1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black-Hole

Black-Hole Zwart gat

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine tip, koop hem on-line. Scheelt je zo € 200,- ;)

Laagste prijzen zijn te vinden op kieskeurig.nl

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, dat is wel zo.
    Maar toch... In de winkel kopen vind ik iets vertrouwder. :)

Eerst maar eens rondkijken. ;)

3. Black-Hole

Black-Hole Zwart gat

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is te begrijpen, voor de garantie/service hoef je het niet te doen. Heb de mijne bij budgetwinkel.nl gekocht, is prima en snel gegaan. Misschien hebben ze hem daar nog op voorraad.

4. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Yup. Die hebben ze daar.
    Ik zit nu te kijken of ik een 26 of 32 inch wil...

Moeilijke keuze. :)

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook lichtelijk last van tearing bij Perfect Dark Zero, tenminste als ik de definitie van tearing goed begrepen heb.

Als ik met bijv. de camera ga ronddraaien waardoor het beeld continue van achtergrond veranderd en waardoor mijn TV geforceerd wordt constant een hoop te refreshen zie ik dat sommige gedeeltes van de omgeving worden onderbroken door een soort van "streep" die een fractie van een seconde in beeld blijft en daarna gelijk weer weg is waarna het beeld weer "goed" is....is dit tearing ? Want ik dacht juist dat tearing een "streep" betrof die over de hele beeldbreedte zat en enkele seconden of soms langer in beeld zou blijven :confused: Daar heb ik namelijk ook foto's van gezien op internet, en van mijn probleem zou ik geeneens foto's kunnen maken omdat de "strepen" na een fractie van een seconde alweer weg zijn....

Alsof de TV er dus moeite mee heeft om alles op tijd te refreshen :mad:
    Ik speel op 720p @ 60 Hz en ik weet ook niet of het aan m'n TV ligt of aan het spel. Volgens mensen die ik heb gesproken heb ik de nieuwe firmware er al inzitten die het probleem zou moeten voorkomen, mja dan vraag ik me toch af wat er mis is ?

Bij andere spellen/films is het idd niet het geval, tenminste niet voor zover ik heb kunnen zien. Bij Perfect Dark Zero echter valt het gewoon echt op, en hoewel ik eerst dacht dat het hoorde ben ik me er toch aan gaan irriteren....het lijkt mij in ieder geval ook dat als het aan de TV zou liggen het probleem zich bij meerdere spellen zou moeten voordoen, maar das dus niet zo.

Zijn er nog meer mensen hier die ditzelfde probleem herkennen (Marius, welk merk/type TV heb jij ?), met name dus bij Perfect Dark Zero, of juist helemaal niet ? Vermeldt er ook even bij welk merk/type TV je hebt, zo is het voor mij makkelijker om te onderzoeken of het aan de TV ligt of toch aan het spel....alvast bedankt :)

EDIT : Heb zojuist Perfect Dark Zero getest op zowel 1080i @ 60 Hz en ook op 480p @ 60 Hz, en op beide instellingen vertoont ie nog steeds hetzelfde probleem....wat ik eruit begrepen heb zou tearing op de Samsungs alleen voorkomen op 720p @ 60 Hz dus dan zou het weg moeten zijn met een andere instelling, maar das dus niet zo. Ik denk dat het hier gewoon om een bug in het spel gaat, nogmaals het is ook alleen bij Perfect Dark Zero en niet zozeer bij een ander spel....

Tenzij iemand anders mij kan vertellen dat hetgene wat ik zie in Perfect Dark Zero en probeer uit te leggen, op zijn TV niet het geval is (tis ook best moeilijk te verwoorden voor me, zo zonder foto's), in dat geval ga ik uiteraard voor de zekerheid nog maar even bellen met Samsung ;)

Nog een keer EDIT : Heb even wat rondgezocht op internet (door op Google "tearing Perfect Dark Zero" in te typen) en ik kom o.a. de volgende onderwerpen in een forum op Gamespot tegen : http://www.gamespot.com/xbox360/action/perfectdarkzero/show_msgs.php?topic_id=24964811&pid=516508 en http://www.gamespot.com/xbox360/action/perfectdarkzero/show_msgs.php?topic_id=24816128&pid=516508
    Zo te zien is het dus een veel voorkomend probleem in deze game zowel in Amerika als hier in Europa....beetje jammer, mja het ligt dus blijkbaar aan het spel. Vooral wat een van de members daar al zegt, Mission 4 aan het begin in die boog die helemaal verlicht is valt het erg op....

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
  6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Yep. :) Beeld is wel mooier dan op de X360 demopods, maar dat kan ook aan m'n TV liggen. ;)

Edit: Ik heb met PD0 ook last van tearing, vrij flink zelfs, dat ligt gewoon aan de game. Need for Speed: Most Wanted heeft het héél lichtjes (als je echt goed oplet) en Kameo gewoon niks. Zijn dus gewoon bugs denk ik..

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En welk merk/type TV heb je ?

8. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er net aan wat je ervoor over hebt :)
    Als je tot 1000 euro wilt gaan ---> 26 inch
    Als je tot 1500 euro wilt gaan ---> 32 inch

Tevens ligt het eraan hoe ver je van de tv af zit.
    Je leest op veel plekken dat over paar maanden de prijzen van LCD's gaan dalen...ik wacht dat even af.

9. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goedenmorgen mensen.

Ook ik ben opzoek naar een nieuwe Tv,en zat er ook maar aan tedenken meteen een Hd Tv tekopen.

Door de vele goede verhalen over de Samsung Tv's zat ik daar maar even naar tekijken en had een paar vraagjes.

Ik speel en kijk nu Tv op een breedbeeld van 68 Cm diagonaal.
    Dit is dus ongeveer vergelijkbaar met een 26" Lcd want deze is 66 Cm.

Mijn oog viel op het LE26M51 apparaat.

Nu hoor ik hier iedereen over de LE26M51B en de LE26R51B.
    Maar ik vind bijvoorbeeld op Budgetwinkel alleen maar de versie's zonder B.
    Deze is dat dus:

Zit hier een verschil in ??

Laatste vraag,Hoe is nu het normale Tv kijken ???
    Moet ik helemaal een appart kabeltje ervoor aanschaffen,of werkt het direct goed goed?Het beeld lijkt me dat dit minstens even goed is als een normale Tv toch ?

Weet iemand ook ongeveer de levensduur van dit soort Tv's ?

Alvast heel erg bedankt mensen,en een fijne dag!

Angelo

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb totaal geen last van tearing, heb een Sony Bravia. Maar ik speel dan wel call of duty 2, en perfect dark heb ik niet...
    Maar ik heb nog een belangrijk vraagje,wat is nu het beste:
    1080i of 720p?

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het ook nog als je 'm op PAL50 zet? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen eigenlijk, dat "tearing". Nou heb ik ook geen Project Dark Zero, maar evengoed.

12. Black-Hole

Black-Hole Zwart gat

Leuk Bevonden:
    0
    Met of zonder B op het eind maakt geen verschil. Het verschil zit hem in de M en R en het cijfer erachter. De M-serie is de opvolger van de R-serie. Volgens sommigen heeft de M-serie ook een snellere responstijd (8 ipv 12 ms), of dit waar is schijnt zelfs Samsung niet te weten.

Het verschil in cijfers na de M of R heeft te maken met het uiterlijk, technisch zijn ze identiek.

Zelf vind ik TV kijken op een LCD echt wennen, het beeld is zeker van dichtbij absoluut niet scherp. Ik heb zelf digitale TV van KPN en dus geen kabel, ik weet niet of daar verschil in zit. Als ik op 3 meter afstand kijk op mijn 32" ben ik best tevreden over de kwaliteit, als was het op mijn oude CRT toch wat mooier.

13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik las het ook, en ik denk dat ik ook maar even wacht.
    Ik ga overgens voor de 32", met het oog op een eigen huisje volgend jaar.

14. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen......kijk zelf even naar het verschil......

15. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Da's precies wat ik zei, het is alleen bij Perfect Dark Zero (en lichtjes bij NFS geloof ik). ;)

Ik heb ook een Sony Bravia 32".

16. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    En ik vind m'n 32" al klein..

Voor €420 heb je ook een hele mooie 21" monitor.. :)

18. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de LE32M51B gekocht vanwege de (mogelijk) snellere responstijd maar zeker ook vanwege het strakkere uiterlijk (foto). Qua gaming ben ik 100% tevreden, de plaatjes zijn werkelijk GEWELDIG. Maar ook ik moet nog vreselijk wennen aan TV kijken. Vooral het gemis aan detail in donker/zwart valt tegen, maar dit schijn inherrent te zijn aan de LCD techniek. Met de juiste instellingen kun je daar wel veel aan verbeteren, maar dan moet je op z'n minst een DVD met allerlei testpatronen voor in huis halen. Ik laat mijn TV zelf nog 'ISF calibreren' om het maximale uit het toch prijzige scherm te halen. Kost een paar centen, maar op de hele aanschaf is dit het zeker waard ... zeggen 'ze' _O_

Om de vragen over de ISF calibraties voor te zijn: www.isfcalibraties.nl + www.htforum.nl.

[​IMG] [​IMG]
    ________ LExxM51B ______________ LExxR51B _________

19. vallorus

vallorus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil in de cijfers achter de M of R heeft toch ook nog technische waarde? Ik dacht dat er ook een verschil in contrast ratio en aantal aansluitingen was.

20. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    De M versie kan volgens geen NTSC signaal aan.
    Althans, dat zegt www.kieskeurig.nl

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina