1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb naar het pluginnetje gekeken achter het scherm en ziet er naar uit dat me tv DVI-I heeft (de onderste van het plaatje)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal kan je hier zowel een VGA als HDMI op aansluiten.

    Kijk even in de manual van de LCD of deze aansluiting zowel een Analoog of Digitaal signaal kan verwerken.

    Ondertitels kan je niet apart instellen bij Samsung.
    Probeer eens het volgende.

    Als de 2e regel onder in beeld komt , moet je op Still (Gele knop) op de afstandbediening drukken.
    Druk vervolgens op de P.Size (Blauwe knop) en kies voor Auto-Breed.

    Als het goed is zal de Samsung nu het beeld beeldvullend moeten maken.
     
  3. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik zal het is proberen , en dan blijvende ondertitels staan ofzo terwijl je het beeld groter maakt.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier een Divx met ondertitels , maar mijn Samsung krijgt deze film niet goed beeldvullend.
    Moest bij deze Divx dan ook gebruik maken van de Zoom functie.
    Met als nadeel dat ik nu wel de ondertitels goed in beeld heb , maar nu mis ik de bovenste gedeelte van de film.
     
  5. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie ook het volgende:
    Bij analoge kabelk tv als ze in breedbeeld uitzenden, alsnog rechts en links een gedeelte van het beeld afgescneden wordt?
    Waarom houden ze daar geen rekening mee? Als alle breedbeeld tv's dat hebben? :confused:

    Als je digitale tv heb, heb je dit probleem dan niet?
     
  6. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    nee. Breedbeeld is dat je juist boven en onder een balk hebt. Met sommige tv's kun je dat dan weer bijstellen. (dus bv dat ie alles "uitrekt" voor volledig beeld.

    Daarnaast is er qua uitzending weinig verschil tussen digitaal en analoog. Als het goed is betere kwaliteit van beeld en geluid maar niet dat alles breedbeeld is.

    Mijn nieuwe philips heeft aardig wat zoom functies. 1tje daarvan zorgt ervoor dat de bovenste balk verdwijnt en dat er onder wel een balk is waardoor je de ondertiteling kunt blijven zien.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk nu naar de breedbeeld uitzending op Canvas , maar hier wordt niets afgesneden van het beeld.

    Het beeld via Digitale tv kan ik niet controlleren omdat ik een HD-decoder heb.
    Deze upscaled het beeld automatisch naar 720p of 1080i

    Heb wel een P.size knop op min HD-decoder maar deze werkt aleen bij een 4:3 signaal.
    Bij breedbeeld wordt deze automatisch uitgeschakeld.
     
  8. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    Umm. ik las laatst iets van dat breedbeeld tv's analoge signaal 6% uitrekken en het darom dus wordt afgesneden, zoiets.

    Ik heb een deawoo 42" hd ready tv en analoge kabel. Je merkt pas dat er een stuk wordt afgesneden als je reclame heb met lange text ofzo, anders merk je het niet, als er niks duidelijk wordt afgesneden.

    Ik heb de zoom functie op 'auto' staan, als een zender in breedbeeld utizend haalt ie automatisch de zwarte balken weg.

    Btw bij welke maatschappij heb je een hd decoder gekregen dan? :eek:
     
  9. Stantana

    Stantana Wanna play rough?

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    15



    hoop echt dat iemand heet weet wat de oplossing of oorzaak hier van is :mad:
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb voor de Samsung HD-decoder 1½ jaar geleden nog € 299 betaald.

    Meer informatie over dit ding staat in de Startpost ;)
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Volgende week trekken we eindelijk in ons nieuwbouw huis waar ik eindelijk kan gaan genieten van de volgende setup:
    Xbox 360
    PS3
    Wii
    TV Sony 40w2000
    Dvd Marantz DV3002
    A/V receiver Marantz 3001
    speakers Kef 2005.
    Nu heb ik een paar vragen;
    ik wil de 360 via component op de receiver aansluiten en vervolgens een component naar de tv laten lopen. Krijg ik dan full hd beeld of moet dit met een hdmi kabel gebeuren??
    Heeft het toegevoegde waarde om de wii met component aan te sluiten??
    De receiver heeft helaas maar 1 optische audio ingang en ik heb er 3 (eigenlijk 4) nodig. Nu heb ik dit gevonden: http://www.allekabels.nl/na/0/1424/Optische-Schakelaar.html , is dat iets of zijn er betere ( makkelijkere ) oplossingen?

    Alvast Bedankt
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij ondersteund de Sony alleen via HDMI 1080p.

    Heb zelf ook de Wii via component aangesloten (480p) maar het beeld is veel kleurrijker en scherper dan via Scart.

    De optische-schakelaar werkt perfect.
     
  13. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Hmm, dus wil ik optimaal van mn 360 icm tv genieten moet ik dus een elite of nieuwe premium kopen???

    Edit, of een receiver met hdmi?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2008
  14. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Nee, een gewone component kabel werkt prima. Voor games scaled de 360 het beeld naar 1080p, hetgeen jouw TV even goed doet.

    Als je de 360 voor HDVD's gebruikt wordt het een ander verhaal. Met een goede TV, goede kabels, en de juiste settings is het verschil HDMI, Component er helemaal niet. Is het kopen van een elite beslist niet waard. Component kan overigens wel 1080p doorgeven, er is alleen een probleem met decodering met films (hoe het zit weet ik niet precies).

    Beetje stom dat iedereen denkt dat HDMI de heilige graal is.

    http://http://www.engadgethd.com/2007/09/13/hdmi-vs-component/

    Jouw receiver sluit je aan via een apart optisch kabeltje dat in de 360 kabel geplugged wordt. Of wil je dat anders doen? Het werkt het best als je een directe optische kabel gebruikt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2008
  15. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    QUOTE=Melbuuln;2659061]HDMI en VGA kunnen nooit compatible zijn !!!!
    Dit omdat HDMI volledig Digitaal is en VGA Analoog.

    [/QUOTE]
    Beste Melbuuln, om DVI kabels voord e PC zo bruikbaar mogelijk te maken transporteren ze ook een analoog signaal. Dit geld ook voor HDMI kabels. Het signaal van VGA wordt wel doorgegeven. \o/

    HDMI is DVI met geluidssignaal er bij. Zoals ik al zij, de kabels zijn verwant, maar het is eigenlijk zo dat je DVI/HDMI kabels als VGA kabels kan gebruiken, maar je kan geen digitaal signaal naar een analoge poort sturen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2008
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ook zoiets.. zit net te checken bij mijn digitale ontvanger. Blijkt ie geen HD signaal door te sturen. (nu het zijn hier ook maar 3 zenders, maar toch!) Dus ik kijken op home.nl of er dus een ontvanger opstond die dat wel had. Maar idd die zijn zo'n beetje vanaf 300 euro. Alleen ze ondersteunen allemaal(volgens de specs op de sites) maximaal 1080i.. Is dat de maximale uitzend standaard voor HD tv?
     
  17. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest


    HDTV uitzendingen zijn schaars, er zijn nog maar een klein aantal HD kanalen. (Toekomstmuziek in ons land :mad:, digitale TV op DVD kwaliteit is nog niet eens ingeburgerd!).

    HD uitzendingen zijn 1080i op 720p, 1080p is gewoonweg te veel bandbreedte.

    Mijn TV heeft digitale HD Decoder ingebouwd. Niet dat je er veel aan hebt. Ik zou me daar geen zorgen over maken. De NOS is net overgegaan op....
    breedbeeld..... :+
     
  18. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Dat kan werken mits jouw DVI poort een analoog signaal ondersteunt. Maar het is nogal omslachtig en geeft hetzelfde beeld als component.
     
  19. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Okay!

    Andere vraag, als ik hd content wil afspelen vanaf mijn pc dan moet dat volgens mijn tv via een hdmi poort. Maar de start is of vga of dvi.

    Weet iemand wat de maximale waardes zijn voor beide uitgangen, ik bedoel meer KUN je uberhaupt wel 720p of 1080p via een van de beide kanalen via die poorten doorsturen?

    Ook las ik dat de maximale pc resolutie van mijn tv 1024x768 is... wil dit zeggen dat ook al zet ik een fullhd/hdready filmpje aan hij dit automatisch terug zet naar 1024/768?
     
  20. DeKwakzalver

    DeKwakzalver Guest

    Ja, dat is waar. De resolutie zit dan vats aan de resolutie die jouw PC heeft (dus wordt verlaagd).

    Je kan echter, met wat handig PC gebruik, via de DVI ingang op je PC op de native resolutie afspelen. Dit is overigens vooral een kwestie van instellen en proefsgewijs uitzoeken wat mogelijk is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina