Ik heb recentelijk ook getwijfeld hiertussen, en ik ben voor een full hd lcd scherm gegaan. Bij mij was de prijs doorslaggevend; een full hd plasma scherm was way beyond mijn budget. Daarnaast vind ik (nogmaals: vind ik!) de verschillen tijdens het gamen minimaal. Ik heb mijn 360 meegenomen naar de winkel om een aantal schermen te testen. Met name analoge tv en sd dvd oogt een stuk natuurlijker via plasma. Toch met de 360 kon ik de verschillen slecht ontdekken.
Een modern lcd scherm is ook prima in staat om vloeiende, snelle beelden te weergeven. Evenals perfecte zwartwaarden en detail in shaduwrijke, donkere scenes in games en films. Mede hierom ben ik voor lcd gegaan (Samsung LE37M86B), en niet gewacht op een meer betaalbare full hd plasma.
Ook dit was echter lastig kiezen. Voor een paar 100 euro meer had ik een Sony Bravia KDL40W2000 gehad, en deze vond ik net wat mooier ogen dan de Samsung. Samsung bood alleen veel waar voor m'n geld, en wilde mijn gestelde budget niet overschrijden.
Inmiddels (een maand later) is de opvolger van mijn tv uitgebracht. De F86 serie full hd schermen van Samsung. Deze heeft een defect opgelost waar ik in eerste instantie last van had op mijn scherm. Namelijk met bluray films. De framerate was tijdens het kijken van hd films namelijk echt slecht; het beeld schokte gewoon! Na wat speurwerk op avforum kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk lag aan de firmware/moederbord versie van mijn scherm; 24 hz werd niet goed ondersteund. Samsung gebelt en een monteur van Selectro heeft inmiddels het moederbord en de firmware geupgrade en ben nu helemaal tevreden. Xbox 360, PS3, HD films, divx'jes: werkt allemaal top en ziet er geweldig uit!! Analoge tv moet je echter gelijk afschaffen als je een hd scherm in huis haalt want dat ziet er echt bagger uit.
Laatst bewerkt: 24 okt 2007