1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de Sony KDL-40D3500

    In de huidige woonsituatie is 40" maximaal wat ik hier kan neer zetten.
    Wil ik groter kan zal ik me moeten opgeven voor het programma de grote verbouwing.
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    MIjn vorige tv had ook last van inbranden, ik heb deze om kunnen ruilen met een nieuwe. Ik zet hem de eerste 200uur op contrast 45 en helderheid ook. Het beeld is dan wel erg donker, maar heb geen zin om nog een keer de mist in te gaan.
    Ik adviseer je om de eerste 500uur gewoon rustig aan te doen. De eerste 200 contrast op 40-45 daarna langzaam opbouwen tot je aan 500uur zit.
     
  3. koen1

    koen1 Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb datzelfde probleem gehad en heb het kunnen oplossen door de bestaande coaxkabel te vervangen voor een hoogwaardige kwaliteitkabel welke weinig onderheven is van straling van buitenaf. Gewone crt televiesies hebben er weinig tot geen last van maar LCD televiesies deste meer. De Coaxkabel en connectoren die ik gebruikt heb zijn van het merk Hirschmann. Het probleem was hierna opgeslost,
     
  4. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv, zit er ook aan te denken die tv te kopen. Probleem is dat ik nu een kdl-32d3000 heb die 100hz is + motionflow, de 40d3500 heeft geen 100hz en vraag mij af of ik dat ga merken. Weet jij daar iets van?
     
  5. senseo

    senseo Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar zet jij je tv niet op spelmodus dan als je speelt? Ik vind echt dat je games dan gewoon mooier zijn afgewerkt. Alleen kun je als je spelmodus aanzet niet de beeldmodus meer veranderen, die staat dan op standaard met gamen en dat blijft zo. Vandaar dat hij wat donker was. Maar dat kun je verhelpen met de verlichting enzo.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwere plasma's hebben een glasplaat die veel minder spiegelt dan "vroeger". En het lijkt alsof de LCD tv's scherper zijn, alleen omdat LCD de techniek toepast om om elk object een dunne zwarte lijn te trekken. Dit is niet natuurlijk, maar het lijkt wel scherper inderdaad. Dit hoeft voor mij niet zo though, contrast van een plasma is veel hoger dus daar haal ik mijn scherpte wel vandaan _O_

    Verder is het blindstaren op specs niet echt goed inderdaad, MAAR je kan jezelf wel beter goed voorlichten voordat je naar een winkel gaat en daar met een verkoper gaat praten. Die praten alles de hemel in wat in de winkel staat, ook al zijn de tv's minder :emo:
     
  7. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ga jij de jouwe halen, zeg?! Ik begin mei, nog 3.5 weekjes knabbelen :cool:
     
  8. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik gebruik de gamemode niet, hoe die mode standaard afgesteld staat vind ik niet mooi om te zien. Heel fel en licht wat ik er niet realistisch uit vind zien. Smaken verschillen, ik heb het liever wat donkerder. Alles wat ze erbij vertellen zoals een lagere responsetijd bij gamen is volgens mij ook onzin.

    De dingen die aangaan met de spelmodus, kun je ook gewoon aanpassen als je het beeld op standaard zet. Ik heb nu het beeld bij de 360 op standaard (tint normaal) met dyn. contrast op hoog, zwartaanpassing uit, randverb aan, kleurruimte breed, DNI aan, HDMI zwart op laag. Samen met contrast: 70, helderheid: 30, scherpte: 10-15, kleur: 65-70, iets te fel, maar houd ik wel van. Heb daarbij ook vaak de spaarstand (avond hoog en ochtend/middag laag) aan staan.

    Digitale tv via scart op film (tint warm1) en nu ongeveer dezelfde instellingen als hierboven (dyn. contrast uit). Dit alles vind ik er zo wel goed uit zien.

    Even een vraagje tussendoor voor wie dat weten:

    Op je 360 heb je bij de HD settings ook reference levels. Standard, Intermediate, Expanded. Ik heb hem nu op standard staan, omdat dat de lichtste is, maar doet dit ook nog wat met de beeldweergave behalve dat de een wat donkerder is als de andere? (Iig bij mijn beeldinstellingen) Bvd.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met smart te wachten totdat Micro Electro hier in het dorp de 42PX80 en/of de 37PX80 hebben staan, zodat ik die ff goed kan testen met men 360 erbij.

    Kwam binnenkort binnen zeiden ze, dan bellen ze ff :D
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  10. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Loonens, hou anders de e-shop van Mikro (met een K jah ;)) even in de gaten. Staat altijd eerder op de site dan in de winkel. Weet je ook gelijk de prijs, zomaar vanuit je "luie" stoel :p
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die weet ik al :) 1049 voor de 37PX80 en 1199 voor de 42PX80, dus ik ga hem daar sowieso niet halen natuurlijk, maar dat hoeven hun niet te weten :9:9

    Of ik moet nog wat van de prijs af kunnen pringelen dat het in de buurt komt van 900 euro, dan wel. 150 euro vind ik veel geld om teveel te betalen. Dan liever via een (betrouwbare) web-shop :cool:

    Bedankt voor de tip though! En voor de miKro electro tip O-)
     
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik had het al eens eerder gevraagd, maar helaas geen antwoord.
    Heeft iemand enig idee hoe ik mijn tv op ruis/sneeuw kan laten staan? Ik heb alle timers uit staan en toch gaat hij na een half uur ongeveer automatisch uit.
    Het is een Samsung.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar, mijn LG tv blijft vrolijk de hele nacht op no signal staan terwijl mijn hd-dvd speler dan al uit zichzelf uit is gegaan.

    Maar waarom wil je hem dan op sneeuw laten staan, Vind je dat mooi?
    Of heb je daar een andere reden voor?

    Ik ga ervanuit dat het een beveiliging is van jouw TV die niet uit te zetten is in het gewone menu.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  14. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb net een nieuwe tv gekocht, namelijk de samsung LE32R82B.
    Ik heb televisie via de analoge kabel. Hij vindt echter geen zenders.
    Je ziet wel het beeld donkerder en lichter worden maar hij vindt dus niets. Component via 360 werkt echter wel perfect.
    Ik heb net met samsung gebeld, en die medewerker zei dat het toestel hoogstwaarschijnlijk defect is, weet iemand of het misschien ergens anders aan kan liggen? want ik heb echt geen zin om dat ding weer terug te sturen.

    mvg,

    thomas

    edit: televisie ligt er in heel het huis uit, het ligt waarschijnlijk dus niet aan de TV zelf. Ben nu met casema aan het bellen over storingen.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2008
  15. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien werk ik wel bij een Mikro Elektro ;)
     
  16. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Omdat ik last had van inbranden met mijn vorige scherm wilde ik deze een paar nachten op sneeuw zetten zodat het fosfor gelijkmatig kan slijten.
    Er zit wel een patroon signaal op, maar ik heb geen idee of dat ook helpt om het fosfor te laten slijten.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    zet gewoon op een tv zender, zonder signaal, kabel eruit dus
    dan krijg je als het goed is ook sneeuw
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De meeste tv's schakelen automatisch uit (5min) als er geen signaal aanwezig is.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je kunt ook ene klein filmpje met ruis maken, en dan branden, alleen meot je dan een optie hebben dat ie dat hele tijd blijft afspelen achter elkaar
     
  20. cruelduty

    cruelduty Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft t niet te branden, gewoon streamen naar je xdoos via mediaplayer oid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina