1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Graag gedaan, blij dat je nu goed beeld hebt! Mooi hè dat hd?

    Welke full hdtv heb je eigenlijk?
     
  2. lodewijk

    lodewijk Master bitch

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
  3. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm een LG van 121 cm full hd is erg leuk gamen laat ik het daarop houden *)


    [​IMG]
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Als je op een full hd scherm gaat schakelen tussen een hdready en een full hd resolutie zal je dit natuurlijk zien. Dus dan ziet 1080p er inderdaad scherper en beter uit dan 720p, omdat het paneel full hd is.


    Maar wanneer je een 32 inch hdready toestel naast die 32 inch full hd gaat zetten en je speelt op beide toestellen dezelfde Blu-ray film, denk ik niet dat je een verschil gaat zien.
    Daarom is full hd op zo'n klein scherm volgens mij nutteloos. Hij moet dit natuurlijk zelf in de winkel gaan testen om te kijken of hij verschil ziet en of hij het bedrag er voor over heeft.

    (mooi scherm morti!)
     
  5. Chiem

    Chiem Chemical Waste

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt naar mijn menig weer iets te veel onzin geblaat.

    Ten eerste kan de X360 ook gewoon 1080p aan. Nagenoeg alle nieuwe games die uitkomen op de X360 ondersteunen 1080p. Voorst is de term Full HD ook alweer achterhaald. HD begint bij 720p vervolgens zijn er dan weer verschillende gradaties. HD staat nog maar in de kinderschoenen dus er zullen de komende jaren nog talloze nieuwe termen bedacht gaan worden of de termen die wij nu kennen zullen een andere betekenis gaan krijgen. Zo is bijvoorbeeld HD ready nu 1080p/24. Heb je dus een scherm wat wel 1080p aankan maar niet de /24 heb je volgens de huidige standaard niet eens een HD Ready scherm.
    Verder moeten mensen zich niet zo het hoofd ophol laten jagen door resoluties. Er zijn veel meer zaken waar je naar moet kijken. Contrast is bv een belangrijke. Of waar ga je je TV neerzetten. Game je in een erg lichte omgeving kan je beter LCD nemen, game je vaak `s avonds/nachts of in een wat donkere kamer (of doh films kijken) kan je beter plasma of zelfs een beamer nemen. Het aantal Hz is ook een belangrijke, alles boven de 72Hz is goed, daarboven heeft geen zin meer want dat kunnen je hersenen toch niet meer aan, lees verschil zien.

    Maar aller aller belangrijkste is. Bepaal je budget. Als dat ruim onder de 700 euro is zou ik gewoon een scherm nemen waarvan jij vindt dat die goed is. Dus aan jou eisen voldoet. Mooi design, minstens 1 HDMI ingang, dat soort zaken. Is je budget 700 euro en meer, moet je ook kritischer naar zaken als contrast gaan kijken, kleurtemperatuurregeling , etc, etc. Maar neem vooral je console mee naar een LCD/Plasma dealer en sluit dat ding aan op verschillende schermen. Gewoon lekker op een dinsdagmorgen doen, is toch meestal heel rustig dan en als ze je dat niet willen laten doen, middelvinger opsteken en een volgende dealer opzoeken.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2008
  6. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    En nu heb je hem op 720p gezet?! Waarom dan niet op 1080p! Als het Full HD is moet hij dat gewoon doen hoor ;)
     
  7. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een verouderde xbox 360 die geen hdmi aansluiting heeft helaas :) dus misschien koop ik wel een xbox 360 premium met hdmi aansluiting.
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ver zat je van je 21"monitor af? Hoogstens een halve meter. Ik denk niet dat hij dichter dan 2 meter op die 32" tv gaat zitten dus dan zie je het verschil niet :):
     
  9. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een oudere 360 zonder HDMI, maar heb hem gewoon op 1080p staan! Moet het dus gewoon doen hoor...
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Component ondersteunt geen 1080p als ik me niet vergis?
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb ook de optie tot 1080p.
    Weet niet of het aan m'n Monster kabels ligt, maargoed. M'n Bravia kan het toch niet aan. :'-(
     
  12. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik hem op 1080 zet op compont krijg ik geen signaal
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, wel de optie in het dashboard, maar je kan het niet selecteren? Die opties staan er altijd geloof ik.

    De 42PX80 ondersteunt het ook, maar via Component is het niet mogelijk om 1080p te nemen geloof ik. Dat zou voor mij nog een reden zijn om de 360 in te ruilen ofzo.
     
  14. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb m'n PS3 met GTA IV (om middernacht gehaald)! Morgen nog de tv, en dan kan 't niet meer stuk! :thumbs::thumbs:
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Op bol.com zijn bijvoorbeeld wel weer component-kabels te vinden die 1080p ondersteunen en sommige weer niet, die ondersteunen alleen 1080i.

    Wat is nou eigenlijk de waarheid? :eek:
     
  16. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand nog fotos van de 37PX80 wil zien:
    Klik (link naar Pats topic)
     
  17. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan 'm niet zien :confused:
     
  18. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen idee...

    Mijn 360 is aangesloten met component en ik kan in het dashboard gewoon 1080p selecteren, geeft prima beeld...
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel dat is echt niet waar het verschil tussen Full HD en HD ready is net zo groot als het verschil tussen EDTV (576p) en HD ready (720p)
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    De waarheid is dat het ligt aan je tv en of deze wel of geen ingangssignaal van 1080P over component accepteerd ja of nee. Dat ligt niet aan de component kabel. Er zijn merken die het wel doen en merken die het niet doen, waarbij 1080P alleen mogelijk is middels HDMI.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina