1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Speqs van de TH-37PV7 (Vergeet de B want dit staat voor Black).

    94 cm HD-Ready G10 High-Definition Plasma TV

    1080p Digital Processing Chip-Set
    1080p Digital Re-mastering Processor
    V-real Technology
    Advanced 3D Colour Management
    Motion Pattern Noise Reduction / Sub-Pixel Controller
    HDAVI 1 control / 1 HDMI
    Including black H-type pedestal

    TECHNISCHE SPECIFICATIES
    TVTuner
    TunerIntegrated
    TuningSystem PLL synthesizer 100-position auto-search tuner
    CATVCompatibility Hyper-band
    BroadcastStereoReception NICAM -B, G, I, L, German (A2)
    TeletextReception 500P Level 2.5, FASTEXT/LIST/TOP
    ReceivingSystem PAL -B/G/H, -I, -D/K: SECAM -B/G, -D/K, L/L'; AV-NTSC, PAL-525/60, M-NTSC

    Display
    ScreenSize 37" (94 cm) diagonal
    ScreenAspect 16 : 9 Wide
    Panel G10 Progressive HD Plasma Display Panel
    ProgressiveScan Y
    NumberofPixels 737,280 (1,024 x 720) pixels
    ColourSystem NTSC/PAL/PAL 60Hz/SECAM/M-NTSC
    ApplicableScanningFormat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/50p (HDMI only), 1125 (1080)/60p (HDMI only)
    Displayable Colours Max 29 billion equavalent colours for darker part
    ContrastRatio(indarksurroundings) Max. 8,000:1
    ShadesofGradation 2,048 equivalent steps of gradation
    3DColourManagement Y
    MotionPatternNoiseReduction Y
    VideoNoiseReduction Y
    3DCombFilter Y
    PictureMode Dynamic/Normal/Cinema

    Sound
    Speakers Full-Range x 2
    AudioOutput 20 W (10 W x 2), 10% THD
    SoundMode Music/Speech
    Ambience Y

    Terminals
    HDMI Input 1
    ComponentVideo Input [Y , PB, PR] (rear)
    AudioInput(forHDMI,PC,Component)
    Scart 2x
    MonitorOut RCA phono type (1 rear)
    AudioOutput RCA phono type connectors (L, R) (1 set rear)

    Features
    VIERALink Y
    ScreenSaver Wobbling
    MultiWindow PAT
    Q-Link
    AspectControls Panasonic Auto / 16 : 9/ 14 : 9/ Just/ 4:3/Zoom1/ Zoom2/ Zoom3
    On-ScreenDisplay
    Languages 22 languages
    OffTimer
    ChildLock
    General
    DimensionsW/Ostand(WxHxD) 917 x 620 x 95 mm
    Dimensionswithstand(WxHxD) 917 x 665 x 320 mm

    De Plasma staat gewoon op de site van Panasonic.
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus eigenlijk dezelfde tv als de Panasonic TH-37PV7F maar dan in het zilver/grijs en met een iets andere voet?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De letter/cijfer combinatie achter het modelnummer , vertellen heel veel over het apparaat.

    1. Kleur combinatie behuizing.
    2. Land/Regio waar het apparaat verkocht wordt.
    3. Type van het panel.
    4. Bijzondere aanwezige opties.
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan verhuizen en wil een nieuwe tv aanschaffen.
    Was net bij BCC en daar hadden ze de LE37M87BD van Samsung staan en leek me wel wat, alleen heb ik totaal geen verstand van HD-TV's..
    Zou het wat zijn voor een shuttle pc'tje aan te hangen en mn 360?
     
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn TV binnen! :D
    Panasonic TH-37PX80e

    Kan er eigenlijk nog niets anders over zeggen dan: NICE!
    Vooral leuk hoe je wordt aangekeken door mensen als je de winkel uitloopt met zo'n enorm biggie doos met heel groot Panasonic Plasma TV erop :9

    Nu is hij bezig met 'inbreaken' , zo'n DVD gedownload en gebrand vanaf http://www.eaprogramming.com/
     
  6. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    ReDevil NL snapt ut tenminste, plasma is the way to go! Zeker als je veel gamed is plasma echt een veel betere keus dan LCD. LCD heeft altijd van die nasty kartelranden met gamen, echt heel lelijk. Nou is LCD sowieso lelijk maar met games is het helemaal een drama.

    Gefeliciteerd met je aankoop, enjoy \o/

    Ik heb zelf een Kuro scherm van Pioneer.
     
  7. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha jah thx gaat zeker mooi worden dit :)
    Vind analoog signaal niet eens lelijk, snap niet wat mensen daarover zeuren..
    Maargoed, toch even tijd omdie 80eu te sparen voor digitale receiver ;)
     
  8. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou voor de gein ook eens een divx-filmpje moeten afspelen op je plasma, zelfs dat ziet er nog redelijk uit. Ik stond echt perplex toen ik een divx-filmpje van zeer matige kwaliteit afspeelde op mn plasma. Das ook weer zo'n nadeel aan LCD, LCD smoelt alleen redelijk in zijn native-reso, al is dat zelfs bagger magoed ;)
     
  9. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook overdrijven, meneer de plasma fanboy ;)

    Ieder zijn ding en plasma heeft zo ook zijn min en pluspunten.
     
  10. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    En die zijn?
     
  11. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Inkoppertje voor jou natuurlijk om daar mee te komen, maar daar ging het mij niet om. Je zet wel heel makkelijk even neer, LCD is niks en plasma is alles. LCD is niet zo slecht als jij in je posts neerzet. Ben het wel met je eens dat Plasma wat mooier beeld geeft door oa de kleuren en dat zwart meer zwart is. LCD is weer wat scherper, wat ik met gamen juist liever heb.

    Plus en minpunten van beide schermsoorten zijn gemakkelijk te vinden in dit topic.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    LMFAO die kartelranden is de aliasing die voorkomt in games, dit betekent alleen maar dat het beeld extreem scherp is. Plasma barst ook van de problemen. Beide hebben hun voor en nadelen. Experts raden nooit Plasma aan voor gamen (of iets anders met statische beelden), maar juist voor films en tv kijken.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  13. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje nutteloos om hier een heel technisch verhaate gaan houden over PLasma techniek vs LCD techniek. Als je je ook maar een beetje verdiept in beide technieken is er maar 1 conclusie te trekken en dat is dat plasma veel beter is dan LCD. LCD is niet voor niets ontwikkeld voor kleine stilstaande beelden, op fotocamrea`s e.d. En dat een expert nooit plasma zou aanraden voor gaming zegt meer over de expert dan over plasma.
     
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje nutteloos van jou om er telkens over door te zagen, je standpunt was een paar posts geleden al duidelijk en je hoeft niet zo extreem plasma fanboy te reageren. Leuk dat jij Plasma's helemaal geweldig vindt maar daarvoor hoef je lcd's nog niet de grond inboren..
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  15. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg alleen maar dat Plasma beter is, veel beter, dan LCD. LCD heeft maar 1 voordeel en dat is dat het goedkoper is dan plasma. Als iemand dan gaat roepen dat LCDs in bepaalde opzichten beter is dan plasma wil ik graag weten welke hij bedoeld want ze zijn er simpel weg niet. Het enige wat je dan te horen krijgt is dat experts nooit plasma`s aanraden voor gamen, wat natuurlijk lachwekkend is (zo heb je bij plasma`s bv nooit last van ghosting, om er maar 1 te noemen). Of dat LCD scherper is dan plasma, en als je ook maar iets weet van de techniek die beide gebruiken is dat een hilarische uitspraak. LCD is goedkoop, mensen kunnen als het ware voor een dubbeltje op de eerste rij zitten als het om de HD-ervaring gaat. Maar als je ook maar een beetje kritisch kijkt naar een LCDscherm is de kwaliteit van een zeer bedenkelijke kwaliteit.

    Neem eens je X360 of PS3 mee naar een LCD/Plasma boer en ga het eens bekijken met eigen ogen. Je zal dan merken dat er een enorm kwaliteitsverschil in de schermen zit.
     
  16. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Werk je voor Panasonic ofzo? Je voelt je wel heel erg aangevallen, er wordt alleen maar gezegd (iig door mij) dat je heel erg overdrijft.

    Zijn ook vrij hilarische uitspraken, maar ach jij bent de expert..
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2008
  17. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de 37PV7 een uitgeklede versie (minder HDMI aansluitingen, geen PC aansluiting) van de 37PV70. En de 37PV70 kwam als een prima toestel uit de bus. Check kieskeurig.nl, daar staat iets over de 37PV7.
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma is ongeveer net zo duur als LCD, ja Pioneer is duurder maar dat komt doordat Pioneer te weinig produceert en te veel kosten maakt. Dit moeten ze verhalen in de verkoopprijs.

    Plasma is helemaal niet zo ghosting vrij zoals jij mensen wil doen denken, motion resolutie bij de beste Plasma (PDP LX508 ) is 900 en laat dit nou exact net zo hoog zijn als bij de Philips PF9632/9732 (bij de nieuwe PF9703 zal dit zelfs nog beter zijn).

    Sluit maar eens een PC aan met native resolutie (1920x1080) op zowel een LCD als Plasma en dan hebben we het nog wel eens over scherpte.

    Alle Plasma's hebben last van phosphor lag en trouwens zet voor de gein maar eens de arbiter en pixelshift op je Kuro uit en laat deze maar eens een uur op een statisch beeld staan dan is die totaal verpest.

    Overigens als Plasma zo enorm goed is dan hadden grote bedrijven als Sony, Philips, JVC, Sharp etc. het nooit laten vallen, want voor het geval je het nog niet wist is LCD een duurdere technologie.
     
  19. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk een hele kromme redenatie. De Pioneers zijn duur omdat met name de R&D kosten zo hoog zijn geweest. Pioneer wou top-kwaliteit afleveren en dat hebben zo ook gedaan. Natuurlijk kan je stellen dat als iedereen zo'n scherm zou hebben afgeschaft Pioneer tegen lagere prijzen kon leveren. Maar dat de Pioneer schermen zo duur zijn omdat er te weinig verkocht zijn is onzin.
    Motion resolutie bij de PDP LX50D is 1080, ik heb dus geen idee waar je het over hebt.

    Ja doh, maar waarom dat uitzetten? Als ik mijn turbo uit zou zetten in mijn auto loopt hij ook minder hard. Feit is dat die mogelijkheden erop zitten dus je zou wel gek zijn deze niet te gebruiken. Zo lust ik er nog wel een stuk of 100

    LCD is een goedkopere technologie. Alleen bij hele grote schermen is LCD duurder. Mainstream zijn toch echt de kleinere schermen, 32" t/m 40". Maar het is echt onzin om te beweren dat bedrijven als Philips, Sony, JVC, Sharp etc geen plasma schermen zou maken omdat deze technologie goedkoper was dan LCD. LCD was en is goedkoper om te produceren. Daarmee is het dus te verkopen tegen een lagere prijs wat voor Jan Modaal dan natuurlijk weer een reden is om voor LCD te kiezen, het is immers betaalbaar. Bedrijven hebben over het algemeen maar 1 doel en dat is winst maken. Gelukkig zijn er ook nog bedrijven waar het afleveren van een kwalitatief hoogwaardig product hoog in het vandel staat. Deze bedrijven hebben plasma dus laten vallen omdat het meer uitdagingen en daarmee dus hogere R&D kosten heeft dan LCD. Dat is de reden dat zij plasma hebben laten vallen.


    Anyhoe, ga eens langs bij een LCD/Plasma boer, neem je X360 of PS3 mee sluit hem aan op een LCD en een Plasma. Je zal zien dat Plasma en veel mooier beeld laat zien dan LCD. Om even een quote aan te halen van HDTVtest
     
  20. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Motion resolution is volgens mij hoeveel beeldlijnen je kan zien als het beeld beweegt. 1920 x 1080 is de resolutie als je een foto op je scherm bekijkt maar als het beeld gaat bewegen zal dat verloren gaan.

    Als recent plasma tv eigenaar zou ik het volgende er over willen zeggen. Plasma geeft (zover ik heb gezien) een mooier en kleurrijker beeld. Gisteren The Incredibles opgezet en de kleuren spatten (zelfs met de lagere contrast/helderheid settings) van het scherm. LCD geeft naar mijn idee wel het scherpere beeld (maar ik vond het niet zo levendig).

    Het grootste nadeel van plasma (voor mij) blijft de phosphor lag. Als je net zo gevoelig bent als Onslaught dat is, dan moet je gewoon bij LCD blijven. Als je er geen tot weinig last van hebt, is plasma het overwegen waard. Voor de 960 euro die ik heb betaald voor de 42PX80 heb ik naar mijn idee geen LCD scherm die zo'n beeldkwaliteit (ik heb het niet over scherpte maar hoe het beeld er uit ziet in kleur, contrast en helderheid) kan weergeven.

    Voor films en tv is plasma wat mij betreft de keizer in beeldkwaliteit op elke kijkafstand. Ik zit op 2 meter van de 42 inch af en met films of tv mis je de extra resolutie niet die een HD Ready LCD scherm wel heeft. Als je verder dan 2 meter zit zal het helemaal niks uitmaken.

    Voor gaming op twee meter afstand zou ik wel gaan voor een Full HD plasma. Je merkt vooral bij tekst op het scherm dat het wollig is en scherpte mist. Ik had Lost Odessey gespeeld en daar viel het me op dat ik het beeld wat onscherp vond vergeleken met mijn HD ready LCD scherm.

    Voor mij persoonlijk was kiezen voor plasma een kwestie van beeldkwaliteit. In de 42 inch / tot 1000 euro klasse was LCD gewoon minder vergeleken met plasma en het enige voordeel dat LCD in die klasse heeft is scherpte (en geen phosphor lag).

    En wat technologie aangaat, zoals ik nu lees is over een jaar of 5 alles OLED of Laser wat de klok slaat. Zowel LCD als plasma worden dan uitgefaseerd. Tot die tijd vermaak ik me wel met mijn plasmascherm.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina