1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    Hi ik zit de laatste centjes bij elkaar te sparen om zoon mooie samsung LE26R51 te kopen maar ik kwam langs de sitehttp://dtt-europe.comIk dacht hier iemand er eens over gehoord te hebben maar kan het niet meer terugvinden. Kunnen julie mij mischien vertellen of deze site betrouwbaar is?
    Hij is volgens mij wel goedkoop

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik ben mezelf ook een beetje klaar aan het maken voor de toekomst :)

Als ik het goed begrijp uit de draadjes moet ik op zoek gaan naar een tv die:
    *1920x1080p
    *HDMI (mocht er later een hdmi kabel komen)/Component
    *16: 9
    ondersteunt voor de optimale visuele presentatie van de x360. En ik bedoel hier dan ook echt de max.

Ook heb ik begrepen uit het verhaal dat het niet zo erg is als je geen component of vga heb want daar kan je verloopje aanzetten maar heeft dat kwaliteitsverlies tegenovergestelde van een directe component aansluiting? Zodra er een HDMI kabel komt kan ik beter die nemen omdat dan alles digitaal gaat en de kwaliteit beter is, toch?

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Elke verlenging/overschakelingen leverd inderdaad kwaliteits verlies op. Maar ik hoop dat je een fortuin hebt want 1920x1080p TV's zijn nog nauwelijks verkrijgbaar en peperduur. Alleen beamers/projectors zijn een beetje betaalbaar als je 1080p wilt. Maarja dan heb je uiteindelijk wel veel onderhouds kosten. Dus ik denk dat het slimmer is om gewoon een goede 720p/1080i tv te zoeken en dan later als de prijzen zakken en het niet zo onbekend allemaal is een 1080p TV kopen :)

4. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me al af waarom ik nergens zo'n 1080p kon vinden :D

Dan heb ik opzich een mooie tv gevonden, namelijk deze
    http://www.p4c.philips.com/files/2/26pf3320_10/26pf3320_10_pss_nld.pdf (let op pdfje) - kost 949 euro.

Maar ik zie dat er geen HDMI opzit en als ik gebruik wil maken van de "video formaten (720p,1080i)", die neem ik aan beter zijn als de "computerformaten (max 1024*768 )" dan moet dat dus wel perse (las ik op andere forum). Of zit ik hier fout en maakt de kwaliteit niet uit?

In ieder geval bedankt voor het antwoord :D

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Geen dank ;)

Met component (dat op iedere HDTV wel zit) kan je perfect 720p/1080i weergeven. Heb je geen HDMI voor nodig. HDMI is eigenlijk nogal nutteloos op het moment omdat er nog maar amper apparaten zijn die het gebruiken. Er zijn wel DVD spelers die het gebruiken maar dat is nog allemaal geen high definition. PS3 gaat het wel gebruiken maar die kan je ook via component aansluiten.

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus het lullige de philips heeft component blijkbaar niet :)

http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=34338&postdays=0&postorder=asc&start=0 daar is hij dus ook volop aan de gang met tussenstukjes en dergelijke. Misschien dat ik dan toch maar beter naar ander merk kan gaan kijken.

7. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Banjy

Ik heb nog even gekeken naar die spiegels bij de F50, maar ik zie de buitenspiegel ook niet, het klopt dus.
    Heb je die problemen ook met de zijkant bij gewone dvd's?

En je hebt idd veel meer maten dan 16: 9, sterker nog, de meesten films zijn niet in 16: 9.

Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  8. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is mij dus in een film opgevallen (720p) waar de zijkanten wegvielen dit was goed te zien doordat er woorden stonden aan de zijkanten die dus gedeeltelijk zichtbaar waren in tegenstelling tot mijn pc waar alles te zien was. In het service menu schijn je de overscan wel te kunnen aanpassen, maar daar blijf ik voorlopig van af. :) Ik vraag dat wel aan de monteur als hij nieuwe firmware komt installeren. De VGA kabel schijnt het trouwens ook op te lossen omdat deze 1:1 weergeeft.

9. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb mijn pc ook aangesloten op m'n lcd, en HD films aan het kijken geweest, maar zulke problemen niet tegengekomen.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij een HDTV ? Zo niet, dan is dat de oorzaak want op gewone TV's heb je idd geen last van tearing....

Het internet staat er vol van, Perfect Dark Zero vertoont een lichtelijke vorm van tearing....maakt niet uit welk merk/type HDTV je het over hebt. Hier op het forum ook iemand met een Bravia die er last van heeft, dus het lijkt me een spelgebonden probleem....

Nogmaals, het betreft een lichte en geen zware vorm, als je er niet op gelet hebt en dat ook niet doet dan valt het je waarschijnlijk ook niet zo snel op :)

Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om een HD TV te kopen, maar ik heb een kleine vraag. Ik houd er niet zo van om een "tussen oplossing" te kopen. Daarmee bedoel ik dus de HD Ready TV's. Over een tijdje zijn deze tv's weer achterhaald en zijn de 1080P TV's wel de standaard. Mijn vraag is dus wat de verwachtingen zijn. Hoe lang duurt het voordat die tv's wat vaker voorkomen? Als het een kwestie is van jaren, dan ben ik eerder geneigd een HD Ready tv te kopen. Duurt het maar een jaar, dan wacht ik liever...

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien de langzame ontwikkeling (en dan vooral in Europa) zou ik zeggen dat het nog wel ff duurt, bovendien betaal je je dan blauw voor zo'n nieuw scherm....tegen die tijd zijn de nieuwe generatie consoles misschien ookal weer in de ontwikkeling 8)

Als ik jou was zou ik een leuk HD-Ready schermpje kopen, die gaan ook sneller en sneller in prijs omlaag. Kijk maar eens in het gemiddelde elektronica-zaak-krantje, ze staan er tegenwoordig vol van :)

Vooral de Samsungs en Bravia's zijn hier erg populair onder de forumgebruikers....

13. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee zeker geen jaar, langer dan dat. De huidige consoles zijn echt nog niet krachtig genoeg om native op 1920x1080 fatsoenlijk te draaien. HD TV op de gewone zenders zal sowieso nog lang gaan duren, en dat zal ook zeker geen 1080p worden. Je bent prima af met een 720p/1080i scherm.

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ok, precies, dank jullie wel. Samsung en Bravia zijn inderdaad de meer populaire schermen. Ik neig nu meer naar de S26A10...

15. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit een beetje in dubio welk ik nu moet kopen. Ik had hiervoor al een smasung tv en was en ben daar altijd zeer over te spreken geweest.

Heb heb ik 3 samsung lcd hd -ready geselecteerd alleen weet ik niet echt welke ik moet nemen. Kwa spec verschillen ze niet veel graag info

Het gaat om de volgende types:

Samsung LE27T51B €949,-
    Samsung LE26R41B €1079,-
    Samsung LE26M51B €1399,-

LG 26LX2R €1179,-

Prijzen zoals ze staan aangegeven bij media markt.

Wie kan me helpen met de voor en tegens van deze types

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kleine tip.

Ga voor je scherm bij Media Markt of een andere electronica gigant kijken, maar bestel online.

Scheelt voor met LCD TV's meestal zo'n €200 iig.

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nja je kan wel naar Philips kijken maar dan wel een recente. Die van je link is vrij oud. Alle huidige Philipsen ondersteunen gewoon component en ook HDMI meestal.

18. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt daar ben ik ook wel over uit maar zit meer met het probleem welkt type ik nou zou moeten nemen. Even niet gekeken naar het uiterlijk van dat ding wie kan me helpen

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand trouwens die Bravia reclame gezien met die stuiterballen, schitterende reclame!

Mooi liedje ook trouwens, luister hem nu ook!

20. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Dat nummer is inderdaad geweldig... Welk nummer is dat???

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina