De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder heb vermeld in deze thread, over de responsetijd van de R-serie van de Samsung bestaat veel onduidelijkheid....het is mij en vele anderen nog niet duidelijk of de responstijd nu 12 of 8 ms bedraagt.

    Wel kan ik je verzekeren dat ik met mijn Samsung absoluut geen enkel spoortje van ghosting heb kunnen aantreffen, met welke game of film of wat dan ook. Dus ookal zou het 12 ms bedragen, geen problemen mee dus :)

    Verder vraag ik me af over welke klachten m.b.t. de Samsung je het hebt ? Afgezien van het tearing probleem waar sommige (dus niet alle) gebruikers last van hebben kan ik zo gauw niks verzinnen. En het tearing probleem is ook een oplosbaar iets, so no worries :)
     
  2. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je snelle reactie! :)

    Ik bekijk beide TV's vandaag even en maak dan een keuze. Als ik het zo hoor maak ik hoe dan ook een goede keuze, nou ja kop of munt dan maar lol :)
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Ik ben exact hetzelfde van plan. Ik neig nu meer naar de Sony, omdat ik dat beeld mooier vind, maar dan komt een nog groter probleem: de S of de V?? Als je alleen naar HD signalen zou kijken dan maakt het geen verschil, maar als je analoog of digitaal kijkt (dus ook DVD), dan heb je meer baat bij de V volgens mij. Hoe het zit met het gebruik van de X360 weet ik niet, maar volgens mij maakt het daarvoor geen verschil. Nog een vreemd verschil is dat de S wel een VGA ingang heeft en de V niet.

    Tot nu toe neig ik alles bij elkaar naar de V26A10, maar dat kan nog veranderen.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem hoor :)

    Als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding (dus de beste kwaliteit voor de relatief laagste prijs) zou ik zeker gaan voor een van de Samsungs.

    Maar aan de andere kant, met een Bravia maak je ook zeker geen miskoop....dat zijn ook topschermen. Beide merken zijn hier onder de forumgebruikers in ieder geval immens populair ;)
     
  5. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    als bij mij geld geen rol zou spelen zou ik zeker voor de Sony V-serie gaan, dat design is gewoon subliem, dat matte zwart, wauw :D
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Het design misschien wel ja, maar er was vandaag zelfs een verkoper die mij vertelde dat de V serie wel een mooier beeld gaf, maar dat dat verschil niet in verhouding stond met het prijsverschil. Altijd fijn dat die verkopers precies vertellen wat je niet wilt horen. ;)
     
  7. wolfNL

    wolfNL Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom ga ik ook voor de S serie. Ik kan hem woensdag ophalen heb hem via Internet besteld, scheelt met de mm 400 euro en mm geeft maar standaard 1 jaar garantie en de Internet shop waar ik hem heb besteld al standaard 2 jaar, dan is de keus gemakkelijk gemaakt.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Zag bij de mediamarkt, vindt em mooier dan de andere bravia serie, maar voorkeur gaat nog steeds naar de philips, die zag er nog vetter uit, helaas is de prijs er dan ook naar, bijna 2x zo duur:'-(
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Welke Philips is dat dan?
     
  10. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als het probleem wat ik ook had met alles wat via RGB was aangesloten dus ook m'n DVD speler.
    Als er een donkere scene kwam dan zag je bijvoorbeeld de gezichten of een bepaald voorwerp nog verder in de nieuwe scene net of het werd meegenomen of erin gebrand en alleen bij donker beeld dus.
    Ik ben er zelf achter gekomen ik moest een beetje verandering aanbrengen in de contrast / brightness en toen had ik er helemaal geen last meer van.

    Je kan dus proberen de verschillende standaard instellingen: Dynamisch, Aangepast, Film enz.
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Arjan

    Ik heb niet je hele verhaal gevolgd maar heb jij nu al inmiddels een nieuwe firmware gehad? Ik heb namelijk gister gebeld (ik zou ook teruggebeld worden wanneer de nieuwe er was) en toen was hij dus gister net aangekomen. En ze gingen hem dus testen.

    Ik word dus nu binnenkort teruggebeld. Maar ik wil het wel een beetje snel want 15feb komt ik denk Frank (iedergeval callibratie persoon) langs... en om er dan nog een nieuwe firmware in te zetten is beetje zinloos.

    Echter heb ik op het moment geen last meer van tearing doordat ik deVGA kabel gebruik. :) Echter wil ik natuurlijk wel voor de toekomst klaar zijn.
     
  12. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeeey mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

    Vandaag ging ik samen met mijn moeder naar de Mediamarkt voor een nieuwe tv.

    Wij willen graag deze tv kopen, maar we weten niet of hij goed is, daarom heb ik even 2 foto's gemaakt. Zeg aub wat goed is en wat niet goed is aan deze tv. Het is 80% zeker dat wij deze nemen.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De verkoper zei dat dit een echte HDTV was maar ik zag wel een sticker van
    'HD Ready', ook zei hij dat deze tv minder geschikt is voor de xbox 360, daarvoor moest je een Plasma hebben (Pioneer plasma)... ik weet het niet hoor...

    Weten jullie misschien nog betere tv's dan deze??
     
  13. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    niet verkeerd. tv is € 3.115 bij progress.nl
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zie 2 posts onder je met pic, die ga ik halen zodra ie iets is afgeprijst en ik een andere kamer heb:9 37 inch, full hd en het scherm is gewoon vet, erg mooi scherm en design is ook nog es de mooiste. Super schermpje:cool:
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jongens ik heb een vraag ik kom net van de mm vandaan,want ik heb daar een kabel gekocht zodat ik me pc op me samsung le32r41 kan aansluiten.
    Thuis probeer ik het aan te sluiten maar het past niet(terwijl de verkoper garandeerde van wel)|:-
    Maar nu vroeg ik me af moet ik een dvi kabel ervoor gebruiken of een gewone.
    Want die ik net gekocht heb kostte 15 euro en die dvi kabels zijn een stuk duurder rond de 40 euro.
    Kheb er niet zo heel veel verstand van dus als je het een beetje duidelijk uit wilt leggen ben ik je heel dankbaar!!!;)
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Vet scherm, KOPEN! Voor deze ga ik ook sparen, full hd, scherm ziet er vet uit, beeldkwaliteit is super, goed design van scherm, alleen is ie nog wat te duur, wacht nog even dat de nieuwe philips lcd line uitkomt zodat deze wat goedkoper wordt.

    Je zult geen plasma vinden met dezelfde resolutie en helemaal niet voor deze prijs, plasma is gewoon veel duurder als je deze resolutie wil hebben. Misschien wil die verkoper je een plasma van 7000 pleuro aansmeren ;)

    Ik vindt et persoonlijk een vet scherm, zou geen andere willen, maar als ie niet bevalt mag je em ook naar mij sturen *) ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  17. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke thnx, dit wordt 'm dan jongens_O_

    Als je nog betere tv's weet, tell me!

    Die plasma was trouwens idd duurder, 4000 euro exlusief standaard enz.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Vooral iedergeval de 37 inch versie nemen, die je op de foto hebt, de 32 inch versie is namelijk niet full hd zoals deze 37 inch. Op internet kan je em wel paar honderd euro goedkoper vinden, misschien bij de mediamarkt proberen iets af te dingen ofzo*)

    Make some pics als je em hebt:9
     
  19. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de mediamarkt hebben we geprobeert om af te dingen, hij gaf MAAR 100 korting!! hahahaha.. ja daag mzzl

    Dus binnenkort gaan we naar de BCC... daar krijgen we sowieso al 10% korting..
     
  20. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb dus een Sony Bravia 32".. Xbox 360 aangesloten via VGA, maar was niet helemaal tevreden. De kleuren waren niet zo fel als ze moesten zijn en over het algemeen had ik ook wat last van ghosting (en tearing in NFS: MW en Perfect Dark Zero, maar die hebben dat ook op een normale CRT TV).. Ik denk dus dat de component kabel beter is voor mijn TV en heb hem dus geruild met iemand, a.s. dinsdag hoop ik hem binnen te hebben, dan hou ik jullie wel op de hoogte. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina