1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook voor de 37PX80 kunnen gaan. 37" plasma tv, kost rond de 850 euro geloof ik.

    Of je wilt per sé voor een LCD gaan, dan is dat wel een goede keuze denk ik
     
  2. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah aangezien ik hem alleen voor het gamen gebruik ben ik een beetje bang voor inbranden van bv Radar enzo. Als je kijkt hoeveel uren ik per game speel, dan staat al die tijd dat rondje van je radar/ammo of wat dan ook in je scherm. Zonde als dat daarna bij een andere game alsnog te zien is.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Wil binnenkort ook een LCD kopen maar mijn vraag is nu met welke responstijd je nog goed (dus zonder problemen) kunt gamen? 8ms? Of moet ik eerder in de richting van 5ms of minder kijken?
     
  4. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja daar was ik ook bang voor, ik heb toch besloten de gok te wagen met een plasma, in de winkels word er overal gezegt dat het inbranden allang verholpen is, alleen dat mensen dat toch blijven zeggen. En de consumentenbond heeft het getest en daar zeggen ze dat inbranden ook geen probleem meer is dat voor komt bij de plasma tv's. naja dat is behoorlijk betrouwbaar. En ik heb gewoon goeie garantie en een betrouwbare winkel waar ik mijn plasma gekocht heb. Ben nu zeer tevrede en het beeld is zeker mooier bij een Plasma dan LCD.
     
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even gekeken naar die 37PX80... En zn specs en alle reviews zijn echt heel goed. Vooral voor die prijs!
    Zal wel eens kijken hoeduur hij hier in de winkels is, heb ik toch wat liever dan bij een internetshop ;).
    Jammer vind ik dat al die reviews op kieskeurig/tweakers etc van mensen zijn die voor het eerst een HDtv kopen. Die vinden hem allemaal natuurlijk geweldig, maar dat is logisch. Zo is het wel moeilijk om een echt kritische review te vinden. Maar deze plasma vind ik wel het overwegen waard, thx iig! ;)
     
  6. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Die wilde ik eerst ook, toen had ik de mogelijkheid de 42PX80 te neme voor 1050,- incl 2jaar aan huis garantie en gratis reparatie enzo, en dan eventueel een leentoestel:p

    Mooi ding is het;) Internet winkel zou ik bestelle als je de winkel of persoonlijk kent ofzo of goede ervaring mee hebt... T gaat tog om grote bedrage
     
  7. assepoester

    assepoester Knight

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
  8. assepoester

    assepoester Knight

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende maand komen nieuwe lcd's van philips uit met 2ms!!!
    Dus zou ff maandje wachten


    En houden jullie wel rekening met de groote van het scherm, 40 inch enzo lijkt wel mooi groot maar als je er 2 meter vanaf zit zou ik het afraden omdat je dan een beetje korrelig beeld krijgt,
    32inch 2,5-3 meter
    37inch 3-4
    40inch vanaf 4
    (of je moet een rete goede tv kopen dan heb je nergens last van)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Zal ook wel lekker duur zijn. Maar kun je met 8ms niet goed gamen of is dat nog prima te doen?
     
  10. assepoester

    assepoester Knight

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Even duur als de philips die nu in de winkel staan (32inch 1400, 37 1800.)

     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb op mijn 2 jaar oude LE32R71B helemaal geen problemen met 8ms.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 42PZ800 en de 42PZ85 in actie gezien. Deze TV's halen het bij lange na niet tegen over de Pioneer LX-PDP5080/508 of PDP6080/608. Sterker nog ze halen het niet eens bij de HD ready Kuro's van Pioneer.
    Contrast mag dan in theorie wel hoog zijn, maar de video deinterlacing en scaling zijn echt veel slechter.
     
  13. assepoester

    assepoester Knight

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Oew oke das dan wel minder ik krijg ze denk ik volgende maand pas binnen dus heb nog niet vergeleken met kuro's maar 5500 of 3000 scheelt natuurlijk ook he :b:
    (btw werk bij de It's)
     
  14. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Perfect beeld op 3 meter afstand. Th42PV70f

    Ga overtstappen naar wederom een Panosonic Plasma 50'' Th50PX8

    Iemand ervaringen met dit scherm.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat heb je gekeken dan? Wat moest er gescaled worden? En wat waren de instellingen van de tv?
    Het lijkt me gewoon nogal sterk namelijk. De scaling van mn pv70 is geweldig, net als de beeldkwaliteit. Aangezien ik al lees dat de nieuwe serie nog beter is, lijkt t me dat er iets niet goed is bij jouw ervaring (instelling/aansluiten).
    Nogmaals: mn beeldkwaliteit is geweldig maar als ik t beeld op dynamisch zet en wat dingen voluit dan springen de tranen in je ogen...zo slecht. Je moet dus wel de instellingen checken.

    De deinterlacing is idd niet zo goed, maar voor de rest kwam hij heel goed uit de test: highly recommended!
    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/Conclusion

    Deze mensen zijn behoorlijk enthousiast, ook mensen die al n hdtv daarvoor hadden.
    http://www.kieskeurig.nl/review/7E373415D7BC0D25C12574050039A3BA.htm

    Ik moet zeggen dat ik zelf nog geen Kuro heb kunnen bekijken helaas, ben wel benieuwd. Wat heb je bekeken op de Kuro's dan en hoe lang? Jammer alleen van die prijs.
    edit:dat zal je altijd zien...zie ik in de stad ineens n Kuro staan met daarop Ice Age 2. Helaas stond die in de winkelruit met de zon er vol op. Kon er dus niets over zeggen.
    Naar binnen gelopen en daar stond nog n Kuro, maar deze was op analoge tv aangesloten en dus net als bij mij: beeld niet scherp (maar dat is logisch).
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe monitor voor mijn computer (24'') en om die ook te gebruiken voor de xbox360. Nu ben ik gister wat monitors wezen bekijken bij de mediamarkt maar ze waren allemaal hun geld niet waard,

    Nu zag ik daarnet de Samsung LE26R81 voor 399,- staan bij wehkamp. (groot verschil in resolutie met een 24'' monitor maar dat maakt niet uit, ook is de resolutie van de tv iets kleiner dan die van mijn huidige 19'' breedbeeldmonitor maar ook dat vind ik geen probleem omdat ik er toch wel redelijk ver vanaf kom te zitten.)

    Wat ik dus wilde vragen is,

    Zijn er hier mensen die hun 26 inch samsung (of ander merk) LCD TV ook als computermonitor gebruiken en zo ja,
    Wat vinden jullie van de kwaliteit hiervan en hoe heb je het aangesloten?

    Ik hoop dat jullie een beetje snel reageren want deze aanbieding is maar tot en met morgen geldig.

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  17. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb de 26"als monitor aangesloten en het beeld bij gewoon gebruik is prima. :thumbs:
    gamen wil nog wel eens een probleem geven door onder andere de resolutie, maar als je hem alleen gaat gebruiken voor wat internet of word bestanden is het meer dan prima.

    Edit:// Hier een plaatje, misschien niet heel duidelijk maar dan heb je even een idee.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2008
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste wat mij opvalt is dat de leesbaarheid van tekst een stuk beter is :) (ondanks dat de kwaliteit op de foto minder is, maar daar kijk ik doorheen.)
    Zeker handig omdat ik vaak al met mijn neus tegen het scherm zit om tekst te lezen.

    Ik ga er nog even over nadenken maar grote kans dat ik hem vanavond ga bestellen.

    Heb ik straks wel 2 26'' hd tvtjes staan. :eek: (had ik al gezegt dat ik knettergek ben?)
    (Die ik nu heb heeft een heel slecht beeld op de vga ingang en is zowiezo al stuk en moet dus gerepareerd. En ik was daar al niet tevreden over, dus de kans is groot dat ik hem verkoop zodra die gerepareerd is)

    Bedankt trouwens voor de foto :)
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  19. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Eigenlijk wou ik de le32r82b van Samsung kopen. Nou zag ik pasgeleden, weliswaar heel wat duurder, de plasmatv th37px80 van panasonic. Ik weet dat die niet met elkaar te vergelijken te zijn, de plasmatv is immers ook een stuk duurder maar toch zou ik graag jullie mening willen horen. Is het verstandig nog even te wachten tot dat ik het geld bij elkaar heb of toch liever de lcd kopen. Twijfels werden vandaag alleen maar sterker toen ik vandaag de lcd in de winkel zag staan, de plasma was er overigens niet. Trouwens ik zit op +/- 3 m afstand en las dat 37 inch dan niet te groot is. Verder wil ik hem gebruiken voor het gamen en natuurlijk films en digitale tv.

    Grtz,
    Daniel
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jouw was zou ik dan voor de plasma gaan.

    Ikzelf ga uiteindelijk ook een plasma kopen alleen kan dit nu nog niet (nog geen ruimte voor)
    Maar het beeld van een plasma is (naar mijn mening) zoveel mooier dan lcd.
    (heb het gisteren nog uitgebreid staan vergelijken.)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina