1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het klinkt misschien nog dommer als ik niet begrijp wat je nu precies bedoelt...
    Hoe moet ik hem precies aansluiten? Kwa kabels...

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Zeker familie van die zwager van je, Melbuun :+

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je doet het niet goed, hij moet namelijk niet met de scart.

Sluit de tv aan met de hd-componentenkabel die bij de xbox360 zat (bij de core of de arcade zit echter geen componentenkabel, die zal je dus ff moeten kopen, hdmi mag ook als je n xbox hebt met hdmi en je genoeg aansluitingen hebt).
    Dit is de kabel met de 6 verschillende tulpjes, jij moet de rode groene en blauwe in de achterkant van je tv stoppen. (de rode en de witte die overblijven zijn voor het geluid, die laatste gele is composiet en daar doe je helemaal niks mee!)
    Daarna zet je de schakelijk op HDTV en daarna zet je de xbox360 in het dashbord op het laatste tabblad op 720p. Succes

4. cruelduty

cruelduty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet 1080p? Of ondersteunt de Sony dit niet? Mijn Samsung wel nl.

5. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor je overzichtelijke en duidelijke uitleg, maar het was al gelukt. Had die kabel ook maar was gewoon zo dom geweest niet verder te kijken dan me neus lang is en 3 van die 6 tulpjes gewoon te vergeten... Dus dan werkt het niet echt. Maar toen ik er opeens achter kwam dat zo'n kabel 6 tulpjes heeft, ging het natuurlijk opeens heel makkelijk. Bedankt en excuses voor mijn domheid!

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Bij MediaMarkt Alkmaar voor 620 eu na afdingen. Twijfelde nog wel of ik 'em niet bij de Komplett zou halen, maar de service van zo'n winkel in de buurt heeft me uiteindelijk toch over de streep getrokken. Ook natuurlijk omdat ik er bijna 50 eu vanaf gepingeld had, anders was het denk ik wel Komplett geworden.

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Klopt het dat een HDTV altijd meer last van aliasing heeft dan een VGA monitor, omdat de pixels groter zijn?

8. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Nee wordt bepaald door de resolutie in verhouding tot beeld formaat.

9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    We zijn op zoek naar een HDTV die en goed beeld heeft en niet te duur is. Hij moet geschikt zijn voor zowel tv kijken, maar zeker ook voor de 360. We hebben nu een Loewe Xelos 5381ZW 80cm + advanced scart, maar deze tv benut de 360 zeker niet optimaal. Het is vooral een beetje een kleine tv. Iemand tips?

10. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iets meer info is denk ik handig, Wat is niet duur oftewel wat is het max. budget? voorkeur LCD of Plasma en heb je voorkeur voor bepaalde merken? Daarnaast nog het Full HD of HD ready verhaal...

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Max budget zijn we niet helemaal over uit. Maar wat is precies het verschil tussen LCD en Plasma? En wat is het verschil tussen Full HD en HD Ready?

12. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0
    Deze info staat perfect uitgelegd in de startpost... (Pag1)

Mijn advies, als je groter gaat dan 37 Inch en behoorlijk budget heb kijk dan zeker ook goed naar de plasma toestellen! (Samsung, panasonic en met groot budget pioneer)

Laatst bewerkt: 24 feb 2008
  13. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Maar is HD Ready of Full HD beter(kan ik niet uit de startpost opmaken)? En kun je als de TV HDMI ondersteund deze gewoon aansluiten?

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wil je een budget merk (Samsung , Panasonic , LG , Sharp) of moet het weer een Loewe of B&O zijn ????

Hoeft het geen Loewe te zijn , dan zou ik persoonlijk gaan voor een Philips Cineos , Philips Aurea of Sony Bravia.
    De Philips Aurea 42PFL9900D/10 is een hele mooie FullHD LCD.

15. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een nieuwe generatie XBOX360 MET Hdmi poort hebt kan je deze op elke HDTV met hdmi aansluiten, heb je een ouder model zonder deze poort dan kan je hem via de component of vga (mits aanwezig op tv) aansluiten.... Iedere aansluiting heeft zijn voor en nadelen, maakt zorgt hoe dan ook voor een beter plaatje dan dat je nu hebt!

Ik denk dat je voor jezelf moet gaan bepalen wat je wilt kwa afmetingen, max budget en idd wat melbuuln zegt merkvoorkeur.. en dan de winkel eens instappen en vergelijken...

Full HD is de max resolutie die 'het scherptste' plaatje oplevert bij bronnen (Blu ray, PS3 etc) die Full HD ondersteunen. HD ready heeft een lagere resolutie en kan daardoor een iets minder plaatje opleveren. Dit is echter pas zichtbaar bij grote TV's. Tegenwoordig is Full HD betaalbaar vooral bij LCD's en heeft ieder merk deze tv's. Heb je een beperkter budget (700) dan gaat dit lastiger woorden en zal je hoogstwaarschijnlijk op HD ready uitkomen....

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    FullHD vs HD-Ready ?

Het verschil in scherpte bij HD-materiaal tussen FullHD en HD-Ready is niet wereldschokkend, maar wél zichtbaar zelfs op normale kijkafstanden. Dit is vooral het geval bij 'kunstmatige' beelden zoals animatie-films en aftitelingen/ondertitels.
    Omgekeerd scoren de meeste FullHD TVs nogal matig bij het afspelen van gewone SD-content (bvb gewone DVDs).
    Ik zou enkel een FullHD overwegen wanneer je van plan bent nog nauwelijks SD-materiaal te bekijken.

Dat HD-materiaal zoals BluRay of consolegames er iets minder scherp uitzien op een HD-Ready vind ik veel minder erg.

Niet alle merken ondersteunen een 1080p signaal via Component en/of VGA.
    Let hier in de winkel ook goed op !!!

17. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0
    True, bedoelde hier meer de aansluitmogelijkheden in het algemeen mee... Even voor de duidelijkheid wat melbuuln bedoelt is dat als je een FULL HD tv koopt en je een xbox360 zonder HDMI hebt dat je goed op moet letten of je TV 1080P (Full HD signaal) accepteert over deze component en/of VGA, anders xbox je nog steeds via 720P (HD ready) en is je full hd aanschaf dus zonde....

Dat is ook de reden dat ik zou aanraden goed naar plasma te kijken, het grote verschil tussen mijn LCD en de Plasma van mijn ouders is het kijken van gewone tv dat op de plasma gewoon veel plezieriger is...

18. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat weet ik ook wel. Maar ik bedoel omdat VGA monitors vaak kleiner zijn dan tv's. Ik zag laatst namelijk iemand die speelde op VGA die had geen last van aliasing, terwijl ik dat op men HDTV wel had. Ik wou alleen wat zekerheid hebben.

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Die actie is inderdaad helemaal niets.

Dat soort LCD moet je links laten liggen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina