1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Huh Ik had dezelfde tv gekocht op de btw gratis dag, en had hem voor 920 gekregen. Hij kostte namelijk 1099, bij mediamarkt maastricht. Hoeveel kostte hij oorspronkelijk waar jij hem kocht?
     
  2. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gevonden, kan er niet om heen dat ze het waar gaan maken(of deels al is)
    Maar begrijp dus wel uit deze tekst dat hdmi betere kwaliteit geeft

    MVGR JP


    Analoge 1080p-standaard in de maak
    Door Olaf van Miltenburg, woensdag 15 augustus 2007 15:38
    Bron: HdtvInfo, submitter: DaMan, views: 23.439

    De Consumer Electronics Association buigt zich over een voorstel voor een standaard die de uitwisseling van hd-content op het 1080p-formaat over analoge component-videokabels bepaalt.

    De specificatie voor analoog 1080p-signaal op 24, 30 en 60Hz vormt een uitbreiding op de standaard voor analoge 1080i- en 720p-verzending. De standaardiseringstak van de Amerikaanse handelsorganisatie voor consumentenelektronica stelde vijf jaar geleden de specificatie vast die de uitwisseling van 720p- and 1080i-content over analoge componentkabels bepaalt.

    Een geheel digitaal home-entertainmentsysteem op basis van hdmi biedt betere kwaliteit maar is, bij een groot aantal apparaten in huis, duur en niet eenvoudig te realiseren. Een analoog hd-signaal biedt de mogelijkheid om een stabiel videodistributiesysteem op te zetten op basis van de goedkopere componentkabels, maar een standaard voor een analoge 1080p-variant liet op zich wachten.

    Meerdere beeldschermen en hdtv's ondersteunen al de mogelijkheid om 1080p-content via een componentkabel te ontvangen en tal van mediaspelers kunnen dergelijke beelden analoog uitsturen.

    De bekendste apparaten die analoge 1080p-content ondersteunen zijn de PlayStation 3 en de Xbox 360. De enige restrictie die de consoles daarbij kennen is dat ze 1080P-beelden die van Aacs-drm voorzien zijn, zoals hd dvd- en blu-ray-films, alleen analoog op 1080i uit mogen sturen. Daar zal de komende standaard echter niets aan veranderen.

    16:00 Goedkeuring hsupa-kaart moet 3g-standaard duwtje geven
    15:14 Main: EU trekt miljoenen ict-geld uit om ouderen zelfstandig te houden
    14:45 Sony gaat streng toezien op virtuele ontmoetingsruimte van PS3

    Ads door Google
    HD of Blu-ray.
    Zie hier het verschil tussen HD, Blu Ray en gewoon beeld. En meer www.warnerbros.nl/highdefinitionHd TV's
    Ontdek een revolutionaire TV Maak kennis met KURO van Pioneer www.pioneer.nl/KURO
    --------------------------------------------------------------------------------
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De beste decoder voor een HDready of HDready 1080p LCD is de Samsung DCB-H360R (Startpost).
    De prijzen voor een normale decoder ligen rond de € 80 , maar voor de HD-decoder betaal je helaas meer dan € 200

    Als je alleen voor Film1 of Sport1 kiest dan betaal je € 14,95 per maand.
    De prijs voor Film1 + Sport1 is € 22,95 per maand.
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het nou mogelijk om gebruik te maken van meerdere bedrijven. Zegmaar in de woonkamer KPN en op zolder(slaapkamer) @home of iets anders?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier in huis hebben we 2 verschillende providers KPN en @Home.

    Woonkamer : KPN internetbellen (ADSL).
    Woonkamer : Analoge tv van @Home (Kabel).
    Slaapkamers : Analoge tv van @Home (kabel).

    Alleen ben ik hier in een uitzondering :+

    Ik heb alles van @Home Analoge tv , Digitale tv , HDTV , Internet en Telefonie.

    De buren hebben Analoge tv van @Home (Kabel) en het volledige digitale pakket (Internet, Telfonie, digitale tv) van Versatel (ADSL).

    Alleen vind ik het digitale tv gebeuren van Versatel veelste duur vergeleken bij die van @Home.
     
  6. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er nu ook aan te denken om een HDTV aan te schaffen.
    Het moet een 80cm diagonaal (32") worden, en bedrag maximaal 650 euro.

    Nu was ik gister in de Makro en zag volgens mij deze staan:
    http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_42373226lc51.jhtml#
    Voor 593euro.

    Maar zie ook de Samsung LE32S81 staan.

    Iemand een idee? Kan ook natuurlijk een ander zijn dan deze 2.
    (TV wordt gebruikt voor tv kijken/dvd's (geen blu ray of HD Dvd) en voor de xbox 360)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is jouw budget ??

    Voor rond de € 650 heb je ook een Samsung LE32R82B in huis.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Voor 600,- heb je de LE32R81B in huis net wat een ander ontwerp maar wel 50,- goedkoper ;).
     
  9. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    M'n max bedrag is 650 euro.
    Maar samsung is dus een aanrader? En geen aankoop waar je spijt van krijgt..
     
  10. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    ik heb de samsung 32R81 en het beeld is echt super! helemaal icm mn xbox 360 aangesloten via vga. Aanrader dus :)
     
  11. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee! Hoeveel heb je ervoor betaald?
    Iemand die weet wat de LE32R81B kost bij mediamarkt?

    Het verschil tussen de 32R81B en de 32R82B is alleen de vormgeving of niet?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM in Hengelo koste de LE32R81B vanavond nog € 729
    Techninsch zijn de R81,R82,R83,R84 gelijk aan elkaar.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    jammer dat je net die kortingsdagen van de Media markt hebt gemist. Ik heb daar een LE37M86BD gekocht voor 850, terwijl hij nu weer 1000 is.

    True HD en alles dr op en er aan hoop ik :p.

    Normaal kijk ik altijd ff goed wat ik moet hebben als het meer dan een paar honderd kost, dus ik ben erg benieuwd of deze gaat bevallen. Was een beetje een impuls aankoop.
     
  14. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    kunnen jullie mij ook even wat tips geven? Ben voor me ouders op zoek naar een nieuwe tv die wat jaartjes meekan. Ben op deze uitgekomen:

    http://www.kieskeurig.nl/product/BB57B1FC208BFDF4C125733D003132C2.htm

    Philips 42PFL9632D

    Breedbeeld v
    Beelddiagonaal 107 cm
    Helderheid 550 cd/m²
    Schermcontrast 1200 :1
    Dynamisch contrast 8000 :1
    Resolutie 1920 x 1080 pixels
    FullHD v
    Horizontale kijkhoek 176 °
    Verticale kijkhoek 176 °
    Aantal analoge tuners 1
    Digitale tuner v
    Scherm in scherm picture and text
    OSD v
    Comb filter v
    Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC, DVB-T
    100Hz techniek v

    De cijfertjes zeggen mij totaal niets... De reviews zijn over het algemeen wel redelijk. Moet alleen oppassen dat je een tv krijgt van later dan week 43 2007.

    Wat willen ze hebben? Minimaal 107cm, Samsung, Philips of Sony en ambilight als het kan.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Willen ze Ambilight dan is er maar 1 merk namelijk Philips.

    Alleen is de combinatie Ambilight + FullHD + 47" niet bepaald goedkoop.

    De Philips 42PFL9732D/10 heeft een prijskaartje van € 2799
     
  16. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, weet iemand hoe het kan dat ik soms op een zender het beeld een aantal keren verspringt naar breedbeeld, terwijl hij altijd staat op auto-breed :)? Is dat een "probleem" in de TV, of heeft dat met de zender te maken?
     
  17. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk ook aan Sumsung te kopen.

    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40s62b.asp

    Alleen weet ik niet of die contrast (3000:1) wel goed is? kan deze kopen voor 798 euro. En het heeft een game mode. Dus dat is mooi. Kan zelf 6 maanden 133 euro per maand betalen. waardoor de pijs nog steeds 798 euro blijft.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2008
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wees gerust ligt niet aan de tv maar aan de zender.
    De zender verstuurt namelijk een 4:3 of 16: 9 signaal mee met het programma of reclame.
    Als het signaal niet goed bij het begin van het programma wordt meegestuurd , krijg je het irritant verspringen van het beeld.
     
  19. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, maar de Philips 42PFL9632D staat er al voor 1800,- ongeveer. Is die ook goed voor die prijs?
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Het valt me trouwens op hoeveel mensen alleen naar LCD opzoek zijn en niet plasma.. als je toch een groot scherm wil ben je voor plasma beter uit.

    En persoonlijk vind ik de kleuren echt stukken mooier op een plasma.
    Vandaag bij een vriend van me naar zijn Samsung LE40F86BD en dat is echt een vette LCD, alleen bij heel zwart gaat hij de lichtintensiteit verlagen o.i.d.
    Goede oplossing voor de zwartwaarden maar ik vind dat niet echt netjes.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina