1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

1. Beeldbuis.

18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

1,6%
  3. PC Monitor.

6,0%
  4. LCD HDready.

51,9%
  5. LCD FullHD.

15,8%
  6. Plasma 1024x768

2,6%
  7. Plasma 1366x768

3,1%
  8. Projectie tv.

0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

3,4%
  10. Anders

0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke Full HDTV raden jullie mij dan aan, dus welke hdtv is het meest geschikt om te gamen op 1080p(moet wel mogelijk zijn via component)?

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben je bereid uit te geven?

3. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0

1300 a 1400

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik zou zeggen, kijk rond op www.kieskeurig.nl. Selecteer een aantal TV's en ga dan naar de winkel om te kijken. Het is heel persoonlijk qua smaak.

5. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik de afgelopen dagen ook gedaan, maar waar moet ik dan vooral op letten?

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Contrast, design..1080p via Component ja/nee.

etc etc

7. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en hoe zit het dan met de plasma tv's, ik zie dat sommige hier beweren dat de beeldkwaliteit van een hd ready plasma beter is dan een full hd lcd, is dit zo en zo ja waarom dan?

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    dan kom je bij mij, de plasma fanboy! Luister: resolutie is maar 1 deel van t plaatje. Kleurweergave, zwartweergave en ook details in de zwartweergave en t niet hebben van ghosting zijn net zo belangrijk en dat zijn nou net weer de sterke punten van n plasma. Ik heb echt nog geen enkele tv gezien die icm xbox360 een mooier en scherper beeld geeft dan mn hd-ready plasma. Geen full hd plasma en zeker geen fill hd lcd, anders had ik die wel gekocht! (mn plasma kostte €2300 en de samsung LE40M86 was toen €1800). Misschien komt dat idd doordat de games worden gerenderd op 720p. Ik heb assasin creed en t is adembenemend, ik heb er geen woorden voor, zó mooi. Maar je moet natuurlijk zèlf vergelijken en kiezen wat jij mooi vindt!

9. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ferry34 Welk type plasma tv heb je dan?

Ik heb trouwens nog even wat research verricht op internet naar dat hele 1080p gebeuren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de reden waarom je waarschijnlijk bijna geen verschil ziet tussen full hd en hd ready is dat alle games (misschien een paar uitzonderingen) gewoon niet 'native' 1080p maar 720p (dat vaak niet eens zelfs).

Dus in feite worden de games op een full hd alleen maar geupscaled naar 1080p maar het zorgt niet voor betere beeldkwaliteit tenzij de games native 1080p zijn maar wat ik zo gelezen heb komen er in de nabije toekomst maar heeel weinig games in 1080p aangezien dit gewoon teveel rekenkracht kost. Dit zou dus betekenen dat een ful hd lcd tv geen echte meerwaarde heeft en dit in de toekomst ook niet zal hebben.

Please correct me if i'm wrong want voor hetzelfde geld sla ik hier helemaal de plank mis :p

Laatst bewerkt: 1 dec 2007
  10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van plan in januari het broertje van Ferry te kopen, de PY70. Full HD weliswaar, maar aangezien ik naast een geweldige game ervaring ook nog HD-DVD films wil kijken, lijkt dit me een goede keuze...

Maar nog even de december maand afwachten, in Januari zullen de prijsjes hopelijk nog iets zachter worden ;)

11. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kun je die dan via je je component kabel aansluiten op je xbox 360 of is dat alleen hdmi?

12. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan mij goed voorstellen dat je door de bomen af en toe het bos niet meer ziet. Ik heb ook heel veel onderzoek gedaan voordat ik de keuze voor mijn LCD tv maakte. Eigenlijk moet je het je zelf makkelijker maken door zoveel mogelijk keuzes weg te strepen.

Exact!! Dit is precies wat ik in een eerder bericht van mij al probeerde duidelijk te maken. Wist je dat de 360 maar 2 echte 1080p games kent? Actievolle games zal je naar mijn mening niet zo snel in 1080p en 60fps gaan zien. Zaken als een goede AA en goede special effects plus belichting zijn veel belangrijker voor een mooi plaatje. Kijk bijvoorbeeld maar naar COD4 die 'maar' 600p is. Halo 3 werd praktisch afgemaakt omdat het 'maar' 640p was, COD4 is zelfs nog minder maar geen haan die er naar kraait.

Een van de vragen die je je moet afvragen is, heb ik 1080p echt nodig? Wat betreft de games zie ik persoonlijk totaal de meerwaarde niet. Het is alleen misschien de moeite als je HD films gaat kijken. En dan is er de vraag, hoe ver zit je van je tv af? Ik vraag dit omdat je van een bepaalde afstand het verschil tussen 720p en 1080p sowieso niet meer kan onderscheiden.

Een andere vraag is, kies ik voor LCD of Plasma? Een leuk onderwerp wat altijd goed is voor felle discussies hier. Een plasma TV geeft over het algemeen zwart beter weer dan een LCD. Er zijn tegenwoordig echter LCD TV's die erg dicht in de buurt weten te komen. Een goede zwart weergave is erg belangrijk voor de uiteindelijke beeldkwaliteit. Iedereen heeft weer zo zijn eigen mening wat betreft de LCD tv Plasma discussie, ik kan je maar een advies geven: ga de Plasma en LCD TV's van je lijstje met eigen ogen bekijken, niemand kan hier die keuze voor je maken.

En welke grootte moet de TV minimaal en maximaal zijn? In het begin vond ik mijn 40" inch TV van 3 meter afstand erg groot, geloof mij, het went zeer snel. Nu mag hij zelfs alweer een stukje groter. :) Ga echter niet te dicht op een grote TV zitten, dit is alleen maar vermoeiend.

Bij een HD-TV zorgen een goede kleurweergave, een groot contrast en hierna pas de resolutie voor de uiteindelijke kwaliteit van het beeld. Met andere woorden, er zijn 720P tv's die een beter beeld kunnen geven dan een willekeurige 1080p tv. Resolutie is minder belangrijk dan velen denken.

Ik zou zeggen, kijk eens of je mijn vragen kunt beantwoorden. Persoonlijk zou ik de keuze voor een LCD beperken tot een Sony, Samsung of Philips. Een 1080p Plasma valt sowieso niet binnen je budget, voor een 720p model is Panasonic een goede keuze.

13. mjvoorbraak

mjvoorbraak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een philips 32pf9551. Prima lcd tv.
    Er zitten 2 hdmi aansluitingen op en nog wat andere poorten.
    ik wil mijn xbox360 aansluiten met het best mogelijke beeld.
    ik moest net mijn xbox op pal60 zetten om het spel te spelen.
    erg matige kwaliteit. Erg onscherp. De letters op het beeld zjn nauwelijks te lezen. wat doe ik fout? ?

14. yoman

yoman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik voor de plasma zou gaan zou ik dus voor de Pv70 moeten gaan. Alleen de resolutie is 1024x720, ik dacht altijd dat die bij een resolutie van 1280x720 pas echt hd ready was. Hoe zit het met dit verschil dan?

Gvd het is ook zo verwarrend allemaal!!

15. mjvoorbraak

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu wel beeld via groen rode en blauwe kabel.
    Echter geen geluid... Hoe krijg ik het voor elkaar. Er schijnt een converter nodig te zijn om mijn geluid naar binnen de tv te krijgen...Please help...

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Om welke merk en type lcd/plasma gaat het ??

17. mjvoorbraak

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een philips 32pf9551

top lcd tv, maar kan nu alleen via de sideingang spelen op 480p
    Dat betekent in mijn call of duty 4 echt dat je gewoon de tekst op het scherm nauwelijks kan lezen.
    Ik moet volgens mij iets doen om het geluid op een andere manier in de tv te krijgen met een converter. Maar weet nog steeds niet welke precies en waar ik die dan moet krijgen..

Dit staat op philips forum:

Philips Cineos widescreen flat TV 32PF9551 32" LCD HD Ready with Pixel Plus 2 HD and Ambilight 2 channel
    32PF9551/10

Verbinding
    Vraag
    Hoe kan ik mijn X-box 360 aansluiten op de TV?

Antwoord
    Sluit de X-box 360 met een speciale samengestelde X-box/HD-kabel aan op de rode, groene en blauwe EXT 3-cinch-aansluiting van de TV (de gele cinch-stekker is niet aangesloten).
    Sluit de audio apart aan. Sluit de rode en witte cinch-audiostekkers van de HD-kabel aan op de analoge EXT3-audio-ingang (een mini-aansluiting) van de TV, of sluit de optische uitgang van de X-box (via een converter) aan op de digitale coaxiale ingang van de TV.
    Mogelijk dient u de audio van de TV opnieuw toe te wijzen aan de juiste verbinding:
    Selecteer TV MENU (TV-MENU) en druk op de cursor naar rechts. Het TV-menu wordt op het scherm weergegeven.
    Selecteer INSTALLATION (INSTALLATIE) en druk op de cursor naar rechts. Het installatiemenu wordt naar links verplaatst.
    Selecteer CONNECTIONS (AANSLUITINGEN) en druk op de cursor naar rechts. Het menu met verschillende aansluitingen wordt naar links verplaatst.
    Selecteer L/R en druk op de cursor naar rechts. Selecteer NONE (GEEN)
    Selecteer DIGITAL AUDIO IN (DIGITALE AUDIO-INGANG) en druk op de cursor naar rechts. Selecteer EXT 3.
    Druk op MENU/BROWSER om het menu af te sluiten.

Ik moet dus van de cinch audiostekkers naar de mini audioingang, maar hoe ?

18. Onliner

Onliner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  20. mjvoorbraak

Leuk Bevonden:
    0
    aha... Dus dot adaptertje doet het werk.
    Dus ik hoef niet echt een converter te hebben ??
    Melbuuln ? Jij als meest ervaren man hier ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina