1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké super bedankt! Kost inderdaad rond de 750 euro. Precies de TV die ik nodig heb:)

2. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let er wel op dat deze tv geen HDMI heeft,op zich niet zo heel erg;)

3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor deze info. Nu weet ik zeker dat ik deze kabel ook ga halen. :D Misschien zou je er eens een review tegen aan kunnen gooien (met verschillende beelden) maar anders doe ik dat wel want ik neem aan dat jij je 'oude' kabel al weer hebt opgeborgen. ;)

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    wellicht kan tipex mij eens uitleggen waar het kwaliteitsverschil inzit tussen xga en 1080i op de xbox 360.

dacht zo uit mijn hoofd dat 1080i........1920 bij 1080 beeldlijnen naar voren toverd.
    dat zijn er meer dan de xga 1360 bij 768 doet.......maar xga ziet er absoluut scherper,kleurrijker en strakker uit dan de 1080i optie.
    ik blijf het vreemd vinden.....maar t'is net als rivella....best lekker :+

5. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch normaal dat de xga resolutie er beter uit ziet als dit de maximale resolutie van het scherm is.
    Bij 1080i zal de xbox 360 het beeld voorzien van een hogere resolutie, maar doordat je scherm maar 1360 x 768 pixels bezit, zal het scherm het beeld terug downscalen naar een lagere resolutie.
    Als je het beeld direct op xga resolutie naar het scherm stuurt, zal het scherm geen bewerking op de resolutie uitvoeren, waardoor er ook geen kwaliteitsverlies is.

6. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een fixed resolution display panel(LCD,plasma enz) hierop zal een progressief signaal altijd beter zijn als interlaced. Als je interlaced uitstuurt uit een bron dan zal je tv het progressive maken middels de de-interlacer in je tv, hierdoor zal je altijd een iets softere beeld krijgen. Dit ligt ook voornamelijk welke de-interlacer en scaler in je tv zit, farouja? sil? zelfs die hebben er last van en dat zijn de betere zoniet de beste.

2de punt is component vs vga hierbij is vga superieur i.v.m. alles gaat gescheiden naar je display zoals rood,groen,blauw,vsync en hsync. Bij component gaat h/vsync op groen hierdoor lever je bandbreedte in wat resulteert in verlies.

Dus een progressief en vga kabel heeft geresulteerd in een betere plaatje.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    mooi mooi allemaal.......en het werkt ook nog.

xga is hier bij mij in huis absoluut the winner ook al moest ik wat ruimte op mijn lcd scherm inleveren......het is werkelijk snaarstrak.

8. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat houdt dat precies in:p?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    1368 pixels he.........

miereneukermodus uit 8)

10. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag de LE26M51B gehaald en hij bevalt perfect, op scart -> xbox 1 ook prima kwaliteit.

Vraag me alleen af waarom hij af en toe blauw dat rondje oplicht terwijl ik toch nergens op druk, iemand een idee die hem ook heeft.

11. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox ook bijna helemaal onder controle, het ziet er iig beter uit dan vorige week.
    Alleen m'n ps2 heeft heel erg lelijke kwaliteit en dat ligt aan de kabel, vreemd want met m'n vorige tv werkte dat prima.
    Dus daar moet ik nog even voor kijken.

12. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan morgen een HD tv te gaan kopen (met als hoofdreden voor mijn 360) Denk er ongeveer 1200 euro aan uit te willen geven.. Wat is in deze prijsklasse volgens jullie een goede keuze?

13. TeT NL

TeT NL THE FREAKY CLOWN

Leuk Bevonden:
    0
    hd aan sluiting?

Ik had mijn nieuwe xbox eerst met scart aangesloten, vond het beeld niet zo mooi. Heb toen het scart verlengstukje eraf gehaal moest mijn receiver ff loskoppelen van mijn plasma, toen ik de receiver omdraaide zag ik tot mijn stomme verbasing dat ex5 ingang had voor de tulp stekkers voor hdtv en daaronder voor de audio. Dus die heb ik aangesloten, xbox360 aan gezet de switch naar hdtv omgezet en de settings naar hdtv ingesteld op 780p en hij deed het gewoon. Het beeld is goed scherp, ik kan alleen niet terug vinden in het boekje van de plasma of deze hdtv ready is. Het is een JVC plasma
    http://www.jvc.nl/product.php?id=PD-42D30ES&catid=39

Is deze plasma wel HDTV ready?

thnx._0/

14. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dan de 32'' versie voor 1250?

1100 voor de 32'' van samsung is het goedkoopst dat ik ben tegengekomen heeft iemand ervaring met deze shop?

http://www.dtt-europe.com/shop/produ...products_id=36

15. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de toekomst zal de Xbox360 en PS3 deze kabel krijgen de HDMI.Het betekend volgens mij dit: High Defenition Media Interface.Het schijnt weer iets beter te zijn dan Component.Op zich maakt het niet veel uit omdat component ook HD singalen kan doorgeven.

Laatst bewerkt: 19 dec 2005
  16. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je zelf al achter kwam accepteerd hij de signalen wel. Hij heeft alleen een nogal vreemde resolutie: 768x1024 dus echt HDTV is het niet. Maar als jij je xbox 360 op 720p instelt dan zal het er vast en zeker mooier uitzien dan gewone tv. En anders test je dat toch even? :) (gewoon de switch eens op tv zetten)

17. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony Bravia 32"

www.budgetwinkel.nl

Daar kostte hij onlangs 1050euro incl verzending installatie etc etc

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    1366_0/

19. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar beuker jij hebt het over zwarte balk(jes) links en rechts. Is dit dus 3 pixels aan beide kanten??? Of vermoed je dat het toch iets meer is...?
    Ik ga trouwens na jouw positieve verhalen zeker ook die vga kabel halen.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even een vraagje aan Banjy i.v.m. de firmware upgrade.....

Jij had toch last van tearing en had een monteur gevraagd voor een firmware upgrade, en je had te horen gekregen dat er binnenkort een nieuwe versie van de firmware uit zou komen ? Wat doet deze firmware allemaal precies en in welk opzicht is hij beter dan de vorige versie(s) ? Zou je deze firmware altijd kunnen aanvragen, of alleen als je echt klachten hebt over de huidige manier waarop je TV presteert ?

Wat ik ook zou willen weten is of je TV bij zo'n firmware upgrade terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen, of dat je gewoon al je huidige instellingen behoudt....als je dat even voor me zou kunnen vragen aan die monteur zou ik dat heel fijn vinden :)

Ik vraag dit omdat ik me af begon te vragen of het tearing probleem bij Perfect Dark Zero misschien op te lossen is met een nieuwe firmware, en ook omdat ik dus ben gaan twijfelen of mijn firmware versie (17 augustus) het probleem wel helemaal oplost....ik bedoel als er verbetering te behalen valt is dat altijd interessant natuurlijk.

Daar komt bij dat ik mijn TV heb laten calibreren, en als bij de firmware upgrade de TV terug gaat naar fabrieksinstellingen ben ik dat dus helemaal kwijt (en ook de 125 euro die ik ervoor betaald heb)....dus die vraag speelt ook mee. Ik hoop snel je bevindingen te horen :)

Laatst bewerkt: 19 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina