1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik verkoop de tv ook niet meer, hou het toch maar bij lcd, is toch een super mooi beeld

2. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even mijzelf quoten maar ik verkoop de tv toch maar niet, is toch wel een mega mooi scherm dus de beamer valt af.

3. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Heel verstandig ;)

Hoe zit het met de andere Bravia eigenaren trouwens?
    Zijn we allemaal tevreden??? :D

4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja zeker weten doe je het nooit natuurlijk, maar er waren een 6-tal schermen van op dezelfde bron aangesloten, dan zou ik toch wel denken dat het redelijk overeenkomt.
    Maar Panasonics zijn wel de betere plasma's ja.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op htforum.nl een vraag gesteld, maar misschien weet een van jullie het ook, dus ik kopieer 'm ff hierheen:

Ik wil graag m'n dvd-speler, die Y,Pb,Pr ondersteunt (de Harman DVD1), aansluiten op mijn NEC VT540K (beamer). Maar in de specs van de beamer zie ik alleen maar staan dat ie Y,Cb,Cr ondersteunt... Op de website van projectorcentral staat echter dat hij 1080i én 720p ondersteunt. Kan ik hem dan toch gewoon aansluiten? Hier de link naar projectorcentral:

http://www.projectorcentral.com/NEC-VT540k.htm

Hier de specs door NEC zelf:

http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_spec_1660.pdf

Hoe kan ik 'm trouwens soieso het beste aansluiten? Op de dvd-speler zit geen component output maar hij ondersteunt dus wél Y,Pb,Pr via de scart. Daar kan ik dan zoiets als dit voor kopen:

En ik kan evt. een verloopsnoertje kopen zoals dit omdat er alleen maar RGB out op de beamer zit en geen component:

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Effe snel in de baas z`n tijd :cool:.

Y,Pb,Pr en Y,Cb,Cr is precies hetzelfde! Het is enkel een andere benaming voor hetzelfde :).

Je kan inderdaad een scart => component kabel kopen, en dan zo`n component naar VGA adapter.

Ik heb zelf ook zo`n component => scart kabel:

[plaatje]http://img464.imageshack.us/img464/9807/compscart6dl.jpg[/plaatje].

Gewoon bij Media Markt gekocht, was dacht ik €35,-.

7. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook mogelijk om een HDMI uitgang om te zetten in een component uitgang?

8. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal lastig zijn, want dat is digitaal > analoog. Maar het kan wel, maar dan moet je aardig in de knip graaien ;)

9. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu nog niet nodig maar het kan later wel te pas komen. Dus maar ff wachten dan. Misschien dat het dan ook goedkoper is geworden. :)

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even gezocht, maar Y,Pb,Pr is niet hetzelfde als Y,Cb,Cr. De ene is dacht ik analoog, en de andere digitaal, maar daar weet ik niet zo veel van. Ik weet alleen dat ze niet hetzelfde zijn;).

11. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

ja zeer zekers.
    hier in de winkels in de streek vindt ik de samsung geen mooie kleuren hebben.
    voor de games weet ik het niet maar voor de gewone tv en dvd vond ik het zijn geld niet waard.
    ik was ook eerst van plan de samsung te kopen, maar in de winkel stond ook het merk phillips en dat was helemaal wat anders vooral die 37pf9830 hij kost wel 3100 euro maar dat vindt ik wel zijn geld waard. deze phillips heeft voor mijn visie heel mooie beelden betere resolutie en heeft ook al 1080P.

ale met samsung zit ik met dubbele gevoelens

ik wel een klein vraagje zit er eigenlijk verschil op welke hdtv je neemt voor je xbox360 games op te spelen.
    want ik heb samsung al gezien met de 360 en dat was echt schitterend ik hoop ook dat dit ook zal zijn met mijne phillps

Laatst bewerkt: 28 dec 2005
  12. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Wel de philips mag dan wel een resolutie van 1920 x 1080p hebben, maar hij geeft enkel 1080i weer als signaal.

Ondersteunde beeldschermresolutie
    Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
    Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    We have heard of 1080p replay – the ultimate HD signal format for now anyway – in projectors from Sony, Samsung and others, but so far very makers have promised flat screen set capable of portraying the even higher defection images. The first 1080p sets are now beginning to trickle on the market from the likes of Philips, with its £2900 37PF9830 .

gevonden beter zoeken jong.
    zoek eens op google philips 1080p staat er vol van van deze 37pf9830

14. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel als ge het zo zegt zal ik dat ook doen, en hij aanvaardt geen 1080p signaal, hij aanvaardt maximum een 1080i signaal en converteert dat dan naar 1080p. Mijn vorige post is dus toch blijkbaar geen onzin.

Anyhow it turns out that the sets are not capable of inputting or processing a 1080P signal, but the electronics (EPLD) driving the panels convert the input signal to progressive scan and drive the actual display progressively at 1920 x 1080P.

Philips response in full is on the turn

'Further to answer the question on the Philips 42PF9830 and 37PF9830 and 1080P, we need to give you some background. Firstly the panels in the sets are indeed driven at 1080P – by that we mean they have a native resolution of 1920 by 1080 pixels and that the information is written to the display progressively. It is true that these sets are not capable of inputting or processing a 1080P signal, but then neither can the sets from the other manufacturers currently offering 1080P panels in Europe – however, the electronics (EPLD) driving the panel convert input signal to progressive and drive the actual display progressively at 1920 x 1080P.

15. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben uitermate tevreden...ben tot nu een tevreden gebruiker.

16. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie of er een HDMI kabel voor de 360 gaat uitkomen?

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, die gaat nog komen maar dat gebeurd pas als het nut heeft.

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  19. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    Met de eerste kan je hd gamen met je 360, de tweede geeft te weinig info over inputs om te beslissen. De display moet of component of vga hebben om te hd gamen met je 360.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ja, daar was ik ook al achter, dat zal ik dan moeten checken in de winkel..
    de eerste is wel vrij goedkoop btw. 645€ inclusief rembourskosten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina