De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je kan hem zelfs op 1080p zetten als je wilt :p maar weet niet welke kabel je gebruikt. want de VGA kabel kun je gewoonn instellen op 1024x768. Anders pakt ie 720p en past ie hem fullscreen aan
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb n beetje t idee dat jou manier van vergelijken en t kiezen van n tv niet helemaal goed is.
    Het in en uitlopen bij winkels en dan alleen maar gaan kijken naar de tv's terwijl deze de bekende demo's (vlinder op bloem....langzaammmmmm) afdraaien is totaal nutteloos.
    Daarom zie je ook bijna geen verschil tussen de tv's!
    Wanneer je dan ook niet gaat spelen met de beeldinstellingen van de tv's zelf, kun je ook niets vertellen over bijv zwartweergave of kleur.

    Dus: bedenk wat je er thuis op wilt gaan bekijken, zoals analoge of digitale tv. Wil je wèl dvd's erop gaan kijken maar geen Blu-ray, neem je dvdspeler ff mee met n paar films die je goed kent.
    Neem in ieder geval je ps3 mee en ga gamen! (ook snelle games)

    Succes!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Een lcd is geloof ik 1368 x 728 oid, iig niet precies 720p en ook je lcd zal moeten gaan rekenen om zijn pixels zo correct mogelijk te vullen. Maakt niks uit.
     
  4. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil hoogst waarschijnlijk de Panasonic 37PX80 kopen.
    Iemand nog tips kwa welke winkel goedkoop is? Het liefst koop ik in het 'echt', niet via webshops.
    Omgeving van Groningen ;)
     
  5. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, niet percé. Als ik bijvoorbeeld in Fnac ga waren ze Bluray van Fantastic4 Silver Surfer aan het afspelen. Voor mij het beste beeld was een Philips LCD 32", het is een 100 Hz. Vrij zachte kleuren waar je toch veel detail zag. Maar het had duidelijk moeite met snelle beelden. Daarin was de Panasonic , die nieuwe 32" full hd LCD een pak beter maar die had een donkerder kleurenpalet. En was ook wel 250€ goedkoper ongeveer (dus lijkt de Panasonic al een beter koopje?).
    Hoe belangrijk is die 100 Hz eigelijk?
    Ik twijfel gewoon enorm al aan welk merk ik het beste zou kopen, en dan nog eens LCD of Plasma want ik twijfel tussen een 32" of 37".
    Iemand enig idee wanneer er een 37" plasma full HD van Panasonic beschikbaar zal zijn?
     
  6. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik heb besloten dat zodra ik genoeg geld heb (of 2 maanden, of 4, ligt aan ouders) ik een 42" Plasma van Samsung ga halen, de C91. Oom en tante hebben die ook, en denk dat ik er dit weekend even naartoe ga om echt te kijken, maar deze lijkt me goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt.
     
  7. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met bij Norrod een TV kopen? Kga die Panasonic daar kopen zaterdag denk ik, 888euro.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er komt geen 37 inch full hd plasma van Panasonic, in ieder geval niet dit jaar.

    http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1

    Er zijn of komen wel 3 full hd plasma's van 42 inch.
     
  9. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
  10. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg vandaag mijn 42 inch plasma, en ik heb digitale tv. Op die decoder zitten alleen gewoon twee scart-aansluitingen, dus als ik gewoon een normale scart aansluit op de tv dan heb ik al digitaal beeld?
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je moet ook de coax kabel nog aansluiten, voor als je een keer geen digitaal wilt. maar verder hoef je niks toe doen.
     
  12. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe heb je dan geen écht digitale tv, simpelweg omdat de scart geen digitale aansluiting is (werkt met elektro-pulsen ipv eenen en nullen). Er is slechts 1 digitaal kastje dat ik weet dat compleet digitaal is en dat is de Samsung 360 (HDTV-decoder) met HDMI. HDMI is samen met DVI namelijk de enige digitale aansluiting.

    Edit: qua ruis e.d. kom je met een korte goede scart evenver als een HDMI. Pak bijvoorbeeld een Gold scart kabel van ongeveer 25 euro voor 1,5 meter en je hebt gewoon goed beeld. HDMI is vaak alleen ietsje scherper omdat hierbij het beeld nog wordt opgeschaald.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  13. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu aan het twijfelen. Bij de shop waar ik mijn TH-42PX80 zou halen tegen €940 komen ze binnen volgende week.

    29 april zou ik ze gaan halen... is dat een goeie datum of wacht ik nog even op promoties of nieuwe releases? :)
     
  14. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    HDMI vs Component op Full HD

    Ik heb een Samsung Full HD TV (LE40M86) - ik heb m'n 360 erop aangesloten met de Component kabelset. Nu wil ik misschien een Elite/nieuwe 360 gaan aanschaffen vanwege de HDMI aansluiting.

    Maar is er grafisch verschil waarneembaar tussen een Component aangesloten 360 of een HDMI aangesloten 360 op een Full HD TV (1080P) ??

    NB: ik heb nu m'n 360 aangesloten via component met de 1080P setting (op de 360)
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan welke component kabel je gebruikt.
    Indien je de originele Xbox 360 of een goedkope 3rd party component kabel gebruikt is er inderdaad een klein verschil te merken, mocht je een Monster component kabel hebben dan is het verschil zo klein dat het niet is op te merken.
    Component is een gecomprimeerd analoog signaal terwijl HDMI een ongecomprimeerd digitaal signaal is. Bij component is met een goede kabel (Monster) minimaal signaal verlies terwijl er bij HDMI helemaal geen signaal verlies is. HDMI levert het signaal zoals de Ramdacs ze versturen.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar je hebt ook nog weer HDMI monster cable's dus dat is nog weer beter ;).
     
  17. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn TH42px80 uitgepakt, maar hoe switch je van 480p naar 1080? Ik heb de component aangesloten. En hoe sla je je instellingen van contrast e.d op?
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kun je gewoon in instellingen instellen. (zet je compo cabel wel even op HD ;))
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Handleiding, handleiding, handleiding, Goooo handleiding!

    Staat daar wel in neem ik aan? En je moet je console overswitchen naar die instellingen denk ik, de tv past zich aan.
     
  20. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    handleiding staat dat dus niet in, anders zou ik het niet vragen. Waar in instellingen kan je dat doen dan? Is dat het P-NR? Als ik daar maximaal zeg blijft ie op 480 p staan...?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina