1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De kleuren e.d van de foto`s die ik heb gepost komen niet overeen met de werkelijkheid. De witbalans en andere instellingen van m`n camera kunnen de boel ook aardig hebben beïnvloed.

De beeldkwaliteit van de VGA kabel komt in werkelijkheid ietwat flets t.o.v. de beeldkwaliteit van de component kabel. De reden hiervan is dat alle digitale beeldverbeteringstechnieken zijn uitgeschakeld in de VGA mode. Bij Samsung toestellen heet dit bij voorbeeld DNIe.

Het enige dat ik nog in kan stellen in de VGA mode is het contrast, de helderheid en de kleurtoon. Ik had het beeld wel afgesteld op de component ingang m.b.v. de DVD waar beuker het over had. Maar goed, ik moet het beeld nu nog een keer afstellen voor de VGA mode.

Zolang je tevreden bent met de beeldkwaliteit van de component kabel zou ik het lekker daar bij houden. Voor mij was de VGA kabel een verbetering t.o.v. de component kabel. Maar smaken verschillen, en zo zal de beeldkwaliteit ook per tv verschillen.

@2Day,

Het scherm kan je goed schoonmaken met het microvezel doekje dat bij de tv zat. Maar ze zeggen er ook bij, dat als je de lijst schoon wilt maken, je het doekje nat moet maken, i.v.m. krassen. Dus het scherm met een droog doekje, en de lijst met een nat doekje :).

Laatst bewerkt: 21 dec 2005
  2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik wil niet stoken, maar dat zou ik dus echt niet accepteren.
    Met een TFT scherm voor je PC, oke, dan kan ik er nog inkomen.
    Maar met een LCD TV, echt niet.

Als ik er 1 koop, en die heeft ook maar 1 dooie pixel... Reken maar dat ie direct retour gaat.

3. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad.

Als er na verloop van tijd dode pixels optreden, kan ik die 'eis' wel enigzins begrijpen. Maar bij aankoop heb je recht op een volledig werkend en compleet produkt, dus is één dode pixel al onacceptabel. Meteen ruilen de handel, je hebt recht op een punt gaaf product ;).

4. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    [GEZ] VGA kabel voor de 360 :)

Ik heb zelf (ook) de M51 van Samsung en vind het gezien de hele investering zeker de moeite waard om zelf te beoordelen of de VGA mij beter bevalt dan Component.

Morgen even een kabeltje scoren bij BS. Tenzij ... PM me maar.

5. Ferraghini

Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn toch 2 verschille soorten HD televies?, namelijk de HD Ready en de HDTV.

Ik heb gehoord dat de HDTV nog niet uit is, weet iemand misschien wanneer hij te koop is?

de HDTV is toch beter? En weten jullie misschien een mooie en goeie HD televisie, mijn moeder wil graag een nieuwe tv, maximaal 6000 euro

Wie kan me helpen?

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht*

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    :cool:

M.a.w, lees de beginpost even Ferraghini :)

8. Tante Truus

Tante Truus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu te internetten (laptop op de LE32R41B op 1360x768 is nu gelukt met Powerstrip), en de knalwitte pagina's van dit forum zijn ook een aardige test wat dode/defecte pixels betreft! :+

Maar Nokia Monitor Test blijft het beste progje hiervoor. Inclusief een goede test voor de voeding. Moet dus wel via de computer. Ik heb daarmee gelukkig geen dode/altijd aan-pixels kunnen ontdekken.

9. Tante Truus

Tante Truus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, zal wel door de euforie komen :+ Component it is!

10. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Kan ik hem niet lenen :p. Ik betaal een bedrag en je stuurt hem op en ik stuur hem weer terug zodra hij klaar is :). (Hoe bedoel je gierige nederlander :cool: )
    Ik zit nu echt te tweifelen om deze DVD te kopen of een callibratie te laten doen (hij was me vergeten toen ik me ingeschreven had in een tour :eek:). Zit er echt zo veel verschil tussen een dvd callibratie en de 'echte' (prijs/kwaliteit).

Laatst bewerkt: 22 dec 2005
  11. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Met een DVD calibratie bereik je nog geen kwart van een ISF calibratie. Mijn advies is om een afspraak te maken in Emmeloord en daar ter plekke een calibratie uit te laten voeren voor € 80,-. Je kunt daar gewoon op wachten. Kost wat maar dan heb je ook wat!

12. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Blabla... :confused:
    Sinds wanneer willen MOEDERS een tv van 6000 euro = meer dan 13000 gulden???
    Vind het een beetje nep he maargoed... :{

Tevens staat er in deze thread al zoveel over hdtv's dat het overbodige vragen worden...

13. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zoveel geld aan je TV wilt besteden zou ik inderdaad even wachten op een HDTV. Die zijn nu wel al te koop maar kosten over de 10.000 euro. Over een jaartje of 2 worden ze allemaal veel goedkoper en kun je voor die 6000 een prachtige HDTV kopen en dan heb je ook echt iets.

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    het is maar goed dat jij geen verkoper bent. Je zou je beste prospects wegjagen :9 .

Anyways, 2 jaar wachten is nooit een optie natuurlijk, dan kun je altijd blijven wachten op het nieuwere of op een prijsdaling. Voor zoveel geld zou ik me gewoon voor laten lichten bij een goede winkel.

15. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat geld zou ik er lekker een dikke surround set bijgooien.

16. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Die doekjes zijn meestal vochtig, en niet nat. Zolang er geen druppels de randen van je scherm binnenlopen is het veilig.

17. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Philips 37" 3000-4000 Euro --> True HD <--

http://www.kieskeurig.nl/product/62B159E530070694C1257060003527EA.htm

Opzich vind ik dit niet zo duur als je vergelijkt met die serie van 32" die HD Ready is :)

Laatst bewerkt: 22 dec 2005
  18. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zijn ook progjes voor. Maar niet iedereen kan zijn PC op zijn HDTV aansluiten (zoals ik). Dan is dit wel een handige oplossing.

19. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah idd deze had ik nog niet gezien. Ik had de LC 45GD1E bekeken maar die was toch stukken duurder (is dan wel 45 inch). Misschien een handige tip voor Feraghini.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Neem zo iets idd, neem er een leuke dvd speler bij, een mooie 5.1 set (of beter die stijlvol in de kamer past) en hou wat geld appart voor als er blue ray spelers uitkomen. dan heb je zeker een mooi setje en blijf je onder de 6000. Ik neem aan dat de ruikte in de kamer er wel is, bij studentjes zoals ik kan dat wel eens een probleem zijn :9 , maar ik denk dat jullie daar geen probleem bij hebben als je al 6000 voor een televisie over hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina