heb gisteren de hd vga kabel gekocht(bij de v&d notabene)en ben daar nadat ik king kong heb gezien in de bios mee aan de slag gegaan.
na het aansluiten krijg je in het display menu een keuze uit een achttal(kan er eentje naast zitten) resoluties beginende bij 640/480 en maximaal 1360/768.
heb meteen de hoogste gekozen
om te kijken wat er nou precies gebeurd.
mijn scherm accepteerd het signaal en schakeld om van vga naar xga en ziet er werkelijk fantastisch uit.
wat ik wel vreemd vind is dat het beeld er absoluut op voorruit gaat wat meteen zelfs al zichtbaar is in de tabbladen van het opstartscherm.
lettertjes en achtergrond zijn veel scherper dan via de standaard componentkabels.
vreemd...ja best wel want voorheen draaide ik alles op 1080i wat uiteindelijk meer beeldinfo bevat dat de 1360/768 xga toestand die nu aan het werk is.
ik ben ook meer de geluidsfreak hier maar dit ziet zelfs stevie wonder...het verschil is groot.
een klein nadeel wel is dat aan de randen van het beeld(links en rechts)een klein zwart balkje ontstaat.
echter het beeld heeft er geen last van,wordt niet samengeperst is veel kleurrijker en is beter van contrast.
waar precies nu dit verschil inzit......een uber expert mag mij dit vertellen maar persoonlijk vind ik xga er veel beter uitzien dan 1080i of 720p.
ps.
king kong was baggervet geweldig.
Klik om te vergroten...