1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ondertussen al weer een beetje veranderd. De 360 en Digitale TV heb ik beide op Film (o.a voetbal ziet er dan veel beter uit en minder korrelig door het uitrekken v/h beeld), dan gaan er wat dingen uit en na wat lichtjes aanpassen is het beeld imo zo het mooist. Contrast heb ik vrij hoog 60-70, scherpte laag 10-15, helderheid 40-45 en de kleur 50-60. Maar zoals vaker in dit topic gezegd wordt is het persoonlijk. Kan best dat jij het zo lelijk vindt.

    Als het beeld wat donker is kun je de zwartaanpassing veranderen of de HDMI zwartwaarde op normaal zetten. Per aansluiting heb het ook iets anders, zo heb ik bij de 360 het dynamisch contrast aan en bij tv kijken uit.

    Overigens vind ik het zo nog niet perfect, kan morgen zo weer anders zijn.
     
  2. senseo

    senseo Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    Naja, in ieder geval bedankt voor je antwoord. Kzou het niet erg vinden als ze eens wat minder opties op die tv's deden want dan was je ook niet zo lang aan het kloten met die instellingen... :)
     
  3. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Jooooooo gamers! :D

    Ik ben zinnens om een HD televisie te kopen om de volgende redenen:
    - Aankoop Xbox360/PS3 (ben ik nog niet uit :):)
    - Aansluiten op de tweede poort van mijn grafische kaart om anime, dvd's, etc te zien. Alsook ga ik een tv-signaal via wifi bij mijn gamebak laten binnenlopen en zo kijken op de tv, dus ik ga er geen rechtstreekse coax op inpluggen.

    Voorwaarden:
    - Budget: €800 maar mag iets hoger zijn. Make me an offer I can't refuse.
    - 32"-37"
    - Beeld dat via de computer wordt doorgestuurd moet perfect zijn.
    - Ik las dat 100hz beter is voor gaming en dvd-films. Klopt dit of moet dit met een korrel zout genomen worden?
    - Men raadde mij LCD aan op een ander forum, zoveel staat zeker.

    Hebben jullie suggesties voor een merk en model? Thanks! :thumbs:
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort de TH-37PX80 of de TH-42PX80 halen. Die 37" zou wat voor jou kunnen zijn dus! http://www.kieskeurig.nl/product/7208D79E6E751342C12573F5005541EC.htm

    Mag ik vragen waarom je voor LCD kiest? Niet dat ik je keuze niet respecteer, maar een paar redenen voor mij om juist voor plasma te kiezen!
    - Veel betere zwartwaardes
    - Levendigere en betere kleuren
    - Geen responstijd, LCD altijd!
    - Contrastratio van minimaal 15.000:1 en LCD altijd rond de 2.500:1
    - Nooit kans op dode pixels, LCD nog wel
    - Inbranden is allang geen issue meer d.m.v het pixel-shifting systeem
    - FULL-HD plasma's vegen de vloer aan met alle LCD tv's die ik tot nu toe heb gezien.
    - Geen gezeik met kijkhoeken, altijd goed beeld
    - Plasma behoudt altijd zijn resolutie bij bewegende beelden en LCD verliest veel lijnen bij bewegende beelden.

    En plasma's zijn allang niet meer duurder dan een LCD tv, en een HD-ready plasma veegt de vloer aan met een HD-ready LCD en zelfs met veel FULL-HD LCD's.

    Ik weet alleen niet het beeld van een computer op dit scherm, maar dat moet je ff aan Ferry34 vragen, die was er geloof ik wel goed over te spreken!
     
  5. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta voor alles open, ik wil de best mogelijke TV voor een goeie prijs! :thumbs:

    Een vraagje wel: de resolutie van die 37" plasma is amper 1,024 x 720? Is dit "normaal"? Ik ga Ferry34 even aantikken dus!
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is zo, maar bij plasma's geldt het heel anders dan de 1366/768 voor een LCD.

    Het beeld is alsnog verbluffend, ik zat zelf ook met die resolutie in me maag omdat het moeilijk te geloven is dat een 1024 er mooier uitziet dan de 1366 van een LCD-HD-ready. Maar het gaat om de verticale lijnen, daar is iets mee bij de plasma's zodat ze er minder van nodig hebben.

    Je moet het echt in de winkel zien om het te geloven denk ik.
     
  7. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    1100 euro (richtprijs bij Vandenborre) is nog wat duur, er moet nog wat geld overschieten voor een PS3 of Xbox360. Zijn er goedkopere alternatieven die nog heel goed zijn?

    Ik kwam bv volgende tegen: http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1250755_l6/index.html ,is met Motion Picture Pro (100hz tech).

    Ben benieuwd wat de anderen zeggen :)
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
  9. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een mooie post van Ferry34 op het Tweakers forum, deze wilde ik jullie niet onthouden!!

    Amen _O_
     
  11. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Loonens eens.
    Ik heb zelf een 50"plasma van Pioneer en die bevalt me erg goed.
    Heb ook naar Full HD lcd's gekeken en geen een kwam er in de buurt.
    De nieuwe Panasonic worden heel goed aangeprezen (ik ben geen fan van Panasonic).
    Als ik jou was zou ik zeker voor plasma gaan maar het is je eigen keuze.
     
  12. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien nuttige informatie: ik zit er op ongeveer 2 meter - 2.5 meter van.
     
  13. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
  14. Mcp

    Mcp Metastasizing

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    @ jawed: Welke mediamarkt is dat???
     
  15. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb net een mailtje gestuurd naar plasmadiscounter.nl:
    Hallo, Ik ben van plan om bij jullie een lcd televisie te kopen, nou heb ik echter negatief advies gehad, ik heb gehoord dat jullie gerepareerde televisies opsturen (die dus al gebruikt zijn), en dat daarom jullie prijzen zo laag zijn. Wat is hier van waar? Krijg ik de garantie op een nieuw apparaat dat dus nog nooit gebruikt/en of/ gerepareert is? Ik hoor het graag van u, mvg, Thomas Kooiman

    Waarop ik dit mailtje terugkreeg:
    Geachte heer / mevrouw,



    We zijn goed voor 60 televisies per dag alleen van de nederlandse importeurs.

    Al zou ik het willen, dan nog heb ik geen tijd om ze allemaal uit te pakken en aan te zetten en weer in te pakken.

    Alleen nieuwe modellen dus! Waar heb je deze info vandaan?





    Met vriendelijke groet,





    Marc Hollemans

    Dit lijkt me dus een bevestiging van dat wat Emo-Kid eerder zei niet waar is. (tenzij ze liegen natuurlijk)
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    [sarcasme-mode]Denk je nou echt dat ze toegeven dat ze 2ehands troep opsturen? :lol:

    Ze geven jou nu gewoon een nieuw model omdat jij ervanaf weet, maar de volgende sturen ze wel met een 2e hands model de winkel uit :lol:[/sarcasme-mode]

    Lijkt me vrij sterk dat ze echt een tweedehands model opsturen! Dit is misschien één keer gebeurd ofzo, omdat ze niks anders op voorraad hadden ofzo, maar dit kan bij elke winkel gebeuren, niet alleen bij die!
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat in de reactie ook al staat, hoe kunnen zij aan 100-en lcd-tv's komen die 2de hands zijn. Sorry maar als je een beetje logisch na denkt kan dat natuurlijk helemaal niet. Er zijn wel winkels die speciaal tv's en dergelijke verkopen die 2de hands zijn, maar die waren dan gebruikt voor promotie en evenementen. Echter heb je dan maar een bepaalde keuze met een redelijke korting. Of denk je dat wanneer zij een order binnen krijgen dat ze dan op marktplaats gaan zoeken naar die tv....
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk is dit niet waar! |:-
    Ik heb hier anderhalf jaar geleden mn LG plasma gekocht, mijn broer 3 jaar geleden en een vriend van me ook een plasma vorig jaar... allemaal nieuw en mét garantie van de fabrikant aan huis (zijn vorig jaar bij mij geweest ;) )

    Je moet niet alles geloven wat er op internet staat en zelf wat onderzoek doen naar een webshop. Overal (kieskeurig etc.) staat deze site goed aangeschreven en een winkel zou wel heel erg dom zijn om 2e hands spullen als nieuw te verkopen...
    Zoiets moet je altijd op de site terug kunnen zien in een disclaimer...

    Ik heb je een paar keer opweg geholpen met adviezen en sinds kort zit je ook op het htforum (goed bezig ;) ) maar nu laat je wel zien dat je eigenlijk niet nadenkt voordat je iets zegt (of koopt als ik het zo lees).
    Je staart je blind op specs en nu laat je zelfs mensen met een goede vraag denken dat die winkel echt niet klopt.... (waar haal je de wijsheid vandaan?)

    Doe zelf eens onderzoek en probeer met je bevindingen mensen opweg te helpen als iemand erom vraagt, als je iets niet weet moet je gewoon niet antwoorden. :b:
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2008
  20. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Vandaar ook dat ik mijn research heb gedaan door ze ermee te confronteren ;). k vond het inderdaad al zo opvallend omdat ze overal goed aangeschreven staan :confused:. Ik hoop dat Emo-Kid binnenkort zijn verontschuldigingen aanbiedt want dit soort gelogen informatie kan een bedrijf ernstig schade toedoen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina