1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja dat wilde ik inderdaad doen maar kreeg ze steeds niet te pakken, inmiddels wel gelukt en ze vertelden mij dat je je tv pas kan omruilen als je meer dan 5 dode pixels hebt! Wel vaag allemaal.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tante Truus : Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung ! :D Alleen begrijp ik iets niet, in je laatste post zeg je dat je de X360 via de RGB gaat aansluiten....ik denk dat je wel weet dat een RGB kabel geen HD signaal kan doorgeven ? Als je HD beeld wil op je Samsung, moet je een Component of VGA kabel gebruiken :)

Uhm wat betreft die Component VS VGA discussie....ik heb mijn X360 via de Component aangesloten en ik heb echt geen last van afgesneden beeld hoor. De VGA kabel wou ik gisteren gaan halen, maar heb me toch bedacht. Misschien dat ik het later alsnog doe, dan zal ik mijn bevindingen ook posten :)

@ Wallace : Toen ik mijn TV kocht heb ik Samsung van te voren gebeld over een eventueel dode pixel beleid, de medewerker wist mij te vertellen dat een LCD bij aankoop geen ENKELE dode pixel mag bevatten. Zo wel, dan kun je hem terugsturen en krijg je gewoon een nieuwe.

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn ook de soort schijfjes waarmee gecalibreerd wordt?

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    tis iig een mooi hulpmiddel om zonder al te veel moeite een heel groot stuk in de perfecte richting te komen.

5. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beelddiagonaal x 4 = kijkafstand (ongeveer)

Ben benieuwd....laat je in ieder geval niet leiden door 2 fotos.

Laatst bewerkt: 21 dec 2005
  6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier wordt niet mee gecalibreerd, het is een hulpmiddel om zelf je tv beter af te stellen. Bij een echte calibratie wordt een sensor en software gebruikt om tot een ideale configuratie te komen. Heb zelf een vergelijkbare dvd en het resultaat is zeker heel aardig. Maar dit soort dvd's houdt nooit specifiek rekening met jou weergever. Het calibratie proces loopt ook nooit van stap 1 tot stap 10, gaande weg het proces kan je tot het besluit komen dat je een eerdere stap aanpast omdat je blacklevel of wat dan ook nadelig wordt beinvloed.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    wat lees ik nou tipex??????/

heb je de rsp 1098 in huis staan????

ik kom eraaaaan :+

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whooooops Major Typo :)

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    kom anders halen wij hem met ons 2'en wel op......ik rij met de bus de voorgevel er wel uit......jij rent naar binnen :+

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo foto geniek, maar wlelicht dat mijn bivakmuts inmiddels gewassen is dan kan het wel :)

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat ook nog te denken om die vga kabel te halen, maar nav de foto's toch maar niet. Ik vind het beeld verticaal te streperig en de kleuren zijn idd niet zo mooi. Het is wel iets scherper daarentegen, maar ik vind het prima zo.

btw bedankt voor de foto's Arjan! _O_

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Beeldkwaliteit moet je niet beoordelen op die foto's :) Geeft niet de waarheid weer.

13. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zat ik dus ook mee vandaar dat ik vroeg of ze enigzins er op lijken.
    Arjan zou jij trouwens nog eens willen kijken of je nog steeds beeld instellingen kan doen met de vga kabel? Dus contrast, helderheid etc...

Ben trouwens vandaag op zoek geweest naar die kabel maar was weer nergens te vinden :mad: Ik wil hem namelijk toch wel graag uit proberen vooral doordat je meer te zien krijgt. En ik geloof niet dat het verschil qua kleur net zo groot is als jouw foto's moeten doen geloven...

14. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb meerdere gehoord hier over dat de kleuren wat minder waren. Maargoed, het boeit ook niet zo, het verschil zal evengoed geen dag en nacht zijn denk ik.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Die verticale strepen zegmaar dat komt door de foto, van de kleuren weet ik niks.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor mij waren de kleuren van de vga kabel onacceptabel

17. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    ZO mijn LCD voor de slaapkamer is ook binnen.. Het is uiteindelijk de Sony KLV-S32A10 geworden (82cm)... Waarschijnlijk zal ik er niet zo heel veel gebruik van maken icm de Xbox360 want die staat beneden op de plasma :)

Ziet er erg goed uit, al is digitale TV zo op het eerste gezicht wel een must. Maar waarschijnlijk komt dit omdat ik dit beneden ook al heb, dus zit te denken aan digitenne aangezien je geen 2 UPC digital aansluitingen kan nemen :mad:

Foto

18. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm je maakt me weer aan het twijfelen :p ;) Heb jij ook nog geprobeerd de settings aan te passen? En heb je hem inmiddels ook op je LCD getest of alleen dus nog die beamer?

Ik hoop dat arjan antwoord kan geven op mijn vraag of je nog instellingen kan veranderen met vga. Ben dit vergeten te checken toen ik me pc eens had aangesloten.

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Juist met de vga kabel kun je weinig prutsen aan de kleuren. De kleuren waren prima met andere aparaten aan de vga aansluiting van me beamer. Niet op me lcd tv geprobeerd en ook geen plannen voor eigenlijk, veel te klein :)

20. 2Day

2Day Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m via vga aangelsoten op een samsung m51, en het ziet er schitterend uit. Scherp en de kleuren zijn top (kameo bewijst uiteraard veel), hoe component eruitziet bij mij weet ik natuurlijk niet maar dit is prima.

Hoe maken julie hier al dat HDTV geweld schoon van stof? Monitor doekjes, natte doekjes? Ik heb er doekjes bij gekregen in de verpakking van het scherm, maar natte doekjes over me LCD vindt ik toch eng.:{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina