De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Murdock-

    -Murdock- Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik, maar de maximale resolutie is maar 1366x768 ;). Ik heb nu al 1280x800 op m'n laptopje, dus daar ga ik niet echt op vooruit..
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    wel als je het als 2e beeldscherm doet, da kun je foto's van 2500x768
    ongeveer dan.
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    met die andere tv had ik er al 500 uur opzitten en die had continue last van inbranden. Daarom ben ik bang dat het met deze niet veel beter zal gaan. :'-(
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Licht er ook aan welk merk het is.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv heb je dan? Klinkt niet echt als een dure plasma om eerlijk te zijn.

    En dat is niet inbranden, maar image-retention. Dat gaat na een tijdje weer weg.
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Samung. Ik heb de break in dvd gedownload, die zal ik vannacht eens gaan aanzetten. Kijken of dat gaat helpen.
    Anders toch maar eens kijken voor een lcd. :{
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon Panasonic pakken, beste prijs/kwaliteit merk voor plasma tv's ;)

    Ik vind Samsung LCD's erg matig. Plasma tv één keer gezien en kon me ook niet echt overtuigen zeg maar.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    panasonic wel :)
     
  9. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Het beeld is wel gewoon geweldig, zeker met dvd en gaming. Ik ben verder ook wel tevreden met het toestel alleen het kunnen blijven zien van logo's is mega vervelend. Ik heb als monitor een 26" lcd van Samsung en die heeft nooit problemen ondanks dat de taakbalk de hele dag aan staat.

    Panasonic is niet echt mijn merk, dus dat zou ik niet zo heel snel kopen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. :)
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zal natuurlijk je eigen argumenten en redenen hebben om voor een bepaald merk te gaan, maar waarom ga je niet vergelijken en zo voor het beste merk te gaan. In plaats van met oogkleppen in de winkel te gaan kijken, terwijl je al weet dat het een Samsung wordt.
     
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb geen oogkleppen opgehad bij het uitzoeken. Ik was gewoon erg tevreden met mijn lcd van Samsung. Mijn ouders hebben ook een Samsung plasma en zijn daar ook uitermate tevreden over. Beeldkwaliteit van hun toestel is ook gewoon goed.

    Er zijn gewoon een aantal merken die ik persoonlijk niet zou aanschaffen omdat ik er niets mee heb/me totaal niet aanspreekt. Panasonic is daar een van, dus dan ga ik daar ook niet naar kijken. En zo zijn er nog wel een aantal merken waar ik niets mee heb en dus ook nooit zal kopen. :)

    Edit:// Verder ben ik dus dik tevreden over de tv, het is alleen het probleem van Image Retention wat mij behoorlijk dwarszit.
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor pioneer liefhebbers, dit zijn de nieuwe modellen:

    Men beweert dat hun "eerste LCD" ook "KURO" waardig zullen zijn... we zullen zien zeker. Opmerkelijk is dat in hun plasmas een hdtv tuner gaat zitten!
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    een 32 inch full hd met 100 hz, die zijn er nog niet zoveel
     
  14. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay even eenv raag, hopelijk kan iemand een rijtje voor me neerzette.
    Ik wil een HDready tv.
    Gebruik hem voornamelijk om te gamen dus een hoog (niet dynamisch maar egt) contrast, lage responstijd. 37 Inch is wel wat ik nodig heb, groter niet..
    Rond de 700-800euro, misschien ietsjepietsje duurder.

    Gebruik hem op mn Xbox ma heb geen HDMI dus via Component.

    Iemand die een lijstje van een paar (stuk of 3-5) goede TV's voor me heeft? Ik vind het gewoon zooooveeel keuze, kan egt nie kiezen!

    Edit: Ik moet trouwens binnenkort ergens eentje aanschaffen, maar nu zag ik dat de Panasonic TC-37LZD80 blijkbaar heel bruut wordt voor gamen. Alleen is die nog (lang) niet uit.. Da wl btje kut :9
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  15. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik als matige kenner van lcd en helemaal plasma ben toch wel benieuwd hoe jij weet/berekend hoeveel contrast een lcd heeft. Ik weet dat het opgegeven contrast altijd? het dynamische contrast is bij een lcd maar geldt dat ook voor een plasma? En als je het dynamische contrast weet hoe weet je dat wat het echte contrast is. Als ik bijv. een plasma pak, de panasonic th-42pz85 zie ik dezelfde contrast ratio (dynamisch neem ik dus aan) als mijn LCD. En bij de Pioneer PDP-LX508D voor min. 5000 euro zie ik zelfs een C.R staan van 20.000.
     
  16. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou wel weer vooral veel Samsung tv's te zien krijgen hier. Ik kan je bijv. een toshiba aanraden maar dat is vooral omdat ik hem heb. Ik heb niet 10lcd's uitvoerig getest. Ik zou eerder kijken naar reviews van tv's.

    http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Ranking.aspx?d=1225948772
    http://alatest.nl/
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Contrastratio bij een plasma is altijd NATIVE. Contrastratio bij een LCD rond de 1000/2000:1 is altijd native. Dus onrealistisch hoog als 8000:1 is dynamisch. Als je deze bijvoorbeeld bekijkt:

    http://www.kieskeurig.nl/product/D9431B7AFD46E863C125735900377E77.htm

    zie je dat deze wel native is, en dus te vergelijken met de 15000:1 van een plasma. Deze zijn namelijk niet dynamisch maar altijd native.
     
  18. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
  19. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Wij hebben de samsung le40m87.

    Kwa techniek hetzelfde net een iets ander design. Maar hij bevalt prima echt schitterend beeld. Let wel je kan beter voor de 40 inch gaan. De 37 heeft geeb super clear panel en dit zorgt voor betere kleueren.
     
  20. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar das dan wel weer fokking groot die 40inch.. Das een beetje het probleem want t blijft wel voor me eigen kamer.
    En hij is natuurlijk ook weer 150eu duurder, die 40"
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina