1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jose Gonzalez- Heartbeats

2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit even te kijken naar die tv's, ze spreken me erg aan! Ik zoek er namelijk ook eentje.

Wat ik als verschil zie tussen de LE26M51B en de andere is dat deze een HDMI input heeft.

Maar ik vraag me nu af is dit zo'n tv die het beeld vervormt naar een lagere resolutie? er staat bij een max resolutie van 1366*768 dat is lager als 1080i neem ik aan.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is mij inmiddels ook opgevallen (middels de ondertiteling van een film).

Heb jij btw dynamisch contrast aanstaan? Over het algemeen is de zwart/wit verhouding veel beter, maar bij snelle wisselingen van licht naar donker zie je dat de tv het niet bij kan houden. Dan is het beeld plots erg licht, of juist te donker. Na een paar seconden veranderd het beeld weer naar de juiste weergave...

Bij Perfect Dark zie ik tevens regelmatig het fenomeen "ghosting" optreden. Maar dit heb ik alleen bij 720p @60Hz heel erg :{. Het wordt tijd dat die nieuwe firmware wordt uitgebracht.....

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De LE26R41B heeft ook een HDMI ingang. Het klopt dat de LE27T51B geen HDMI ingang heeft, deze heeft namelijk een DVI ingang. Op zich is dat geen probleem. Je kan namelijk een HDMI naar DVI kabel of adapter kopen.

1080 heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. Dus deze resolutie zal worden verschaalt naar de native resolutie van de tv, namelijk 1366x768.

5. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik mijn xbox dan instel op 720P wordt er niets verschaalt??

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nope, die ondersteund ook gewoon 1080i :) Alleen voor 1080p heb je meer nodig, 1920x1080

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad! Je tv krijgt dan een resolutie van 1280x720 binnen, en geeft dat ook weer zonder dit te verschalen naar 1366x768.

8. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt mensen, ik denk dat het de le26m51b wordt van samsung. Ik ga morgen nog even in de stad kijken en anders wordt het gewoon deze :D

nog één klein probleempje, nu de x360 nog :p

9. mars15

mars15 Guest

Prijsverhoging dreigt voor grote lcd-schermen

Uitgegeven: 16 december 2005 17:04

WOERDEN - De prijzen van lcd-schermen groter dan 19 inch dreigen flink omhoog te gaan. De Europese Commissie stelt een invoerheffing van 14 procent voor omdat de schermen ook als televisie kunnen worden gebruikt. Dat stelde ICT Office, de branchevereniging van ICT-bedrijven in Nederland, vrijdag.

ICT Office vraagt nu aan staatssecretaris Wijn van Financiën om het tarief tot nul te reduceren. Vorig jaar dreigde ook al een invoerheffing van 14 procent, waarna Wijn ingreep.

10. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm? :confused:

De tv die jij wilt kan 720p volledig weergeven (dus alle informatie in de bron komt ook op je scherm)
    Tevens accepteerd hij ook een 1080i OF p signaal en kan dit ook gewoon weergeven echter gaat hij nu schalen naar de resolutie van je tv.

Ik snap dus ook niet hoe jij er op komt dat 1080i geen 1920x1080 beeldpunten nodig heeft en 1080p wel. :confused:

11. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Hey daar,

Kan iemand mij helpen? Ik word langzaamaan gestoord denk ik.... Vandaag heb ik m'n Xbox 360 eindelijk binnengekregen (ik slik alles in wat ik voorheen over Bart Smit heb gezegd), eenmaal thuis wou ik hem aansluiten op mijn tv en hier ging ik ff de mist in. Na een hoop geklooi heb ik uiteindelijk wel beeld :) , maar geen geluid :'-( . En volgens mij kan het beeld nog mooier, want hd-ready.

Nou heb ik overal op internet gekeken of er toevallig gewoon een simpele foto te vinden is van de kabels vanuit de Xbox 360 die achter in de tv gaan. Het is niet mijn bedoeling om interressant te doen met allerlei technische shit maar het gaat om een Samsung lcd tv, 32 inch, LE32r51 bx. Ik heb de premium Xbox360 versie.

Mijn tv en Xbox staan gevaarlijk dicht bij het raam en als ik nog langer aan loop te kloten ben ik bang dat ze daarna 2 verdiepingen lager liggen. Wie O wie kan mij helpen?

Alvast bedankt_O_

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    EDIT: Laat maar, je hebt gelijk :) Maar die samsungs accepteren geen 1080p signaal toch, kan ik niks over vinden althans?

Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  13. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er maar vrede mee gesloten dat er dan maar gedownscaled wordt, zal waarschijnlijk toch maar op 720p spelen omdat er dan niet geresized wordt en het is progressive. Denk dat een tv met een hogere resolutie en dezelfde aansluitingen iets te duur wordt.

Ik weet ook niet of hij dan wel ondersteuning heeft voor 1080p, dat staat nergens idd. Neem aan van niet, maar wel de 1080i (staat in de handleiding).

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Schakelaartje op xboxkabel op HDTV, en de de component stekkers in je tv stoppen?

15. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf dit ook verder niet 100% te garanderen. Ik heb echter wel al eens een 1080p bestand weer gegeven. Echter met de kanttekening dat dit via de xbox 360 gaat. Welke dus alsnog (volgens mijn tv) 720p of 1080i uit geeft. Ik vermoed dat het wel kan maar dan niet met een verversing van 60 beelden maar eerder 25. Ach dergelijke materialen vind je voorlopig toch niet. ;)

16. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, nog steeds geen geluid:confused: . Schakelaartje staat idd op HDTV, en die component stekkers zitten in de tv(groen, blauw, rood). Die andere stekkers moeten toch gewoon als normaal in de scart-aansluiting?

17. RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese B.M.F.

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook nog een rode en een witte stekker, die moeten ook nog achterin je samsung tv audio in/out, dan zou het moeten werken.

Check ook ff het volume van je tv voor de zekerheid

18. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn toch in totaal 6 stekkers? Die blauwe, groene, rode...en dan aan een andere uitgang maar aan dezelfde stekker de rode, witte en gele?
    Waar zouden die laatste 3 dan in moeten? Volgens mij heb ik elke denkbare opening wel gehad nu?(............nou ja, bijna8) )

19. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo werkt het natuurlijk niet. Zoals jij het doet sluit je 2 videokanalen aan.
    Gewoon de blauwe, groene en rode in de component aansluitingen en dan de rode en de witte in de audioaansluitingen, de gele gebruik je dan niet meer.
    Kijk maar eens in je xbox 360 handleiding, staat het duidelijk in.

20. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Krijg nou wat........ Er zitten idd 5 openingen naast elkaar, geel is niet meer nodig. Heb het net geprobeerd en voila: geluid! I owe you one!

Groeten uit n00bcity|:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina