1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma zijn levens duur is ook boosdoener.

    Tegroot scherm is het ook al weer niet vind ik persoonlijk. Je moet toch geen cinema hebben. 40 inch vind ik super om mee te gamen. Misschien vandaag een Samsung kopen.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik meen me te herinneren dat die sharp's n gecombineerde vga/componenten aansluiting en volgens mij wordt bij de tv een vga-componenten verloopstekker meegeleverd.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Levensduur is gewoon 60.000 kijkuur.
    Dus als je 6uur per dag de tv aanzet ben je over 27 jaar aan het einde van je TV.. (nieteens.. maar dan is de helderheid met 50% gedaald).

    Tegen die tijd wil ik allang wat anders :D
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    heb pas de r81 aangeschaft.
    BIj digimaxx was de r82.
    549 euros als ik me niet vergis. Scherpe prijs dacht ik zo.
    Stond wel op=op en heb het vermoede dat die uitverkocht is want hij is sinds vandaag van de site af.

    Kan iemand mijn vertellen wat het verschil is tussen de r 81 en 82.

    (volgens kieskeurig zou het alleen de afspeel dingen zijn.

    R81 alleen pal
    en r82 ..... Pal, ntsc en secam
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  5. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    verschil tussen de r81 en r82 is alleen het uiterlijk!!!!
     
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945

    welk uiterlijk.

    Breedte, hoogte, diepte, voet allemaal precies het zelfde.
    Ook de knopjes op de tv op de zelfde plek,
    Precies het zelfde design als het aan mij ligt.
    Zie geen verschil met de r81

    ??
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Kieskeurig is niet bepaald de betrouwbaarste site als het om specs gaat ;)
     
  8. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wat is een mooie tv van 37", LCD en rond de 1000 Euro?
    Ik ben afgelopen vrijdag ff wezen kijken in de Media Markt en ik vond er een van LG wel mooi, Full HD en hij was volgens mij 1099.
    En ook nog een van 32", dacht aan hetzelfde model maar dan iets kleiner.. wat is jullie ervaring met LG?
     
  9. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb een LG en die is gewoon prima. Wel maar en 26 inch lcd en hd ready. Maar wel een hele goede :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even op de site van Samsung ;)

    De onderste rand is bij de LCD's anders.

    De LE40R81W is Winnaar MEDIA TOTAAL AWARD 2007.
    [​IMG]

    Tegenwoordig worden er geen slechte LCD's of Plasma's meer gemaakt.
     
  11. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    kuch: r81 & r82. Je kunt beter op de site van de producent kijken i.v.m. specs. Kieskeurig is hier namelijk niet altijd juist in.
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De R81 is online even duur als de S81 ;). (maar volgens mij is er best wel een duidelijk verschil dat het toch waard is)
     
  14. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja ok dat snap ik... maar ik ben me gewoon een beetje aan het oriënteren in wat het verschil is en welke kwaliteit "beter" is enzo snap je..
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Jp-reptiles, ik ga ff reageren op een paar van jou opmerkingen. Je doet namelijk een paar beweringen die niet kloppen. Dit is niet om je aan te vallen, maar we zijn hier om van elkaar te leren toch? :):
    Ik doe jou quotes ff in dik gedrukt en mn reactie eronder, anders blijf ik kopieren en plakken.

    voor 1920/1080p moet je een full hd lcd hebben,en uiteraard een xbox elite,want full hd kan alleen via hdmi overgrbracht worden,er word al gesproken over dat binnenkort full hd ook via component overgebracht kan gaan worden,maar dan heb je het probleem dat de lcd,s alleen full hd via de hdmi accepteren

    Sinds de update van nog voor de fall-update, kan de xbox360 gewoon 1080p uitsturen via hdmi, componenten en vga. Ik denk dat dit al een jaartje kan.
    Niet alleen de Elite heeft trouwens hdmi, ook de nieuwe premium en de arcade (niet allemaal, de eersten niet) hebben een hdmi-uitgang.

    "Als" je een hd ready toestel hebt en er staat nu 1080p in je beeld dan is dat geen echte 1080p maar een upgescaled beeld(moet op 1080p lijken.

    Dit is geen geupscaled beeld en het is niet om mensen te neppen. Het betekent alleen maar dat de tv deze input aankan en deze downscaled naar de resolutie van het scherm.
    Downscalen is ook makkelijker te doen voor de tv met minder fouten. Mijn hd-ready plasma heeft een 1366x768 resolutie, maar kan n 1080p input via hdmi aan.
    Hierdoor krijgt hij meer details binnen dan via 1280x720 en natuurlijk downscaled hij dit naar de resolutie van het scherm.


    weet je wat die 1080p betekend? dat het een resolutie is die gebruik maakt van 1080 beeldlijnen,en als één frame,(niet net als 1080i oneven en even lijnen om en om laten zien,hier word veel bij gerekend)

    Een hdtv kan geen interlaced beeld weergeven, dus eerst de oneven en daarna de even. Hij kan het wel ontvangen, daarna pakt hij de even lijnen van frame 1 en de oneven beeldlijnen van frame2, schuift de lijnen bij elkaar en toont deze in 1 keer op het scherm.

    als er binnenkort 1080p door tv's geaccepteerd word via component heb je nog een dik minpunt, de kwaliteit daarvan is niet te tippen aan de 1080p via hdmi

    Laat je niet gek maken door wat je leest. De full-hd beeldkwaliteit van de xbox360 over componenten is zeer goed en de verschillen met hdmi zijn niet of nauwelijks te zien.
    Lees deze test maar 's
    http://www.engadget.com/2007/04/26/xbox-360-elite-vs-classic-the-test/
    (ik heb zowel de launch xbox alsook eentje met hdmi en een hd-dvd add-on)

    1080p logo is een lokkertje geworden, het logo is nog niet beschermd dus de maker/merken mag/mogen m gebruiken wat wil, ook al liegen ze

    Het logo is sinds enkele maanden wel beschermd en heet voluit "hd-ready 1080p" en moet aan een rijtje eisen voldoen. Lees hier maar:
    http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZWpoZGia/EICTA_introduceert_HD_Ready_1080p_norm/

    Ze hebben de hdmi ook uitgevonden en op de markt gebracht om hd beelden maximaal te laten zien, ik heb het idee dat er gescaled word over component
    Waarom heeft 1080p nooit over component gekund en nu ineens wel? door een update in de oude xbox?, daar heeft het niks mee te maken, dat verbetert een kabel nog niet
    Heb het ideel dat het een mooi praatje van microsoft is om de beledigde mensen die kwaad zijn dat de elite uitkwam te pleasen


    De update kwam er omdat de consument erom vroeg. De xbox360 kon op dat moment geen 1080p weergeven en had ook nog geen hdmi.
    Ze hadden bij Microsoft waarschijnlijk niet voorzien dat de verkoop van hdtv's die full hd konden weergeven, zo hard zou gaan. Dus de consument wilde hierdoor ook 1080p, ook omdat de ps3 dit wel zou kunnen gaan doen.
    Na deze update bleek dat veel full hd tv's de 1080p alleen konden weergeven via hdmi en dus wilde de consument dit ook.
    Na de update kwamen de geruchten dat Microsoft bezig was met een xbox360 met hdmi-uitgang.

    Zijn er nog andere apparaten die 1080p over component leveren dan?(zal wat zijn dan) de enige andere bronnen om een daadwerkelijke 1080p te kijken zijnn de blu-ray, de hd dvd, en de ps3.
    Allen zijn ze hdmi aangesloten, "WAAROM" denk je?......


    Dit is vanwege de kopieerbeveiliging die de film-en muziek industrie erop willen hebben en die dus op hdmi zit. Daarom moet dus zowel de afspeelapparatuur alsook het beeldscherm hdcp hebben, zodat de films niet zonder kwaliteitsverlies gekopieerd kunnen worden.
    Dit is ook de reden dat de hd-dvd add-on van de xbox360 max 1080i doet over componenten en ook vga zal deze restrictie gaan krijgen.

    Eh, jouw Sharp zal geen 1080p over componenten aankunnen. Ik heb deze week deze hdmi-switch gekocht voor €79 incl verzending en er zat ook een hdmi-kabel bij. Misschien iets voor jou.
    http://www.consoleshop.nl/product/47363/sitecom-network-kvm-hdmi-switch-kv-020.html
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  16. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry, dus als ik een xbox premium koop (wat denk ik wel de nieuwe versie is als ik hem gewoon nieuw koop in de winkel) dan kan ik daar een HDMI kabel op aansluiten en dezelfde kwaliteit als de Elite krijgen .. ?
     
  17. tijmsja

    tijmsja Tijmen

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    heee,,
    ik vroeg me af of er verschil in dynamisch contrast is en gewoon contrast? of is dit gewoon het zelfde?

    greetsz
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    jes jes. Je kunt dan dus ook Full HD 1080 p films streamen vanaf je computer.

    Games blijven altijd 720p of 1080i als ik me niet vergis dus die zijn met of zonder hdmi al mogelijk.
     
  19. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm, oke, maar als ik dan een HDMI kabel koop (hoeveel zijn die dingen eigenlijk? :confused:) dan kan ik ook 1080P krijgen?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Koop wel een cat.2 HDMI-kabel deze werken alleen met 1080p.
    Een cat1. kabel gaat maar tot 1080i.

    De prijzen van een redelijke cat.2 kabel beginnen rond de € 30

    Met het nieuwe HDready 1080p logo weet de consument 100% zeker dat het om een FullHD gaat.
    Het oude logo wordt namelijk heel vaak misbruikt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina