1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    "Vroeger" vernieuwde de fabrikant 1x per jaar hun modellen , maar dan ze nu minimaal 2x per jaar.
    Hierdoor wordt de keuze steeds groter en groter.

    Bij de MM hangen nu >30 verschillende 32" LCD's aan de muur.
    Je gaat niet meer eventjes naar de winkel voor een tv , je bent er nu een paar weken mee bezig voordat je uiteindelijk een keuze hebt gemaakt.
    Ga je vervolgens naar de winkel dan blijkt er weer nieuwe modellen tekoop te zijn.

    Was Vrijdag even in een winkel en daar hingen de R71 , R81 en de nieuwe A-serie van Samsung naast elkaar.
     
  2. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek net het zelfde!!! ;)
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij dynamisch contrast (verschil tussen wit en zwart) wordt het contrast van t scherm softwarematig verhoogd door in donkere scènes, het backlight (lamp achter scherm) te dimmen waardoor t zwart zwarter wordt.
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gevaar hiervan is wel, stel dat er in dat donkere vlak iets wits moet worden weergegeven. Dat wordt ook erg donker weergegeven en dat ziet er niet uit.

    Andersom precies hetzelfde, als er een wit vlak wordt weergegeven en daarin een klein zwart vlak, dan is het zwarte vlak erg grijs. Dus ook dat ziet er niet uit.

    Daarom moet je gewoon altijd dynamische troep uitzetten, dat geeft het natuurlijkste beeld.
     
  5. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nu toch ook eens een HDTV aanschaffen, een 32" moet het gaan worden. Ik weet nou alleen niet of ik HD Ready of Full HD moet nemen. Het scheelt aanmerkelijk in prijs, maar hoe zit het nou met het zichtbare verschil? Van een tijd terug weet ik nog dat er gezegd werd dat je het verschil tussen 720p en 1080p pas ziet vanaf 42", maar in hoeverre is dat nou eigenlijk waar? Ik wil de TV (uiteraard) gaan gebruiken voor mijn Xbox 360, maar in de toekomst ook voor Blu-Ray en eventueel een of meerdere next-gen console(s) (de 3e Xbox, PS4, noem maar op).
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan een 32" F-HD kopen, je ziet het verschil als je op een halve meter afstand zit met een HD-R tv.

    Maar een normaal mens zit minimaal 2 meter van zijn tv af en dan zie je het verschil gewoon niet op een 32" tv. 32" is sowieso te klein om echt F-HD te zien in vergelijking met een HD-R tv van 32". Dan moet je echt naar 42" gaan of groter.

    Steek dat geld lekker in je zak en koop een HD-R tv ;)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een 32 inch is inderdaad te klein voor de voordelen van full hd. Het is niet voor niets dat er pas sinds n maandje of wat, maar 2 (samsung en sharp dacht ik) full hd 32inch te koop zijn. Ik ben nog niemand op de forums tegengekomen die er eentje heeft.
    Ga in de winkels sowieso maar s kijken of je de full hd tv's van de hdready kunt onderscheiden zonder op de kaartjes te spieken.

    Probeer op internet te lezen over ervaringen van mensen met een bepaald toestel. Let op: niet de mensen die maar wat roepen zonder dat ze zo'n tv hebben.
    Heb je een paar modellen op het oog, neem dan alstjeblieft je xbox mee naar de winkel en ga testen. Dan kan je zien wat de beste tv is. Je kan geen tv uitzoeken door alleen naar de demo's te kijken en zonder de instellingen te hebben veranderd van de tv.
    Succes
     
  8. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien ben ik zelf in de MM in de volgende "truc" gelopen:

    Blue-Ray demo-film op een HD-Ready laten draaien als "representatieve beeldkwaliteit". De Its doet hier overigens vaak niet aan doordat ze het scherm op een TV zender laten draaien...

    Just my 2 cents (verder nog vrij weinig ervaring met HD etc.)
     
  9. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet bestaan er geen 32" Full HD tv's...
    Full HD begint toch pas bij 37" ?
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een maandje geloof ik heeft Samsung een 32" F-HD, ik dacht Sharp en LG ook maar kan me vergissen.

    Zoals Ferry zegt, ze worden amper verkocht en deze tv's zijn meer voor de specs-geile mensen denk ik of mensen die er een meter vanaf zitten en dan heel erg veel BluRay films kijken.

    Als je op een normale afstand zit zie je namelijk het verschil niet. En als je het al wel ziet dan is dat die extra centen echt niet waard. Daar koop ik dan liever een PS3 voor ofzo :)
     
  11. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat idd te twijfelen tussen de Samsung LE32R82 en zo'n 32" Full HD van Samsung (waarvan ik het typenummer niet weet). Dan wordt het dus de LE32R82 :) Ik kan hem kopen voor 492, lekker prijsje dus :+
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet Sony niet ;)
    Sharp was de 1e die een >½ jaar geleden kwam met een 32" FullHD.

    De 32" FullHD is een nieuwe gat in de markt voor de fabrikanten.
    Voor veel woonkamers is een 37" al veeste groot (te dominant aanwezig).
    Nu dat er ook een 32" FullHD LCD tekoop zullen toch veel mensen daarvoor kiezen.
     
  13. Notice

    Notice Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zouden mensen dan een 32" Full HD kopen als je het verschil met 1080p alleen maar ziet vanaf een halve meter afstand? Verkooppraatjes ofzo?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En natuurlijk de fantastisch verhalen die ze horen van familie/collega's.
     
  15. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu dat we toch bezig zijn..Philips, en dan ook nog Panasonic mag je ook niet vergeten!! :9 2 versies, 100 Hz en de gewone.. Alle grote merken doen dit ondertussen, al moeten er enkele toch nog wel van uitkomen..
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2008
  16. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarmee moet ik het geluid harder/zachter zetten:
    Digitale receiver of met de TV?

    Moet ik bv de receiver halverwege zetten, en dan met de TV altijd finetunen? Of maakt het eigenlijk nix uit met welke ik het doe..
    Hehe stomme vraag eigenlijk :9
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier de volume van de digitale decoder op maximaal staan.
    Het geluid regel ik dan met de afstandbediening van de tv of digitale versterker.

    Stomme vragen bestaan niet , alleen stomme antwoorden ;)
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren eindelijk mijn 42PX80 gekocht! Alleen komt hij pas dinsdag binnen en gaan we hem woensdagavond ophalen :eek:

    Even het verhaal van gisterenavond.

    Ik had op deze site de 42PX80 voor 930,- euro gevonden. Het is een echte winkel en niet een simpele webshop of een afhaalpunt. Ik dus vol goede moed naar de Mediamarkt gisteren in Breda. Daarvoor naar de BCC daar om de hoek maar die hadden niks op voorraad en ik wilde hem erg graag meteen meenemen.

    Maargoed, wij bij de MM naar binnen en die tv kost overal 1199,- euro. Maar bij drie andere winkels hadden we al af kunnen dingen naar de 1040,- 997,- en de 980,- bij respectievelijk Micro Elektro, It's en Expert. Toen hadden we niet de mogelijkheid om de tv's mee te nemen dus gingen we nog maar ff bij de MM kijken. Ik wees de verkoper op het beleid wat laagste prijs betreft. Hij ontkrachtte het meteen en zei dat de winkel niet in 15km omgeving zat. Logisch.
    Ik zei dus dat bij die winkel wel de MM in Arnhem en Ede binnen 20km zit ongeveer. Dan moest ik maar daarheen zei hij. Ik vroeg wat hij aan de prijs kon doen als we er twee tegelijk kochten. Hij liep naar de computer en kwam na een paar seconde terug. Hij zei: "ik mats jullie, dan maken we er 1150,- !! per stuk van". Ik en me maat dachten echt: WTF? 50 euro per stuk eraf op een prijs van 1200 euro?
    Laat maar zitten chef! Wij gaan wel naar een andere winkel.

    Wij naar Oosterhout gereden (koopavond en in Breda niet) en bij de BCC naar binnen. Al snel de tv gespot en meteen een vriendelijke verkoper, beetje ouwehoeren over die tv en HD etc.. Ik wist toevallig dat BCC ook dat beleid had alleen dan bij een bepaalde groep winkels. Ik gaf hem het uitgeprinte papier van die winkel met prijslijst en openingstijden van de winkel, om te laten zien dat het een echte winkel was met voorraad etc.. Ik vroeg wat hij prijstechnisch voor ons kon betekenen als we er twee kochten en hem dan pas woensdag op kwamen halen. Hij ging 10 minuten overleggen met de chef en kwam terug. Hij zei:
    "ik kan niet lager gaan dan die prijs maar we maken hem gelijk voor jullie". Wederom dachten we: WTF? Gewoon door te praten hier 270!! euro per stuk eraf gekregen en meteen besteld natuurlijk. Ik moest me enthousiasme best wel onderdrukken want ik was echt erg positief verrast.

    Bij de BCC dus de 42PX80.....1200 -> 938 (inclusief verwijderingsbijdrage). Dat wordt echt mijn nieuwe winkel voor soortgelijke apparatuur. De MM kan echt een dikke krijgen, zal vast aan het type verkoper liggen maar dit was toch wel een heel erg groot prijsverschil :eek:.

    Jammer dat ze niks op voorraad hadden maar dinsdag komen ze binnen dus ik kan nog wel een paar dagen wachten :D :D
     
  19. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    MediaMarkt is vaker zo. Ik vind hun prijzen over het algemeen tegenvallen. Ergens anders zijn verkopers ook sneller gewilt om af te dingen, klopt ;)
    Maar mooi dat je doorgezocht hebt.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Goed gedaan! Hele goede prijs! En een hele goede tv!:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina