1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dit soort dingen blijven lastig, want de ene winkel neemt wel de moeite om een tv een beetje knap in te stellen en een andere winkel niet. Ik heb in winkels gestaan waar ik de samsung niet mooi vond en bij een andere winkel sprong ie weer uit met de kwaliteit. Ik heb ook het idee dat het afhangt waar de winkeliers de meeste winst op maken, die worden natuurlijk beter afgesteld. Kijk de Philips is kwalitatief wel beter ongetwijfeld, maar ik vond het het prijsverschil niet waard destijds.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat klopt ja, Y, Pb, Pr is een analoog component signaal, en Y, Cb, Cr een digitaal component signaal. Maar ze zouden in principe probleemloos met elkaar samen moeten werken, maar goed.... in principe :). Dus geen garantie dat het werkt :eek:.

Edit//

De Samsung monteur komt aan het eind van de ochtend een firmware upgrade uitvoeren :).

Laatst bewerkt: 29 dec 2005
  3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, mijn fout, ze zijn wél hetzelfde. Hier een uitleg van iemand van het htforum (degene met erg veel verstand van dit soort dingen):

Y,Pr, Pb is analoog component zowel interlaced als progressive
    Y,Cr, Cb is EXACT gelijk maar de aanduiding die veel in het oosten wordt gebruikt wij europeanen en USA gebruiken Y,Pr,Pb.

Dus ze zijn compatibel met elkaar?

In principe wel.
    Soms zie je alleen in bepaalde projectoren dat er een optie is om te switchen tussen Y,Pr,Pb en Y,Cr,Cb het is dan uitproberen wat het beste resultaat geeft maar in principe Y,Pr,Pb.

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Aha oke :).

Ik had namelijk deze uitleg nog gevonden:

[plaatje]http://img363.imageshack.us/img363/913/comp4zg.jpg[/plaatje]

Bron

Maar het komt er dus inderdaad op neer dat ze hetzelfde zijn :).

PS.

Selectro service group is net langs geweest voor de firmware update. De beste man zei dat het 'tearing' probleem bij hun niet bekend was. Terwijl Samsung mij in een mailtje zei dat het een bekend probleem was, en middels een firmware update was te verhelpen :confused:. De firmware is in ieder geval bijgewerkt, maar het tearing probleem is niet verholpen. De nieuwe firmware zou alleen het teletekst probleem verhelpen.
    Dus.......

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vaag :confused: Welke firmware versie (datum) heb je nu dan als ik vragen mag ?

Want als jouw verhaal klopt dan zou dat betekenen dat geen enkele Samsung uit deze serie, momenteel tearing vrij is....

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk mag je dat vragen :cool:,

Dat is nu het gekke, ik vermoed dat de firmware helemaal niet is geupgrade :confused:. Een tijdje geleden poste ik hier nog dat ik deze versie had: Jul 07 2005, 10.53.05. Nu heb ik net even gekeken en er staat nog precies hetzelfde?

Ik ga zo maar eens met Samsung aan de bel hangen, het begint me nu een beetje te irriteren....

Welke firmware versie heb jij eigenlijk?

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb firmware versie Aug 17, en zoals al eerder vermeld heb ik alleen bij Perfect Dark Zero lichtelijk last van tearing (dit ligt aan het spel)....

Alle andere spellen/trailers op 720p @ 60 Hz totaal geen last van tearing.
    Maar als ik jou was zou ik het nog eens goed navragen idd, en anders erbij vermelden dat je mensen kent die een andere firmware versie hebben en die geen last hebben van tearing. Volhouden dus dat er een oplossing moet zijn, je vooral niet laten afschepen....

Ik vind het werkelijk te gek voor woorden dat Samsung NL blijkbaar niet op de hoogte is van de mankementen van zijn eigen producten. Je hebt gewoon recht op een goed werkende TV, kunnen ze dat niet realiseren dan heeft iedereen met een Samsung die er last van heeft gewoon recht op geld terug. En dan zou in mijn geval dat geld uitgaan naar de concurrent, namelijk Sony ;)

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oke, met Perfect Dark heb ik het alleen continu. Wanneer je stil staat en op en neer kijkt zie je af en toe iets. Maar wanneer je heen en weer kijkt is het niet normaal meer zo erg. Bij andere games is het minder, maar wel continu aanwezig (CoD2, NFS:MW, Kameo, PGR:cool:.

Inderdaad geld terug :). Maar of het een Sony wordt weet ik niet! De Milano`s zijn ook erg mooi:9.

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen ligt het bij jou idd aan je TV dan, ik kan me heel goed voorstellen dat je natuurlijk baalt als een stekker want dat zou ik ook doen als ik in jouw schoenen stond....

Anyways, tis nu eenmaal niet anders. Je dient gewoon geholpen te worden met je probleem, kunnen ze dat niet dan hoef jij niet met die TV te blijven zitten....simpel :)

En idd, de Milano's zijn ook heel stijlvol....maar als ik zo slecht behandeld zou worden door Samsung en meerdere malen te horen krijg "dat het probleem niet bekend is", dan zou ik alleen al uit principe overstappen naar de Bravia's ;) (of een ander, goed merk)

EDIT : Hou ons op de hoogte van je "firmware verhaal"....ben trouwens ook benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan. Banjy, jij had toch ook last van tearing ? Heb jij al iets ondernomen ?

Laatst bewerkt: 29 dec 2005
  10. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Banjy zou als het goed is door die monteur worden gebeld, want het tearing probleem was niet opgelost maar zou worden opgelost met de firmware die binnenkort zou uitkomen.

Ik heb zelf eigenlijk nergens last van mbt tearing, wel het teletekst probleem. Ik zal eens kijken wat voor versie ik heb, dat is in het service menu te vinden zeker? Maargoed, ik wil sowieso wel een update, want ik hou wel van firmware updates, maakt niet uit wat voor apparaat het is :+

De Bravia's zijn trouwens idd wel mooi, heb er laatst naar staan te kijken.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow ja klopt, mijn geheugen is ff nie meer wat het is geweest :+

In het Service Menu kun je idd vinden welke versie je hebt....
    Maar kun je sowieso een firmware update aanvragen dan, ook als je niet direct ergens problemen mee hebt ?

12. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal misschien idd niet kunnen, maargoed ik heb het teletekst probleem, dus dat is geen probleem ;)
    En ach, ze zullen misschien niet eens echt controleren of je wel problemen hebt :+

13. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds dinsdag mijn samsung LE23T51B binnengekregen. Als ik mijn xbox erop aansluit krijg ik perfect beeld. Alleen als ik gewoon tv ga kijken dan krijg ik een soort ruis op mijn tv.
    Zou dit te maken kunnen hebben met het upscalen van 576 naar 768 beeldlijnen? Als dit zo is, kan ik dit dan verhelpen door digitale televisie aan te schaffen?

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Update 1 :)

Net nog even met de helpdesk gebeld. De medewerker begreep niet wat een 720p @60Hz ingangssignaal was... HD werd ook niet direct begrepen. Ook het tearing probleem was niet duidelijk. Toen ik voorstelde dat hij maar eens een kijkje moest nemen in het dossier, werd het hem iets duidelijker. Daarin had een collega die er wel iets meer van af wist namelijk precies bijgehouden wat er is besproken e.d. Dat wordt ook wel een referentienummer genoemd :+.

Na een hoop geduld....

Hij stelde voor om de monteur weer terug te sturen. Dat leek mij weer geen goed idee, tenzij hij een goede firmware met zich mee zou nemen ;). Dus ik leg nog één keer de situatie uit aan Bassie de clown: Toch raar dat ik in een e-mail aan Samsung het probleem helder heb omschreven, waarop ik de bevestiging krijg dat het probleem bekend is, en het middels een firmware update is op te lossen. Ook staat er in de e-mail dat ik contact op moest nemen met de helpdesk om een afspraak te maken voor reparatie. Dus ik denk: te(a)ring probleem => probleem bekend => firmware update => probleem opgelost.

Dan komt er een monteur langs aan wie ik nogmaals het probleem moet uitleggen, omdat hij er nog nooit van had gehoord. Een collega van hem was wel bij een klant langs geweest omdat er allemaal strepen door het beeld liepen. Dus ik zei: dus toch een bekend probleem? Nee zei hij, dat ging om een pc. Waarop ik zei, dat maakt niet uit, 1280x720 @60Hz blijft hetzelfde. Maar de klacht van die klant kon niet worden opgelost middels een firmware update.

Oke, de monteur stelde voor om toch maar de firmware te upgraden, maar hij wist niet of het probleem daarmee zou worden opgelost. Het was namelijk een firmware update die het vastlopen van Teletekst moest verhelpen. Achteraf vraag ik me wel af of de software is geupdate, want in het service menu staat nog precies dezelfde firmware als toen ik hem kocht :confused:.

De beste man van de helpdesk ging even in overleg. Eén minuutje later kwam hij weer terug en zei hij tegen mij dat hij de zaak zou laten escaleren. Hij zou het meteen doorgeven aan het back-office, en die zouden binnen enkele dagen met mij contact opnemen.

I`ll keep y`all posted :cool:

15. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn LE32M15B ook last van lichte tearing bij PDZ ... verder nergens in-game maar wel weer bij de trailer van Condemed en bij het 360-dashboard met als achtergrond game of DVD. Veel gehoord en gelzen over de firmware versies, maar vreemd genoeg heb ik nog niet kunnen vinden waar ik kan zien welke firmware ik op mijn Samsung heb :confused: Kan iemand mij dat uitleggen?

Verder begrijp ik ook NIETS van dat sommigen wel last van tearing hebben op 720p@60hz maar niet op 720p@50Hz. Als ik mijn component-kabel op HDTV instel kan ik in mijn 360-video menu alleen 720/1080 instellen en zijn andere instellingen zoals 50Hz/60Hz niet meer te veranderen. Als ik de Component-kabel terugschakel van HDTV -> TV kan ik o.a. wel 50Hz/60Hz instellen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn op je HDTV :confused:

Zijn en nog anderen met een LCD uit de M-serie van Samsung die iets van tearing waarnemen?

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De instellingen 50Hz/60Hz zijn alleen bedoeld voor de composiet/RGB kabel.

Om de firmware te achterhalen moet je het volgende doen: tv in stand-by zetten => op de afstandsbediening in deze volgorde indrukken: Info, Menu, Mute, Power. Links onderin kan je de firmware versie vinden. Kom verder nergens aan!! Door de tv weer in stand-by te zetten ga je uit het service-menu.

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik zag vandaag de S en de V serie van de Sony Bravia naast elkaar met hetzelfde signaal. Ik moet zeggen, de V serie had wel een heel stuk mooier beeld. Verschil in prijs is er wel natuurlijk...500 euro...

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd, de M-serie zou helemaal geen last van tearing mogen hebben toch ? Ik dacht dat het alleen om modellen uit de R-serie ging....

19. dennizzz

dennizzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 2 weken een Samsung LE26R41B en heb tot nu toe nog nergens last van gehad.. misschien komt dit omdat ik niet weet wat 'Tearing' is maar ook PDZ is gewoon mooi en scherp bij mij, tevens is teletekst nog nooit vastgelopen... Ligt dit aan het type ofzo?

20. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt voornamelijk omdat bij een aantal tv's van samsung in de serie LE26/32 een oude firmware opzit.Mijn tv heeft ook nog een oude en daarbij zie je een lichte streep in het midden van het scherm.Met een simpele firmware update is dit opgelost.Ik heb helaas nog niets gehoord van Samsung,dan is de service bij Microsoft toch beter._O_

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina