1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 12 okt 2007.

?

Wat is jouw game tv ?

  1. Beeldbuis.

    18,7%
  2. LCD , resolutie < 800x600

    1,6%
  3. PC Monitor.

    6,0%
  4. LCD HDready.

    51,9%
  5. LCD FullHD.

    15,8%
  6. Plasma 1024x768

    2,6%
  7. Plasma 1366x768

    3,1%
  8. Projectie tv.

    0 stem(men)
    0,0%
  9. Beamer.

    3,4%
  10. Anders

    0,8%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]
    Deze dingen zijn gewoon bij het onderdelenhuis tekoop voor ongeveer € 4.

    De uitvoering met kabel ben ik in de winkel nog niet tegen gekomen.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Na 2.5 jaar op een 30 inch lcd te hebben gegamed, heb ik nu een 50 inch hd-ready plasma van Panasonic op mn xbox360 aangesloten en ik vind t echt geweldig!
    Persoonlijk vind ik (!) t vele malen mooier dan op een lcd (wilde eerst n samsung full hd lcd kopen, maar deze gaf n veel mooier beeld).
    Ik heb niet getest op n full hd plasma, want die kon ik niet vinden hier in de buurt en ik vond deze prijs al behoorlijk (was nog n stuk duurder dan de full hd lcd).
    Kijk ff naar wat foto's van hoe ik game. Sommige foto's zijn niet zo scherp, maar ik heb zo'n goedkope digitale camera. In t echt is t beeld heel scherp :)

    Ik zit op 1.8mtr en dat is voor gaming en film gewoon perfect! (de tv staat niet in mn huiskamer maar in mn gamingkamer)

    http://www.putfile.com/ferry34/images/154846
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  3. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ultieme pats! Heb dezelfde TV alleen dan de 42'' variant. Ik weet hoe vet het beeld is!

    veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken!:thumbs:
     
  4. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 2 LCD's overgestapt naar Plasma, alle negatieve vooroordelen aan de kant gezet en gekocht. Alles is mooier op mijn 42PV70 dan mijn vorige 2 lcd's: KDLs32a10e - Le32R71B. (Kleurwaardes, responcetijd, geluid, signaal, hd weergave)
     
  5. Achillias

    Achillias Guest

    GVD ik kan het niet geloven, kom ik net thuis wou ik even playstationen zie ik bij schrik dat ik een dode pixel in mijn gloednieuwe Samsung HD scherm heb, althans de pixel blijft maar hangen in 1 kleur en dat is blauw
    wat nu?

    Jesus denk je dat ik kans maak als ik Samsung bel voor het vragen van een nieuwe tv of anders een reparatie? Ding is nog geen eens 6 maanden oud :mad:


    Help aub :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik wil ook een LCD of een plasma kopen, maar is het verschil tussen HD ready en Full HD groot?
     
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    probeer met een wattestaafje met een klein beetje druk er overheen te wrijven. Dan wil hij wel eens weer leven. Is bij mij ook gelukt.
     
  8. Achillias

    Achillias Guest

    Net gedaan maar helpt niet :'-( iemand al enige ervaring kunnen opdoen met de Samsung helpdesk? Zijn ze wel een beetje coulant omtrent zulke zaken.

    Echt balen joh een tv van €600 :mad:

    Aangezien de pixel een blauwe kleur heeft, gaat het volgens mij niet om een dode pixel denk je dat het dan nog te reparen is?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal je een voorbeeld geven van een 37" scherm.

    HDready 720p resolutie 1280x720
    FullHD 1080p resolutie 1920x1080

    Het beeld van een FullHD is veel scherper dan van HDready.

    Google even op Stuck Pixel Fixer.
     
  10. Achillias

    Achillias Guest

    Hoe kan ik dit gebruiken op mijn tv als mijn computer daar niet op aangesloten is (mijn ps3 kun je wel op internet op komen maar volgens mij niks downloaden)
     
  11. Achillias

    Achillias Guest

    Wahhahahahahahahahahah het is gelukt omg op de manier hoe jij het zei:

    Turn off your computer's monitor.
    Get yourself a damp washcloth, so that you don't scratch your screen.
    Take a household pen, pencil, screwdriver, or some other sort of instrument with a focused, but relatively dull, point. A very good tool would be a stylus.
    Fold the washcloth to make sure you don't accidentally puncture it and scratch the screen.
    Apply pressure through the folded washcloth with the instrument to exactly where the stuck pixel is. Try not to put pressure anywhere else, as this may make more stuck pixels.
    While applying pressure, turn on your computer and screen.
    Remove pressure and the stuck pixel should be gone. This works as the liquid in the liquid crystal has not spread into each little pixel. This liquid is used with the backlight on your monitor, allowing different amounts of light through, which creates the different colors
     
  12. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    even een klein intro voor informatie over mijn tv/xbox360:

    ik ben een zeer kleine kamer, over een jaar gaat mn zus het huis uit en heb ik een grotere kamer.

    Op dit moment is het te overdreven groot in verhouding, of het past niet, om een groter scherm dan 60 cm te nemen. Op het moment heb ik nog een 37 cm, dikke tv van grundig.

    Deze werkt nog goed, maar het beeld is klein en niet erg mooie kwaliteit, als ik halo 3 speel kan ik af en toe een kleine aanwijzing niet eens zien omdat mijn tv daarvoor te klein is en niet scherp genoeg, gelukkig weet ik me er vaak uit te redden maar toch.

    Eerst wilde ik wachten tot eind 08 en dan een 60/70 cm lcd scherm kopen in mijn nieuwe kamer.

    Nu ik net 2 weekjes mijn xb360 heb, ben ik toch stiekem aan het rondkijken voor een lcd-tv, dan niet te groot en voor een mooie prijs.

    Toevallig zag ik vandaag bij een vriend van mij het expert krantje liggen, en zag hier een zeer goede aanbieding, die alleen geldt op 27 oktober, hierdoor hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met tips e.d. zodat ik mijn beslissing voor deze datum kan maken.

    De aanbieding zag ik de 51-cm Samsung LCD-tv met HDMI & DVI(wat dit precies inhoud weet ik nog niet precies): type;2032MW.

    klik

    Nu wil ik graag weten of deze tv goed is qua specificaties, hij is namelijk maar €295,- en dat vind ik zeker betaalbaar. Toen ik zo keek zag het er goed uit, misschien dat iemand anders nog tips heeft?

    wat is het verschil tussen hd en hd-ready(zie vaak deze 2 termen bij de tv's staan)..

    Alvast bedankt,
    Grtzzzz
     
  13. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu een tijdje een HDTV, maar het scherm zelf zit nu al onder de vlekken en stof, iemand een tip met wat je dit het best kan schoonmaken?
     
  14. Shizzel

    Shizzel Guest

    Hey!

    Helaas is de aanbieding geen TV, maar een monitor (als ik het goed heb), wat ook te zien is aan het typenummer. LCD-TV's hebben meestal de schermgrootte en dan het typenummer erin staan, en computer-monitoren hebben meestal een andere opmaak.
    Raar genoeg lees ik op internet dat hij wel een TV-tuner heeft, dus kan je er naar alle waarschijnlijkheid wel TV op kijken. Zelf heb ik geen ervaring hiermee, ga anders even naar het Monitoren-topic, misschien dat er daar mensen zijn die het scherm zelf hebben.
    Het lijkt me geen foute keus, maar misschien ben je beter af om even te wachten en te sparen en dan een mooie grote LCD-TV te kopen.

    Edit: Zie net je 2de vraag: HD-Ready is dat je TV 1280x720 aankan, en Full-HD is 1920x1080. De monitor is HD-Ready.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2007
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is volgens mij ook een monitor 1 van die nieuwere versies.
     
  16. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb recentelijk ook getwijfeld hiertussen, en ik ben voor een full hd lcd scherm gegaan. Bij mij was de prijs doorslaggevend; een full hd plasma scherm was way beyond mijn budget. Daarnaast vind ik (nogmaals: vind ik!) de verschillen tijdens het gamen minimaal. Ik heb mijn 360 meegenomen naar de winkel om een aantal schermen te testen. Met name analoge tv en sd dvd oogt een stuk natuurlijker via plasma. Toch met de 360 kon ik de verschillen slecht ontdekken.

    Een modern lcd scherm is ook prima in staat om vloeiende, snelle beelden te weergeven. Evenals perfecte zwartwaarden en detail in shaduwrijke, donkere scenes in games en films. Mede hierom ben ik voor lcd gegaan (Samsung LE37M86B), en niet gewacht op een meer betaalbare full hd plasma.
    Ook dit was echter lastig kiezen. Voor een paar 100 euro meer had ik een Sony Bravia KDL40W2000 gehad, en deze vond ik net wat mooier ogen dan de Samsung. Samsung bood alleen veel waar voor m'n geld, en wilde mijn gestelde budget niet overschrijden.

    Inmiddels (een maand later) is de opvolger van mijn tv uitgebracht. De F86 serie full hd schermen van Samsung. Deze heeft een defect opgelost waar ik in eerste instantie last van had op mijn scherm. Namelijk met bluray films. De framerate was tijdens het kijken van hd films namelijk echt slecht; het beeld schokte gewoon! Na wat speurwerk op avforum kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk lag aan de firmware/moederbord versie van mijn scherm; 24 hz werd niet goed ondersteund. Samsung gebelt en een monteur van Selectro heeft inmiddels het moederbord en de firmware geupgrade en ben nu helemaal tevreden. Xbox 360, PS3, HD films, divx'jes: werkt allemaal top en ziet er geweldig uit!! Analoge tv moet je echter gelijk afschaffen als je een hd scherm in huis haalt want dat ziet er echt bagger uit.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga zo ie zo niet voor een samsung, daar zijn gewoon veelste veel problemen mee. De nieuwe sharp LCD serie lijkt me een goede keuze, maar ik ben er nog niet over uit of ik een LCD of een Plasma wil...

    Denk dat ik toch voor dat laatste ga, aangezien Panasonic de prijzen behoorlijk naar beneden heeft gehaald bij de Plasma's..

    Pioneers zijn helaas niet te betalen voor deze student :D
     
  18. psp-user

    psp-user Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje voor je antwoord, hier heb ik wat aan. Ik zal eens kijken of ik een review ofso kan vinden van deze monitor op internet. En kijken wat daar uit komt. Heb een laptop en geen pc, dus hoef geen pc-monitor, dan kan ik inderdaad beter doorzoeken voor een andere.

    Bedankt voor je hulp en ik ga nog verder zoeken.

    Grtzzz
     
  19. Soccerfanboy

    Soccerfanboy Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er zelf ook overna te denken om het scherm te kopen, voor 295 euro is het een koopje\o/!
    Het is wel degelijk een complete tv, alleen een beetje aan de kleine kant ( 20 inch ).
    Hij heeft wel een beeldverhouding van 16:10 ipv van 16:9 wat misschien wat kleine uitrekkingen tot gevolg kan hebben.
    Maar misschien kan iemand hier nog wat opheldering over geven!

    Hier staan een paar reviews:
    http://www.letsgodigital.org/nl/16405/samsung-20inch-lcd-monitoren/
    http://www.kieskeurig.nl/review/037055CFA422CADEC1257324002DCC24.htm_O_
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  20. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik wil graag mijn XBOX360 aansluiten op mijn plasma maar de afstand tussen beide is ongeveer 7 meter. Mijn vraag is dus of er langeren component kabels zijn voor de XBOX360? Of zijn er andere alternatieven?

    Crawl NL
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina