ready.
    Jullie kunnen me vast helpen hiermee.
    Deze vraag stel ik omdat ik op het dashboard zie, dat je ook de keuze voor 1080p hebt. Ik kan het alleen nu (zonder lcd) niet vast stellen.

    Groeten,
    Huib
     
  4. Enforcer

    Enforcer Hattrick.org .o.

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even een vraagje. We hebben sinds kort hier thuis een Philips Aurea staan, ben er heel tevreden over... Aurea effect is echt briljant! Heb Ambilight altijd als een gimmick gezien. Maar nu ik het eenmaal heb kan ik niet meer zonder. Blu-ray en spellen als bijv. Ratchet and Clank zien er machtig uit in 1080p, wat een gigantisch verschil ten opzichte van een standaard TV!

    Mijn probleem is nu dat ik mijn 360 via component op de Onkyo 605 wil aansluiten, ik doe echter denk ik iets verkeerd want ik krijg maar geen beeld en geluid. Dat terwijl ik de kabeltjes allemaal goed heb aangesloten, althans dat denk ik dan :)

    Iemand een idee wat ik misschien fout doe? Misschien een instelling van de TV zelf? Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Klopt, meer dan Dolby Digital en DTS is optisch ook niet mogelijk. Maar goed, via HDMI heb je wel de mogelijkheid om een 1:1 signaal van de DD True HD track binnen te krijgen. Goed, de PS3 stuurt hem nog niet als bitstream uit, maar decodeert hem zelf, en stuurt het als LPCM uit. De kwaliteit en specificaties van de soundtrack blijven echter hetzelfde. Voorlopig is het dus alleen DTS HD wat de PS3 niet volledig kan decoderen en/of als bitstream kan uitsturen via HDMI. Wat de mogelijkheden van het geluid via de optische uitgang betreft ben je inderdaad 'beperkt' tot het 'oude' DD en DTS. Ze geven het wel een beetje omslachtig aan in de handleiding. :eek:
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de Onkyo wel in de juiste Av-stand staan.

    Achterop mijn Yamaha zitten 2 component-ingangen ( DVD en TV ) en 1 component-uitgang.
    Uiterraad verbind in de component-uitgang van de Yamaha met de Component-ingang van mijn Samsung.
    Om de component-ingang (DVD) te activeren moet ik de Input-knop natuurlijk wel op DVD zetten.

    Had dezelfde problemen bij mijn oude Sony DVD/SACD speler.
    Daar was ook niet duidelijk dat het SACD-signaal alleen beschikbaar was via de 5.1 coax-uitgang.
    Heb bijna 1 uur lopen te klooien met de verschillende optische-instelingen van mijn Yamaha.
     
  7. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, nou snap ik het nog niet helemaal.. hoe sluit ik de boel nu weer aan met HDMI? ik heb maar 1 HDMI uit en die zit in m'n TV, verder heb ik nog een digital out en een multi av out.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De HDMI van de PS3/Xbox360 sluit je aan op de HDMI-ingang van een digitale versterker.
    Vanaf de digitale versterker (HDMI uit-gang) gaat er weer een kabel naar de LCD/Plasma/Beamer.

    De versterker verwerkt alleen de audio-signalen en stuurt de video-signalen netjes door naar de tv.
     
  9. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    ah op zo'n manier, thanks.
     
  10. Kevin91

    Kevin91 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was dus eerst van plan ook de samsung le26r32 te gaan halen.. maar na al die slechte reacties heb ik me toch bedacht, ik wil immers ook goed tv kunnen kijken :)
    Dus nu is mijn vraag welke tv raden jullie mij aan? Ik gebruik hem voornamelijk voor men 360 natuurlijk maar daarnaast wil ik ook goed tv kunnen kijken (via analoge kabel) de kijkafstand is 0,5/1 meter dus 26" is goed \o/
    het budget is niet al te hoog de prijs van de le26r32 was natuurlijk super :9 (388,-) maar als de kwaliteit al behoorlijk omhoog gaat voor 100 € meer is dat ook niet erg.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk vind ik een kijkafstand van 0,5/1 meter voor analoge tv veelste klein.
    Dit moet minimaal 1½m zijn.

    Voor HD-gamen en HD-DVD's is 0,5m helemaal geen probleem.

    Wat ook belangrijk is de inkijkhoek van een LCD.
    De Le26S81B heeft een hele slecht inkijkhoek van 160°/150°.
    Als je rechtvoor de LCD gaat zitten heb je geen problemen , maar als je er schuin voor gaat zitten wordt het beeld meteen een stuk donkerder.

    Er zijn meer merken dan alleen Samsung.
    Een mooie LCD bijvoorbeeld de LG 26LC41 , deze koste rond de € 500

    Resolutie: 1366 x 768
    Helderheid: 26LC41: 500 cd/m²
    Contrast ratio: 5000:1
    Reacteitijd: 5ms
    178° True Wide Viewing Angle.
    2x HDMI CEC met HDCP
     
  12. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    |Hier heb ik veel aan, heel erg bedankt :)


    Edit: Volgens kieskeurig heeft deze tv een contrast van 800:1
    http://www.kieskeurig.nl/review/C8A77AD30B0A0DA8C12572D1003F682C.htm

    de LE26s81b lijkt me dan dus toch een betere keuze :E
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2007
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik kwam van de week bij MediaMarkt Heerlen en daar stond een, ik geloof, Panasonic Plasma TV van 80.000 euro:cool:
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vrijwel zeker voor de Panasonic TX-32LX70. Maar nu las ik dat hij een kijkhoek van 178 graden heeft. Is dat een beetje redelijk (in de winkel vergeten de kijkhoek te testen).

    Alvast bedankt.
     
  15. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo wie kan me helpen heb een dolby surround set gekocht op mijn plasma tv de panasonic th37pv70 alleen nu kan ik kiezen uit 3 opties 576 p 720 of 1080 I welke is dan de beste resolutie krijg bij alle 3 gewoon goed beeld maar zie zelf weinig verschil in beeld kwaliteit
    en
    sinds dat ik de home cinema set aan heb gesloten met een hdmi kabel daarvoor scart gedaan lopen de externe apparaten na 2 min. achter met het geluid zoals de digitale tv en de xbox als ik de hdmi kabel er achter weg doe is het geluid ook weer exact goed.

    wie kan me helpen??

    /Mod Zou je A.u.b in normaal Nederlands ( Twents mag ook ) jouw probleem nog een keer kunnen vertellen
    /Mod Ik krijg namelijk pijn in mijn kop van het lezen van jouw post - Melbuuln
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    178 graden is een normale inkijkhoek.

    Voor een slaapkamer is een lagere inkijkhoek misschien nog acceptabel , maar voor de woonkamer moet je niet lager gaan dan 178 graden.
     
  17. Polen

    Polen Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Al verholpen, zat een kabeltje verkeerd \o/ :lol:
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt! Ik ga de tv eerst zo'n anderhalf jaar voor een slaapkamer gebruiken. Maar daarna komt hij in een huiskamer te staan.

    Nu weet ik zeker dat het deze tv gaat worden. Zat eerst ook nog te denken aan de samsung le32r82b, maar de panasonic schijnt toch beter te zijn voor dezelfde prijs.
     
  19. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je wel enig idee wat een inkijkhoek van 178 graden is? Een inkijkhoek kan nooit groter zijn dan 180 graden want dan zou je het scherm kunnen zien terwijl je erachter zit. 178 graden is 2 graden minder dus het betekent dat je ongeveer naast de tv zit en dan nog steeds het beeld goed ziet.

    Een inkijkhoek van 160 graden is al meer dan genoeg voor de meeste mensen en zelfs dan kijk je al redelijk schuin naar je tv.

    178 graden is dus geen "normale" inkijkhoek, het is eigenlijk een zwaar overdreven inkijkhoek waar toch niemand gebruik van maakt. Fijn dat je het hebt, maar eigenlijk wordt het zelden gebruikt.
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk best wel noobish van me dat ik zelf deze link niet heb gemaakt. In het programmeren werk ik dagelijks met graden en rotaties. Maar ok, dit is dus de beste kijkhoek die er is. Thx, lol.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina