1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kabels die erbij zitten zijn 9 van de 10 keer toch kut. ;)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een gegeven paard mag ik ook niet in de bek kijken.

    Als ik de FullHD krijg dan gaat met mijn oude R71B en de gratis Sony dvd-speler naar mijn ouders.
    Kan de R71B wel op Marktplaats zetten , mag blij zijn als ik er nog € 300 voor zal krijgen.
    Dan kan ik beter mijn ouders er blij mee maken.
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij is de reactie tijd nog steeds hetzelfde. (van beide tv's) Verandering is in het dynamisch contrast en het design. (voor zover ik weet)

    Tot nu toe bevalt de R82b me erg goed enigste wat ik mis ik enig beeld met m'n 360 maar dit ligt totaal aan het feit dat ik geen 360 met HDMI heb.
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Vandaag mijn nieuwe Panasonic TH-42PX80 binnen gekregen \o/

    Eerste 200 uur houd ik hem mooi op Cinema Mode, lage contrast weliswaar maar zekere voor het zekere in geval van mogelijke inbranden.

    Misschien een domme vraag maar is het 'riskant' om een plasma TV lang aan te houden? Staat nu al aan namelijk sinds 10.00 's ochtends.

    Kan hem verder echt aanraden voor mensen die opzoek zijn naar een betaalbare plasma TV (42" nogwel).
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorg wel dat die zwarte banden weg zijn boven en onderin beeld, vergeten sommige mensen en die hebben donkere strepen als ze fullscreen gaan kijken :eek:
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik heb hem op auto gezet, maak ie het zo passend, dat er geen zwarte banden zijn.
     
  7. berry

    berry Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook geen Xbox360 met HDMI, alleen dus via component.
    Is het verschil dan echt zo goed merkbaar vergeleken met HDMI?
     
  8. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand mij helpen met de Vraag : Scheelt het veel met gamen of je Full HD hebt of HD Ready?,
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee. Want de games zijn niet gemaakt in Full-HD.
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is wel een lijst te vinden met games die achterop het doosje aangeven dat ze 1080p ondersteunen, maar of dit ook de waarheid is betwijfel ik.

    Ik dacht dat de xbox wel 720p af en toe upscaled naar 1080p maar dan wordt het toch 1080i ofniet? In ieder geval mis je niks wat games betreft!! Ook voor de ps3 zijn pas een paar games beschikbaar in 1080p. Ironisch genoeg zijn de meeste van die games niet eens grafische knallers en hebben ze die 1080p niet eens nodig \o/

    Dus F-HD is alleen nodig als je vol van BR wilt genieten, maar BR ziet er ook erg goed uit op een HD-R scherm. Materiaal van een lagere resolutie (dvd's, digitale/analoge tv) ziet er beter uit op HD-R tv's dan op F-HD tv's.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    bijna alle games staat achter op 1080p, dit is echt klets, was eerst ook een topic over, de meeste games waren nog niet eens 720p
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou voor mij was het vooral merkbaar omdat ik tijden via VGA op een 22 inch heb gespeeld. Het beeld is gewoon net iets scherper. Maar als je geen HD gewend bent maakt het in princiepe niet zoveel uit. Overigens ziet het er met component gewoon veel beter kwa kleur uit. (veel beter)

    Als ik jouw was zou ik gewoon voor de r82 gaan en kun je zo snel mogelijk chill xboxé ;).
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat het verschil is tussen de Panasonic TH-42PX80 en de TH-42PX80U?

    Dit staat er namelijk bij de -U

    [​IMG]

    Die Digital Audio OUT heb ik nodig voor mijn geluidssetje en 360 + PS3 die in de toekomst komt. Ik kan alleen nergens vinden of de 42PX80 ook die digital audio out heeft....:mad:
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is trouwens zover!! Krijg net een telefoontje van Micro Elektro! Vrijdagavond samen met een maat van me erheen met men 360 en enkele dvd's.

    Ben benieuwd!! Welke games uit de volgende lijst moet ik zeker meenemen en testen?

    Guitar Hero 3
    Assassins Creed
    Halo 3
    Rainbow Six: Las Vegas
    Ace Combat 6
    Pro Evolution Soccer 6
    Fuzion Frenzy 2
    Ghost Recon Advanced Warfighter
    Call of Duty 2
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Assassins Creed, verder geen, want de rest van de games, is niet echt iets nieuws, heb je toevallig Gears of War?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Die had ik ja...Maar die heb ik laatst verkocht :mad:
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Probeer maar Sin City en Kill Bill 1 (die scene in het zwart wit) :p
     
  18. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Doen die F-HD tv's dan niet aan upscaling ofzo? (of is dit een domme vraag ;) )
    Is toch vreemd dat een veel duurdere Full HD minder mooi een gewone dvd weergeeft dan een HD- ready. Of ligt dit ook aan je (Eventuele) BlueRay dat er al dan niet geupscaled wordt?
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan het upscalen uiteraard, en met een PS3 (of andere BR-speler die upscaled) ziet een dvd er waarschijnlijk wel netjes uit hoor, maar een standaard dvd of analoge tv ziet er beter uit op een HD-R tv omdat die resolutie dichterbij ligt.

    Dit heb ik uit reacties van andere mensen op kunnen maken in ieder geval! Vrijdagavond ga ik het zelf ff testen dus dan kan ik je meer vertellen :)
     
  20. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij opschalen wordt zowel het mooie als het slechte beeld als het ware uitvergroot. Zit op een dvd bijvoorbeeld filmgrain, zal dit op een full hd beter te zien zijn.
    Bovendien wordt het beeld opgebouwd uit blokjes. Bij een gewone dvd heb je minder "blokjes" dan bij een full hd bron (denk maar aan de resolutie). Bij opschalen ga je die blokjes als het ware vergroten en door middel van digitale filters kan er dan nog iets aan verbeterd worden. Stel je dus voor dat hoe meer je het beeld gaat uitvergroten hoe "waziger" en minder scherp het beeld wordt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina