1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

    Shizzel Guest

    M is beter, maar dus ook duurder.
     
  2. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    gadzakkersss, ff lang verhaal... maar moet t ff kwijt!

    2 weken geleden mijn philips 37PFL7662 laten ophalen door servicecenter van philips(wat vervolgens weer niet echt van philips, technorep heet het bedrijf) omdat er 3 verticale strepen in t beeld zaten(soort wazig schaduw effect op alle ext/hdmi) én omdat de tv meerdere malen niet meer aanging als hij helemaal uit stond. Hij ging pas weer aan als ik de stroom er meerdere keren af had gehaald! En daarna was t beeld compleet vervormd. PAs na meerder malen stroom eraf was er dan ook weer normaal beeld. Alle reden lijkt me om deze lcd eens te laten nakijken!

    Nu belt mijn vrouw vanmiddag op (ik was werken) om te vragen of de tv al klaar is, zou tussen 5 a 10 dagen terug moeten zijn.

    Vragen ze nogmaals wat t probleem nu ook al weer was, dus mijn vrouw zegt staat op jouw schermpje want ik geef je net t reparatienummer, (kan je nl zelf online checken!) en daarnaast is er een collega van jou hier geweest en die heeft de klachten nogmaals gehoord.

    Toen is besloten dat de tv mee moest omdat voor de strepen waarschijnlijk een nieuw scherm moest worden besteld én dat voor t uitblijven van de tv waarschijnlijk iets met de voeding aansluiting was. Maar geen probleem moest echt binnen 10 dagen terug zijn.

    = Zegt die gast, euhm ja.. hij staat hier al de hele tijd aan maar hij geeft hier niet die klachten die u omschrijft..|:-|:-
    = Dus mijn vrouw, slim als ze is, zegt tja de klachten zijn dat de tv niet aangaat, en als jullie m de hele tijd AAN laten staan zal je de klachten idd niet tegenkomen nee... :+
    = Ja, ja zegt die gast, de problemen doen zich hier echt niet voor. Heeft u toevallige een digitale ontvanger op uw scart zitten?
    = Mijn vrouw, jah.
    = Gast: OOOhhww dan ligt t daaraan mevrouw. :x:x
    = dus mijn slimme vrouw, gast.. je gaat me toch niet vertellen dat een digitale decoder instaat is om een tv kapot te maken? We kijken nu al zo lang digitale tv als dat t bestaat en met geen enkel toestel hebben we hier problemen mee ondervonden.
    = Gast aan de andere kant, jah euhm.. we willen m nog een paar dagen hier houden om alles uit te sluiten, en dan nemen we met u contact op wanneer die klaar is.

    Nu mijn conclusie:
    = 1 = er is geen fuck met die tv gedaan. gewoon neergezet en we brengen m wel weer terug als de klant belt
    = 2 = en als de klant belt dan lullen we m wel zo om dat ie denkt dat t aan hem ligt en niet aan de tv
    = 3 = durf te wedden dat ie volgende week terug komt en dat er dus ook echt niets mee gedaan is!!
    = 4 = wat kan ik nu verwachten van mijn tv? Dat ze m gewoon 10 dagen de hele dag aan hebben laten staan, is wel lekker voor de toekomstige kwaliteit en levensduur van de lcd!

    Ik denk dat ik eens zelf morgen ga bellen, eerst met technorep en dan met philips, want dit slaat natuurlijk nergens op.

    ik laat t jullie allemaal nog wel weten :mad: gdvmme sense and simplicity.. nu simpel zijn ze wel!
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben een keer mijn Philips Matchline DVD-speler 7 weken kwijt geweest voor een firmware update (Megapool).

    Toen de speler weer gek begon te doen heb ik Philips zelf gebelt en zij hebben toen een firmware cd opgestuurd.
    Deze had ik 2 dagen later in huis en was binnen 3 minuten klaar.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    :thumbs:
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Die moet ik ook nog hebben, waar gehaald? :)
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij de Ikea.
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik morgen naar een elektronica zaak ga hier in de buurt en er staat de 37PX80/42PX80 en ik mag mijn 360 erop aansluiten, moet ik dan nog wat instellingen veranderen of staan die over het algemeen wel goed voor gaming?

    Ik heb geen idee hoe die instellingen "moeten" staan en zometeen ziet het beeld er echt kut uit, alleen door de slechte instellingen.

    Ik kan het aan de verkopers vragen natuurlijk, maar niet alle verkopers hebben meestal veel verstand van zulke zaken :eek:
     
  8. Luckyyason

    Luckyyason Bitch

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de ikea, volges mij hebben ze ze bij elk filiaal, ik heb ze in eindhoven gehaald, 49 euro
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je n xbox360 met hdmi hebt, sluit deze dan hiermee aan en zet de xbox op 1080p. Componenten? Dan gewoon op 720p zetten.

    Via Menu-Beeld-ok
    Gooi het contrast naar 40-50%/ helderheid en kleur op 75% en de sharpnes op het eerste vakje.
    Zet de tv NIET op dynamisch, maar op cinema en warm.

    Dat zijn mooie instellingen om mee te beginnen, thuis ziet het er nog mooier uit omdat in de winkels heel veel lampen aanstaan.
    Veel plezier.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  10. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferry34, ik heb je gePM-ed om je te vragen of je je bevindingen wou posten ivm het aansluiten van een TH-37/42PX80 op een computer. Wordt het beeld vervormd of zijn anime en films nog doenbaar?
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft geloof ik de 50" uitvoering, maar nog steeds HD-ready en van Panasonic dus het is goed te vergelijken, alleen op wat groter beeld ;)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Hallo, ik had het niet gezien!

    Ik heb zelf dus een Panasonic TH50PV70.
    Aansluiten van een pc moet je doen via dvi-hdmi kabel. Dat geeft een veel mooier beeld dan VGA. Ik vind de VGA op de PV70 niet mooi en t beeld is niet in goede verhouding.

    Dvi-hdmi dus, daarna haal je via de settings in je videokaart de overscan eruit. Ik heb zelf een Nvidia kaart en als je t nodig hebt, kan ik je stap voor stap uitleggen hoe je dat moet doen. Is heel makkelijk, kind kan de was doen.

    Hoe dit werkt bij Ati weet ik niet maar ik weet zeker dat die dezelfde optie heeft.

    Ik heb trouwens de overscan voor n groot gedeelte uit de tv gehaald via het servicemenu, maar ik weet niet of daarin iets is veranderd in vergelijking met de px.

    Ik internet behoorlijk veel en dat gaat echt prima. Tekst is mooi en duidelijk, al zal een lcd hierin nog beter zijn.
    Als ik hd ga bekijken via de pc, dan valt je mond open...zo mooi is het.:thumbs:
    Beeld is dus icm met pc bijzonder mooi en is totaal niet vervormd.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb een pana th-37pv45 en heb mijn pc via vga aangesloten en ben toch echt wel tevreden. 720p ziet er retestrak uit en doet niet onder voor mijn ps3 blu-ray :)
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zoals al gezegd is zijn ze te koop bij Ikea.
    Ze heten DIODER en zijn in 2 versies:
    - eentje met alleen wit licht
    - eentje met verschillende kleuren (€50).

    Het zijn 4 langwerpige modules en ze worden kompleet geleverd met dubbelzijdig plakband, lange snoeren, knop om de kleuren te switchen.

    Vooral handig omdat t rustiger is voor je ogen. Als je het scherm via n muurbeugel hebt opgehangen wordt t heel moeilijk om daar nog n lampje achter te plaatsen :+ en t geeft n mooi effect.
     
  15. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag je uitleg gerust hier posten of mij PM'en! :thumbs:

    Als het waar is dat het beeld op de TV dmv een DVI naar HDMI aansluiting goed genoeg is, dan hoef ik mij geen zorgen te maken over streaming van mijn pc naar de TV via de PS3!!! :)

    Hoeveel kost een deftige HDMI naar DVI kabel en waar haal ik deze?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Zo zie je maar! Verschillende mensen, verschillende ervaringen.

    Ik vond het helemaal niks, ook mn xbox360 op vga vond ik niet mooi. Xbox op componenten was wel heel mooi. Nu heb ik zowel xbox360 als pc via hdmi en ben ik wel heel gelukkig met het beeld.

    edit: de reden van dit alles is ook omdat mn vga-ingang n input accepteert van max 1024x720, terwijl t n 1366x768 scherm is en dan wordt t niet mooi.
    De kleinere schermen hebben dit probleem niet.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kabel kost ongeveer €30, dus dat valt nog wel mee. Koop je bij computer of een tv zaak.

    Overscan compenseren via Nvidia instellingen doe je zo:

    Beide apparaten uitzetten en daarna sluit je de kabel aan.
    Zet je tv aan en start de pc op.

    Als je nu je bureaublad ziet, mis je waarschijnlijk n stuk van t beeld. De taakbalk is n stuk buiten beeld gevallen door de overscan.

    - klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
    - bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
    - bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

    Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
    Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
    Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

    Dat is alles

    Streamen vanaf je ps3 gaat perfect, ik stream wel s vanaf mn xbox360. Maar aangezien mn pc (shuttle achtig model) en mn xbox360 in dezelfde kast staan die onder mn tv staat en dus tegelijkertijd zijn aangesloten, gebruik ik die optie zeer zelden.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  18. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx!!! :thumbs:
     
  19. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, een vraagje voor de gamende plasmabezitters. Ik kom nu achter het effect van phosphor lag/trailing. Op wat youtube filmpjes zag het er best ernstig uit.

    http://www.youtube.com/watch?v=lVw_VvFcV1U&feature=related

    Wat is jullie ervaring met dit effect?

    Loonens, als je vandaag gaat testen, zou je dan kunnen letten of dit soort groene na-ijl vlekken duidelijk voorkomen tijdens het gamen? Ik ben ook in de markt voor een 37PX80 maar als deze lag zo erg is als op het filmpje moet ik maar een Full HD LCD scherm gaan kopen. Dat zou jammer zijn want ik stap juist over van een LCD scherm om dit soort naijlen te voorkomen.
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf een PZ85, en het komt voor. Bij PES zie ik het bijvoorbeeld helemaal niet, maar bij COD4 en GoW is het wel aanwezig( zijn ook de 2, waarbij het het meest voorkomt).

    Ik ben er denk ik wat gevoeliger voor dan andere mensen, maar of ik het storend vind? Mn plasma is nog steeds aan het inspelen en het effect wordt minder. Daarnaast is dit het enige mankement van Plasma. Kleuren zijn mooier,voller en warmer en zwart is echt zwart itt een LCD tv.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina