Ik heb ook lichtelijk last van tearing bij Perfect Dark Zero, tenminste als ik de definitie van tearing goed begrepen heb.
Als ik met bijv. de camera ga ronddraaien waardoor het beeld continue van achtergrond veranderd en waardoor mijn TV geforceerd wordt constant een hoop te refreshen zie ik dat sommige gedeeltes van de omgeving worden onderbroken door een soort van "streep" die een fractie van een seconde in beeld blijft en daarna gelijk weer weg is waarna het beeld weer "goed" is....is dit tearing ? Want ik dacht juist dat tearing een "streep" betrof die over de hele beeldbreedte zat en enkele seconden of soms langer in beeld zou blijven
Daar heb ik namelijk ook foto's van gezien op internet, en van mijn probleem zou ik geeneens foto's kunnen maken omdat de "strepen" na een fractie van een seconde alweer weg zijn....
Alsof de TV er dus moeite mee heeft om alles op tijd te refreshen
Ik speel op 720p @ 60 Hz en ik weet ook niet of het aan m'n TV ligt of aan het spel. Volgens mensen die ik heb gesproken heb ik de nieuwe firmware er al inzitten die het probleem zou moeten voorkomen, mja dan vraag ik me toch af wat er mis is ?
Bij andere spellen/films is het idd niet het geval, tenminste niet voor zover ik heb kunnen zien. Bij Perfect Dark Zero echter valt het gewoon echt op, en hoewel ik eerst dacht dat het hoorde ben ik me er toch aan gaan irriteren....het lijkt mij in ieder geval ook dat als het aan de TV zou liggen het probleem zich bij meerdere spellen zou moeten voordoen, maar das dus niet zo.
Zijn er nog meer mensen hier die ditzelfde probleem herkennen (Marius, welk merk/type TV heb jij ?), met name dus bij Perfect Dark Zero, of juist helemaal niet ? Vermeldt er ook even bij welk merk/type TV je hebt, zo is het voor mij makkelijker om te onderzoeken of het aan de TV ligt of toch aan het spel....alvast bedankt
EDIT : Heb zojuist Perfect Dark Zero getest op zowel 1080i @ 60 Hz en ook op 480p @ 60 Hz, en op beide instellingen vertoont ie nog steeds hetzelfde probleem....wat ik eruit begrepen heb zou tearing op de Samsungs alleen voorkomen op 720p @ 60 Hz dus dan zou het weg moeten zijn met een andere instelling, maar das dus niet zo. Ik denk dat het hier gewoon om een bug in het spel gaat, nogmaals het is ook alleen bij Perfect Dark Zero en niet zozeer bij een ander spel....
Tenzij iemand anders mij kan vertellen dat hetgene wat ik zie in Perfect Dark Zero en probeer uit te leggen, op zijn TV niet het geval is (tis ook best moeilijk te verwoorden voor me, zo zonder foto's), in dat geval ga ik uiteraard voor de zekerheid nog maar even bellen met Samsung
Nog een keer EDIT : Heb even wat rondgezocht op internet (door op Google "tearing Perfect Dark Zero" in te typen) en ik kom o.a. de volgende onderwerpen in een forum op Gamespot tegen :
http://www.gamespot.com/xbox360/action/perfectdarkzero/show_msgs.php?topic_id=24964811&pid=516508 en
http://www.gamespot.com/xbox360/action/perfectdarkzero/show_msgs.php?topic_id=24816128&pid=516508
Zo te zien is het dus een veel voorkomend probleem in deze game zowel in Amerika als hier in Europa....beetje jammer, mja het ligt dus blijkbaar aan het spel. Vooral wat een van de members daar al zegt, Mission 4 aan het begin in die boog die helemaal verlicht is valt het erg op....
Klik om te vergroten...