1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan toch helaas:

Ik heb op mijn Samsung LE26R51B last van tearing. Morgen eens de Samsung Helpdesk opgebeld. Vreemd dat het me nog niet is opgevallen met gamen maar tijdens het afspelen van een HDTV film mbh van media center extender is het overduidelijk.

2. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Dan stel ik mijn vraag maar nog een keer... O-)

Hoe snelle response tijd moet je tv ongeveer hebben om er goed op te kunnen gamen? Ik kan namelijk een van de nieuwste Panasonics (TX-32LX500) zeer goedkoop via m'n vaders werk regelen, die heeft een response tijd van 14 ms. Is dit goed genoeg..? :)

Laatst bewerkt: 7 dec 2005
  3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klote voor je Banjy :'-(
    Ik raakte ookal in paniek toen ik als eerste spel Perfect Dark Zero opstartte, en een lichtelijke vorm van tearing constateerde (notabene pas na uren spelen, ik was toch wel meegesleept in de wondere wereld van HD gamen :9). Daarna Quake IV en Kameo gedaan, en hierbij had ik er geen last van. Wat rondgezocht op internet (probleem bekend), aan mensen hier op het forum gevraagd (probleem ook bekend, ook bij eigenaren van een ander merk TV), en het bleek dat het een Perfect Dark Zero gerelateerd probleem is....nog jammer natuurlijk (misschien dat Rare nog met een patch komt), maar ik was allang blij dat het niet aan m'n Samsung lag ;)

Toch jammer voor je, maar gelukkig is er een simpele oplossing toch ? :)
    Veel speel (en vooral ook kijkplezier ;)) toegewenst na de update in ieder geval ! :cool:

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er niet al teveel verstand van dus pin je niet vast op mijn antwoord, maar 14 ms lijkt me nog net iets te hoog....probeer voor een scherm te gaan met minstens 12 ms, en als het nog lager kan ist nog beter natuurlijk :)

De meest populaire merken uit deze thread zijn in ieder geval de Samsungs en de Sony Bravia's....met die schermen zit je gegarandeerd goed :cool:

5. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    maar hoe zet je nu je xbox 360 op 60 Hz ? Ik kan het echt niet vinden :mad:

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij stond ie daar al gelijk op toen ik de HD kabels had aangesloten met de HD stand aan. Anders moet je volgens mij de stand van HDTV overzetten op normale TV, dan in het Display menu van je Xbox 360 Pal 60 veranderen in Pal 50. Daarna weer terugschakelen naar HDTV stand, en dan zou het moeten werken denk ik....

Maar ik heb wel gelezen dat sommige spellen een beetje haperen op de 50 Hz stand....

EDIT : Vraagje, heb jij toevallig last van (een lichtelijke vorm van) tearing met Perfect Dark Zero ? En welke TV heb je ?

Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  7. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb dezelfde tv als jij, en ik ga er morgen op letten of ik ook tearing heb bij PDZ, is me nog niet opgevallen eigenlijk.

......... xbox 360 Pal 60 veranderen in Pal 50

Hij moet juist naar Pal 60 ;), maar ik kijk morgen wel even of ik met deze informatie eruit kom. Kan je ook checken of hij op de 50 of 60 hz stand staat als de 360 in HDTV (720p) staat ? En spelen jullie games wel eens in 1080i ?

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow sorry verkeerd gelezen :9 Nja zelfde procedure volgen, maar dan andersom dus (maar volgens mij staat ie daar dan al automatisch op) ;)

Checken doe je door op de Info knop te drukken van je afstandsbediening (van de TV dus)....dan krijg je de resolutie en refreshrate te zien :)

1080i wel ff geprobeerd, maar ik zie niet zoveel verschil. Hij moet toch downscalen dan, dus ik prefereer 720p, ook vanwege progressive signaal :)

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx. Maar het komt indd wel goed.

Ik blijf het toch apart vinden dat je uiteindelijk weer de helpdeskmedewerker mag uitleggen wat het probleem is want hij begreep er geen drol van. Ik zeg het internet staat er vol van ik weet 100% zeker dat ik het tearing probleem heb en ook hoe het opgelost moet worden. Hij bleef beetje moeilijk doen over het kiezen van een andere bron... Anyway monteur gaat me bellen voor een afspraak. Zou wel relaxt zijn als hij het voor me komt doen. Wel gratis uiteraard, anders hebben ze een probleem ;)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik het gister pas zag tijdens een 1080i film uiteraard bekeken door mijn xbox 360 op 720p dus die houd het signaal ook op 720p maar in andere echte 720p films zie ik het niet. Of ik let er dan niet goed genoeg op. Ach ik heb het gezien en er is een oplossing voor dan ga ik niet kijken wanneer ik het nou wel en niet heb...

Nog even een vraag wat mij redelijk verbaasd. Ik dacht dat alle HDTV films 16:9 waren. (1280x720) en (1920x1080) Echter heb ik nu meerdere 720p filmpjes en bij sommige krijg ik wel zwarte balken boven en onder en andere weer niet. Zelfde verhaal met 1080i de een heeft het wel en de ander niet. :confused: Waar ligt dat aan?

Edit\ Toch nog ff snel gekeken en ik heb volgens mij geen 720p materiaal dat niet full screen is. Het verschil is dus alleen in 1080i film. En opzich vind ik het niet erg vervelend. Maar ja ik koop een breedbeeld tv om juist geen balken te hebben en een optimale beeldgroote...

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt eraan of de 14ms grey to grey is, of black to black, het 1 gaat sneller en das ook de tijd die de samsungs opgeven, en de 2e duurt langer.
    Maar als je 14ms black to black hebt kan je er prima opgamen denk ik hoor!

11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het probleem wel is dat er alleen ms wordt opgegeven en niet van grey to gray of black to black....

Ga je het navragen bij zo'n medewerker dan is het altijd dat hij het niet weet of hij kiest altijd wat beter is. In dit geval is het van black to black :eek:

Als ik jou was zou ik gewoon een scherm van op zn minst 8ms nemen, zit je altijd goed :)

12. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Zou dit te maken hebben dat de resolutie van je tv 1366x768 is?

13. Avenger NL

Avenger NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke wie kan me helpen
    ik heb een pioneer plasma HDtv
    en als ik de component kabels erop aansluit krijg ik een groene kleur over het hele beeldscherm heen,ik heb de TV op component gezet en de xbox op 720p HDTV gezet
    en het schakelaartje omgedraait

bij alle spellen zit er nu een groene waas op
    je kunt de kables toch niet verkeerd aansluiten
    groen in groen en blauw in blauw toch???

wie kan me hiermee verder helpen

14. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    staat je xbox niet te dichtbij je tv, misschien is hij niet magnetisch afgeschermd. Dit probleem had ik namelijk ook met mn dvd speler. Maar als je hem op een afstandje houd dan gaan die vlekken weg...

gewoon even proberen :)

Trouwens Plamsa tvs ondersteunen helemaal geen 720P, misschien dat ze hem downscalen naar hun eigen resolutie. De meeste Plasma tvs zitten rond de 853 x 480 ofzo. Misschien moet je hem op een lagere resolutie zetten..

succes !!!

15. Avenger NL

Avenger NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    er staat wel als ik hem op 720 p zet dat ie het ondersteund met 750 p
    hij kan zelfs op 1080 I
    het is een plasma van 112 cm ,tv van het afgelopen jaar was ie door de EISA geloof ik

probleem is trouwens opgelost het is nogal donker achter de tv receiver dus je raad het al
    2 kleurtjes omgedraaid

maar toch bedankt he *)

16. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb hem eindelijk besteld de LE26R51B.
    Bij bobshop.nl, op kieskeurig stond dat ze hem op voorraad hadden dus hopelijk is dat goed maar dat is nog maar afwachten.

Ik wou hem gisteren bestellen op pixmania maar voor degene die het nog niet weten je kan daar niet met rembours betalen als het €500 of duurder is.
    Ik persoonlijk hou er niet van om te storten en dan maar afwachten wanneer je product komt.
    Daarna wou ik hem dus bij de koopjes kampioen bestellen en toen waren de voorraden opeens leeg :'-( .
    Dus uiteindelijk hier besteld, ik ben erg benieuwd naar dit scherm hopelijk zit het wel goed.

En hopelijk geen last van Tearing, maar wat is dat Tearing eigenlijk precies, een soort van ghosting ofzo? Zou ieder scherm hier ook last van kunnen krijgen?

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Screen Tearing (a.k.a. Vsync Off) is een grafisch probleem wat zich voordoet als uhm (ff kijken of ik het goed kan uitleggen, anders kan iemand mij vast wel verbeteren :cool:), de hoeveelheid grafisch geweld die de bron (in dit geval je X360 bijvoorbeeld) uitstuurt naar je TV door de TV niet snel genoeg op het beeld kan worden getoverd. Dit heeft met een aantal factoren te maken (o.a. dus de responsetijd van je LCD, maar ook de grafische kaart die het spel voortstuurt en de resolutie en refreshrate waarmee het spel wordt weergegeven)....maar tearing kenmerkt zich door een soort van kortdurende (soms maar fracties van seconden) "strepen" die stukken van je beeld in tweeen splitsen, het is dan net alsof het ene gedeelte boven (of onder) de "streep" sneller ververst wordt als het andere gedeelte. Tearing = scheuren, ofwel het beeld wordt op sommige stukken uit elkaar "gescheurd" als het ware.

Dit klinkt misschien erger dan het is, maar het kan ook zeer zeker wel irritant zijn mits het zich veel en in erge mate laat zien. Tot nu toe heb ik alleen bij Perfect Dark Zero een lichte vorm van tearing, bij mijn andere X360 titels niet dus het ligt echt aan het spel. Bij de PC game F.E.A.R. heb ik er trouwens ook wel een beetje last van, maar in de meeste PC games zit de grafische optie "Vsync On" waarmee je het probleem dus kunt verhelpen....dit vraagt echter wel het nodige van je processor heb ik gemerkt.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, klinkt bekend :mad: Ik vind dit eigenlijk gewoon belachelijk weet je dat, dat het personeel van Samsung niet eens op de hoogte is van de mankementen van hun eigen producten. Nu zijn wij klanten van het type "Technisch een beetje op de hoogte" dus wij zullen ons niet gauw af laten schepen met zo'n lulverhaal....maar stel nou dat je als nietsvermoedende/nietswetende klant daar naartoe belt en zegt dat je last hebt van "strepen in je beeld" (je weet bijgod niet wat tearing is of dat het uberhaupt bestaat), dan zou zo'n medewerker je gewoon ermee laten zitten onder het mom van "Het ligt niet aan de TV" ? Triest eigenlijk maar goed....

19. Sony

Sony Geriatric Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    bravia boyz

Beste Bravia Boys,

hoe doet de xbox360 het op de sony bravia?; hoe hebben jullie trouwens je xbox 360 aangesloten op je tv. Via VGA of component? Ik meen ergens gelezen te hebben dat aansluiting via vga niet helemaal jofel werkt.

Reden te meer voor mij om voor de v serie (32 inch) te gaan. Die lijkt toch beter beeld te hebben dan de s serie.

Final question; hoe is het (analoog/digitaal) tv kijken op de bravia?

vast bedankt voor je antwoord...

groet

20. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke duidelijk uitgelegd.
    Maar het is idd een vaag probleem als ik het zo hoor en het zou kunnen worden verholpen door een soort van Vsync optie op de xbox 360 misschien?
    Is dit trouwens schadelijk voor je scherm?
    En wat voor responsetijd heeft jou LCD dan omdat ji er last van hebt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina