1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfNL

    wolfNL Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de BRAVIA KLV-S32A10E besteld. Ik heb lang getwijfeld tussen de samsung 32R51B, lg lg32lx2r, sharp LC-32GA6E en de sony KLV-S32A10. Gelukkig had de mm ze allemaal staan, zo kon ik een mooie vergelijking maken. Ze hingen allemaal achter de zelfde Hd. driver of zoiets. Ik vond dat de sony er toch mooier uit sprong. Iedereen heeft gelukkig een eigen smaak maar als je zoekende bent kijk ook eens naar de sony. Als ik hem binnen krijg dan post ik mij bevinding wel even.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik geen Samsung had gekocht was het voor mij waarschijnlijk ook een Bravia geworden hoor, het zijn idd prachtige toestellen :)

    Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de Samsung hoor, nee integendeel :D
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  3. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    service-menu Samsung

    - Weet je ook welk onderdeeltje van het service-menu? Het is nogal uitgebreid...

    - Vervalt m'n garantie als ik in het service-menu knoei?
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je garantie vervalt niet als je in het Service Menu gaat klooien (anders zou een ISF calibratie ook je garantie doen vervallen), maar je hebt wel kans dat je een hoop instellingen per ongeluk "verkloot" als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Je bent dus gewaarschuwd ;)
     
  5. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan overscan of iets anders met percentages helaas niet vinden in het service-menu...anybody?
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry daar kan ik je echt niet mee helpen, ik blijf met mijn klauwtjes van dat Service Menu af....straks mijn ISF calibratie naar de haaien :+
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel de optie reset to factory defaults oid, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik zou het niet proberen als je een ISF calibratie hebt uitgevoerd, zoals jij 8)
     
  8. Kariudo

    Kariudo Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn LCD HDTV van Sharp gecalibreerd met de Windows Media Center Setup en dat werkt perfect!
     
  9. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat houdt zo'n ISF calibratie eigenlijk in en hoe kun je hem uitvoeren?
     
  10. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Copy pasta van htforum.nl :

    Gewone TV's:
    1. Geometrie controle en aanpassingen. Buiten overscan wordt er ook gekeken naar de totale geometrie zoals key, pin etc.
    2. Artifact veroorzakende enhancements worden uitgeschakeld, denk aan de SVM, en de vele DNR's AI's etc.
    3. Grayscale calibratie. Vaak gezien als de grootste verbetering aan de TV.
    4. Contrast, Brightness, sharpness en color aanpassingen.

    Na een ISF calibratie heeft U een weergever die optimaal presteerd, maar door de goede afstelling van uw weergever die wij behalen zal uw TV niet alleen beter presteren, maar ook langer meegaan. Alleen het langer meegaan is natuurlijk al reden genoeg, maar u zult VEEL meer zien na een calibratie, reken op :

    * Meer scherpte
    * Meer detail
    * Meer 3D beeld, ipv het standaard 2D beeld
    * Betere geometrie en overscan, maw U ziet meer van de film
    * Dieper zwart
    * Mooier wit
    * Betere kleurbalans
    * Natuurlijke huidtinten
    * Materiaal zoals goud, zilver, stof etc. zijn nu ook ECHT als materiaal te onderscheiden
    * Veel hogere contrast ratio
    * Minder vervorming op uw beeld
    * Geen hinderlijke digitale artifacts meer (zover mogelijk)

    edit: oja, je kunt dit niet zelf uitvoeren, die gasten hebben daar allerlei apparatuur voor en je moet er volgens mij een aardige cursus voor volgen.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  11. Brandts

    Brandts Active Member

    Berichten:
    1.427
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey bedankt. Dan ga ik maar eens op zoek naar iemand die me dat kan doen.
     
  12. Kariudo

    Kariudo Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Een cursus voor volgen... ik ben benieuwd of het echt zo veel scheelt.
     
  13. Neo319

    Neo319 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 jan 2006
  14. Kariudo

    Kariudo Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet iets heel belangrijks over het hoofd, dit is geen HDTV ;)
     
  15. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kom je daarbij?
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    idd, hij is toch 1080p zelfs?? Hij heeft alleen geen HDMI, das het enige nadeel dat ik kan ontdekken...
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom dan niet?

    De native resolutie van het paneel is 1080x1920 pixels. Het scherm is o.a. voorzien van twee component video ingangen en een DVI-ingang met HDCP beveiliging. Met andere woorden, wat ontbreekt er dan nog? :).
     
  18. Neo319

    Neo319 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies! En dan ben je met een HDMI/DVI-adaptertje toch klaar?

    Ben alleen nog even aan 't spitten of deze TV voor DVD's afspelen ook de concurrentie bij kan houden. Vind ik toch ook niet onbelangrijk.

    Iemand daar ervaringen mee? Alvast bedankt.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Die Benq is niet 1080p, hij accepteerd het signaal wel maar maakt er daarna 1080i of 720p van. (Zie Benq site)
     
  20. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je hem eens via composiet aansluiten (geel,rood en wit)
    Heb je wel beeld en geen geluid dan eens proberen via scart met het bijgeleverde scart blokje en als je weer geen geluid heb ligt het aan je kabel van de xbox.
    Ik kan namlijk niet geloven dat je tv geen geluid ontvangt via tulp aansluiting :)

    Het kan ook zijn dat je rood-en-wit tulps aangesloten zijn op een uitgang, bedoelt om je tv aan te sluiten op je stereo :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina