1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Merkte bij mijn R71B dat de dynamische contrast beter werkte bij HDMI dan met Component en VGA.
    Analoog kijken was helemaal verschrikkelijk.
    Bij analoge tv sloeg de dynamsiche contrast regelmatig op hol.

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is volgens mij geen dynamisch contrast gebeuren maar blacklight bleeding:

Backlight Bleeding
    Een verschijnsel wat veel voorkomt bij LCD TV`s/ Monitors. Doordat de pixels niet al het licht van de backlight (die altijd aanstaat) kunnen tegenhouden zal het beeld niet helemaal egaal zwart zijn, voornamelijk aan de zijkanten van het scherm laten de pixels licht door. Maar tijdens normaal TV/DVD kijken is de overlast door backlight bleeding gering.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ah dat zou het verklaren. Ik heb hier dus last van bij dvd kijken en alles. (maar bij het gamen niet)

Is hier wat tegen te doen? (of moet ik er gewoon mee leven)

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Waarom spaar je niet íets langer door. Voor €50 - €100 meer heb je al een Samsung o.i.d.
    Je bent al zolang aan het twijfelen, kun je beter goed beslissen dan overhaast.

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, helaas is er niet veel tegen te doen, enigste wat je kan doen is om een beetje met het contrast te klooien zodat het wat minder wordt. Maar het zal zeker nooit helemaal weggaan bij je monitor.

6. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou blijkt dat die Hitachi gelijk is aan de Samsung (ongeveer) maar dan wel voor 100 euro minder en dat ik hem bij de BCC kan afhalen (goede ervaringen mee) maakt voor mij al iets makkelijker de keuze. Iemand nog last-minute doemverhalen over Hitachi die me van gedachten kunnen veranderen :p? Maar volgens mij is er echt helemaal niks met die tv. En ook zijn alle reacties die ik tot nu toe heb kunnen vinden positief.

/Edit Woops sorry, double post. Ik was die andere reactie aan het typen toen die van rivanov er nog niet stond :p

7. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Bij een webwinkel zag ik staan dat de contrast ratio 4000:1 is voor de LE26S81B. Op de website van Samsung zeggen ze dat het daar om dynamisch contrast gaat. Was is dan het werkelijke contrast voor de LE26S81B? En is dat hoog genoeg?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De werkelijke contrast ratio van de 26" uitvoeringen van Samsung is maar 800:1
    Op de Russische site van Samsung kon je deze info wel vinden , maar dat is helaas ook verleden tijd.

9. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zuur. Zoals het er nu voor staat laat ik de LE26S81B maar gewoon schieten. Ondanks zijn aantrekkelijke prijs merk ik wel weer dat je voor 50-100 euro's meer alweer een betere tv kan halen. Die 32'' Hitachi van BCC bijvoorbeeld. Niet dat die veel in prijs scheelt trouwens... Maar misschien biedt die tv ook wel een uitkomst voor mij :) Ik ga morgen ofzo ook wel even zoeken naar achtergrondinformatie voor die tv. En nu ga ik lekker niets meer doen }:]

10. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ga morgen na school even langs bij BCC, kijken of hij daar toevallig in de winkel staat. Dan laat ik hier wel even weten hoe het eruit zag als iemand er hier behoefte aan heeft.

11. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je op HDTV's Blu-Ray en HD-DVD afspelen?

12. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja uiteraard, op een HD ready tot max 1080i en op Full HD ook 1080P wat het mooiste plaatje oplevert. Beetje eigen research had je deze info ook kunnen verschaffen..

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarop wil je de Blu-ray en HD-DVD speler dan op aansluiten ???

14. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol volgens mij is dit zijn vraag:
    Kan je op HDTV's (in het algemeen), Blu-Ray én HD-DVD afspelen?
    En het antwoord is:
    Ja, alleen heb je natuurlijk wel nog een Blu-Ray speler of een HDDVD-speler nodig, maar de TV kan alletwee de schijven gewoon laten zien dus je hebt niet iets zoals een Blu-Ray HDTV.

Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  15. Stantana

Stantana Wanna play rough?

Leuk Bevonden:
    15
    ik heb een vraagje
    ik wil aankomende week een lcd gaan halen van samsung

het word

LE32R82B of LE32R81

nou wou ik even weten is er veel verschil tussen deze 2 tv's of is het puur het design?

En zijn dit goede keuze's qua LCD tv?

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    puur design. Ik heb de r81 en ben er nogsteeds super tevreden mee. Ondanks dat het een lcd tv is verbaas ik me soms nog over het contrast, wat dus gewoon erg goed is imo :)

17. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    joo dave, collega ;) Vertel mij sowieso maar even hoe het er allemaal uit zag. De verleiding is voor mij ook al groot om die tv te halen....ik zou um op 20 km afstand kunnen halen en dat idee vind ik chiller dan via een webshop bestellen, ivm eventuele defecten enzo. En natuurlijk scheelt het de verzendkosten.
    Waar lees jij trouwens ergens reviews ofzo over die tv (L32A01)? Ik kan alleen maar twee reacties vinden op kieskeurig.nl, en daar hecht ik niet zo veel waarde aan.

Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  18. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0
    ej mense, ik ga binnekort een nieuwe lcd-tv kopen,
    ik heb er 2 op het oog:

- Philips 32PFL5522D

- Samsung LE32R81B

welke lijkt jullie de beste???

alvast bedankt :thumbs:

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee hoor, de nieuwste HD-Ready's kunnen ook 1080p! :)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan zijn het full-hd's ;)

hd-ready staat voor 720p/1080i

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina