De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Als het een speelmiddagje word, zorg ik wel voor de grenadine. ;)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    @Banjy,

Ik zal het zometeen even nakijken. Het afsnijden is mij nog niet opgevallen in ieder geval, maar wie weet ;).

@Xbox360boy,

Vraag me inmiddels wel af welke firmware versie het tearing probleem verhelpt. Mijn tv heeft nu een firmware van 7 juli 05 (10.53.05 staat daar nog onder).

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perfect Dark Zero vertoont hoe dan ook tearing, of je um nou op 480p/720p/1080i @ 60Hz zet....blijkt een spelmatig probleem te zijn.

Heb hier de firmware versie 17 Augustus en met andere spellen, Kameo, Quake IV en Amped 3, of het bekijken van films op 720p heb ik er gelukkig geen last van :)

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  4. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dus GEEN last van Tearing...

5. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet (bij PDZ). Volgens mij staat hij op 1080i @50 Hz

6. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ok hier even een foto van pgr 3:

- F50 (niet GT)
    - Geen joystick bewegingen, dus uitzicht gewoon recht naar voren.

Zou iemand dit eens willen vergelijken met zijn eigen beeld? En dan dus vooral letten op de spiegels, deze lijken me gewoon niet helemaal goed.

7. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb m'n LE26R51B vandaag binnengekregen!

Dus ik ben gelijk begonnen toen ik thuis kwam, tv ingesteld enzo.
    Daarna xbox 360 en op 720p ingesteld, zag echt prachtig uit!
    En daarna ff een dvd'tje snel bekeken met m'n dvd speler dat zag er ook super uit.
    Alleen toen ik m'n xbox ging proberen vond ik het weer wat tegenvallen, wat voor instellingen gebruiken jullie eigenlijk.
    Ik zal wel wat kleine dingetjes moeten veranderen.

Maargoed, ik dacht trouwens ook dat de xbox 360 werd aangesloten via HDMI om echte HD te krijgen maar dus via component, ik dacht eerst dat component gewoon als extra was ofzo.
    Hierin heb ik me dus vergist, maargoed erg goeie service van bobshop binnen 6 dagen m'n scherm binnen maar nog ff goed alle instellingen nagekeken dus tot nu toe dik tevreden :D .

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan in mijn menu ook geometry instellen. En dan blijkt dat er nog best veel 'buiten mijn beeld' valt. Alsof mijn tv inderdaad de input van de Xbox 360 een stuk afsnijd aan de randen.

Weet iemand hier meer vanaf?

9. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heet overscan, elke tv heeft het wel en is aan te passen in het service-menu. Je moet wel weten hoe je in de service-menu moet komen van je tv.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is je beeld echt zo donker of ligt het aan de foto?

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zie ik wel meer bij mij, ik kan een stuk kijken in de buitenspiegel, die zie ik hier helemaal niet.

12. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er hier iemand die het verschil kan uitleggen tussen een HDTV en een TV die HD-Ready is? De definities van een HD-Ready TV ken ik maar wat wordt dan een HDTV genoemd?

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    HD Ready

[​IMG] Wie nu een nieuwe TV gaat kopen en voorbereid wil zijn op de toekomst met HDTV, kan letten op het HD Ready logo. Dit geeft aan dat het scherm geschikt is om HDTV signalen weer te geven. De ontvanger die er in zit hoeft daar niet voor geschikt te zijn.

• Minimaal 720 lijnen fysiek kunnen weergeven.
    • Analoge YPbPr1 ingang (component video)
    • DVI of HDMI ingang (digitaal)
    • accepteert 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive (ā€œ720pā€)
    • accepteert 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced (ā€œ1080iā€)
    • De DVI of HDMI aansluiting ondersteunt 'content protection' (HDCP)
    Deze standaard geeft dus aan dat het scherm signalen in alle resoluties verwerken kan. Maar als het scherm zelf maar 720 lijnen heeft (minimum eis) dan kan het er natuurlijk nooit 1080 laten zien. Het scherm moet dan zelf een vertaalslag maken, en zal dus nooit optimale kwaliteit kunnen laten zien voor 1080i.
    HDTV

[​IMG] Het HDTV logo is bedoeld voor de ontvangers die HDTV kunnen weergeven, met een ingebouwd scherm, of in combinatie met een los HD Ready scherm. Voor een kabelontvanger zonder ingebouwd scherm zijn dit samengevat de belangrijkste requirements om compatible te zijn;

• DVB-C including 256 QAM
    • Video decoder support 1280 x 720 progressive en 1920 x 1080 interlaced
    • ondersteuning van MPEG-4 AVC HP@L4 en MPEG-2 MP@HL
    • Ingebouwde AC-3 (Dolby Digital) decoder.
    • MPEG-1 Layer II (2.0) geluid
    • Uitgang: analoog YPbPr of DVI of HDMI
    • HDMI of DVI uitgang met support voor HDCP
    De huidige decoders gebruiken allemaal MPEG-2 als compressiemethode. Ook huidige HDTV zenders zoals HD-1 gebruiken nog MPEG-2. Voor de grote hoeveelheid data die nodig is voor HDTV is er een betere compressie methode ontwikkeld; MPEG-4. De verwachting is dat in de toekomst vrijwel alle HDTV uitzendingen in dit formaat gaan plaatsvinden.

14. JeePee

JeePee Guest

Over dat plaatje van PGR3...

Bij mij zie je de spiegels ook niet. Je HUD past wel in je beeld, maar wanneer je in je spiegels wilt kijken moet je met het rechter pookje kijken. Dat ligt dus (volgens mij) niet aan het spel. Gewoon je rechter pookje bewegen ;)

15. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Foto. Heb hem namelijk genomen met me telefoon camera en was vergeten nachtmodus te kiezen, aangezien me kamer helemaal verduisterd was.

Maar ik ben eens wezen zoeken naar een vga-hd kabel maar deze is (nog) nergens te vinden. Volgende week worden ze bij de meeste weer verwacht.. Maar aangezien ik hier nu lees dat overscan in het service menu ingesteld kan worden kan ik misschien beter de monteur met nieuwe firmware afwachten, wellicht dat hij wat kan instellen...

Edit\ Nog een vraagje:
    Ik ben nu al een tweetal films tegen gekomen welke een grotere verhouding dan 16:9 hebben, ik denk eerder aan 20:9 bijvoorbeeld. Zijn dit toevallig bioscoop film files?? En om welk formaat gaat het dan? Ze zijn echt heel erg breed vergeleken met de hoogte. Bij 2x zo erg als bij 16:9

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  16. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je de 360 veranderen naar 60 hz?

En van m'n vorige vraag nog even: Is bij jullie de xbox kwaliteit ook wat achteruit gegaan?

17. Patvs

Patvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Sluit je de oude Xbox OOK met component aan?

18. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Nee met de advance scart kabel.

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem wel in de goede scart van je tv gedaan???

Je moet hem namelijk aansluiten op een scart met RGB, want als het goed is heb jij er twee waarvan een met RGB :)

20. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was bij mij ook dat de gewone xbox er best matig uitziet op me LE26R41.Toen ik op 2 dec me xbox360 op aansloot was dat veel en veel beter:+ :+ .

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina