1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een goede tv, mijn huisgenoot heeft de 40" staan en dat beeld is echt goed. Stapje hoger is natuurlijk de F86 (F87?), maar voor deze prijs kan je geen miskoop doen.

    Zelf zou ik liever die paar inch meer meepakken, maar goed dat is persoonlijk. En ik zou hem gewoon component aansluiten, heb met vga geprobeerd, maar vind component net wat rijkere kleuren hebben.
     
  2. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Naah het is voor op mijn slaapkamer, dus 37 inch vind ik wel genoeg..:)
    Okee en component dat zit al gewoon bij men xbox he?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb een tijdje geleden die 37M86 getest in de winkel met mn xbox360 en ik vond het zwaar tegenvallen qua beeld. Vooral de snelle beelden vond ik niet mooi en de kleuren vielen tegen.
    Probeer s een panasonic TH37PX80 en kijk wat jij daarvan vindt.

    De xbox360 sluit je aan via de hd componenten of vga kabel.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2008
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond dus de 42PX80 testen, ik verander de volgende instellingen sowieso.

    - Contrast 40/50%
    - Helderheid 75%
    - Kleur 75%
    - Scherpte 1e vakje
    - Niet dynamisch maar cinema/warm

    Nog toevoegingen van de plasma kijkers? Over inbranden hoef ik me niet druk te maken want het is maar een showmodel }:]
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Kleur zo hoog joh? Scherpte zet ik altijd uit,verpest het beeld alleen maar en helderheid op 75% is ook wel erg licht hoor!
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit werd me door Ferry34 aangeraden en kwam ik op andere fora ook een beetje zo tegen.....

    Maargoed, tips zijn natuurlijk altijd welkom! Ik ga vanavond pas rond 7uur dus :thumbs:
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    isf calibratie. Ligt natuurlijk aan het toestel, maar dit is n mooie uitgangspositie of van daaruit verder in te stellen naar persoonlijke smaak.
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Kan iemand me dat misschien vertellen?
     
  9. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Hhm is wel een mooie tv, maar ik zoek graag een LCD..

    Heb je geen mooie lcd eventueel.. en ja het beeld kon wel tegenvallen, maar das ook wel weer een persoonlijke smaak natuurlijk... had je wel instelling aangepast?
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn Xbox360 ook via VGA aangesloten op mijn HDready LCD.
    1360x768 geeft een heel strak plaatje.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug en het zag er erg! goed uit!! Enkele spellen gespeeld en films op dvd gekeken. Die films vielen me echt alles mee en zagen er erg goed uit!

    Ook nog een blu-ray speler op aangesloten, vooral Ratatouille zag er echt superstrak uit. Nog nooit een film zo strak gezien, echt super.

    Matrix Reloaded ook opgezet en het gevecht met 100en smits tegen Neo. Echt super beeld en zwarte pakken waren echt heel erg mooi.

    Nog wel erg beïnvloed door kunstlicht maar daar was nou eenmaal niks aan te doen.

    Hij stond voor 1200 euro te koop, heb er al 160 euro vanaf gepraat dus ga op internet nog wat rondkijken en wat winkels af om te kijken of het voor lager kan.

    Ik weet zeker dat hij mee is te krijgen voor 1000 euro maar dat komt nog wel.

    Al met al een topavond!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Goedkopen.nl kost de 42PX80 nu € 935

    Progress.nl in Hengelo is Woensdag heel onverwachts Failliet gegaan.
    Je zult daar maar een aanbetaling hebben gedaan.

    Aanbetalingen zijn vooruitbetaalde bedragen waar nog geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan. Vanwege het faillissement van Progress kunnen er geen vooruitbetaalde goederen meer uitgeleverd worden. Indien u onverschuldigd (vooruit) heeft betaald heeft u een vordering op de gefailleerde vennootschap. U kunt deze vordering bij de curator indienen door uw naam- en adres gegevens hier achter te laten en een bewijs van uw betaling en van de orderbevestiging bij te voegen.
     
  13. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje. Ik heb een Samsung TV, van nog geen jaar oud (half jaar ofzo). Nu merk ik al een tijdje dat hij soms raar doet qua geluid. Als ik een programma aan het kijken ben, dan wordt het geluid soms plots heel "blikkerig". Als ik dan even van zender switch en weer terug ga, dan is er niks meer aan de hand. Ook valt het geluid soms helemaal weg, of komt er plots een felle pieptoon. Hier hetzelfde, na switchen van kanaal is het vaak weg.

    Nu zijn er vandaag monteurs langsgeweest van een electronica zaak hier in de buurt (die moesten toch langs komen voor de wasmachine :9), dus die hebben meteen even gekeken. Die zeiden dat het misschien een instelling kon zijn, maar na even gekeken te hebben, bleek het - volgens hen - een probleem in de speakers van de TV.

    Nu is m'n TV dus zoals gezegd ruim een half jaar oud en vraag ik me dus af wat nu? Ik heb hem gekocht bij de BCC en wat ze zelf altijd zeggen, hebben hun "high service". Maar wat mag ik als service verwachten? Wordt hij opgestuurd naar Samsung, daar gerepareerd en krijg ik hem weer terug, of moeten ze hem omruilen ofzo? En als ze hem repareren, is er dan geen kans dat er snel meer defecten komen (ik bedoel, een TV van 600 euro die naar een half jaar problemen geeft... dat is niet echt goed lijkt me).
    Of kan ik beter bellen met Samsung en het met hun regelen?

    Hopelijk heeft iemand tips :).
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Je moet natuurlijk zelf gaan kijken, maar ik lees toch wel meer ontevreden bezitters.
    Dan kan je beter het nieuwe model bekijken, qua prijs scheelt dat bijzonder weinig.

    http://www.kieskeurig.nl/product/349D0F2D5F82C756C125742C00440A2F.htm

    Ikzelf weet echter bar weinig van de nieuwe modellen en heb er nog geen een in het echt gezien.
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
  16. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang wachten is vandaag mijn 42PX80 binnen gekomen. Ik was wel ongerust toen ik meehielp de doos uit de bestelwagen van de transporteur te halen want de doos lag plat in de wagen. Gelukkig dat er niks aan de hand was, het scherm was onbeschadigd (zijn plasmaschermen dan toch steviger dan gedacht of heb ik gewoon geluk gehad?).

    Het toestel kon ik in mijn eentje op de voet krijgen maar een extra man aan hulp zou wel makkelijk geweest zijn. De tv voorzichtig op zijn plaats gezet en daarna kon het testen beginnen. Eerst maar COD 4 opgezet aangezien dat een van de meer beruchte spellen is wat betreft phosphor trailing. Het was aanwezig maar lang niet zo duidelijk als in de youtube filmpjes die ik had gezien. Ook met Gears of War viel het mee met het phosphor trailen. Ik kon het af en toe merken maar ook hier was het niet storend. Gelukkig lijk ik niet overgevoelig voor dit fenomeen te zijn.

    Eventjes getest wat het verschil in kwaliteit tussen de VGA en component kabel is (maar ik moet dat nog uitgebreider vergelijken). Tot zover is het verschil dat VGA iets scherper is maar dat de kleuren vergeleken met component nogal flets zijn. Het gebruikelijke verschil tussen component/VGA dus.

    Daarna The Matrix Revolutions kort getest via HDMI op een DVD-speler en ik was verbaasd over de volle kleuren en het mooie zwart van de openingsanimatie (de explosie van gouden fractal patronen). Nog even wat scenes bekeken (dat de Logos ontdekt wordt door Sentinels en dat de Sentinels Zion binnenvallen) en het beeldkwaliteit was uitstekend. Het was voor mij duidelijk dat de kleuren en het zwart van de plasma een mooier beeld vormden dan de LCD die ik hiervoor had (mooier maar helaas niet zo scherp als de LCD). Ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van films op Bluray discs moet zijn. Upscaled DVD ziet er al prima uit, BD zal dan wel heel erg mooi zijn.

    De instellingen had ik intussen gewijzigd ivm het inspelen en een natuurlijker kleurenpalet (ik heb de instellingen gebruikt zoals gebruikt in het hdtvtest.co.uk review van de 42PX80). Het ziet er nog steeds goed uit maar ik kan niet wachten tot ik het contrast hoger kan zetten. Dat ziet er toch mooier uit.

    Digitale tv (via @Home) ziet er prima uit. Sommige zenders zien er beter uit dan andere maar over het algemeen ben ik heel tevreden over de kwaliteit van gewone tv uitzendingen. Afgaande op sommige reviews die ik had gelezen dacht ik dat het er heel slecht zou uit zien. Totaal niet dus.

    Ik heb Eternal Sonata opgezet om te zien hoe de kleuren zouden zijn. Alweer mooie volle kleuren. Op de LCD zag het er al goed uit, op de plasma is het nog beter. Daarna een langere sessie Halo 3 gedaan en ook hier was de beeldkwaliteit mooier dan ik tot nu toe gewend was. Geen last van image retention gehad, ook niet na een uurtje Halo 3. De enige keer dat ik IR zag, was na de screensaver die de Samsung DVD-speler laat lopen. Ik had die maar eventjes aan staan maar toch zag ik vaag het logo van Samsung staan in een donker scherm.

    Ik ben vooralsnog heel tevreden met deze aankoop. Het beeld is gewoon veel mooier dan de Sharp LCD die ik had. De kleuren en de hoge zwartwaarde maken het helemaal. Het is wel jammer dat je aan scherpte moet inleveren. Op DVDs en normale tv zul je het niet zo snel missen maar bij het gamen had ik toch wat meer scherpte willen zien (het komt denk ik ook omdat ik maar op 2 meter van de tv af zit). Maar dat is de afweging die je moet maken: mooier beeld of scherper beeld. In dat opzicht had ik misschien toch moeten gaan voor de 42PZ80, een Full HD resolutie met toch levendige kleuren. En een ander nadeel blijft toch ook het phosphor trailen. Ik merk het af en toe op maar ik vind het niet storend. Maar ook al stoor ik me er niet aan, ik zou het liefst geen enkel trailen willen zien. Mensen die (over)gevoelig zijn voor phosphor trailing, moeten plasma maar negeren maar alle anderen raad ik aan om plasma een kans te geven en te testen bij de winkelier. Wie weet raak je wel overtuigd van de kwaliteiten van een plasma scherm.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan gewoon bellen met de helpdesk van Samsung of kijk even op de site naar de dichtbijzijnde servicecenter.
    http://www.samsung.com/nl/support/ServiceLocationsMain.do

    Samsung kan bij de mensen in huis een panel vervangen , dan zal een speaker geen probleem mogen zijn.
     
  18. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft Samsung geen "pick-up and return"? Ik heb namelijk een wasmachine van Samsung, daar kreeg ik voor een periode van 5 jaar een soort van 24-uurs service bij...
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een monteur zal niet gauw een LCD meenemen want de kans dat de LCD onderweg beschadigd is heel groot.

    Normaal als je voor 10.00 uur belt met Samsung , zal er die zelfde dag nog een monteur langs komen.
    Zag net op de site van Samsung dat je nu naar de dichtbijzijnde service-partner gestuurd wordt.
    Ook die gasten moeten maar langs komen want ik ga niet rond rijden met een LCD/Plasma achterin de auto.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kreeg net een folder van mediamarkt alkmaar binnen.
    Die vieren maandag hun vierde verjaardag en hebben dan een aantal mooie aanbiedingen.

    Waaronder van 12:00 tot 13:00 een Panasonic TH 37 PV 7 B (plasma) voor 499,-

    Klinkt heel mooi maar ik wil meestal wat meer weten voordat ik naar de winkel ren,
    Dus ik heb even op internet gezocht maar ik kan hem niet vinden?

    Kent iemand hier dit toestel en/of kun je er wat meer over vertellen?
    (of een link naar de handleiding of iets dergelijks zou ook mooi zijn)

    Want ik heb voor die prijs best wel intresse om deze tv te kopen mits het ook een goede is.
    Dus als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen.
    Alvast bedankt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina